Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B6/B7-na co zwrócić uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

Biały ja też 10kkm przejechałem ale 1l oleju tylko dolałem. Jeździsz więcej po mieście czy w trasie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie równiez spalanie oleju to ok.1 l na 10000km więc ......"ten typ tak ma"?

Napiszcie na jakim oleju pomykacie może wysnujemy jakiś inny wniosek - Pentosin 5w-30 504.00/507.00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie równiez spalanie oleju to ok.1 l na 10000km więc ......"ten typ tak ma"?

Napiszcie na jakim oleju pomykacie może wysnujemy jakiś inny wniosek - Pentosin 5w-30 504.00/507.00

To temat na osobny wątek, tu nie róbcie bałaganu (większego niż jest ;) ).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Polecam te silniki.

 

Ja też polecam ten silnik. Sam posiadam i jestem zadowolony. Dziwię się też tym spalaniom. Albo coś u mnie nie tak, bo mnie pali na trasie (fakt, około 100 km/h) w okolicach 7,3 litra na setkę, po mieście nie pamiętam. Ogólnie silnik naprawdę dobry, według mnie tak samo awaryjny lub bezawaryjny jak inne. Pechowy egzemplarz, nieważne jaki silnik, będzie się psuł. Ja mam pozytywne wrażenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skłaniałbym się bardziej ku tej drugiej wartości w moim przypadku komputer wyświetla 12,4 (klima w auto, spokojna jazda miejska). Generalnie też miałem ten dylemat co kolega czy FSI czy TFSI. Od 10 miesięcy i przejechanym 10.000 km bez żadnej awarii. Należy tylko wiedzieć, iż te silniki wymagają systematycznych dolewek oleju. Od wymiany tj. od marca dolałem już w sumie 2 litry, poza tym sama przyjemność z jazdy. Polecam te silniki.

 

No to u mnie bez klimy i jazda miejska raczej umiarkowanie dynamiczna, ewentualnie kilka razy przybutowanie, jak trzeba dać baty jakiemuś szczylowi w Golfie III GTI wychodzi jakieś 10,5. Ostatnio na cały bak wyszło mi 9,8 l./100 km. Zszokowany byłem. Dużo jednak zależy od stacji, na której się tankuje.

 

Co do dolewki oleju, to mi wyszło około 2 litrów na jakieś 14.000 km. Ale przy tak skomplikowanych silnikach (zmienne fazy rozrządu, turbo, bezpośredni wtrysk), to raczej norma, a nie wada.

A pomykam na (Duży - nie bij/nie banuj :-D;) ) ori VW 5W30 504.00/507.00 .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeździsz więcej po mieście czy w trasie?

95% cykl miejski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo optymistyczna informacja dla fanów marki VW a w szczególności tych wszystkich którzy chcą w przyszłym roku zakupić nowe auto.

 

http://finanse.wp.pl/kat,104124,title,Volkswagen-atakuje-polski-rynek,wid,14109458,wiadomosc.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gazety kłamią. VW nie:]

Bardzo optymistyczna informacja dla fanów marki VW a w szczególności tych wszystkich którzy chcą w przyszłym roku zakupić nowe auto.

 

http://finanse.wp.pl/kat,104124,title,Volkswagen-atakuje-polski-rynek,wid,14109458,wiadomosc.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Krótkie pytanie, jaka jest zależność koloru pasów bezpieczeństwa od koloru wnętrza auta? Czy np. jeżeli passat b6 ma beżową tapicerkę, to pasy też powinny być beżowe? Czy jeżeli słupek B jest czarny w górze to pasy powinny być czarne itp.?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nuttie, ja mam beżową tapicerkę i wszystkie pasy bezpieczeństwa również beżowe. :) A słupki też mam całe beżowe. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie zauważyłem, że są różne rodzaje, ale generalnie prawidłowość jest taka, że jak wnętrze jest jasne i słupki całe też to pasy są w kolorze tapicerki, ale są wnętrza 50/50 dół słupków, część boczków jasna, a góra słupków i cześć boczków czarna i pasy są czarne. No i oczywiście całe czarne wnętrze, wtedy pasy czarne. Zastanawiam się czy to jest jedyna prawidłowość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No właśnie zauważyłem, że są różne rodzaje, ale generalnie prawidłowość jest taka, że jak wnętrze jest jasne i słupki całe też to pasy są w kolorze tapicerki, ale są wnętrza 50/50 dół słupków, część boczków jasna, a góra słupków i cześć boczków czarna i pasy są czarne. No i oczywiście całe czarne wnętrze, wtedy pasy czarne. Zastanawiam się czy to jest jedyna prawidłowość

ja mam góre latte machiatto, dół mam czarny i pasy też czarne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, innego tematu nie znalazłem wiec myślę, że piszę w dobrym miejscu. Mam możliwość kupna 2.0 TDI z 2007r, autko kupuję od pracownika salonu vw który kupił je właśnie w tym samym salonie, serwisował a teraz wstawił do komisu salonu w celu wymiany na nowy modelik. Autko ma przejechane 70 tys km i własnie tu się rodzą moje wątpliwości, 5 lat i tylko 70 tys? niby wychodzi te 14 tys. Moja obawa jest taka że jeżeli gość kupił u siebie w firmie i też tu sprzedaje to może koledzy trochę mu pomogli z tym przebiegiem? Ogólnie auto raczej zadbane, comfortline, jednak obje obawy wzbudziło również złuszczenie się srebrnej okleiny z uchwytu schowka pod łokietnikiem oraz na obręczy pod gałką zmiany biegów, jak by często używane. Pan sprzedający na moje pytanie ile będzie kosztowała wymiana u nich w serwisie stwierdził że za pól roku będę miał to samo. Czy tak rzeczywiście jest, że vw trochę nie dopracował ten detal i szybko się zużywa, czy jest to dowodem na to że auto ma jednak wiecej niż 70 tys km?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jednak obje obawy wzbudziło również złuszczenie się srebrnej okleiny z uchwytu schowka pod łokietnikiem oraz na obręczy pod gałką zmiany biegów, jak by często używane. Pan sprzedający na moje pytanie ile będzie kosztowała wymiana u nich w serwisie stwierdził że za pól roku będę miał to samo. Czy tak rzeczywiście jest, że vw trochę nie dopracował ten detal i szybko się zużywa, czy jest to dowodem na to że auto ma jednak wiecej niż 70 tys km?

 

Według mnie to normalne. Ja na gałce zmiany biegów już w połowie mam wytarty ten chrom. W ASO mówili mi, że to od kosmetyków/chemii na dłoniach tak się robi.

Napisz jaki jest stan reszty wnętrza. Jeśli nie budzi zastrzeżeń, to ten Passat może być dobrą propozycją. Poza tym niech Ci coś o nim powiedzą na podstawie historii serwisowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wnętrze nie budziło zastrzeżeń, tylko trochę brudne, nie że plamy tylko jakiś pył, niesprzątnięty, ale wole jak tak jest przynajmniej widać że nie stara się czegoś zamaskować. Pokazał mi płytkę do nawigacji jeszcze ani razu nie używaną, wiec to działało jak najbardziej na plus. z zewnątrz miał lekkie puknięcie, w stylu że dojechał do innego auta za bardzo i poszła jakoś lampa i zderzak. ale wszsytko zostało naprawione, blachy nietknięte. gdzie nie gdzie rysy jak to nazwał sprzedający eksploatacyjne :P. też trochę zmartwiło mnie odrapanie lakieru na prawej krawędzi drzwi kierowcy. autko bardzo mnie kusi bo cały czas serwisowane plus cena chyba nie aż tak wysoka (45 tys. do negocjacji).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
też trochę zmartwiło mnie odrapanie lakieru na prawej krawędzi drzwi kierowcy.

 

Mógłbyś trochę bardziej sprecyzować co oznacza prawa krawędź dzwi kierowcy? ;)

 

Generalnie Passat B6 nie jest najtrwalszym samochodem na rynku, więc kilka przetarć, przebarwień itp. w 5 letnim samochodzie nie powinno Cię martwić. Rysy eksploatacyjne też nie powinny Cię martwić. Zmartwieniem byłoby, gdyby w 5 letnim aucie w ogóle nie było rys... Albo spolerowane tak, że prawie podkład wychodzi, albo lakierowane całe.

Cena naprawdę niezła jak za taki przebieg (o ile realny), wiek, wersję wyposażenia i silnik. Zwłaszcza, że jeszcze do negocjacji. Napisz, w jakim ASO ten samochód stoi? Może go znam? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

przymierzam sie do Paska. Obecnie ujezdzam B5 po lifcie z 2003, 1.9 TDI 130km + automat.

Tego paska kupilem jako trzylatka ze 180.000km przebiegu a obecnie dobijam do 280.000 i jestem zachwycony paskiem.

Przez 5 lat poszedl mi napinacz paska wielorowkowego, prawy przegub (bo poszla oslona) i centralny w tylnej klapie.

Poza tym tankuje, zmieniam filtry, oleje, hamulce i jezdze.

 

Po dobrych doswiaczeniach z paskiem chcialem wziac nastepnego.

Myslalem o Passacie z 2009r (poleasingowy) 2.0 TDI + DSG, przebieg w okolicach 150.000km ale juz 2 mechanikow mowilo, ze 2.0 tdi to masakra.

Jak nie problemy z silnikiem, to pompy diesla padaja, dwumasa, wtryskiwacze itd.

No generanie, ze bida z nedza jesli chodzi o bezawaryjnosc. Ze wspolczesne diesle sa wysilone, maja mase osprzetu ktory pada i dlatego lepiej benzyne.

Podobno 1.9 TDI sa lepsze ale nie ma wersj z automatem a ja chce automat. KONICZNIE :)

 

No i zaczalem glowkowac. Jeden z mechanikow polecal 1.4 TSI. Ze duzo nie pala, ze mocy wystarcza, ze jest lancuch wiec nie trzeba rozrzadu wymieniac bo jest lancuch.

 

No i jestem w kropce bo nie wiem jakiej wersji paska szukac.

Co byscie polecili?

Robie ok 20.000km rocznie.

Na codzien mieszkam w DE wiec jakosci paliwa sie nie boje.

Kilometry glownie trzaskam w trasie do PL ale moze zaczne jezdzic autem do pracy (30km w jedna strone autostrada i obwodnica) wiec rocznie bym do 30.000km doszedl.

Jakiej wersji paska mam szukac?

Zdaje sobie sprawe, ze duzo zalezy od konrketnego auta, jak bylo traktowane przez poprzedniego wlasciciela ale jakies ogolne trendy napewno sa :)

 

Jak jest z trwaloscia DSG? Moze szukac zwyklego tiptronica?

 

Z gory dzieki za odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DSG - Das Super Getriebe, i trochę w tym prawdy jest. Jeżeli myślisz o benzynie to takie samo spalanie jak w 1.4 będziesz mial w 1.8tsi, a moc większa.

 

Co do TDI to lecą i głowice i pompowtyskiwacze i pompy oleju, ale to choroby wieku dziecięcego, a w dodatku to dla wersji PD.

 

Od 2008 masz już CR i tam takich problemów nie ma. ( na forum znajdziesz inf od którego tygodnia motują CR) ale zawsze mają oznaczenie zaczynające się od C np CXXX. Jakbyś kupił starszego z PD to i tak nie ma się co bać bo do 150 tys padło co miało paść, a pompki wymieniają za free ( akcja dobrej woli VW)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DSG - Das Super Getriebe, i trochę w tym prawdy jest. Jeżeli myślisz o benzynie to takie samo spalanie jak w 1.4 będziesz mial w 1.8tsi, a moc większa.

 

Co do TDI to lecą i głowice i pompowtyskiwacze i pompy oleju, ale to choroby wieku dziecięcego, a w dodatku to dla wersji PD.

 

Od 2008 masz już CR i tam takich problemów nie ma. ( na forum znajdziesz inf od którego tygodnia motują CR) ale zawsze mają oznaczenie zaczynające się od C np CXXX. Jakbyś kupił starszego z PD to i tak nie ma się co bać bo do 150 tys padło co miało paść, a pompki wymieniają za free ( akcja dobrej woli VW)

 

Ha :)

no i to jest opdowiedz na jaka po cichu liczylem. Dziekuje.

Ja bede kupowal auto z 2009 wiec z automatu mam CR, czy nie? :)

CR jest z lancuchem czy paskiem rozrzadu?

 

Poza tym, ze DSG jest super, to jak z jej trwaloscia, w porownaniu do klaycznego tiptronika?

 

Wolalbym diesla, bo wiadomo, spalanie.

A co z dwumasa i innymi gratami w silnikach z CR?

 

Czy kultura pracy CR sie poprawila w stosunku do PD?

 

Jakiej wersji 2.0 TDI szukac?

Slabszej czy mocniejszej. Czy one sie czyms poza softem roznia?

 

Co z tzw wypasu warto miec?

 

Ja napewno MUSZE miec

1. ksenony

2. klime auto (nie musi byc dwustrefowa)

3. elektryczne szyby z tylu

4. Fotele sportowe (te w "paski"). Standardowe to kupa. W obecnym pasku plecy mnie bola :-(

 

Chcialbym miec

1. sterowanie z kierownicy

2. radio z mp3

3. blutetoot dla rozmow (mam pytanie, czy jak w aucie sa 2 telefony to 2 rownolegle moga byc wpiete w bluetooth?)

4. Czujniki cofania z przodu i z tylu

 

NIgdy nie mialem:

1. kamery cofania

2. bi-xenonow ani skretnych swiatel

3. Szyberdachu

4. Keyless entry & start

 

Co byscie polecili. Pewnie duzo rzeczy z wypasu zapomnialem.

 

Jest gdzies tabelaryczne porownanie co w standardzie z "wypasu" ma Sport-, Comfort i HighLine?

 

Pozdrawiam

topek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności