Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B5-na co zwrócic uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość jarasssxxx

Witam wszystkich, nie wiem czy dobrze trafiłem mam zamiar kupic tego paska co myslicie o nim i jego wyposażeniu, przebiegu czy jest możliwy? w 2008 został sprowadzony do kraju od tamtgo momentu uzytkowany przez jedna osobę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam

szanowni koledzy mam do dyspozycji 10 kafli i zastanawiam się nad zakupem paska w combi vs laguna 2 też combi i w oba ewent. pb

Mam wielki dylemat bo lagune można kupić z mniejszym przebiegiem i wiekszym wyposarzeniem lecz jak wiadomo laguna to laguna .

Obecnie jeżdze laguną 1 i jest fajne lecz kapryśne auto ,trzeba cos pogrzebać troche poczytać i wiekszość da się samemu naprawić .

 

Pasek ogólnie ma opinie dość solidnego auta i tez mi się podoba lecz w pasku słaby punkt to przednie zawieszenie a w lagunie tylne.

 

Pytałem na forum laguny i mimo tego że ma miano 'królowej lawet'' to ją polecają .

Ciekawi mnie wasze zdanie w zestawieniu paska vs laguna 2 ???

 

Liczę na w miare obiektywne rady ,może ktoś miał zaszczyt porównać te oba auta i ma swe jakies zdanie wiec liczę na porady

 

Nie wiem czy to Ci jeszcze pomoże, ale akurat miałem przyjemność powozić oba auta przez dłuższy okres czasu. i wg mnie laguna 2 to jedynie taki substytut samochodu. niby ten sam segment, ale jakość i wykonanie podzespołów w lagunie to tragedia. plastik jest twardy, nieraz trzeszczy. Fakt faktem, że jeździ się tak jakby się siedziało na kanapie, ale pod względem prowadzenia lepiej wypada passat. Miejsca na nogi też ma więcej passat. ja akurat porównuję 1.9tdi vs 1.9dci, diesel w renówce jest strasznie mułowaty niż w vw. ma zupełnie inną charakterystykę i inaczej się nim jeździ. spalanie w trasie niższe w passacie, z kolei w mieście laguna wygrywa, przy mojej nodze oczywiście.

Jeśli chodzi o zawieszenie w lagunie to najprostsze co może być, więc i naprawa prosta i tania. i jeszcze jeden plus, za tą samą kase prawdopodobnie dostaniesz młodszą renówkę niż passata.

Jeśli masz zmaiar kupić lagunę to tylko benzyna!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość toldi350

witam serdecznie.

brat przymierza się pomału do zmiany auta. ma to wóz który specjalnie nie będzie generował kosztów utzrymania, będzie jezdzil i spalał paliwo. W gre wchodzi tylko benzyna bez gazu, najlepiej bez turbo. ( mniejsza szansa awarii ) .

Podpowiedzice proszę czym się kierowac przy wyborze passata ? Jaki silnik benzynowy wybrać? wyboru dużego w sumie nie ma.

Budżet to: najlepiej nie więcej jak 20.000zł

Autem maja podróżować dwie dorosłe osoby plus małe dziecko. Wiec tez zależy na bezpiecznym i 100% aucie ;)

jakies podpowiedzi ?

dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to jeżeli chodzi o Passata , to tu wyboru specjalnie nie ma , bo jedyna benzyna bez turbo w poliftowym (w tych pieniądzach będzie FL) to będzie 2.0 albo 2.8 (ale to bez gazu to słaby pomysł) --- opinie o silnikach 2.0 są różne .

Czy dziesięcio letni Passat nie będzie generował kosztów -- hmm..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2,8 nie jest tanie w utrzymaniu. Sam w sobie nie jest awaryjny, ale ostatnio same eksploatacyjne *******ki wyszly mnie okolo 2500zl. Passkow z tym silnikiem nie jest duzo na polskich drogach, co wiaze sie z drozszymi czesciami. Bez gazu ten motor zdecydowanie odradzam oszczednej osobie, potrafi wchlonac kilkanascie litrow bez mrugniecia :) Ale za to odwdziecza sie przyjemnoscia z jazdy, a przy napedzie na 4kola naprawde trudno jest zgubic zaplanowany tor jazdy, co przeklada sie na bezpieczenstwo w groznych sytuacjach niezaleznie od warunkow. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jednak zachęcam do silnika 1,8 turbo. Przyznam, że podchodziłem do tej jednostki z pewną dozą nieśmiałości, ale po półtora roku użytkowania uznaję, że to był dobry wybór. U mnie dochodzi jeszcze ten aspekt, że jestem kierownikiem w częściach używanych/stacji demontażu, więc stwierdziłem, że skoro już się taki trafił, to niech tam, dostęp do części w promocji jest. Okazało się jednak, że nie było potrzeby zbytniego inwestowania, zaraz po zakupie wymieniłem wahacz dolny - banan lewy i łączniki stabilizatora na takie ze sworzniami, bo stare trzeszczały przy skręcaniu. Wymieniłem olej na Valvoline Maxlife 5W40, kolejna wymiana po 10tys, dolewki nie było. Miałem zamiar sprzedać tego Passka, bo kupiłem go od kuzyna z Niemiec tylko "zastępczo", żeby czymś jeździć po sprzedaniu Mazdy i przed zakupem Hondy Accord VII, ale przyzwyczaiłem się i jakoś tak schodzi... Sąsiad też kupił takie kombi w podobnym czasie z silnikiem 1,8 bez turbiny i w zestawieniu z moim wypada blado, a spalanie podobne. Ktoś z Kolegów pisał tu, że ma takiego 1,8T od nowości i uznaje go za bardzo niezawodny samochód.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na pewno stajnia Volkswagen i silniki benzynowe nie należą do : 1 - oszczędnych , zrywnych , ani też do nadzwyczaj awaryjnych od taki emeryt jedzie na zakupy i każdy kto miał inne auto z sensownym silnikiem 2,0+ to mówi ... opinie o 2.0 krążą olejo-żerny natomiast sensownym wyborem będzie 1.8 t właśnie ... pali tyle co zwykłe 1.8 a frajdy więcej po lekkim tuningu 190hp które spokojnie wystarczy do ekonomicznej jazdy ... a w razie konieczności masz czym jechać... kolejna rzecz to chcesz ekonomii a pchasz się w wielo-wachacze

tu bardziej co ze stajni skody tam zawias tańszy niższa waga mniej zużyje paliwa ... mam akurat tę jednostkę 1.8t i w dodatku w tiptronic'u z gazem naturalnie ... na pb trochę za duże koszta (miasto ok 12-14 + zależy od nogi ) trasa średnio 8 ... z gazem 15- miasto 10 trasa... ogólnie fajne auto trochę toporne co czuć w zakrętach jak wypycha ... dużo miejsca... komfort ... i pełne zainteresowanie złodziei :) kupując 1,8t zwróć uwagę na :a - silnik zimny i pierwsza minuta od odpalenia a właściwie 10 pierwszych sekund tam jak coś nie tak od razu idzie to usłyszeć... i gorący czy nie ma niepokojących dzwonień ... warto rozgrzany silnik przytrzymać przez moment na odcięciu jemu nic się nie stanie ale za to można zobaczyć czy nie kopci ... powodzenia w zakupach ... a może diesel ? chwalony ceniony niezawodny ekonomiczny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W gre wchodzi tylko benzyna bez gazu, najlepiej bez turbo. ( mniejsza szansa awarii ) .

 

Ja mam 1.8T z przebiegiem 450 000+ od roku, 0-100 wychodzi 9,5s, vmax fabryczny :D Absolutnie nic mi się mechanicznego nie zepsuło, jedynie plastikowe pierdoły które w każdym aucie po czasie będą się sypały. Auto cały czas śmigało po PL, dodam że to było auto firmowe a wiadomo że samochód firmowy wszędzie wjedzie :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, poradnik super. Ale w powszechnej opinii utarło mi się stwierdzenie, że te auta są nie do zajechania. I po prostu jeśli ktoś chce mieć funkcjonalną i bezawaryjną maszyną, to w kontekście passata b5 może na to liczyć. A przy tym za bardzo się nie wykosztować..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest tego najwięcej na rynku i pewnie na 100 jest 5 fajnych . Kupić można tanio , utrzymać też (albo nie), ale to auta wiekowe i kończy się w nich coraz więcej rzeczy - niestety to nie B4.

Oczywiście żeby nie było -- mam B5 siedem lat i coś o podobnym wyposażeniu , komforcie , kosztach utrzymania , przyśpieszeniu do 100 , ale nowsze (które godnie zastąpi paska) , w skończonej kasie według mnie nie istnieje :) Jeżeli ktoś uważa inaczej proszę o propozycje .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ok, poradnik super. Ale w powszechnej opinii utarło mi się stwierdzenie, że te auta są nie do zajechania. I po prostu jeśli ktoś chce mieć funkcjonalną i bezawaryjną maszyną, to w kontekście passata b5 może na to liczyć. A przy tym za bardzo się nie wykosztować..

 

Z tym wykosztowywaniem się, to bym nie przesadzał.

To prawda, że B5 jest znacznie trwalszy niż konkurencja, ale ceny części do najniższych nie należą. Nie ważne o jakich częściach mówimy, i tak tanie zamienniki to śmieci, a dobrej jakości części kosztują niemałe pieniądze.

Niestety u nas większość Pasków jeśli nie miało dzwona, to było serwisowane na zamiennikach, w rezultacie znaleźć ciekawy egzemplarz to wyzwanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
-> Sprawdzamy silnik (część wspólna)

Dobrze jest, jak na silniku widać brud eksploatacyjny. Od razu widać gdzie silnik gubi olej. Świeżo wymyty silnik może budzić podejrzenia, że coś właściciel chce ukryć. Wyjmij bagnet i sprawdź olej na nim. W Dieslu olej będzie czarny i jest to rzecz raczej normalna. Sprawdź, czy w oleju nie ma drobin metalu lub innych cieczy. Obecnośc dyskwalifikuje silnik. Przysłuchaj sie brzmieniu silnika na obrotach jałowych i na wyższych, czy nic nie stuka puka czy rzęzi. Sprawdż koła pasowe. Powinny chodzić idealnie prosto i nie bić na boki. Bijące koło - to 90% stłuczka, która spowodowała wbicie chłodnicy w koło.

 

U siebie w aucie (1.6AHL) musiałem remontować silnik. Nie wierzyłem w przebieg 160k km przy zakupie, ale nie spodziewałem się ponad 350k km :niekumam

W każdym bądź razie, przed remontem brał mnóstwo oleju- około 5l na 3000 km! Po renowacji zauważyłem, że zniknęła plama na plastikowej osłonie błotnika (od strony zderzaka) przy kole po stronie pasażera. Nie wiem, czy ktoś tak miał, ale uważam, że taką plamę tworzy wychlapywany olej- warto sprawdzić to miejsce przed zakupem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam na oku paska 1.9 TDI 90KM silnik AHH właściciel zmienił wtryski na 110 i tym podniósł moc.

Jeśli go kupie to czy będę musiał coś w nim robić poprzez vag com? Czy sama zmiana wtrysków jest bezpieczna dla silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam poniewaz zawsze jezdze dieslami i moje pasiatko tez tdi , ale musze zmienic auto i ze wzgledow placenia podatku za auto w holandii postanowilem zmienic na benzyniaka moze mnie ktos pokierowac na co zwracac uwage przy wyborze benzynowego 2 litrowca ?? oczywiscie jesli ktos poleca jakas marke tez bedzie fajnie ,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2,8 nie jest tanie w utrzymaniu. Sam w sobie nie jest awaryjny, ale ostatnio same eksploatacyjne *******ki wyszly mnie okolo 2500zl. Passkow z tym silnikiem nie jest duzo na polskich drogach, co wiaze sie z drozszymi czesciami. Bez gazu ten motor zdecydowanie odradzam oszczednej osobie, potrafi wchlonac kilkanascie litrow bez mrugniecia :) Ale za to odwdziecza sie przyjemnoscia z jazdy, a przy napedzie na 4kola naprawde trudno jest zgubic zaplanowany tor jazdy, co przeklada sie na bezpieczenstwo w groznych sytuacjach niezaleznie od warunkow. Pozdrawiam.

 

20 tysiecy i zero przyjemnosci z jazdy ?

 

to bez sensu kupowac takiego .a im nowsze tym gorsze szroty sa .lepiej kupic starego tdi ,tam sie nie ma co zepsuc a po lekkim modzie jest jazda

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Witam poniewaz zawsze jezdze dieslami i moje pasiatko tez tdi , ale musze zmienic auto i ze wzgledow placenia podatku za auto w holandii postanowilem zmienic na benzyniaka moze mnie ktos pokierowac na co zwracac uwage przy wyborze benzynowego 2 litrowca ?? oczywiscie jesli ktos poleca jakas marke tez bedzie fajnie ,

 

to kup mk4 2.0 ma buta i malo pali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Mam pytanie odnośnie wstępnej analizy samochodu jeszcze przed zobaczeniem go na żywo. O jakie zdjęcia według Was należy poprosić sprzedawcę aby ocenić, czy warto jechać i przyjrzeć się bliżej (zakładając nie małą odległość) czy już na starcie odpuścić ofertę? Konkretne elementy/zbliżenia?

Model: Passat B5 FL 1.9 TDI (130 KM), sedan, rocznik 2002.

 

Z góry dzięki za odpowiedzi/porady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jakie zdjęcia według Was należy poprosić sprzedawcę
O zdjęcia z zewnątrz każdej strony auta + zbliżenia ewentualnych uszkodzeń, wgnieceń itp .

Zdjęcia wnętrza, komory silnikowej.

Oczywiście fotki wyraźne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK, dzięki za odpowiedź. Gdyby ktoś jeszcze chciał coś dodać w tym temacie, może o zdjęciach jakiś kluczowych/nietypowych i ważnych miejsc (nieco bardziej szczegółowych) to proszę pisać.

 

Co do analizy zdjęć, chciałbym poprosić o analizę pewnego przypadku samochodu, który jest bardzo wychwalany przez sprzedawcę (nie pierwszy przypadek). Myślę, że może to posłużyć jako pewien szablon analizy dla innych użytkowników. Dla jasności - jest on już sprzedany.

W skrócie, dużo wyraźnych zdjęć, stan nadzwyczaj dobry, ale cena z tego co wiem jeszcze bez opłat, z opłatami było "18000, do negocjacji" czyli nie mało (może za wysoka?). B5 FL 1.9 TDI (101 KM). Link:

http://allegro.pl/vw-passat-b5fl-exclusive-1-9tdi-jak-nowy-z-salonu-i4261282874.html

 

Co sądzicie o takich ofertach? Czy widać na niej coś podejrzanego? Z góry dzięki za nieco dłuższą analizę.

Pytam, bo co jakiś czas pojawiają się takie "perełki" ale być może czegoś nie zauważam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam...

Zdecydowałem się na Passata B5 kombi.

Wybrałem kombi bo mam małe dziecko i toboły oraz wózek wchodzą idealnie. Ja oraz moja żona pracujemy na miejscu więc będziemy okazjonalnie jeździć poza miasto więc miasto 90% trasa 10%. Najważniejszą kwestią przy wyborze będzie silnik. Wybrałem benzynę 1.6 lub z większym zapasem mocy 1.8T. To jest właśnie ten dylemat ehhh. Chciałbym abyście pomogli mi w decyzji naprawdę poważnie. Oczywiście liczę się z każdym groszem więc chciałbym wiedzieć co czeka mnie w tych silnikach? co wybrać? jakie są pułapki? który jest droższy w obsłudze i naprawach? ... no i wiadomo spalanie też jest ważną kwestią :-)...tylko nie piszcie żebym kupił inne auto bo klamka zapadła (zresztą nie ma nic innego :-P )...Czekam i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy liczysz, że ktoś podejmie za Ciebie decyzję? Jak lubisz mieć pod nogą to 1.8T, a jak wolisz się toczyć to 1.6. Pomimo dużej różnicy w mocy spalanie porównywalne. Jedynie budowa silnika i jego podzespołów w 1.8T bardziej rozbudowana i teoretycznie więcej rzeczy do zepsucia, ale w praktyce okazuje się, że te silniki są bardzo udane pod warunkiem jak się ich pilnuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności