Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B6/B7-na co zwrócić uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

Od 45. tygodnia roku koniec możliwości zamówienia silnika 1.8 TSI 160KM do Passata. Znaczy koniec produkcji tego silnika w ogóle. Zastąpi go 1.4 TSI (turbina, kompresor) też o mocy 160KM. Więc ostatnia chwila na zamówienie 1.8 TSI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
świat upadł na kolana

 

:)

Nie wiem - upadł czy nie - ale moje wrażenia z jazdy 1.4 i 1.8 (oba 160KM ; moment obrotowy odpowiednio: 240 Nm i 250 Nm) są zupełnie różne = 1.4 jeździ jakby miał 110KM, a spalanie jakby było tam mocy z 3.2 ;) Zaskoczyło mnie to trochę, bo różnica w spalaniu wyniosła ~1,5 litra (na korzyść 1.8). Generalnie zakończenie produkcji 1.8 TSI to typowy zabieg redukcji kosztów poprzez zmniejszenie rozpiętości palety silników. Latwiej zmieniać osprzęt i trzymać zasadniczą część konstrukcji taką samą.

Cóż... informacja dla tych, którzy nie dość, że chcieli kupić B7 1.8 TSI to jeszcze wahali się czy teraz. TERAZ! :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dla tych co się wahali czy kupić 1.8 czy coś innego, jest teraz bardzo dobry argument aby kupić 2.0TSI ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale 13 tys roznicy w cenie miedzy 1,4 a 2.0

chociaz uwazam ze 1,4 w passacie to porazka.

ile to trzeba na obroty krecic aby jechalo.

i jakie za tym iedzie spalanie.

podejrzewam ze 1,4 nie jest oszczedniejszy od 2.0 tsi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeździłem 1.4 120 KM (bodajże) kiedyś przez chwile w B6... Ratuje go moment obrotowy dostępny od niskich obrotów. Mój kolega nawet powiedział że ma niezłe kopyto, jak się zamieniliśmy za kierownicą... ale on był zwyczajny jeździć jakimiś mikrusami w stylu toyota aigo czy coś tam.

 

Do Twojego DSG z 350 Nm to oczywiście startu nie ma.

Edytowane przez ru-dy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Do Twojego DSG z 350 Nm to oczywiście startu nie ma.

w poprzednim mialem "cipka" na 185ps i 395Nm to dopiero dawalo rade- chociaz skrzynia automatyczna pozbawia uczucia wgniatania w fotel lub uderzenia potylicy w zagłowek.

mam fordzika c-maxa 140PS i "zdaje" sie byc jakby bardziej narowisty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A dla mnie problem się rozwiązał :) Od 2 miesięcy zastanawiałem się nad wyborem pomiędzy 1,8 a 2.0 TSI - aż tu nagle problem z głowy :)

Kolejną ciekawostką jest wprowadzenie pakietów R-line - natomiast przy passacie - ten pakiet to minimalna kosmetyka i chyba nie warta tych pieniędzy. Nawet nie zmienili kierownicy, nie dodali nakładek aluminiowych na pedały, fotele też bez zmian.... A wszystko to było widoczne na różnych portalach które o tym pakiecie trąbiły od początku roku....

 

Pakiet "R-Line

- logo R-Line na grilu

- spojler dachowy w kolorze nadwozia w stylistyce R-Line

- zderzaki oraz progi w stylistyce R-Line

 

Całość za 3660.

 

W CC wygląda to dużo sensowniej - pakiet kosztuje 5150 ale zawiera dużo więcej...

 

Pakiet "R-Line

- logo R-Line na osłonie wlotu powietrza do chłodnicy

- zderzaki przednie w stylistyce R-Line

- osłona wlotu powietrza do chłodnicy wykończona na wysoki połysk

- reflektory przeciwmgielne z chromowanym obramowaniem

- progi w stylistce R-Line

- chromowane listwy progowe z logo R-Line

- kierownica multifunkcyjna z logo R-Line

- obręcze ze stopu metali lekkich "Mallory" 8Jx17

- opony samouszczelniające się 235/45 R17

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie narzekajcie - już wiadomo, że nowe mondeło będzie z motorem 1.0,

a passat B8 może będzie miał 650 ccm?

:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie narzekajcie - już wiadomo, że nowe mondeło będzie z motorem 1.0,

a passat B8 może będzie miał 650 ccm?

:hehe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

B7 też. W PL nie ma w cennikach, ale są dealerzy, którzy ciągną je z D. To ciekawa alternatywa np dla A4, czy Superba...

 

http://otomoto.pl/volkswagen-passat-variant-3-6-v6-dsg-4motion-C24196633.html

Edytowane przez Witold Rogowski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No właśnie dzisiaj byłem w salonie na jazdach próbnych i przy okazji przedyskutowałem wszystkie opcje. Tak jak napisałem Dynaudio i hak odpadają - hak mogą mi w salonie dołożyć już po zakupie za ok 1500zł, posłuchałem też jak w B7 grają zwykłe głośniki na rns510 i tragedii nie ma. Fakt - do Infinity z Opla jest raczej daleko ale da się słuchać (głównie dlatego że passat jest znacznie cichszy od insignii).

W zamian za powyższe będzie rns510 ktory idzie w parze z kamerką cofania. Poza tym za taki zestaw dostanę sporo większy rabat i cena samej 510 wyjdzie na poziomie 2700 pln - jak dla mnie już akceptowalnie i zostanie kasa na dołożenie haka po odbiorze :)

Wracając jeszcze na chwile do tej konfiguracji - autko zamówione i to z hakiem fabrycznym.

Przy okazji dowiedziałem się od dilera, że w przypadku takiego haka fabrycznego standardowo do paska wrzucany jest większy intercooler (dlatego też zalecali właśnie wrzucenie go jednak do konfigu, nawet sporo schodząc ze swojej marży). Czy ktoś to może potwierdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy raz słyszę o takim czymś....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też. To, że w niektórych modelach VW do fabrycznego haka dają np. standardowo AutoHold jest nawet logiczne. Ale większy intercooler? Idąc za tym powinni dawać większą turbinę. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do którego rocznika dostępne są w Passatach silniki 1.9 TDI 105 KM ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien ale do końca 2008 roku

 

---------- Dodano o 15:04 ---------- Poprzednia wiadomość o 14:56 ----------

 

Wychodzi na to, że montowane były do maja 2008 roku. Zastąpiony później 1.6 TDI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli wszystkie zarejestrowane w 2009, nawet z końca roku to produkcja 2008. W alternatywie 1.6, 2.0 i 2.0 CR. mniej lub bardziej awaryjne :dupablada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcesz kupić b6 z takim silnikiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a dlaczego nie ? Może i mułowaty, może i przestarzały, ale to solidna jednostka napędowa. Jak tak czytam o usterkach i kosztach naprawy nowych jednostek to włos mi na głowie się jeży.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności