Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B6/B7-na co zwrócić uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

ale mechanik mówi "jak zacznie dawać czadu, to wymieniać"

Pogratuluj mechanikowi. Mi strzeliła nagle, nie wiedziałem nawet, i sprzęgło do wymiany kompletne bo trysł olej na tarcze sprzęgła i wydatek +1500zł.

Warto? Odpowiedz sobie na to pytanie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

od jakiegoś czasu szukamy z żoną samochodu i wybór padł na B6 albo A4 B7.

Jeździliśmy Passatem z 2008 roku 176 tys 2.0 TDI.

I tu pojawia się problem czyli 2.0 TDI, a jednocześnie pytanie czy w 1.9 też występuje problem z pompowtryskiwaczami? Z tego co wiem ten sam silnik pracuje w Skodzie Octavii i raczej nie ma z nim takich problemów?

Jeszcze pytanko, które z usterek mogły, bądź zostały wyeliminowane do 2008 w 2.0 TDI, zakładając , że nie jest to CR, który został wprowadzony dopiero pod koniec roku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich,

od jakiegoś czasu szukamy z żoną samochodu i wybór padł na B6 albo A4 B7.

Jeździliśmy Passatem z 2008 roku 176 tys 2.0 TDI.

I tu pojawia się problem czyli 2.0 TDI, a jednocześnie pytanie czy w 1.9 też występuje problem z pompowtryskiwaczami? Z tego co wiem ten sam silnik pracuje w Skodzie Octavii i raczej nie ma z nim takich problemów?

Jeszcze pytanko, które z usterek mogły, bądź zostały wyeliminowane do 2008 w 2.0 TDI, zakładając , że nie jest to CR, który został wprowadzony dopiero pod koniec roku.

Nie wiem skąd teraz wziął się mit z pompowtryskiwaczami?! I nie wiem co tutaj porównywać 2.0TDi 140KM do 105KM ? Przecież to niebo a ziemia!

 

Jeszcze pytanko, które z usterek mogły, bądź zostały wyeliminowane do 2008 w 2.0 TDI, zakładając , że nie jest to CR, który został wprowadzony dopiero pod koniec roku.

Po 2006/07 problemy zostały wyeliminowane problemy z silnikami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet na tym forum czy na innych portalach pojawia się to jako jedna z najczęstszych usterek, niezależnie od roku produkcji (do wprowadzenia CR oczywiście) i jeżeli słyszy się że w ciągu roku można wydać 6 tys zł przy silniku 2.0 tdi na serwis to warto się zastanowić nad jakąś alternatywą. Pytanie tylko czy w 1.9 ten sam problem nie występuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz chciał kupić "Zadbaną" B6-stkę za 36tysięcy to potem nie dziw się ,że coś strzela. Jak trafisz na bubel to trudno. Ja jakoś jeżdżę3lata i nic nie robiłem odpukać w tym silniku. Oleju ani grama od wymiany do wymiany co 15tyś.km.

Tyle co dwumasa, sprzęgło no i ostatnio wysprzęglik padł :( Nie tyle co droga część bo kosztuje 260zł ale wymiana ponad drugie tyle, nie licząc oczywiście tulei itd. bo w Polsce wszystkie się dorżnie.

 

Poza tym jak masz kasę i okazję kupić w CR to kupuj. Bo te na PD chodzą jak 20letni URSUS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pogratuluj mechanikowi. Mi strzeliła nagle, nie wiedziałem nawet, i sprzęgło do wymiany kompletne bo trysł olej na tarcze sprzęgła i wydatek +1500zł.
U mnie tego jeszcze tak nie słychać. Tylko przy starcie jak się przysłuchasz, to usłyszysz. Mój mechanik powiedział, że jest to DWUMASA, ale nie że juz ją wymieniać. Zależy jak trafisz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie tego jeszcze tak nie słychać. Tylko przy starcie jak się przysłuchasz, to usłyszysz. Mój mechanik powiedział, że jest to DWUMASA, ale nie że juz ją wymieniać. Zależy jak trafisz...

Ja nawet nie wiedziałem ,że dwumase mam zjechaną. Objawiało się to stukaniem na wybojach (jak tuleje), wymieniłem wszystko co można i gówno nic. Po wymianie malina :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ot przy jakich przebiegach (mniej więcej)pada ta dwumasa??

 

no i jak jest z tymi silnikami 2.0 170 KM?? tylko tak szczerze jak na spowiedzi:) dziękuję z góry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ot przy jakich przebiegach (mniej więcej)pada ta dwumasa??

150-200 tysięcy km i powinna jebn...ć.

 

no i jak jest z tymi silnikami 2.0 170 KM?? tylko tak szczerze jak na spowiedzi dziękuję z góry.

Zapindala jak talala :D do tego virus kolego i 2.0TSi się chowa .

Od początku miał mniej problemów niż 140KM tyle powiem. Nie ma co kupuj 170KM , jak kupisz 140KM będzie Ci mało po... tygodniu :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zapindala jak talala

 

TU się zgodze

 

do tego virus kolego

 

No nie tak do przodu, jak masz DSG to za bardzo nie poszalejesz, o ile mozesz podnieść moc do 200 ~205 PS bez problemów, to przy momencie dodatkowe 60 Nm może już mocno obciążyć skrzynie DSG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

170 Kucyków robi swoje, ale zabawa jest tylko w MANUALU :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zapindala jak talala do tego virus kolego i 2.0TSi się chowa .

Od początku miał mniej problemów niż 140KM tyle powiem. Nie ma co kupuj 170KM , jak kupisz 140KM będzie Ci mało po... tygodniu

Powtórzę się kolejny raz. Między 170KM a 140KM nie ma powalającej różnicy! Jest ona właściwie odczuwalna dopiero powyżej 140km/h. Co do 2.0 TSI, to 2.0 TDI 170KM nigdy nie dorówna temu silnikowi, według mnie jest to najlepszy silnik do passata B6.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I tu pojawia się problem czyli 2.0 TDI, a jednocześnie pytanie czy w 1.9 też występuje problem z pompowtryskiwaczami? Z tego co wiem ten sam silnik pracuje w Skodzie Octavii i raczej nie ma z nim takich problemów?

W skodzie octavii też występuje silnik 2,0TDI 140KM i jakoś w tym aucie nikt na niego nie narzeka ;).

 

Powtórzę się kolejny raz. Między 170KM a 140KM nie ma powalającej różnicy! Jest ona właściwie odczuwalna dopiero powyżej 140km/h. Co do 2.0 TSI, to 2.0 TDI 170KM nigdy nie dorówna temu silnikowi, według mnie jest to najlepszy silnik do passata B6.

Wiele razy to pisałem, ale większość posiadaczy 170-ek chciało mnie zlinczować :). Jeździłem wieloma wersjami 140 i 170KM, z DSG i bez i mam takie same odczucia jak Sebastian. Różnica oczywiście jest, ale najbardziej w spalaniu. Co do 2,0TSI to silnik jest rewelacyjny, ale najlepszy do passata to 3,6 taki jak ma R36 ;).

 

Zapindala jak talala do tego virus kolego i 2.0TSi się chowa .

Nie tak do końca, nawet po wirusie diesel będzie miał cieżką przeprawę z 2,0TSI, który jest też podatny na podniesienie mocy - i to baaaardzo - już w podstawie jest cholernie elastyczny. Jeździłem octavią RS z 2,0TSI z bezpiecznie podciągniętym silnikiem do 285KM (spokojnie można wyjść ponad pułap 300KM). Przy tej mocy napęd na przednie koła nie wystarcza, trzeba mieć 4x4, niestety w RS nie dostępne. A wrażenia z jazdy? Większych dostarczała mi tylko impreza sti.

Edytowane przez Matsil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiele razy to pisałem, ale większość posiadaczy 170-ek chciało mnie zlinczować . Jeździłem wieloma wersjami 140 i 170KM, z DSG i bez i mam takie same odczucia jak Sebastian. Różnica oczywiście jest, ale najbardziej w spalaniu. Co do 2,0TSI to silnik jest rewelacyjny, ale najlepszy do passata to 3,6 taki jak ma R36 .

Dokładnie tak jak piszesz, również próbowałem juz kilka razy wyjaśnić różnicę między 140 a 170KM. Co do spalania to też zauważyłam, że 170-ka pali o ok. 1l/100km więcej. Jeśli chodzi o R36 to wiadomo super silnik, dodatkowo 4x4, czego bardzo mi brakuje w 2.0 TFSI. Lecz uważam, że do codziennej eksploatacji najodpowiedniejszy jest jednak TFSI, bardzo elastyczny, i przy tym niezbyt paliwożerny.

Nie tak do końca, nawet po wirusie diesel będzie miał cieżką przeprawę z 2,0TSI, który jest też podatny na podniesienie mocy - i to baaaardzo - już w podstawie jest cholernie elastyczny. Jeździłem octavią RS z 2,0TSI z bezpiecznie podciągniętym silnikiem do 285KM (spokojnie można wyjść ponad pułap 300KM). Przy tej mocy napęd na przednie koła nie wystarcza, trzeba mieć 4x4, niestety w RS nie dostępne. A wrażenia z jazdy? Większych dostarczała mi tylko impreza sti.

Tutaj myslę, że nie ma nad czym polemizować, TDI a TFSI to niebo a ziemia. TFSI z dobrym programem wtryskami S3, i otwartym wydechem spokojnie osiaga 300KM, co dla mnie jest i tak bez sensu przy przednim napędzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Między 170KM a 140KM nie ma powalającej różnicy! Jest ona właściwie odczuwalna dopiero powyżej 140km/h.

No to nie wiem jak odczuwasz tą różnicę? Jeździłem tym i tym i różnica była cholerna od 0-100 przy 100km/h ponad długość auta a potem to tylko się oddalał. To samo jeżeli chodzi o odejście (2.5tyś.obr. i rura). Także różnica jest i to spora, przy wyprzedzaniu.

 

Nie tak do końca, nawet po wirusie diesel będzie miał cieżką przeprawę z 2,0TSI, który jest też podatny na podniesienie mocy - i to baaaardzo -

Jasne , silnik 2.0TFSI po samym chipie standardem jest 240-250KM, ale mówię tutaj o standardowym 2.0TFSI 200KM i 2.0TDi 170+program na około 200KM.

 

Między 170KM a 140KM nie ma powalającej różnicy!

Dobrze, to jest tak jakbyś napisał między 1.9TDI 105KM a 2.0TDI 140KM nie ma powalającej różnicy. Przecież to jest niebo a ziemia !

 

 

co dla mnie jest i tak bez sensu przy przednim napędzie.

 

Miałem okazję przejechać się kilka km FORDEM FOCUSEM 330KM (po programie) RS czy coś takiego 305KM w serii bodajże i nie jest tak źle. Myślałem ,że będzie gorzej, oczywiście trzeba uważać na koleinach jechałem do Warszawy 7 , to w koleinie tragedia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dobrze, to jest tak jakbyś napisał między 1.9TDI 105KM a 2.0TDI 140KM nie ma powalającej różnicy. Przecież to jest niebo a ziemia !

Chyba się jednak nie zrozumiemy. Ale co do 1.9TDI a 2.0 TDI 140KM, róznica jest................właśnie powalająca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chyba się jednak nie zrozumiemy. Ale co do 1.9TDI a 2.0 TDI 140KM, róznica jest................właśnie powalająca.

Różnica jest 35KM, między 140 a 170 jest 30KM. Może przy 400 koniach czy 430 nie ma aż takiej dużej (jak piszecie) różnicy ale na pewno ją czuć. Nie mówiąc tutaj o mocach poniżej 200KM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

KM to nie wszystko,

liczy sie ogolna praca silnika, jego elastycznosc i mom. obr. (~jego sila)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie.corolla która ma silnik 1.4 i 90KM (15 mnej niz Pasek 1.9) napewno słabiej ciągnie niż on.różnica miedzy 30KM w silniku 2.0 względem różnicy 35KM między 1.9 a 2.0 jest o wiele słabiej odczuwalna.pasek 170KM ma przewage dopiero przy większych prędkościach.przy wyprzedzaniu na większych obrotach nie ma większej różnicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności