wojta Zgłoś #661 Napisano 3 Maja 2010 Koledzy mam pytanko! Jadę wczoraj ponad 300km wieczorem - temperatura na zewnątrz 9 stopni, w kabinie klima ustawiona na 21 stopni - zerkam na wskazówkę temperatury silnika a tam ok. 70 stopni. Sprawdzałem go kilka dni temu na VAG-u (brak błędów). Jak myślicie, czy to podgrzewanie kabiny do 21 stopni mogło go aż tak schłodzić. Wcześniej silnik w trakcie jazdy nawet na krótkich dystansach pokazywał ok. 90 stopni. Zastanawiam się czy mam szukać nowego termostatu czy to normalne? Pozdrawiam. termostat padniety prawdopodobnie caly czas otwarty bledow na vag u nie bedzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekk Zgłoś #662 Napisano 3 Maja 2010 Jak myślicie, czy to podgrzewanie kabiny do 21 stopni mogło go aż tak schłodzić. Wcześniej silnik w trakcie jazdy nawet na krótkich dystansach pokazywał ok. 90 stopni. Zastanawiam się czy mam szukać nowego termostatu czy to normalne? gdybyś miał na full ogrzewanie to może, ale na 21 stopni nie ma mowy;) sprawdź termostat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekk Zgłoś #663 Napisano 13 Maja 2010 dobra wreszcie się nie grzeje, cały czas 90 stopnia:) przyczyny grzania dwie. pierwsza padnieta wiskoza oraz nie otwierający się termostat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmalinek Zgłoś #664 Napisano 14 Maja 2010 To świetnie że udało się rozwiązać problem - termostat ori?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekk Zgłoś #665 Napisano 14 Maja 2010 To świetnie że udało się rozwiązać problem - termostat ori?? kupiłem termostat Gates'a 50 zł w inter carsie, a ori jakiej firmy są? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MichalB3TD Zgłoś #666 Napisano 14 Maja 2010 Gates to dobra marka Jakbyś kupił jakieś Chinskie szajse to mogli by sie doczepic o to wasze "ori" ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmalinek Zgłoś #667 Napisano 14 Maja 2010 Ori nie mają nic na sobie napisane... W każdym razie kosztują 120zł i trzymają temperaturę jak złe Ja już innego jak ori nie chce po moich przebojach z termostatami... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
teesiak Zgłoś #668 Napisano 27 Września 2010 No ja też się uporałem z problemem. Temperatura silnika na blacie wahała się między 65 a 90 stopni. Jak sie teraz zrobiło chłodniej to nie wychodził z 65 stopni. Ogrzewanie na HI było bardzo słabe. No i na dodatek kiepsko palił rano. Poczytałem o termostacie (wymiana) w afn i wziąłem się za to. Kupiłem Wahler'a za 36 zł i zgodnie z instrukcją z forum wymieniłem. Autko po 5 spokojnej jazdy łapie 90 stopni i nie schodzi z tej wartości w ogóle. Ogrzewanie na HI parzy. Pali rano od strzała. A tak nie chciało mi sie zebrać do wymiany, bo nie byłem pewny czy to termostat. Bierzcie sie panowie do roboty. To naprawdę nie duży koszt a roboty jest na 0,5 h bez kanału. :dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grabik Zgłoś #669 Napisano 3 Października 2010 Witam, Czy po wymianie termostatu i płynu trzeba rozgrzać silnik do 100 st. C tak aby płyn zaczął wrzeć? Mimo 30 min. na biegu jałowym silnik trzyma temperaturę (sprawdzone w Vagu) 88 st. C. Zalałem płyn G12 około 6 L. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #670 Napisano 3 Października 2010 100C wrzenia to przy wodzie, a przy G12 masz napisane na butelce. Powyzej 120C. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grabik Zgłoś #671 Napisano 3 Października 2010 Odnośnie odpowietrzania układu to wyczytałem, że trzeba doprowadzić do załączenie wentylatorów przy chłodnicy. U mnie chodzi tylko wiskoza a ten drugi wentylator stoi w miejscu. Temperatura silnika 88 st. C. A wiskoza dmucha na silnik a nie na chłodnicę. Nie wiem czy tak jest dobrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #672 Napisano 3 Października 2010 Jest dobrze, bo zasysa powietrze i przez chłodnicę. Odpowietrzanie odbywa się poprzez zdjęcie węża idącego z nagrzewnicy na podszybiu do wysokości otworu odpowietrzającego (zresztą, było to gdzieś na forum). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #673 Napisano 3 Października 2010 A co ma wentyltor do odpowietrzenia? Po zalaniu ukladu zrobic np. 10 km na zagrzanym silniku czasem dajac wyzsze obroty i pozniej dolac ubytki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jano Zgłoś #674 Napisano 21 Października 2010 (edytowane) Koledzy pomocy w moim AVB na wskaźniku pokazuje 90 st a na VAGu max 77 st termostat czy czujnik dodam że te 90 wskaźnikowe osiąga przy +4 po 6-8km jazdy. Człowiek to jednak niecierpliwa bestia znalazłem odpowiedz w tym temacie http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=17844&highlight=avb+termostat&page=3 :dobrze Edytowane 21 Października 2010 przez jano Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #675 Napisano 21 Października 2010 Koledzy pomocy w moim AVB na wskaźniku pokazuje 90 st a na VAGu max 77 st termostat czy czujnik dodam że te 90 wskaźnikowe osiąga przy +4 po 6-8km jazdy U mnie 90C na zegarach przy tej temp zewn ukazuje sie gdzies po ponad 8-10km, a termostat mam sprawny. Po ok 4km wskazowka zaczyna sie podnosic. Staram sie jezdzic na w miare niskich obrotach ok 1600, a biegi zmieniam max przy 2400. Ostatnio po wymianie kpl rozrzadu bardzo szybko po odpaleniu zaczyna leciec cieple powietrze. Dogrzewacz silnika tez widac, ze sie zalcza. Sprawdz na zimnym jaka temp VAG pokaze i rowniez w czasie jazdy jak wzrasta. Czy po odpaleniu na zimnym wskazowka temp ustawia sie na rowne 50C czy lezy ponizej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lukasz1.6 Zgłoś #676 Napisano 21 Października 2010 witam u mnie temparetautra na blacie pokazuje 90 stopni a dolny waz dolna czesc chlodniocy i zbiorniczek jest zimny termostat i czujnik temperatury byl wymieniany mechanik powiedzial ze to popa wody bo jak sie gazuje to nie leci woda z tego malego wezyka co idzeie do zbiorniczka ma ktos moze passata zeby sprawdzil czy weze i plyn w zbiorniczku jest goracy pozdrawiam passat B5 1.6 97/98 rok jak by pompa była walnieta to raczej by sie gotował ile jest tych czujnikow temperatury ile powinien komputer pokazywac stopni pozyzej 90? ' Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indianin Zgłoś #677 Napisano 22 Października 2010 witam u mnie temparetautra na blacie pokazuje 90 stopni a dolny waz dolna czesc chlodniocy i zbiorniczek jest zimny termostat i czujnik temperatury byl wymieniany mechanik powiedzial ze to popa wody bo jak sie gazuje to nie leci woda z tego malego wezyka co idzeie do zbiorniczka ma ktos moze passata zeby sprawdzil czy weze i plyn w zbiorniczku jest goracy pozdrawiam passat B5 1.6 97/98 rok jak by pompa była walnieta to raczej by sie gotował ile jest tych czujnikow temperatury ile powinien komputer pokazywac stopni pozyzej 90? Sprawdzales to po jakies dluzszej jezdzie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PaoloM86 Zgłoś #678 Napisano 22 Października 2010 Płyn w zbiorniczku nie bierze bezpośrednio udziału w chłodzeniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lukasz1.6 Zgłoś #679 Napisano 22 Października 2010 tak sprawdzałęm i nawet jak dostanie w kape nie chca sie zrobic gorący wąz co idzie od zbiorniczka w dól chlodnicy i plyn w zbiorniczku jest letni nie ma zadnego cisnienia ---------- Post added at 16:34 ---------- Previous post was at 16:23 ---------- koledzy termostat jak naleje do niego wrzątku to jak sie pownien otworzyc bo mi sie otworzył milimetr tylko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fredi1 Zgłoś #680 Napisano 22 Października 2010 mm to troche malo a wrzatek ma chyba 100 st a termostat powinien sie otworzyc okolo 90 st i troche szerzej niz 1mm , raczej wymien ten termostat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach