Jump to content
Guest carlos2005

Kupujemy Passata B4-na co zwrócić uwagę?

Recommended Posts

Guest hoohoos

Witam, jeżeli w passacie B4 97r w wersji Pacifik nie ma ani jednego air-backa tzn ze auto było mocno walnięte w przód czy moze się tak zdarzyć ze nie ma poduszek, a jest klima :) Pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

B4 kombi produkowali do 1997 roku :) , nawet na sklepie intercarsu tak podaja :) a co do braku poduszek to na kraje beneluxu szły takie wersje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest michal77

Czy osłona górna silnika (ten plastik) co była w 1.9 TDI ma związek z typem silnika (1Z, AFN) ?

Na zdjęciach można zobaczyć dwa typy osłony i zastanawiam się czy nie ma to związku z typem silnika.

 

I jeszcze jedno przemyślenie:

- czy jest sens jeszcze kupować B4 ?

Coś nie bardzo wierzę w podawane w ogłoszeniach przebiegi rzędu <200kkm jak na auto, którego produkcja zakończyła się w 1997. Większość to pewnie pod 250-300kkm podchodzi. Fakt cena zachęca ale kupno samochodu to nie jest duży problem: potem trzeba go utrzymać. Miałem kontakt z 3 B4 (2x1.9TDI + 2.0) o przebiegach 300-400kkm i co ciekawe najmniej problemów sprawiał benzyniak. Daleki jestem od generalizowania - po prostu opisuję własne przeżycia. Sam mam 1.9TDI 400kkm i największe problemy są z osprzętem silnika. Sprężarka klimatyzacji się kończy powoli, alternator, rozrusznik a teraz padnięta pompa wtryskowa... Elektryka też pozostawia wiele do życzenia (działający lub nie brzęczyk świateł, wyłączający się klimatronik, rozładowywanie akumulatora). Ten ostatni problem rozwiązał dopiero 3ci elektryk u którego byłem. Coraz więcej mam obaw przed kolejnym wyjazdem w trasę czy pasek dojedzie sam czy na lawecie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja myślę że przebiegi poniżej 200tys są realne, sam jeżdżę VR6 który ma przejechane 180 tysia jest z 1994 roku, kumpel ma Passata B4 1.9TDI 110KM z 1996 roku i też ma orginalny przebieg 180tys także jest to jak najbardziej możliwę choć ciężko znaleźć takie auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety po przeczytaniu całego wątku nadal mam mętlik w głowie.

 

Chodzi mi o zakup paska B4, myślę o benzyniaku. I tutaj dylemat - 1.8 czy może 2.0. Jeśli 2.0 to 8V czy 16V?

Chcę założyć instalację gazową, raczej sekwencyjną (szczególnie jeśli nabyłbym 16V)

Co byście polecili? Fajnie by było jakby się wypowiedział właściciel B4 z 16-zaworowym motorem. Jak tutaj jest z gazem - czy znoszą go dobrze te silniki? No i jak ze spalaniem?

 

Oglądałem niedawno ładne B4 z 96r z motorem 2.0 16V i dlatego jestem zainteresowany tym tematem.

 

Pozdrawiam, Sławek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tiptop

Pewno już kupiłeś , ale mnie tu dawno nie było , więc powiem Ci że dwa lata mam B4 1.8 benzyna 90KM z instalacją gazową (nie była droga bo to wtrysk jednopunktowy) i jestem zachwycony.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pewno już kupiłeś
Ano jakoś jeszcze nie kupiłem ;) Powoli szukam, nie spieszę się. Jestem nastawiony na 2.0 a czy będzie LPG czy nie to sprawa drugorzędna.

Denerwuje mnie jedna sprawa - 80% pasków które oglądałem ma niebieską deskę rozdzielczą :513: a pozostałe 20% to szroty :644:

 

Poszukiwania więc trwają, mam czas ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czytam posty i nie mogę się zgodzić z stwierdzeniami o słabych hamulcach. Otóż po przywozie mojego auta z Niemiec faktycznie hamulce były słabe, poza tym ściągała prawa strona i wręcz nie szło szybko wcisnąć go do podłogi - tak ciężko chodził. Kazałem wymienić płyn hamulcowy co nieco poprawiło sytuację. Ale mnie to nie satysfakcjonowało. Kazałem wymienić wszystkie tarcze (taka wersja, koła przykręcane na 5 śrub - podobno to takie jak w B5), może nie z najwyższej póki, ale na dobre i sprawdzone. Trochę to kosztowało, tzn. 800+250 robota. Jednak teraz stwierdzam, że hamulce są rewelacyjne, lepsze nawet niż w 2-letniej Skodzie Octavi 2.0 16V i nowego VW Caddy :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kazałem wymienić wszystkie tarcze (taka wersja, koła przykręcane na 5 śrub - podobno to takie jak w B5

 

Takie jak w VR6, 5x100 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Jestem zainteresowany zakupem B4 z silnikiem VR6 i z automatyczna skrzynia. Chcialbym zebyscie mi cos doradzili na co mam zwrocic uwage przy ogladaniu takiego silnika i skrzynie.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Posiadam b4 z silnikiem AAZ ale chcem nabyc 1z lub afn,skad bierze sie różnica 20koni bedzie tymi silnikami?? jak myslicie co jest bardziej awaryjne mój aaz czy tdi,mechanik kiedys mi powiedział że ten aaz przezyje tdi bo jest bez komputera,co o tym myślicie? czy warto jest pozbywac sie sprawdzonego 1.9td na rzecz tdi??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli bęziesz miał pewność, ze kupujesz sprawnego TDI to warto zmienić. Ja tak zrobiłem. Ale u mnie to wynikło z tego, że jeżdżę trochę na autostradzie i tam TD się męczy. Ale jakbym jeździł "na miejscu" to szkoda tzw. zawodu nad tematem. Ale co do żywotności to się nie zgodzę. I ten i ten ma turbosprężarkę - jedna z najbardziej i najczęściej awaryjnych części. Różnica 20 km bierze się z tego, ze TDI ma wtrysk bezpośredni paliwa na denko tłoka i intercooler, a TD ma wtrysk paliwa do wstępnej komory wirowej. No i do tego wszystkim w TDI steruje komputer, dzięki czemu jest "lepsze" wykorzystanie mocy.

Edited by Variant CL
literówka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polecam tdi,wcześniej miałem golfa 3 tdi 1Z w variancie,przebieg około 400 tys i nie sprzedałbym go gdyby nie ruda franca wszędzie prawie.Silniczek pomimo tego przebiegu nie brał oleju nic a nic,jeżdził sobie na podłym mineralu texaco i dlatego wymiana co 10.000+filtry i czyszczenie przepływki.Ostatnie 50.000 prześmigał po wirusie na 110/300Nm i zaczeło sie ślizgać sprzęgło-no to do żyda i tyle.Teraz mam AFN-a w b4,czeka na wymiane rozrzadu,wywalenie kata,wymiane przepływki i do g-lab na jakieś 140/320Nm.Silnik jako taki same pochwały ale trzeba dbać,reszta to waląca sie co chwile elektryka,zaśnidziałe masy,wrażliwość na wilgoć i treszczace plastiki.Na temat wszystkich tych dolegliwości są rady na forum.Kupić,zrobic co trzeba i kręcić kilometry.Autko wygodne,ciche i obszerne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Słuchajcie czy za 8 tysięcy PLN jest szansa wyrwać B4 które będzie w miarę proste i nie zarżnięte. Chodzi mi o silnik diesla 90 koni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, w sensie że np. z powodu wyjazdu albo coś...

A tak zpaytam z ciekawości, patrzyłeś np. na trader jakie są ceny ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1,9 tdi 90km jest wart więcej niż 8000 pln ? No nie chce mi się wierzyć, rozumiem 10000 - 11kk za AFN, ale za 90 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiadomo, że wszystko zależy od stanu.

Moc moim zdaniem nie ma tu nic do rzeczy. Ma tylko 90 KM, ale aż 202 Nm momentu, no i spalanie 5.5 litra. A wiesz jak z AFN-ami z tego rocznika. Nie ma czego się czepić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy