Skocz do zawartości
lazym

Jak zamontować tempomat.

Rekomendowane odpowiedzi

Moze jeszcze ktos sie wypowie co do tej kontrolki bo w sumie nigdy sie nad tym nie zastanawialem i po mojemu wlasnie tak powinno byc ze ja dopiero wtedy widac jak sie wlaczy tempomat a jak wylaczy to gasnie....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie wlasnie jest tak ze pali caly czas.CZy jade na tempomacie czy nie to caly czas pali.Takze nie wiem.Moze jakis kabelek pomylilem? Ale dziala wszystko idealnie bo juz testowalem na dluzszej trasie... Od razu po odpaleniu auta swieci....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kiedy wlaczysz tempomat na ON to powinna sie zapalic kontrolka,a uruchamiasz +/-.kiedy hamujesz odlacza sie tempomat ale kontrolka bedzie widoczna.

dokladnie tak powinno byc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siemanko,

dziś (po dwóch latach sezonowania manetki i wiązki) zainstalowałem tempomat u siebie :581:

Z perspektywy czasu muszę przyznać, że moje obawy przed "dłubaniem" nie były uzasadnione :zawstydzony:. PanzerVageny to w pełni odnawialne furaki, a internet jest nieocenioną pomocą. Przez te 2 lata nazbierało sie wiele ciekawych i pomocnych spostrzeżeń, uwag i manuali dot. tego tematu.

 

Moje spostrzeżenia:

1) nie ma sensu opisywanie wiązek kabli na forum za pomocą kolorów ponieważ moja wiązka miała inne kolory niż opisywane w tym wątku. Zamiast tego proponuję aby przed montażem każdy sobie sam "przedzwonił" wiązkę od tempomatu i zobaczył jaki kolor kabelka odpowiada jakiemu pinowi w kostce.

2) oprócz standardowych narzędzi, które ja akurat miałem w garażu (nożyk, szczypce, wkrętaki, torx'y, miernik, klucze nasadkowe+przedłużki, lutownica etc) potrzebowałem "gwiazdki" do odkręcenia kierownicy M12 (podobno pasuje Torx 55). Oczywiście bardzo się przyda dodatkowe źródło światła.

3) w celu zabezpieczenia taśmy airbag'a przed ukręceniem i uszkodzeniem (fot. 7 i 8) proponuję ją podkleić taśmą np. izolacyjną, którą zerwać przed powrotnym montażem. Wyczytałem bowiem, że nie wolno nią kręcić. Ja co prawda ją ruszyłem, ale tylko o ćwierć obrotu (przy demontażu fajerki) ale zorientowałem się w porę, przekręciłem ją z powrotem i zabezpieczyłem taśmą izolacyjną. Chodzi jedynie o to, że jak ją przekręcisz i przed montażem nie "odkręcisz" w odwrotną stronę, to przy późniejszym kręceniu kierownicą zerwiesz taśmę, która jest w środku tego czarnego okrągłego magicznego pudełka.

4) całe szczęście, że w garażu jest Wi-Fi, bo mogłem się upewniać na bieżąco bez biegania do domu.

5) w sezonie letnim ręce nie grabieją a wszystkie elementy z tworzywa sztucznego (elementy tapicerki, kostki elektr., przewody i całe wiązki etc.) są b. elastyczne i mniej podatne na złamania. Jeśli zamierzasz samodzielnie zainstalować tempomat w garażu - polecam unikać chłodnej pory roku ;) Ewentualnie można podgrzać wiązki (ale rozsądnie :!:) opalarką. Zawsze to coś :D

 

Reszta idzie zgodnie ze schematem - czyli tak jak w tym wątku czytając ze zrozumieniem od samego początku.

Dużo dała mi instrukcja montażu tempomatu (z uwzględnieniem modyfikacji kolorów kabli). Kolega MALCZYKOS w 3 poście tego wątku podał dokładnie miejsca wpięcia pinów od wiązki tempomatu w konkretne piny kostek instalacji samochodowej. Przy samodzielnym wykonaniu wiązki tempomatu można wlutować kable przed kostkami (lutowanie to nie to samo co "skręcenie" przewodów), pamiętając o dokładnym izolowaniu połączeń. Jeżeli Wasza wiązka nie ma pinów do kostki i zamierzacie lutować przewody to przyda się ściągacz do izolacji (kiedyś używałem nożyka, ale zrezygnowałem jak zamiast ściągnąć jedynie izolację przeciąłem przewód i musiałem lutować w trudno dostępnym miejscu).

EDIT w celu scalenia postów:

Osobiście uważam odkręcanie całego panelu z kostkami (pod komputerem) za bezcelowe. Łatwiej jest tak:

- wypiąć od góry kostki (żeńskie) - żeby wyszły dolne ich części osadzone w ramce (chodzi o wtyczki, do których od spodu będą wpinane piny przewodów od tempomatu). Ja wypiąłem jedynie białą gdyż do pomarańczowej miałem i tak przewód bez pinu więc wlutowałem go od góry.

- następnie od spodu (od strony kabiny) podważyć czarne zaczepy trzymające kostkę męską, do której się wpinamy pinami (2 małe płaskie wkrętaczki) i od góry wypchnąć kostkę w dół.

- dalej wg. instrukcji.

Ponadto nieocenione okazały się: instrukcje demontażu kierownicy,

- oraz dodatkowo ta, gdzie przedstawiono schematycznie sprężyny mocujące poduszkę, gdyż po raz pierwszy ściągałem jaśka i nie mogłem poradzić sobie z tymi zaczepami, co zresztą okazało się banalnie proste.

 

Koniecznie przeczytajcie całe wątki a nie tylko początek ze zdjęciami, bo niektóre dalsze posty zawierają cenne wskazówki.

 

U mnie operacja "cruise control" trwała ok 7h, no ale to i tak nieźle jak na domorosłego majstra ;)

 

Dzięki wszystkim, którzy poświęcili swój czas na przygotowanie manuali ze zdjęciami pt.: HOW-TO :padam::padam::padam:

Edytowane przez Navkol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie kostek od komputera. Posiadam wiązkę oryginalną z pinami i chcę je wpiąć w białą kostkę, ale nie mogę wyjąć kostki z mocowania. Wiem, że z boku kostki są dwa zatrzaski, które należy odgiąć na boki i kostka niby powinna wyjść, ale jednak chyba trzymają ją przewody od spodu. Zastanawiam się właśnie nad odkręceniem całego mocowania wszystkich kostek, które trzyma się na dwóch śrubach. Do jednej dostęp mam perfekcyjny, za to do drugiej kijowaty i dlatego stoję w miejscu. Czy koniecznie muszę odkręcać mocowanie wszystkich kostek czy da się wyjąć kostki pojedynczo. Tylko z moich spostrzeżeń należało by odpiąć przewody, które wychodzą od kostek i są przypięte do mocowania wszystkich kostek. Najwyraźniej będę musiał się uporać z tą drugą śrubawką i wtedy powinno być z górki.

img1830s.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ZIMA18,

ja dostałem się do tej śrubki mniejszym (krótszym) wkrętakiem, więc nie powinieneś mieć kłopotu.

Ale po co je odkręcać :?:Zajrzyj do mojego postu #105, w którym edytowałem całość i uznałem odkręcanie panelu za bezcelowe :!:

Edytowałem i scaliłem w poście #105

Edytowane przez Navkol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie jak pisze Navkol, wyjmij same kostki, podłącz zasilanie do pomarańczowej i sterowanie do białej i po sprawie. U mnie kostki wyszły bez problemu w sumie więc lampa i dobrze się przyjrzyj dlaczego u Ciebie nie chcą wyleźć :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale panowie... z tego co ja widzę po fotach to w 3BG są inaczej rozmieszczone kostki i zapewne inne jest ich zamocowanie. Navkol małym wkrętakiem to ja tam nie dojdę, gdyż tam jest tylko 2 cm luzu.

Teraz sobie doczytałem, że kostki powinna wyjść w dół, a nie w górę tak? A ja wkrętakami podważyłem te zatrzaski i kostkę do góry wyciągałem. A wy piszecie, że w dół... To trzeba będzie znowu atakować kompa, bo wiązka leży w kompie, a manetka jest już zamontowana i czeka, aż się ją wypróbuje.

Napiszę efekty. Dzięki bardzo panowie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo proszę podać adresy wtyczki i gniazda złącza pojedynczego kabla 3B0 971 425A

(złącze dla przewodu czerwono/białego z poniższego rysunku)

 

poprawione0004.jpg

 

 

-----------------

Dotychczas ustaliłem że kabelek 3B0 971 425A zbudowany jest z:

 

przewód 5 żyłowy 0,35 mm2 - dł. ca. 90cm

 

8L0 972 980 - 1szt. (gniazdo wtykane do manetki 10PIN) -ca. 30zł

000 979 012 - 4szt. (1kpl./5szt.) (styki do wetknięcia w białe złącze) -ca. 6zł

000 979 134 - 1szt. (1kpl./5szt.)(styk męski do wetknięcia w pomarańczowe złącze) -ca 6zł

000 979 133 -1szt (1kpl./5szt.) (styk żeński do połączenia wyciągniętego przewodu z pomarańczowego złącza) -ca.6zł

Edytowane przez Gulinski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma ktos moze spis silników juz z elektronicznym gazem? Moze linki były tylko do ktoregoś roku?

Mam AZM z roku modelowego 2003. Manetke juz kupiłem, teraz musze poszukać wiązki, ale nie wiem czy jest sens jak mam na linkę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wie ktoś może, jak sprawdzić czy tempomat działa poprawnie? Po prostu u mnie prawdopodobnie manetka się już skończyła, ponieważ podczas jazdy nie za każdym razem jak ją włączam, to działa. Jak już załączy,to nie ma problemu.

A może coś wystarczy przeczyścić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wie ktoś może, jak sprawdzić czy tempomat działa poprawnie? Po prostu u mnie prawdopodobnie manetka się już skończyła, ponieważ podczas jazdy nie za każdym razem jak ją włączam, to działa. Jak już załączy,to nie ma problemu.

A może coś wystarczy przeczyścić?

 

było już :) najczęściej pada taśma przy manetce albo wiązka jeżeli była samoróbka. Zdejmij kierownice i obejrzyj najpierw taśmę przy manetce. Później czepiałbym się samej manetki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na wiazke manetki w ASO karza sobie czekac 2 tygodnie. Postanowilem ze wybiore sie na zlom i sam taka zrobie. Kupilem wiazke kabli i 10 pinowa kostke (znajdziecie taka w elektryce drzwi). Potrzebuje teraz informacji w jakiej kolejnosci podpiac w niej kable. Chodzi mi o te kostke:

 

32225114_1024.jpg?AWSAccessKeyId=0W17STEP45EAPG1VT202&Expires=1252879200&Signature=NbEh6M5jUkbXlG1oNzmbRUz346E%3D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Potrzebuje teraz informacji w jakiej kolejnosci podpiac w niej kable

A przeczytałeś cały wątek ze zrozumieniem i oglądałęś to, co jest pod poszczególnymi linkami :?:

Skoro będziesz robił wiązkę samodzielnie to nie sugeruj się kolorami, a podepnij zgodnie ze schematem, który jest w poście #3 tego wątku :!:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie przeczytalem ale przyznaje ze nie zalapalem ze to piny w manetce. Pewnie dlatego ze manetki jeszczenie mam. Dzieki.

W innym temacie znalazlem rowniez schemat:

Kolory przewodów---------- PIN

niebieski-------------------- 2

czerwono/biały------------- 6

czarno/zółty---------------- 4 i 7

czerwono/szary------------ 5

czerwono/żółty------------- 3

 

Pozniej czerwono/bialy (pin 6 manetki) do brazowej kostki pin 8 (czarno/czerwony) w benzynie bedzie musial isc zamiast do pomaranczowej z postu 3 i powinno hulac.

Dziekuje wszystkim za pomoc biore sie do roboty!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bell, pochwal się później jak Ci poszło :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do kolegi BEL007. Jak już dostałeś przewód z tym wtykiem, jest on zapewne od elektryki drzwi sterowania lusterkami :) Trzeba było wyjąć kostki z pinami, te z potrzybia. Miałbyś gotowca wszystko tylko powpinać . Ja już kilkakrotnie tak robiłem - wiązka wygląda na oryginalną poza ceną :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przewód z tym wtykiem, jest on zapewne od elektryki drzwi sterowania lusterkami

Jeśli to się potwierdza to jest to cenna informacja dla wszystkich :!:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie Koledzy. I ja postanowilem zalozyc tempomat w swoim Passacie. Podczas zakladania korzystalem ze wskazowek zamieszczonych w 3. poscie w tym watku (wielkie dzieki dla autora). Jako ze jest tam opis dla passatow sprzed 1998 roku i po 1998 a moj jest wlasnie z roku 98 skorzystalem z opisu ktory pasuje do modeli po 98 roku. Zasugerowalem sie tutaj kolorami kostek, zwyczajnie nie ma u mnie kostki zoltej, ktora jest w opisie modeli sprzed 98 roku. Podlaczylem wszystko jak nakazano w opisie i niestety po zlozeniu tempomat nie dziala. Co mozecie zasugerowac w danej sytuacji? Dodam, ze podlaczenia sa wykonane wlasciwie, nie ma tu watpliwosci. W zwioazku z powyzszym mam jeszcze pytanie - jak zachowuje sie Vag w momencie aktywowania tempomatu? Czy wyswietla jakis komunikat? W moim przypadku zwyczajnie po wpisaniu kodu i kliknieciu "do it" wraca do poprzedniego ekranu. I Jeszcze jedno - gdzie moge sprawdzic czy po aktywacji pojawila sie ta literka G?

Z gory dziekuje za pomoc.

 

 

I jeszcze jedno - w opsise w poscie nr 3 jest napisane ze do komputera se dwie wtyczki - 80 pinowa i druga mniejsza, lub 68 pinowa i druga mniejsza. W moim przypadku 80 pinow jest jesli zsumuje sie obie wtyczki. W tej wiekszej wtyczce sa 54 piny, pozostale w mniejszej. Jak to sie ma do tego opisu?

Edytowane przez cd6
scalenie postow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności