Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B6/B7-na co zwrócić uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za porady, przede wszystkim TDI jest w kolorze czarnym b:) a benzyna srebrna :(

Oby dwa są z dobrego źródła. Ale ludzie narzekają jednak na te TDI passków.

Możecie podac namiary na tego człowieka od vinu? bo nie moge znalesc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak to już jest, że osoby niewtajemniczone jak kupią passata w TDI, a potem wyjdą standardowe bolączki tego silnika (wynikające przede wszystkim z intensywnej eksploatacji) to narzekają, że tyle pieniędzy w niego włożyli, że taki awaryjny. Doskonałym przykładem jest rafiksq, po treści jego postów można wywnioskować, że motoryzacja nie jest jego konikiem (i wcale nie musi być), ale z takimi podstawowymi pytaniami (np. czy 100 tys. to dużo), boję się że obsługa silnika z turbosprężarką (czy to TSI czy TDI) może być problematyczna (czyt. powodować awarie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak to już jest, że osoby niewtajemniczone jak kupią passata w TDI, a potem wyjdą standardowe bolączki tego silnika (wynikające przede wszystkim z intensywnej eksploatacji) to narzekają, że tyle pieniędzy w niego włożyli, że taki awaryjny. Doskonałym przykładem jest rafiksq, po treści jego postów można wywnioskować, że motoryzacja nie jest jego konikiem (i wcale nie musi być), ale z takimi podstawowymi pytaniami (np. czy 100 tys. to dużo), boję się że obsługa silnika z turbosprężarką (czy to TSI czy TDI) może być problematyczna (czyt. powodować awarie).

 

Rzeczywiście nie mam pojęcie kieruje się opiniami głównie, m.in. pozwoliłem sobie zamieście tutaj post.

Nie znam się na samochodach - handluje nieruchomościami i jestem programistą, nie można znać się na wszystkim:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1.8tsi moim zdaniem to dobra konstrukcja

 

Poświęcono jej nawet kilka zdań http://autokult.pl/2011/08/23/tych-silnikow-unikaj-jak-ognia-22-poradnik

 

kłopoty również sprawia sam system zasilania cylindrów w paliwo. Powtają nagary

Edytowane przez pasektdi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
e tam, 18 to minimum do passka ;)

 

Dzięki wszystkim za opinie. Autko zostało zamówione na 18stkach :) z piątą felgą w zapasie na wszelki wypadek :) (dopłata 500 zł - więc nie było się nad czym zastanawiać :) ) . Zwykle kierowałem się rozsądkiem - tym razem postąpiłem inaczej :). Rzeczywiście obawiam się trochę tego rozmiaru, ale padło na te felgi bo poprostu są o niebo ładniejsze od wszystkich 17stek oferowanych do Paska - gdyby wzór kasnas był oferowny w 17" problemu by nie było, ale niestety nie ma.

Nie robię dużych przebiegów (15-20 kkm / rok) więc może zawieszenie i felgi wytrzymają trochę na naszych drogach :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Autko zostało zamówione na 18stkach z piątą felgą w zapasie na wszelki wypadek (dopłata 500 zł)

 

Jak zamawiałem golfa 6 to za alu 16` na zapasie chcieli 1.600,- dopłaty... :wmorde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ralfa4

Witam Was ,mysle ze dolacze do posiadaczy passata .Zastanawiam sie nad zakupem passata b6 i mam dwie propazycje silnikowe ktore mnie interesuja i czekam na wasze sugestie i porady dotyczece wyboru silnika . Wybieram pomiedzy 1,9 tdi tutaj rocznik bez roznicy a 2,0 tdi powyzej 2008 na coman rail.Powiedzcie mi czy 2 litrowy z przebiegiem okolo 180 tys km bedzie mi jeszcze sluzyl czy juz ja bede musial dokladac do niego ,oraz jak jest z wymiana paska rozrzadu co ile sie w nim wymienia od nowosci i jakie sa koszty tego. Biore rowniez pod uwage silnik 1,9 tutaj rocznik okolo 2006 -2007 wiem ze ten jest troszke slaby ale jezeli mnij awaryjny to moze byc nie szukam F1 tylko auto do jazdy ,powiedzcie mi rowniez jak tu wyglada sprawa z rozrzadem koszt oraz km kiedy powinien byc wymieniany od nowosci auta czyli zblizony przebieg kiedy to powinno nastapic jesli sie nie myle to od zera do 80 tyskm nastepna 140 tyskm poprawcie mnie jak powinno to wygladac przy tych dwoch silnikach . Dzieki Wam za odp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Za informację dziennikarską to dziękuję. To lepiej nie czytać o 2.0 tdi bo głowa puchnie. A ludzie jakoś jeżdżą i nie narzekają. Ja mówię jako osoba korzystająca z passata z takim silnikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

jestem nowy na forum także jeszcze raz witam wszystkich :) a teraz konkrety

 

prawie przeczytałem cały interent ;) na temat VW passata Variant 1,9 TDI (od roku 2006) bo takiego zamierzam kupić ale jak zawsze po zagłębieniu się w temat człowiek jest "głupszy" niż przed... i pojawiają się problemy nieszczęsny DPF (jak bym kupował nowy to nie było by problemu, bo zanim bym niem przeleciał te 150-180tys km to OK) ale w używanym VW z DPF to wg. mnie jak chodzenie po polu minowym,

 

1. znalazłem informacje że VW od 2006 w każdym dieslu montował filtr DPF, czy to prawda do końca nie wiem, może ktoś z szanownych forumowiczów coś więcej wie ( nie na zasadzie odpowiedzi "tak" lub "nie" ale jakieś fakty)

 

2. wg. mojej wiedzy są dwa rodzaje silników 1,9 tdi w tym modelu passat:

1.9 16V TDI PDE 140KM, 2005-2010

1.9 TDI 105KM, 2005-2010

 

 

 

czy się różnią i co to jest PDE czy to DPF ?

jak rozróżnić te silniki na odległość ? tzn może po VIN albo jakiś inny sposób ?

szczerze mówiąc to ten 140KM bardziej mi odpowiada, a z kolei wyczytałem że 105KM są najmniej awaryjne mimo dużych przebiegów.

 

3. czy w jakiś magiczny sposób z ogłoszenia np mobile.de albo allego da się rozpoznać o jaki silnik w oferowanych samochodzie chodzi? wg. mnie jak w ogłoszeniu jest że spełnia EURO 4 to ma już filtr DPF -ale to tylko moje spostrzeżenie

 

4. czysto teoretycznie jak już kupię passata z przebiegiem ok 180tys km to na co muszę być przygotowany ? i zakładam że miał wszystkie serwisy robione na czas i zgodnie z książką, interesują mnie samochody z flot firmowych, leasingowe bo leasing wymaga pełnego serwisu,

 

Pozdrawiam

Rafał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2. wg. mojej wiedzy są dwa rodzaje silników 1,9 tdi w tym modelu passat:

1.9 16V TDI PDE 140KM, 2005-2010

1.9 TDI 105KM, 2005-2010

 

Kolego, nie ma 1,9 TDI 140 KM w b6, jest tylko 105.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej

no i właśnie tu zaczynają się schody na stronie http://www.autocentrum.pl/oceny/volkswagen/passat/b6/silnik-diesla-2.0-tdi-140km-2005-2010 widnieją dwa rodzaje 1,9TDI i ja się do tego odniosłem, na http://vw-passat.pl/dane-techniczne/5/volkswagen-passat-b6-produkowany-od-2005-do-2010 też jest, ale jak rozpoznać który to akurat jest silnik stojąc przy samochodzie albo na odległość to nie wiem ,

 

to wg. tego 1,9 tdi o mocy 105km nie ma filtra, a na forach różne opinie np znalazłem że w Octavii II 1,9tdi był tylko z filtrem

Edytowane przez rjpl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczytać wątek "Oznaczenia silników w 3C" i zapoznać się z fotkami motorów...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poczytałem i silniki 1,9 tdi o kodzie BLS maja filtr cząsteczek, reszta go nie posiada, tylko jak na odległość rozróżnić to ? :) jak przeglądam ogłoszenia na mobile albo autoscout24 tam jest pozycja "klasa emisji spalin" i według mnie jeśli jest to Euro 4 i wyżej to samochód musi mieć filtr cząsteczek (tak sobie wydedukowałem, ucha nie dam sobie za to obciąć) chyba że się mylę i może ktoś wyprowadzi mnie z błędu...

pozdrawiam

rafał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpewniej wziąć vin i wszystkiego się dowiesz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1. znalazłem informacje że VW od 2006 w każdym dieslu montował filtr DPF

Nie w każdym.

2. wg. mojej wiedzy są dwa rodzaje silników 1,9 tdi w tym modelu passat:

1.9 16V TDI PDE 140KM, 2005-2010

1.9 TDI 105KM, 2005-2010

Wydaje mi się, że jest tylko jeden rodzaj silnika 1.9TDI w Passacie B6 77KW-105KM o dwóch kodach: BKC bez DPF i BLS z DPF.

Silnik ten występował w latach 2006-2008. W 2008r. zastąpiony został silnikiem 1.6 CAYC(cammon rail) 77KW-105KM.

czy to DPF ?

Filtr cząstek stałych montowany w układach wydechowych silników wysokoprężnych, oczyszczający gazy spalinowe z cząstek sadzy.

3. czy w jakiś magiczny sposób z ogłoszenia np mobile.de albo allego da się rozpoznać o jaki silnik w oferowanych samochodzie chodzi? wg. mnie jak w ogłoszeniu jest że spełnia EURO 4 to ma już filtr DPF -ale to tylko moje spostrzeżenie

Najpewniejszy będzie VIN.

4. czysto teoretycznie jak już kupię passata z przebiegiem ok 180tys km to na co muszę być przygotowany ?

Człowieku na wszystko i nic. Nie znasz dnia ani godziny kiedy coś może się zepsuć, a co do tego nie ma reguły. Są tylko stereotypy o których nie powinieneś czytać.

według mnie jeśli jest to Euro 4 i wyżej to samochód musi mieć filtr cząsteczek

Silniki bez DPF spełniają normę Euro 4, a z DPF Euro 5.

Edytowane przez Grucha...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Silniki bez DPF spełniają normę Euro 4, a z DPF Euro 5.

 

czy aby na pewno? chyba dopiero CR spełnia EURO5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
BXE też ma 105 PS...

Słuszna uwaga BXE to też 1.9 TDI 77KW-105KM bez DPF.

czy aby na pewno? chyba dopiero CR spełnia EURO5

Być może i tak jest w przypadku passata. Ja miałem na myśli to, że silnik diesla bez DPF max. co spełnia to Euro4, a z DPFem może spełniać Euro5. Niestety danych jaki producent i kiedy wprowadził daną normę nie posiadam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość barett

Czy B6 z common rail jest pewniejszym samochodem niż ten z pompowtryskiwaczami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności