Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B6/B7-na co zwrócić uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

moj bliski kumpel tez myslal ze sobie kupi 105 i zrobi na 140.

owszem zrobil - bez problemu.

tylko ze wtedy dopiero problemy sie rozpoczely.

wydal pare tys zl na naprawy tego co mu popsul tuning

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy jest sens robienia wirusa w passku 2007 170PS. DSG, przebieg 250tkm??

czy juz lepiej nie ryzykowac??

To chyba sobie odpowiedziałeś czy warto kręcię swoje autko na więcej:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

osobiscie nie chip'owalem, ale nie mowcie ze 1.9 TDI

jest slaby/nie podatny na chip, bo to ze sie komus cos sypie,

to tez moze byc wina fochowca ktory to robil !

kolega w golfie V 1.9 TDI obecnie 137KM i 320momentu,

silnik ma 200tysi i nic, na chipie chodzi juz z 40tysi,

niewiem dokladnie co i jak gdzie robil ale dal za chip 1800zl.

:)

Edytowane przez mati_09-94

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy jest sens robienia wirusa w passku 2007 170PS. DSG, przebieg 250tkm??

czy juz lepiej nie ryzykowac??

170 w DSG moim zdaniem nie warto czipowac bo DSG przyjelo sie ze DSG to max 380-390nm a wiekszosc 170 ma na seri po 370-380nm takze szkoda kasy... manual to co innego 400-410 i bez DPF ok 420-440 nm:)

kolega w golfie V 1.9 TDI obecnie 137KM i 320momentu,

silnik ma 200tysi i nic, na chipie chodzi juz z 40tysi,

niewiem dokladnie co i jak gdzie robil ale dal za chip 1800zl

Ja mam 1.9 TDI 105 na 140 i 320 przejechane po programie 40 tys i nic sie nie dzieje...

Program grupowy cena 900zl :hyhy:

A warzenia z jazdy nie do porównania z seria...

Edytowane przez n00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a mam 1.9 tdi 105 na 140 i 320
3C czy 3BG????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dodatkowe pytanie odnośnie B6 (2.0 TDI 140 KM), samochodzik ma około 210 tys przejechane (rok 2006) były wymieniane 4 pompowtryski ostatnio, rozrząd i płyny, ogólnie nic nie wiem o DPF. Czy przy takim przebiegu powinienem się tym martwić, a jeśli tak to czy rzeczywiśćie wymiana tego np. poza ASO jest taka droga i czy można stosować jakieś zamiennki zamiast oryginalnego filtra DPF ?

 

Z góry dzięki za informacje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DPF kosztuje ok. 7000zł + wymiana więc bardziej opłaca się jego wywalenie (ok 1500zł) z fizycznym usunięciem, ale one raczej nie ulegają uszkodzeniu czy pełnemu zapchaniu, bo same się wypalają co jakiś czas, natomiast przy tym przebiegu zainteresowałbym się pompą oleju, czy napędza ją łańcuch czy koła zębate, bo w przypadku łańcucha w niedługim czasie mozesz miec problem z ciśnieniem oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Filtra DPF toeretycznie sie nie wymienia, jeżeli sie zapycha trzeba podczas jazdy podłaczyc waga i przeczyscic, wiec nie ma co sie go obawiac!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, że teoretycznie filtr może zapchać się do takich wartości, że będzie tylko do wymiany. Ale jeśli zrobiono w cztery lata ponad 200k km to nie ma mowy o jeździe typowo miejskiej i na pewno jest wypalony i w dobrym stanie. Nie masz co się martwić, a jeśli nawet to za nieduże pieniądze można go wyrzucić u tunera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, dziękuję informacje, będę musiał i tak zaprowadzić go do mechanika aby zerknął na niego. A Waszym zdaniem lepiej go zaprowadzić do serwisu ASO aby się jemu przyjrzeli (i ile to standardowo kosztuje) czy może do mechanika który w regionie ma bardzo dobrą opinię.

 

Podejrzewam, że wstępnie można do mechanika, a potem do Aso aby się upewnić ile kasy trzeba w niego wpompować aby nie kupić złomu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łapeczka wszystkim.

 

Kupiłem B6 DSG 140 KM, super. Polecam wygodę i komfort. Koszty eksploatacji: paliwo ok 6,5 - 8 l/100km,

Wymiana oleju silnika, filtry - ok 400 zł u znajomego mechanika, w serwisie 800 zł, natomiast wymiana oleju w skrzyni biegów - 1200zł w serwisie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kijan ja za czyszczenie DPFu w serwisie placilem 300zl

ale sprawa jest na tyle prosta ze zrobi to kazdy dobry mechanik od VW

moj mial 250k i dopiero pierwszy raz mu sie zapchal DPF

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Serwis w Bydgoszczy oferuje sprawdzenie samochodu za 250 zł, sprawdzanie trwa 1 godzinę

Co sprawdzają jeszcze nie wiem - dzisiaj jade sprawdzić B6 2.0 FSI - przymierzam się do zakupu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cześć

Serwis w Bydgoszczy oferuje sprawdzenie samochodu za 250 zł, sprawdzanie trwa 1 godzinę

Co sprawdzają jeszcze nie wiem - dzisiaj jade sprawdzić B6 2.0 FSI - przymierzam się do zakupu

Sprawdzą grubość lakieru, błędny w kompie, podwozie, i historię serwisową.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdzą grubość lakieru, błędny w kompie, podwozie, i historię serwisową.

To zrobią pewnie bez podpowiadania

Mnie bardziej interesuje kompletna lista co było robione w ASO, chciałbym wiedzieć kiedy ja muszę zmienić rozrząd - ma najechane w tej chwili 106.000 km (rok prod. 2006). Kupiony w kraju i serwisowany w ASO. Ja chciałbym kontynuować serwis w ASO.

Mam doświadczenie z mechanikami takimi mniej lub bardziej garażowymi i jestem w tej chwili z samochodem którym nie mam odwagi pojechać nigdzie dalej. Ale to odrębna historia

 

JesterS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

250zł to dobra cena.

ja ostatnio za to (nawet bez czujnika lakieru) placilem 300zl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa sprawa: w serwisowym komputerze nie było wszystkich wpisów serwisowych jakie były w książce. Pachniało nawet fałszerstwem książki serwisowej, sprzedający mówił co innego a serwis co innego. Po krótkich namowach, serwis zadzwonił do serwisu na południu Polski w celu weryfikacji. Co się okazało: facet w Zabrzu ma wpisy w swoim systemie, a tutaj w Bydgoszczy nie było. Ale wpisy potwierdzono.

 

Samo sprawdzanie było dokładne:

- grubość lakieru,

- błędny w kompie,

- podwozie,

- historię serwisową

plus trochę dywagacji nad awaryjnością tych silników

 

Samo wizyta trwała 1,5 h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ciekawa sprawa: w serwisowym komputerze nie było wszystkich wpisów serwisowych jakie były w książce. Pachniało nawet fałszerstwem książki serwisowej, sprzedający mówił co innego a serwis co innego. Po krótkich namowach, serwis zadzwonił do serwisu na południu Polski w celu weryfikacji. Co się okazało: facet w Zabrzu ma wpisy w swoim systemie, a tutaj w Bydgoszczy nie było. Ale wpisy potwierdzono.

 

Samo sprawdzanie było dokładne:

- grubość lakieru,

- błędny w kompie,

- podwozie,

- historię serwisową

plus trochę dywagacji nad awaryjnością tych silników

 

Samo wizyta trwała 1,5 h

Tak, też zauważyłem, że niektóre serwisy mają ubogą bazę serwisową.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mnie bardziej interesuje kompletna lista co było robione w ASO, chciałbym wiedzieć kiedy ja muszę zmienić rozrząd - ma najechane w tej chwili 106.000 km (rok prod. 2006). Kupiony w kraju i serwisowany w ASO. Ja chciałbym kontynuować serwis w ASO.

Jeżeli ma taki przebieg, to powinien praktycznie wyglądać jak nowy. Wewnątrz rzadnych przetarć i innych temu podobnych historii, chyba, że jeździła nim jakaś fleja. Mój z niewiele mniejszym przebiegiem o tym samym roczniku poza jedną małą ryską na tylnym zderzaku tak wyglądał .

Odnośnie historii, to jak trafisz na normalnego człowieka w ASO, da Ci cały wydruk historii auta. Jeżeli nie da do ręki, to powinien przynajmniej ją Ci przeczytać.

 

P.S. Jednakowa czyt. poprawna grubość lakieru na całym aucie nie świadczy o jego bezwypadkowości. Widziałem 2 takie auta, które przez miesiącem nie miały całego przodu ;). Trzeba wiedzieć na co patrzeć, często i serwis w postaci nie doświadczonego mechanika może się na tym złapać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
P.S. Jednakowa czyt. poprawna grubość lakieru na całym aucie nie świadczy o jego bezwypadkowości. Widziałem 2 takie auta, które przez miesiącem nie miały całego przodu . Trzeba wiedzieć na co patrzeć, często i serwis w postaci nie doświadczonego mechanika może się na tym złapać.

Serwis na nic nie patrzy jeśli miernik lakieru nie wykazuje różnic. Na samochodzie nigdy nie będzie całkowicie jednakowej grubości lakieru, w passacie różnice są bardzo niewielkie, natomiast w audi już dość wyraźne np. drzwi zawsze mają 140-150 mikronów, a dach 100. Co do passata to drzwi również mają ok 10-20 mikronów więcej. Na dokładnych miernikach widać takie różnice, natomiast te półprofesjonalne z reguły zaokrąglają takie wartości.

 

Jeśli chodzi o to, aby rozbite samochody miały oryginalną grubość lakieru, to żaden problem, wystarczy polakierować nowel elementy, lub kupic pod kolor z przodem nie ma najmniejszych problemów, wszystko dostępne jest chociażby na allegro, sprawa komplikuje się nieco, jeśli chodzi o tylny błotnik, czy dach.

Edytowane przez sebek1302

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności