sipowitz Zgłoś #1 Napisano 13 Czerwca 2009 (edytowane) Podczas eksploatacji często zdarza się, że filtr cząstek DPF ulega zanieczyszczeniu, dlatego poniżej zamieszczam procedurę czyszczenia przy pomocy VAG-COM (VCDS), dla osób, który zapaliła się kontrolka filtra, a później zaczęła migać kontrola od świec żarowych, a VAG zwraca następujący błąd: 008194 - Filtr cząstek stałych; zespół 1: za mała skuteczność 18434/P2002/008194 - Particle Filter Bank 1: Malfunction Procedura awaryjnego czyszczczenia DPF: Wymagania wstępne (ogólne): Włączamy zapłon Włączamy silnik Temperatora płynu chłodzącego powyżej 50 ° C (patrz MVB 002,4) Włączyć wszystkie możliwe odbiorniki energii (Światła, Ogrzewanie siedzeń, ogrzewanie szyb, klimatyzacja i inne) Warunki jakie należy spełnić: Prędkość pojazdu pomiędzy 30-60 kilometrów na godzinę Prędkości obrotowej silnika pomiędzy 1500-2500 RPM Czas trwania ok..15-20 Minut Temperatura spalin przed Turbo ładowarki powyżej 700 ° C Koniecznie należy zachować powyższe wymagania podczas procedury regeneracji filtra. Jest to warunek prawidłowego zregenerowania DPFa. Teraz czas na interfejs: [Wybierz] [01 - Engine] [Coding-II - 11] Włącz Regeneracja wprowadzając 21295. [Do It!] [Meas. Blocks - 08] Wybrać obie grupy, tzn. 070 i 075. [Go!] MVB 070,1: Regeneracja Status (xxxxxxx1 = Normalna Regeneracja , xxxxxx1x = Przymusowa Regeneracja) MVB 070.3: Regeneration Counter/Timer MVB 075.1: Temperatura spalin przed turbosprężarką MVB 075.2: Temperatura spalin przed filtrem cząstek stałych (DPF) MVB 075.3: Poziom zapełnienia filtra cząstek stałych... MVB 075.4: Temperatura spalin za filtrem cząstek stałych (DPF) Mając ustawione powyższe parametry rozpoczynamy jazdę obserwując na bieżąco bloki pomiarowe, robimy do koniecznie w towarzystwie drugiej osoby. [Done, Go Back] [Close Controller, Go Back - 06] Wszelkie uwagi i sugestie na temat powyższego mile widziane. za wiki.ross-tech.com Edytowane 9 Września 2009 przez sipowitz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dudi72 Zgłoś #2 Napisano 13 Czerwca 2009 Jestem już po dopalaniu DPF-a z wynikiem pozytywnym Auto VW Touran 1,9 TDI BLS z DPF-em. Po skasowaniu błędu (żółta kontrolka silnika- niesprawność w układzie wydechowym ) i podaniu kodu 21xxx zapodałem zgodnie z opisem kanały 070 i 075 i w drogę ,temp.płynu chłodzącego w/g wskaźnika 90 st. Wypalanie następuje pomiędzy 1500 -2500 max 3000 obr. a prędkość min. 20 km .Bieg to sprawa indywidualna , ja znalazłem taką drogę mało uczęszczaną i jechałem na II biegu ok 2000 obr/min. procedurę musiałem odpalić dwa razy aż zapełnienie DPF spadło do 10 % ,wtedy system stwierdził ,że jest OK i pokasował błędy a auto dostało kopaaaa . Jeszcze jedna uwaga podczas wypalania za samochodem było biało jak ch..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzajo198 Zgłoś #3 Napisano 25 Lipca 2009 co to jest za skrót MVB? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #4 Napisano 25 Lipca 2009 Wartości bloków mierzonych 01 Engine Meas. Blocks 08 Group ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek_glw Zgłoś #5 Napisano 30 Lipca 2009 Panowie, w którym bloku pomiarowym można odczytać stopień zapełnienia DPF'a w silniku CBBB (2,0 - 170KM CR). Dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #6 Napisano 30 Lipca 2009 W kanale 75 pozycja 3 nie widać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #7 Napisano 30 Lipca 2009 Przecież AVF nie posiada DPF. Ten filtr został zaimplementowany w autach od roku 2005/2006, od silników 2.0 TDI w standardzie lub 1.9 TDI w opcji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #8 Napisano 31 Lipca 2009 No właśnie, w jakim mieście stało auto poprzedniego właściciela z DE? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tyfus500 Zgłoś #9 Napisano 31 Lipca 2009 W ogóle inwestycja w DPF w tym aucie dla zielonej plakietki wydaje mi się mocno wątpliwa ze względu na straszne koszty. Dokładnie koszt wyszedł 728euro (w spadku wraz z paskiem rachunek za montaż otrzymałem) może to i dużo ale widać szwabowi się opłacało. ---------- Post added at 23:33 ---------- Previous post was at 23:30 ---------- No właśnie, w jakim mieście stało auto poprzedniego właściciela z DE? Za Dortmundem niemiaszek gdzieś mieszkał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #10 Napisano 1 Sierpnia 2009 Zanurkuj pod maskę i wytrop dokąd idą kable czujników ciśnienia spalin z filtra Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #11 Napisano 1 Sierpnia 2009 Za Dortmundem niemiaszek gdzieś mieszkał Tam od 12.01.2008 utworzono strefę ochrony środowiska i zależało mu na dłuższej eksploatacji niż rok, dlatego chciał mieć zieloną plakietkę. https://umwelt-plakette.de/umweltplakette/Ausland/Polnisch/2008%20Webinfo%20Polnisch.pdf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek_glw Zgłoś #12 Napisano 4 Sierpnia 2009 W kanale 75 pozycja 3 nie widać? Wczoraj sprawdzałem - niestety w bloku 75 są jakieś dziwne niezrozumiałe dla mnie wartości: 100 13 130 powtórzone 4xrazy... Czy może masz jakiś wykaz lub listę parametrów w poszczególnych blokach? Mam dość prostego vaga, który pokazuje tylko wartości i ich jednostki ale bez wyjaśnienia co dany parametr przedstawia. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #13 Napisano 4 Sierpnia 2009 Z jakiej wersji VAG-COMa korzystasz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hudzior Zgłoś #14 Napisano 4 Sierpnia 2009 W ogóle inwestycja w DPF w tym aucie dla zielonej plakietki wydaje mi się mocno wątpliwa ze względu na straszne koszty. Dokładnie koszt wyszedł 728euro (w spadku wraz z paskiem rachunek za montaż otrzymałem) może to i dużo ale widać szwabowi się opłacało. Dokladac DPFa to sie napewno nieoplaca, jezeli chodzi o roznice podatku, ktory trzeba zaplacic w niemcowni, kolega za Passata 1.9 z norma euro3 placi 323 euro, a ja za mojego euro4 place 308 euro, wiec moim zdaniem jest to glupota inwestowac w DPFa dla 15 euro rocznie, nieliczac juz eksploatacji filtra tak jak u mnie z tym plynem ktory do tanich nienalezy. No ale niemcy juz tak maja mysla nad wstawianiem DPFa, a ja mysle nad jego wywaleniem. Tam od 12.01.2008 utworzono strefę ochrony środowiska i zależało mu na dłuższej eksploatacji niż rok, dlatego chciał mieć zieloną plakietkę. Do strefy mozna wiechac autami z norma euro2,3 i 4, wazne tylko zeby miec plakietke. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek_glw Zgłoś #15 Napisano 8 Sierpnia 2009 Z jakiej wersji VAG-COMa korzystasz? Urządzonko o nazwie VAG-Scan VAG 5053 firmy Viaken. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mw88 Zgłoś #16 Napisano 19 Sierpnia 2009 Witam. Jestem posiadaczem Seata Ibizy dostałem się na to forum poprzez wpisanie błędu który pojawia sie w mojej ibi 008194 objawy mam identycznie te same zapala sie kontrolka tłumika i zaczyna migać spiralka. Jechałem dzisiaj nim ok 30min zgodnie z zaleceniami kolegi który utworzył temat. Niestety ta przejażdżka nic nie dała... dalej miga. Czy muszę zaopatrywać sie w VAGA zeby przeczyścić filtr?? to troche bezsensu... Powinni dawać każdemu tak jak koło zapasowe:) jeśli nie ma innego wyjścia to czy takie urzadzenie + notebook wystarczy?? http://www.allegro.pl/item707714950_vag_kkl_obd2_obdii_usb_pl_gw_kurier_24h_obd_2_com.html chodzi mi jedynie o wypalenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #17 Napisano 19 Sierpnia 2009 Czy muszę zaopatrywać sie w VAGA zeby przeczyścić filtr?? Oczywiście! Opis dotyczy procedury przy pomocy program VAG-COM lub VCDS. Ibiza 2008, więc z mojej wiedzy wynika, że masz tylko CAN w OBD2, więc pozostaje Ci użycie jednego z w/w interfejsów, ten KKL, którego link podałeś nie połączy Ci się z autem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mw88 Zgłoś #18 Napisano 19 Sierpnia 2009 dodam jeszcze że silnik w mojej ibi to 1.4TDI ecomotive rok 2008 przebieg 12tyś - który VAG będzie działał?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #19 Napisano 19 Sierpnia 2009 Jak pisałem wcześniej, KKL nie "zagada". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mw88 Zgłoś #20 Napisano 19 Sierpnia 2009 proszę napisać jakiego vaga muszę kupić aby przeczyścić ten filtr i czy instrukcja którą napisałeś będzie pasowała do tego vaga Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach