Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B6/B7-na co zwrócić uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

Białe zegary są na 100% od 3 listopada 2008r., wszystkie passat'y wyprodukowane tego dnia lub później je mają, nieważne która fabryka, potwierdzone info.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z innej beczki niż białe zegary :)

Czy B7, czy w przyszłości B8 ale uwaga na najnowsze skrzynie DSG z suchym sprzęgłem. Wczoraj oddawałem do przeglądu moją maszynę, zeszła rozmowa na DSG i odpowiedź jest : "te najnowsze padają jak muchy. Nie mają wystarczającego chłodzenia."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od kiedy suche jest montowane?

Ja mam produkcję 08.2011 i przymierzam się zeby zaszczepić motor CFGB

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapytam za chwilę, bo będę w serwisie po mojego (mój jest z września 2012 i wtedy miał już niestety to suche).

Szkoda, że "suche DSG", bo olej chłodził, no a teraz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DSG z suchym sprzęgłem
Szkoda, że "suche DSG", bo olej chłodził, no a teraz...

:wmorde

I tak powstają city legends ....

Pomijam że OT, to te historie o padających jak muchy DSG to też sprawa doskonale znana, a dotyczy rynku chińskiego ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taki sam OT jak kwestia białych, czy innych zegarów. Jeśli jest coś na rzeczy z DSG, to chyba istotne właśnie w TYM wątku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
:I tak powstają city legends ....

Pomijam że OT, to te historie o padających jak muchy DSG to też sprawa doskonale znana, a dotyczy rynku chińskiego ....

 

Hehehe, jaki kurna off topic? To co w tym wątku ma być? Ceny od dealerów i linki do Allegro?

Po drugie, informacja o DSG jest od zaprzyjaźnionego doradcy serwisowego, a rozmowa zdecydowanie nie miała miejsca w Chinach :D

 

Skrzynie DSG z suchym sprzęgłem, wg. informacji z wczoraj (serwis ASO VW) wchodziły od roku modelowego 2011, w zależności od modelu w różnym czasie. Passat od 2012 już ma te z suchym. Im większa moc tym trudniejsze życie ma ta skrzynia, bo jak zabrali olej to zabrali jeden z elementów chłodzenia w ten sposób. No i za ciepło skrzyni.

W moim przypadku - nowy soft do DSG, obserwować bacznie i jak będzie szarpać, to wracać do serwisu jak najszybciej. Póki co jakby bardziej płynny start, ale muszę dłużej pojeździć, po trasie będzie można coś więcej powiedzieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg moich informacji wszystkie skrzynie DSG, ale 7-biegowe mają suchą miskę. DSG 6-biegowe mają tradycyjnie olej i zaleca się jego wymianę co 60tys km.

Co do skrzyni z suchą miską - kumpel ma CC 1.8 TSI 160KM i przy ok. 38tys skrzynia do wymiany. Na szczęście jeszcze na gwarancji.

W maju byłem ze znajomym w salonie Skody z zamiarem zakupu Octavii i nawet tam odradzali DSG 7. Kumpel kupił Octavię 2.0TDI 150KM i jest tam "zwykła" 6-biegowa DSG z mokrą miską.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiecie co wchodzę do tego działu ponieważ jestem zainteresowany kupnem B6, a Wy pier..... o suchym DSG

a oczym chcialbys aby byl ten watek??

 

BTW nawet nie wiedziałem że w paskach robia juz 7 biegowe DSG.

Piko a ty ile masz u siebie biegów?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Witajcie!

Mogę prosić o opinie oraz sugestie na temat poniższego passata, jestem na kupnie drugiego i ten wpadł mi w oko.

Pozdrawiam!

http://otomoto.pl/volkswagen-passat-...C34140769.html

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/131955-Porady-w-sprawie-zakupu-konkretnego-samochodu/page20

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Piko a ty ile masz u siebie biegów?

 

8... :hyhy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie potrzebuje opinii na temat silników z passata b7 1.6tdi 105KM i 2.0tdi 140KM który lepszy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2.0 bo pali tyle samo co 1.6 a jest odpowiedni do tej budy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie potrzebuje opinii na temat silników z passata b7 1.6tdi 105KM i 2.0tdi 140KM który lepszy

 

Nooo oooczywiście 2,0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8... :hyhy

W tym jeden jałowy i dwa do tyłu :D :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie potrzebuje opinii na temat silników z passata b7 1.6tdi 105KM i 2.0tdi 140KM który lepszy

 

Jeździłem Octavią z 1.6tdi 105KM i w porównaniu do standardowego passata 2.0tdi 140KM jest duża różnica. Czuć brak tych 35KM. Po pierwsze w 105KM w manualu masz 5 biegów, częściej trzeba machać lewarkiem, silnik mniej elastyczny.

Wszystko zależy do czego Ci auto potrzebne. Jeździsz spokojnie, to możesz zainwestować w 1.6.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hehehe, jaki kurna off topic? To co w tym wątku ma być? Ceny od dealerów i linki do Allegro?

Po drugie, informacja o DSG jest od zaprzyjaźnionego doradcy serwisowego, a rozmowa zdecydowanie nie miała miejsca w Chinach :D

 

Skrzynie DSG z suchym sprzęgłem, wg. informacji z wczoraj (serwis ASO VW) wchodziły od roku modelowego 2011, w zależności od modelu w różnym czasie. Passat od 2012 już ma te z suchym. Im większa moc tym trudniejsze życie ma ta skrzynia, bo jak zabrali olej to zabrali jeden z elementów chłodzenia w ten sposób. No i za ciepło skrzyni.

W moim przypadku - nowy soft do DSG, obserwować bacznie i jak będzie szarpać, to wracać do serwisu jak najszybciej. Póki co jakby bardziej płynny start, ale muszę dłużej pojeździć, po trasie będzie można coś więcej powiedzieć.

Hmm, jak masz takie "sprawdzone info z zaprzyjaźnionego ASO", to chociaż dopytaj o jakie tak naprawdę DSG chodzi, a nie siejesz popelinę ;)

W 1.8TSI ze względu na mniejszy moment montowane są suche siódemki (wytrzymują bodajże do 280-300Nm)

Natomiast wszystkie 2.0 TDI / TSI z racji momentów ponad 300 niutków muszą mieć mokre i VW nic nie zmieniał - dalej jest mokre.

Nowa 7-biegowa DSG dla pasata B8 2.0 bi-TDI też będzie mokra, bo będzie musiała wytrzymać 500Nm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dalej jestem w trakcie poszukiwania B6.

Poprzednie auto o którym pisałem (z 2008 roku) okazało się "kombinowane".

Mam jeszcze pytanie uzupełniające: czy silniki "poprawione" ale jeszcze na pompowtryskach - są awaryjne tzn. czy te pompowtryskiwacze padają?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem o jakich poprawionych piszesz ale jezeli chodzi Tobie o BMP po 2007 roku to nie widziałem w nim zadnych problemow. Mialem taki silnik, wymienilem tylko zabierak od pompy, koszt 15zl, silnik przejechal do dnia dzisiejszego 280k i kompletnie nic sie w nim nie dzieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK. A jaki przebieg są w stanie wytrzymać te pompowtryski?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności