sojkis Zgłoś #1 Napisano 14 Kwietnia 2009 Witam Jak sprawdzić poprawne ustawienie rozrządu w passacie B5 FL 1,9 TDI PD, wiem że jest coś takiego jak synchronizacja wtryskiwanego paliwa, ale czy to jest to, kiedyś w VP sprawdzało się to na TDI timing. Proszę o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #2 Napisano 14 Kwietnia 2009 grupa 4 pozycja 4. Wartość powinna być jak najbliżej zera. Ewentualnej korekty bardzo łatwo dokonać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LeVy 83 Zgłoś #3 Napisano 14 Kwietnia 2009 (edytowane) Podłacze sie pod temat.Wiec po wymianie rozrzadu mozna to sprawdzic i w razie czego skorygowac ??wydaje mi sie ze mala korekta by sie przydala bo po wymianie glosniej chodzi.Pozdrawiam Edytowane 14 Kwietnia 2009 przez LeVy 83 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #4 Napisano 14 Kwietnia 2009 wydaje mi sie ze mala korekta vby sie przydala bo po wymianie glosniej chodzi. Jeśli chcesz to zrobić w AFN-ie, to TDI timing do tego służy. Regulacja początku tłoczenia- pompą wtryskową. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LeVy 83 Zgłoś #5 Napisano 14 Kwietnia 2009 (edytowane) A powiedz mi kolego to jest w Vag czy gdzie to (TDI timing ) chcialbym kupic sobie jakis kabelek wiec gdyby to bylo razem to by pasowalo nawet Czy to w warsztatat jakis sprzet maja ?? Znalazlem to w innym poscie: Witam Nie napisałeś jaki typ silnika ale wg podanej mocy 110KM to silnik na pompie VP. Kolega Jacekp14_2005 napisał j/w ale nie jest to tak. Pomiar należy wykonać przy nagrzanym silniku do temperatury normalnej pracy około 90 stopni. Silnik uruchomiony po wybranie w VAG 01/08/000 - oraz basic setting Masz tabelkę z 10-cioma wartościami .Ciebie interesuje wartość druga z lewej i druga z prawej. Druga z lewej wskazuje kąt wtrysku a druga z prawej temperature paliwa.Kąt wtrysku jest ściśle zależny od temperatury paliwa.To liczby to nie są stopnie ale wartość binarna przyjmowana przez VAG. Dla przykładu silnika AHH kąt wtrysku powinien wynośić około 051 przy temperaturze paliwa 090.Ty podajesz wartość 22 wg mnie bardzo za puźny ale nie podajesz w jakich warunkach. Wykonaj pomiar tak jak napisałem.Jeżeli wartości będą znacznie odstawały od podanych wyżej to należy ten kąt wyregulować ponieważ kąt ten ma kluczowe znaczenie przy rozruchu zimnego silnika. Masz TDI Timing tam jest wykres i masz wszystko jak na dłoni.Kąt optymalnie powinien być na tej zielonej linii poniżej niej to za puźny powyżej za wczesny ale nie może przechodzić za czerwoną linie ponieważ sterownik nie będzie w stanie go wyregulować. Wiec jaki kabelek bym musial i program kupic zeby miec wlasnie owe Tdi Timing ?? Edytowane 14 Kwietnia 2009 przez LeVy 83 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr555 Zgłoś #6 Napisano 14 Kwietnia 2009 u mnie wskazania faluja od -4 do -6 i tak w kolo ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #7 Napisano 14 Kwietnia 2009 Wiec jaki kabelek bym musial i program kupic zeby miec wlasnie owe Tdi Timing ?? Najlepiej napisz do kolegi yassek z forum i kup u niego kabel i wszystko będzie jak należy (TDI timing też będzie). Szczegóły już sobie domówicie na priva. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #8 Napisano 14 Kwietnia 2009 Niestety kolega Yassek wyjechał na 4 tygodnie i sprzedaż została wstrzymana. Ostatnio się dowiadywałem i tak mi napisał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #9 Napisano 14 Kwietnia 2009 u mnie wskazania faluja od -4 do -6 i tak w kolo ;/ To trzynastka w łapke i przestawić kółko rozrządu. Nie masz problemu z odpalaniem ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LeVy 83 Zgłoś #10 Napisano 19 Kwietnia 2009 Czy moglby ktos napisac jaki kabelek kupic ?? Kolega yassek mi nie odp bo go nie ma a ja nie chce sie wkopac w jakies alledrogo i kase w bloto wyrzucic.Wiem ze sa posty itd ale nie pisze konkretnie jaki do czego i gdzie kupic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr555 Zgłoś #11 Napisano 22 Kwietnia 2009 Nie mam problemu z odpaleniem , czasami zrobi rano takie zynnnnnnnnnnn, ale odpala ok, w warsztacie gdzie mi to robili powiedzieli ze moje autko nie lubi ustawienia fabrycznego ,bo jak ustawia tak jak ma byc to jest slaby , sam juz nie wiem , w piatek oddaje autko do innego warsztatu na zmiane sprzegla ,to powiem zeby zagladneli do tego rozrzadu ,bo kolega damcio sprawdzal mi logi i te wachania ,i powiedzial ze tak byc nie moze i trzeba to zrobic tak jak ma byc , a koles w warsztacie powiedzial ze nic wielkiego nie moze sie stac przy tak ustawionym rozrzadzie , ale ja mu zbytnio nie wierze , .....;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekj61 Zgłoś #12 Napisano 22 Kwietnia 2009 (edytowane) Niby jak jest ustawione w granicach 1.6 to lepiej odpala. Miałem tak ustawione ale przestawiłem, teraz waha się w granicach 0-0,6-1,1 z odpalaniem nie zauważyłem różnicy i jakby zaczął lepiej reagować na gaz Edytowane 22 Kwietnia 2009 przez darekj61 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mario_kg Zgłoś #13 Napisano 1 Maja 2009 Mi w swoim AVF 131 koni udało mi sie ustawić idealnie na 0, motorek jak by trochę sie wyciszył zadowolony bylem tylko chwilę, dopuki nie wyjechałem na pierwszą jazdę testową, stracił sporo mocy z odpalaiem ideanie. Mam teraz pytanie co z tym fantem zrobic bo wszędzie czytam ze im blizej 0 tym lepiej, kolega wyżej wspomina o przedziale od 0-0,6-1,1 wcześniej zanim przestawiłem u siebie było ustawione -1,7 czy sa jeszcze jakies inne wszkazania wag które by mogły ustalic zaistniałą sytuację Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemas32 Zgłoś #14 Napisano 2 Maja 2009 Na wstepie zaznacze, ze nie jestem mechanikiem i jesli sie myle to prosze mnie poprawic. Wszyscy pisza, ze kat synchronizacji w PD powinien oscylowac okolo 0. Wymienialem u siebie rozrzad i przed wymiana kat synchronizacji oscylowal okolo [+2.8] - [+3.2]. Po wymianie nieznacznie spadl ([+2.2] do [+2.6]). Sprobowalem ustawic w okolice "zera" i silnik zaczal pracowac twardo, spalanie wzroslo, zapach spalin byl bardzo gryzacy. Wrocilem do wczesniejszych ustawien i podjechalem do poleconego mechanika, ktory ma doczynienia w tego typu silnikach. Po odpaleniu, jeszcze bez podlaczania do kompa stwierdzil, ze motor pracuje za twardo i prawdopodobnie ma zle ustawiony rozrzad (przestawiony o jedne zabek). Po podpieciu do VAGa potwierdzil tylko wczesniejsza diagnoze. OK. Moze chce przyciac pare PLN na laiku. Jest jedno "ale". Probowalem samodzielnie ustawic kat synchronizacji i zaobserwowalem jedna rzecz. Przy ustawieniu okolo -1.2 silnik chodzi bardzo twardo. Okolo zera - analogicznie i jak wyzej. Pierwotne ustawienia - znaczna poprawa. Obecnie ustawilem minimalnie poza dopuszczalnym zakresem (+3,2 do +3,8). Spalanie na postoju spadlo i pracuje chyba lepiej niz przy poprzednich ustawieniach. Przy kilku wczesniejszych probach ustawienia kata pokazal wartosc w okolicach +7,5 do +8. Przy kolejnym podbiciu na plus - nie odpalil. W druga strone ustwiac nie probowalem. Podejrzewam, ze przestalby odpalac w granicach -3 do -4. Pytania do praktykow: 1. jak to jest z tym katem synchronizacji? 2. czy NAPEWNO w silniku PD przestawienie rozrzadu o jeden zabek powoduje, ze auto nie odpali? 3. czy auto odpali jesli rozrzad przestawie o jeden zab i skoryguje odpowienio kat synchronizacji? 4. czy korygowac ustawienia kata synchronizacji z wartosci +3,2 do +3,8, jesli mam wrazenie, ze silnik pracuje lepiej i pali mniej niz przy wartosciach oscylujacych w okolicy zera? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MAPI Zgłoś #15 Napisano 2 Maja 2009 1.-generalnie synchronizacje ustawia sie na "0"...ale ustawienie w granicach -0,5 do -1 powoduje że silnik lepiej wkręca sie na obroty. duże wahania we wskazaniach synchronizacji oznacza za słabo naciągnięty pasek 2.-każde ustawienie poza zakres powoduje że silnik nie odpali 3.-jeżeli przestawisz o ząb ...to braknie zakresu regulacji Obecnie ustawilem minimalnie poza dopuszczalnym zakresem (+3,2 do +3,8). Spalanie na postoju spadlo i pracuje chyba lepiej niz przy poprzednich ustawieniach. 4.- takie ustawienie powoduje zamulenie silnika. silniki PD nie należą do cichych ...i nie mozna według głośności oceniać poprawnego ustawienia rozrządu pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
barman.m Zgłoś #16 Napisano 3 Maja 2009 (edytowane) Czy moglby ktos napisac jaki kabelek kupic ?? Kolega yassek mi nie odp bo go nie ma a ja nie chce sie wkopac w jakies alledrogo i kase w bloto wyrzucic.Wiem ze sa posty itd ale nie pisze konkretnie jaki do czego i gdzie kupic. INTERFEJS_VAG_KKL_USB w zupelnosci Ci wystarczy. Dostajesz plytke wraz programami, kodami bledow i wiele innymi przydatnymi rzeczami. Ja kupilem u tego kolesia i w razie pytan mozesz spokojnie do niego zadzwonic a on udzieli Ci pomocy. Jestem zadowolony. BTW... Zapomnialem dodac ze Vag ten obsluguje Passaty do modelu B5FL ale juz B6 nie da rady. Najnowsze auta po 2005 roku nie wykryje. Ale jesli masz te starsze to bedziesz mogl sie cieszyc diagnozowaniem swojego i nie tylko autka.... Pozdrawiam... Edytowane 3 Maja 2009 przez barman.m Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemas32 Zgłoś #17 Napisano 3 Maja 2009 1.-generalnie synchronizacje ustawia sie na "0"...ale ustawienie w granicach -0,5 do -1powoduje że silnik lepiej wkręca sie na obroty. duże wahania we wskazaniach synchronizacji oznacza za słabo naciągnięty pasek 2.-każde ustawienie poza zakres powoduje że silnik nie odpali 3.-jeżeli przestawisz o ząb ...to braknie zakresu regulacji 4.- takie ustawienie powoduje zamulenie silnika. silniki PD nie należą do cichych ...i nie mozna według głośności oceniać poprawnego ustawienia rozrządu pozdrawiam Ad1 Przy ustawieniach na minus, zauwazalne bylo pogorszenie kultury pracy silnika. Spaliny byly bardzo gryzace. Spalanie na postoju przy wylaczonych odbiornikach oscylowalo w okolicach 1.1 - 1.2 l/h Ad4 Przy obecnych ustawieniach auto pracuje bardziej miekko. Spalanie na postoju przy wylaczonych odbiornikach wynosi okolo 0.5 l/h. Nie czuc zapachu spalin. Na obroty wkreca sie bez problemu. Nie wiem w jaki sposob byl wymieniany u mnie pasek rozrzadu, ale podejrzewam, ze odbylo sie to poprzez zablokowanie kol i wymianie paska bez ustawiania i blokowania zgodnie z zaleceniami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #18 Napisano 3 Maja 2009 Najnowsze auta po 2005 roku nie wykryje. Ale jesli masz te starsze to bedziesz mogl sie cieszyc diagnozowaniem swojego i nie tylko autka.... Do tego celu zalecany HEX-USB-CAN, który tak naprawdę obsłuży wszystkie auta z OBD2 na pokładzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mario_kg Zgłoś #19 Napisano 4 Maja 2009 hmm... Miało być o synchronizacji rozrzadu a rozmowa zmieniła wątek na kabelki... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #20 Napisano 14 Czerwca 2009 W jaki sposób dokonuje się korekcji kata wtrysku? Domyślam się że chodzi o poluzowanie 4 śrub na kole wałka rozrządu, czy tak? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach