Skocz do zawartości
Gość carlos2005

Kupujemy Passata B4-na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Zgadza się, takiego golasa bez wyposażenia to trafisz bezproblemowo ale climatronik, el szyby, el lusterka +podgrzewanie ich, regulowana kierownica, szyberdach, abs ja znalazłem po około 5 miesiącach szukania i przebierania. W zeszłym roku kosztował mnie 13 600 na czerwonych tablicach i to już po targowaniu. Ale nie żałuję ani złotówki. Klima szybko odparowuje szyby a latem mam gdzieś latające robale i się śmieję jak widzę zapotniałych biedaków w "kabrioletach". Lepiej poczekaj i szukaj nadal bo możesz żałować kupując autko w podstawowym wyposażeniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kotweiler

Trochę z innej beczki. Najłatwiej sprzedawalne, używane klamory do Passata;

1 pompka centralnego,

2 szyberdach, szczególnie prowadnica lewa,

3 podsufitka

4 klamki zewnętrzne,

5 uchwyty, rączki do zamykania drzwi,

6 stacyjka,

7 pompa paliwa,

8 pompa wspomagania

9 zaciski tył,

10 roleta bagażnika,

11 silniczek wycieraczki tylnej,

12 podnośnik szyby, drzwi lewe,

13 zespolony przełącznik świateł,

14 przepływomierz,

15 panel sterowania nawiewem powietrza,

16 licznik,

17 zawiasy, drzwi przednie lewe, pasują z tylnych,

18 turbina,

19 głowica diesel,

20 skrzynia biegów.

 

Cześci te sprzedają się najlepiej, więc przy zakupie należy zwrócić szczególną uwagę, ponieważ niektóre z nich świadczą o dużym przebiegu samochodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napiszcie coś o silnikach (diesla) jakie są i które są najlepsze. Jakich defektów mozna sie spodziewac w silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

90koni i 110 koni, jedne i drugie są godne uwagi, niektórzy piszą że 110 koni to wyżyłowany silnik 90 konny ale nie do końca jest to prawda. Więc moje zdanie jest takie że jeden i drugi to bardzo dobry wybór bo te silniki są po prostu "udane". Wady to napinacz paska alternatora oraz koło na wale korbowym w którym rozwarstwia się guma zwana amortyzatorem drgań. Wszystko jest do dokupienia i na kolejne 10 lat powinno wystarczyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Gregore

spotkałem się z opinią, że bagażniki B4 i MKIII są niemalże takie same. Czy to prawda?

jestem na etapie sprzedaży MKIII 3d i chcę kupić rodzinne kombi ... nie wiem który wybrać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość QQRYQ

Witam!

Bardzo jestem ciekawy opinii użytkowników B4 z silnikami VR.

Generalnie w Golfie ten silniczek to sporo radości, i przy spokojnej jeździe akceptowalne spalanie.

1) Jak sobie radzi ten silniczek z cięższym Passatem?

2) Czy jest jakaś wersja specjalna Passata (w golfie 25 jahre albo gti), na którą warto zwrócić uwagę? (Niestety poszukuję tylko kombi ).

3) Jak wypada porównanie komfortu B4 do, B5 bo na temat kosztów już chyba wszystko zostało powiedziane.

4) Skrzynie automatyczne, funkcjonowanie (czas reakcji) -niezawodność.

5) Synchro TAK/NIE (o koszty nie pytam)

6) Parokrotnie spotkałem się z opinią, że łatwiej jest o zadbanego VR niż o zadbanego TDI, różnice zwłaszcza w przebiegach, czy szukając waszego autka też to zauważyliście.

Z tego, co prześledziłem informacje z forum, to słabe światła i hamulce jest ta sama historia jak w Golfie MKIII (lampy soczewki Hella oraz nowe tarcze z klockami były konieczne), ciekawe też, że większość posiadaczy Golfa zmuszeni do szukania większego samochodu w pierwszej kolejności myślą o Passacie (no może o A6).

Więc sorry, że tyle pytań na raz...:668:

Pozdrawiam,

Pozdrawiam,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, a ja chciałem się zapytać, czy któryś z kolegów ma B4 TDi z automatyczną skrzynią. Jak wychodzi spalanie i ogólnie użytkowanie. Ekonomiczność jest dla mnie bardzo ważna, ale z pewnych przyczyn muszę przesiąść się na automat. Nie będę powtarzał pytań, bo część interesujących mnie pytań zadał kolega post przede mną.

 

Dzieki,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość QQRYQ
spotkałem się z opinią, że bagażniki B4 i MKIII są niemalże takie same. Czy to prawda?

jestem na etapie sprzedaży MKIII 3d i chcę kupić rodzinne kombi ... nie wiem który wybrać

 

He he to tak jak ja.

Z bagażnikiem to prawda, mniej miejsca będzie za to na tylniej kanapie i na szerokość, ale z szerokością bym nie przesadzał. Jednak Golfik MKIV to już zdecydowanie nowsza konstrukcja (a te za każdym razem puchną). Ja zaczynam szukać MKIV, bo większy wybór silników (zegary jakieś takie ładniejsze) i na niestety :P ale na forum golfa dostajesz odpowiedzi na Twoje pytania a tu cicho cosik...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vw passat syncro
Zalety

 

-> tanie w eksploatacji zawieszenie

No nie tak do końca...Mam B4 kombi syncro i za zrobienie tylnego zawieszenia skroili mnie na 1600PLN :( Powód: brak zamienników

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja mam "paska" w automacie. Spalanie na trasie z kpl osob w aucie wynosie okolo 5,7l z klimą. W mieście dochodzi do 8l. Sam jeżdżąć wychodzi trasa 5,5l a miasto 7l.

Ja swojego licze zawsze trasa 6l, miasto 8l. I spokojnie mieście się w tych normach.

W razie pytań służe pomocą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość michasik

witam

zastanawiam się nad kupnem passata

na pewno ma być to benzyna i do założenia gaz, a co do wersji to raczej kombi

 

samochód raczej na dłużej więc przydałby sie bezawaryjny wygodny i rodzinny

za b3 przemawia ocynk bo w b4 tylko częściowy, ale b4 jest młodszy

 

z tego co czytałem to silnik 1.8 90 km wystarcza do normalnej jazdy, ale czy jeśli samochód jest w pełni załadowany czy nie jest za słaby ??? nie potrzebuję demona prędkości, ale auto które nie zrobi się mułowate przy obciążeniu.

może lepszy byłby 2.0 ?

a co do gazu zastanawia mnie sekwencja, bo samochód nie traci tyle na mocy, ale jak to jest wtedy z awaryjnością ?

 

chętnie przeczytam wasze sugestie

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj Michał.

Ja bym się jednak na Twoim miejscu zdecydował na B4. Jeśli trafisz na dość zadbaną sztukę, to problemu z rdzą mieć nie będziesz. Ja sam posiadam B4 z 1996roku, a rdzy póki co nie widać. Odpukać oczywiście. :D Ogólnie samochód bardzo wygodny, mnóstwo miejsca dosłownie wszędzie, nigdy nie myślałem, że takie kombi może mieć aż tak dużo miejsca na nogi na tylnej kanapie... Bagażnik po prostu rewelacja... Oczywiście polecam kombi, bo praktyczniejsze. :)

Co do motoru 1,8... Mam takie cudo z instalacją, niestety pierwszej generacji. Demon prędkości to to nie jest, ale mułem też nie. Spokojnie spod światełek ruszysz, żeby korków nie robić. :) W trasie wygląda to już troszkę lepiej. Jak jedziesz więcej niż 90km/h, to nawet bez redukcji idzie płynnie wyprzedzić... Mój z 4 osobami i bagażnikiem załadowanym po dach poszedł na gazie prawie 180km/h, więc nie ma z tym problemu. Oczywiście jak założysz sekwencję, to straci mniej mocy i będzie szedł jeszcze lepiej niż mój, choć ja na ogół nie mogę narzekać. Jak szukałem paska to czytałem wiele artykułów i zachwalali tą jednostkę do zagazowania, bo jest prosta, bezawaryjna, idealna do przeróbki na gaz. Z 2.0 już jest ponoć ciężej, bo potrafi się często psuć... Ale ta opinię tylko wyczytałem, więc mogę się mylić, bo ktoś kit napisał. :)

 

Ogólnie polecam B4 1,8 90KM, zobacz sobie do mojego tematu (link w podpisie) jak to wygląda. :D pozdrawiam i powodzonka w zakupie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja bym się jednak na Twoim miejscu zdecydował na B4. Jeśli trafisz na dość zadbaną sztukę, to problemu z rdzą mieć nie będziesz.

A z zadbaną B3 nie będzie tak samo? Tak jak u Ciebie, również u mnie ani grama rdzy - podstawa to lakier metalik lub perła (właśnie dla jego ochrony).

Jak szukałem paska to czytałem wiele artykułów i zachwalali tą jednostkę do zagazowania, bo jest prosta, bezawaryjna, idealna do przeróbki na gaz. Z 2.0 już jest ponoć ciężej, bo potrafi się często psuć...

Zgoda - 1.8 nadaje się idealnie do gazu (z 2.0 jest gorzej), ale nie pisz, że dwulitrówki to silniki awaryjne - skąd Ty to wziąłeś? Również 2.0 jest silnikiem prostym, niewysilonym i długowiecznym - nawet w teście Octavii było napisane, że "jeśli ktoś chce mieć prosty, klasyczny silnik bez niespodzianek technicznych, to pozostaje mu wybór jednostki 2.0". Słyszałem takie zdanie, że na szrotach najczęściej można spotkać silniki 1.8 - natomiast 2.0 jak na lekarstwo (ale tu nie chodzi o licytowanie się).

Ogólnie polecam B4 1,8 90KM, zobacz sobie do mojego tematu (link w podpisie) jak to wygląda. :D pozdrawiam i powodzonka w zakupie

A ja wprost przeciwnie - właśnie 2.0 ze względu na zapas mocy, jaki ten silnik posiada w tak ciężkim autku; 1.8 jest lekko za słaby do takiej "krowy" (znajomy miał 1.8). Paradoksalnie wersja 2.0 zużywa mniej paliwa niż 1.8, ponieważ silnik ten nie musi być tak mocno "kręcony" na obrotach, niż jego mniejszy brat, żeby sprawnie autkiem ruszyć i tak samo jechać (ja od początku szukałem tylko dwulitrówki) - jest to tylko 0,2 litra różnicy pojemności pomiędzy nimi, więc cóż to znaczy dla zużycia, a aż 25 KM więcej. Większy silnik to większy moment obrotowy, a zapas mocy w krytycznych sytuacjach drogowych jest naprawdę nieoceniony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój koffany 2.0 (AGG) idealnie nadaje się do zagazowania. mam sekwencję za ponad 2500zł i nie stracił nic na mocy w moim odczuciu. AGG od 2E różni się szczegółami i czytałem, że to trochę lepsza edycja ;) mocy starcza w zupełności i przy 5 osobach gnałem 190 do Lipska :D... a awaryjność taka sama jak w każdym innym aucie! normalne, ze rad do roku przetrze się jakiś kabelek ze starości... części ogólnie jak kupisz normalne (nie najtańsze) to gwarantują żywotność.

natomiast nigdy nie wierz w przebiegi w granicach 100-200.k.km. bo to nierealne w naszym kraju. ponad 200 to norma i im mniej właścicieli tym z reguły autko w lepszym stanie :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość prezes-vip

Witam, hej,

 

Stało się, w poniedziałek lub wtorek jadę po VR6, na co mam zwrócić uwagę??? W temacie "Kupujemy Passata B4" koledzy skupili się głównie na dieslach. Proszę o jakiekolwiek porady. Przyznam, że na zdjęciach nie wygląda na zniszczony ale... gość wsadził w niego gaz... zwykły (nie sekwencję). Opcja full elektryka nawet z tyłu, klima, no auto ładne, białe :/ ale kolorem się nie jeździ, a że lakier nie zniszczony więc niech jest.

 

dzięki z góry panowie i panie za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź czy układ chłodzenia jest sprawny włącz go na postoju i sprawdź jak zachowuje się temperatura, przy jakiej włącza sie went nie powinno byc wiecej na postoju jak 90-95 stopni, po odpaleniu oczywiście czy nie dymi, czy równo pracuje. z prawej strony jest rozrząd posłuchaj czy nie stuka, rzęzi jeśli tak to rozrząd do wymiany ok 1700zł, a tak generalnie to jak każde inne autko standardowo sprawdzasz wszystko co się da co ma poprostu działac jak trzeba, jeśli chodzi o VR6 to chłodzenie,rozrząd i generalnie jak silnik pracuje ma byc równo i bez zbędnych stuków itp. dźwięków, no i oczywiście jeśli to nie sekwencja to czy strzela na gazie czy nie jak go podkręcisz do czerwonego to ma nie strzelac oczywiście jesli tak jes tto moze byc tylko kwestia regulacji ew. wymiany swiec kabli komplet kable świece z firmy beru to koszt w sumie ponad 500zł wiec też nie mało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2.Sprawdź stan turbiny - najłatwiej zdejmij wąż który jest połaczony do IC i zobacz czy jest suchy, jeśli tak to turbo jest ok. Może jakieś foto bo nie mam zielonego pojecia co to za przewod pierwszy raz bede miał diesla

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość prezes-vip

Skoro założyłem temat to go skończę...

 

Pojechałem po VR6 ... i przyjechałem w stanie psychicznym wymagającym chyba pomocy. Tyle taśmy izolacyjnej nie widziałem w żadnym aucie, nawet silnik mojego F126p w większości składał się z części, które wyglądały chociaż na dobre :-). Montaż instalacji gazowej (do VR6 - zwykłej...) wykonany zapewne przy użyciu śrubokręta i gumy do żucia w garażu u pana Henia. Silnik brudny, zaniedbany zachlapany olejem/maźą olejopodobną. No cóż auto jeździło, z jego 180 KM sporo zostało wystrzelane. Aż strach myśleć, co ludzie mogą zrobić z Passatem... a była to wersja Exclusive... Autokomis znajdował się w Małopolsce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To dobrze, że chociaż auto było. Kolega jechał z łodzi do Opatowa po auto, przez drogę był w kontakcie ze sprzedającym, a jak dojechał to okazało się, że auto zostało już sprzedanei sprzedający proponował inne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość andrzejau

Witam!

 

Planuję kupić Passata B4 z 1996 roku :) kolorek oczywiście czarny, pełna opcja... Średnia cena jaką wyliczyłem u mnie w okolicy to jakieś 14000 zł. Autko jest w automacie. I chciałem się spytać, czy są jakieś problemy z automatem wogóle (szczególnie zimą). Proszę o wszelkie uwagi na ten temat :)

 

 

 

Pozdrawiam.

Andrzej.

 

 

P.S.

Jest może ktoś z okolic miejscowości Paczków? Na mapy.google.pl pokazane jest dokładnie gdzie to jest :) Jak tak to mam prośbę, jeżeli nie byłoby problemu to niech by ktoś obejrzał Passata B4 1.9 TDI 110 KM Automat. Tutaj podaję link do aukcji http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C5758088 - przepraszam za spam ale ja jestem kawał drogi zza Warszawy. Nie mogę jechać od tak obejrzeć - jak coś to tylko już kupić.

 

 

Pozdrawiam i przepraszam za kłopot.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności