byry007 Zgłoś #1 Napisano 27 Maja 2009 Dymi na niebiesko na każdym biegu a jak wcisną pedał w podłogę to z tyłu jest chmura niebieskiego dymu aż wstyd jeździć po mieście trochę szybciej, auto jak kupiłem zimą to miało problemy z odpalaniem rannym i mechanik zmienił dawkę rozruchową paliwa i mówił ze rozrząd był źle ustawiony i go poprawił(przed tą zmianą nie było widac jakiś objawów złych oprócz tego ze nie palił rano dobrze ) a teraz tak jak by coraż gorzej i wiencej kopci na niebiesko oleju nie ubywa gdzie szukać przyczyny ?? jeden mechanik mi powiedział ze EGR przeciscić . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sebancisz Zgłoś #2 Napisano 27 Maja 2009 (edytowane) Jeśli oleju nie ubywa to stawiam na wtryski. To też by tłumaczyło problemy z porannym odpalaniem. Edytowane 27 Maja 2009 przez Sebancisz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wilczak Zgłoś #3 Napisano 27 Maja 2009 problem z pompą wtryskową kolego w PD nie ma pompy wtryskowej może już coś nie halo z turbiną Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sebancisz Zgłoś #4 Napisano 27 Maja 2009 Przyznaję, nie jestem fachowcem, ale wtryski chyba ma? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #5 Napisano 27 Maja 2009 ale wtryski chyba ma? Pompowtryski, w skrócie "PD" tylko ze niebieski dym oznacza spalanie oleju. A to ze niby nie bierze oleju, to jeszcze zależy na ile przejechanych kilometrów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niuteq Zgłoś #6 Napisano 28 Maja 2009 zrob BIP-y popek wtedy bedzie wiadomo co i jak Engine-Grupa pomiarowa 023, po przygazowaniu wskazania powinny nie przekraczać +/-30. troche info tu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Broda Zgłoś #7 Napisano 28 Maja 2009 Ja obstawiam na cieknaca turbine powoli przepuszcza olej ktory przez dolot trafia do kolektora ssacego i spala sie na niebiesko (niebieski tylko olej) moze warto by bylo wjechac na kanal i zdjac dolna rure od IC zobaczyc ile oleju sie wyleje u mnie bylo z 0,5 l ja turbina strzelila kupe szczescia mialem (jesli to turbina to regeneracja cie czeka) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Olcyn Zgłoś #8 Napisano 28 Maja 2009 Mój kolega miał taką sytuację i wymienił uszczelniacze zaworów. Teraz wszystko mu gra i buczy:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Broda Zgłoś #9 Napisano 28 Maja 2009 Faktycznie olej moze sie przedostawac odma spowrotem do dolotu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #10 Napisano 28 Maja 2009 Poranny problem miałem tylko zimą a teraz jest wszystko dobrze na jesien wymienię nowe świece żarowe, czyli za co się zabrać pierwsze ??za rurę do IC (ale jak wymieniałem olej to właśnie patrzyłem na tą rurę od spodu i nie była nawet zapocona a wczoraj widziałem passka B5 FL 2003 r to maił całą tą rurę zapoconą ) czy za uszczelniacze pompowtrysków ?? a co sądzicie o zaworze EGR?? moze trzeba go przeczyszczać?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #11 Napisano 28 Maja 2009 Nie wiem ile tego oleju by musiało lecieć w odmę żeby aż kopcił.. Turbina może puszczać ale do wydechu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #12 Napisano 28 Maja 2009 kurde mi tez dymi na niebiesko i to naprawde ostro a po przegazowaniu lekkim to delikanie mowiac nie widze swiata za soba tak tylko jest na zimnym silniku gdy zlapie 90 stopni wszystko elegancko i czysciutko chodzi .... dodam ze to zaczelo sie dziac po czyszczeniu turbinki , moze to byc spowodowane ze turibna zle zlozona albo cosik takiego ? mozna to jakos sprawdzic ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radoslav Zgłoś #13 Napisano 28 Maja 2009 kurde mi tez dymi na niebiesko i to naprawde ostro a po przegazowaniu lekkim to delikanie mowiac nie widze swiata za soba tak tylko jest na zimnym silniku gdy zlapie 90 stopni wszystko elegancko i czysciutko chodzi .... dodam ze to zaczelo sie dziac po czyszczeniu turbinki , moze to byc spowodowane ze turibna zle zlozona albo cosik takiego ? mozna to jakos sprawdzic ? Podłącze się pod pytanie bo mam to samo (też po czyszczeniu turbo). Jednak u mnie mam wrażenie że mniej, ale na ciepłym też widać (w lusterkach za sobą nie dostrzegalne ale stojąc obok już tak). Do tego trochę mi ubywa oleju (tak na 1.000 km ok.0,1-0,2l). Dodam, że jak czyścili turbo i pytałem o jej stan to stwierdzili że jest wszystko z nią OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #14 Napisano 28 Maja 2009 (tak na 1.000 km ok.0,1-0,2l). to już duży ubytek... a nawet bardzo duży, szukaj powodu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #15 Napisano 28 Maja 2009 Do tego trochę mi ubywa oleju (tak na 1.000 km ok.0,1-0,2l). Ubytek w mimo wszystko w normie moim zdaniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafff25 Zgłoś #16 Napisano 28 Maja 2009 mi nie bierze nic oleju a po wymianie przejechałem jakieś 5000 km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lasqs Zgłoś #17 Napisano 29 Czerwca 2009 Ja mam bardzo podobny problem ... ale tylko na poczatku... Odpalam autko bez problemu i spokoj... ale rusze delikatnie zrobi kupe dymu ... 30 sekund pozniej wszystko jest ok... nawet jak dusze to nie pusci nic dodam ze cały EGR jest upaprany od oleju .. bo chyba mam akurat ten model z wadliwym separatorem... ale zeby niebieska chmurę robił? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #18 Napisano 29 Czerwca 2009 Witam jestem po nie długim wyjeździe miałem w jedną stronę 420km i przed wyjazdem miałem MAX na miarce a po przyjedzie już trochę mniej , nie wiem czy dobrze widać to na zdjęciu ale każdy będzie wiedział o co chodzi (chyba), to może jest związane tym ze mi kopci na niebiesko ale gdzie szukać przyczyny?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #19 Napisano 29 Czerwca 2009 Turbina i uszczelniacze zaworowe to częsta przyczyna... sprawdź też czy większych wycieków nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aleksander Zgłoś #20 Napisano 29 Czerwca 2009 a ile ma przejechane te TWoje cacko? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach