Wesoly-1 Zgłoś #61 Napisano 22 Stycznia 2016 (edytowane) A ha dzięki przyjacielu za info i foto... Szkoda tylko ze kasiurka pojszła w błoto... No tez pozdrawiam kolege ze stolicy dolnego śląska - - - - - aktualizacja - - - - - Kurde do 1.9 jeszcze nie spotkałem 140A altka... Edytowane 22 Stycznia 2016 przez Wesoly-1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #62 Napisano 22 Stycznia 2016 a bebechy nie beda pasowac ? zobacz moze da sie przelozyc do obudowy od 1,9 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal_tmi Zgłoś #63 Napisano 23 Stycznia 2016 Kurde do 1.9 jeszcze nie spotkałem 140A altka... Szukaj od młodszych 2.0 tdi, ja właśnie takiego do siebie założyłem z 2013r. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wesoly-1 Zgłoś #64 Napisano 23 Stycznia 2016 A ha a pasi wszystko? Podlaczenie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #65 Napisano 24 Stycznia 2016 Kurde do 1.9 jeszcze nie spotkałem 140A altka... Nie żartuj, ja mam ori 140A w swoim AVB. :ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wesoly-1 Zgłoś #66 Napisano 24 Stycznia 2016 Nie żartuje poprostu ja na codzień nie mam styku z częściami zamiennymi a co do 1.9 to jeszcze wiele przede mną dopiero zaczełem przygode z dieslem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #67 Napisano 24 Stycznia 2016 Nie żartuje poprostu ja na codzień nie mam styku z częściami zamiennymi a co do 1.9 to jeszcze wiele przede mną dopiero zaczełem przygode z dieslem... Spoko, wszystko przed tobą. :kumple A z altkiem nawet się nie zastanawiaj, przy bixach i grzanej przedniej szybie 120-tka ledwo zipie. Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Probe041 Zgłoś #68 Napisano 24 Stycznia 2016 Z tego co pamiętam to nawet można założyć alternator 220Ah z nowych audi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #69 Napisano 25 Stycznia 2016 Spoko, wszystko przed tobą. :kumpleA z altkiem nawet się nie zastanawiaj, przy bixach i grzanej przedniej szybie 120-tka ledwo zipie. Pozdro. przecier plinki biora malo pradu a bixenon to sutawia tylko przeslone na mijania/drogowe co najwyzej przednia szyba pobiera duzo pradu ale tego przecierz nie uzywa sie caly czas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MichalSWD Zgłoś #70 Napisano 22 Stycznia 2017 Mam dylemat. Siada mi alternator Valeo. Aktualnie ładowanie na ciepłym silniku pod obciążeniem (światła mijania i ogrzewanie szyby) to 13,3-13,4 V. Zastanawiam się nad kilkoma opcjami. Kupno używki oryginalnej (największe ryzyko - najmniejsza kasa), regenerowany z Allegro (ok. 350-400 zł), regenerowany Bosch w systemie Exchange (jakieś 600 zł + 400 zł kaucji - obowiązuje zwrot starego marki Bosch), Economy z serwisu (ok. 1200 zł), ewentualnie na pierwszy montaż też z serwisu na 1700 zł. Samochodem trochę jeżdżę, często z dzieckiem i nie chciałbym z jednej strony mieć za chwilę znowu problemów z alternatorem, z drugiej strony wiadomo - kasa się liczy. W co teraz warto się zapakować? Macie jakieś doświadczenia z Bosch Exchange? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #71 Napisano 22 Stycznia 2017 kup uzywke Bosh z rozbitka najtaniej i najlepiej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #72 Napisano 22 Stycznia 2017 Wymontować swój i na warsztat który zajmuje się regeneracją rozruszników i alternatorów. Sam tak ostatnio zrobiłem, normalna kasa i gwarancja warsztatu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #73 Napisano 22 Stycznia 2017 tylko Valeo nie maja dobrych opinii a tak wlozy Boscha 120A i ma spokoj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #74 Napisano 22 Stycznia 2017 A to nawet nie wiedziałem że valeo jest felerne... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #75 Napisano 22 Stycznia 2017 nie tyle co są felerne, co nierozbieralne w warunkach domowych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #76 Napisano 22 Stycznia 2017 To że są nierozbieralne w warunkach domowych nie robi jeżeli oddaje się do warsztatu. Zrozumiałem że nie są np trwałe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #77 Napisano 22 Stycznia 2017 nie tyle co są felerne, co nierozbieralne w warunkach domowych rozbieralne , sam to przerabialem i udalo sie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MichalSWD Zgłoś #78 Napisano 22 Stycznia 2017 Valeo mają opinię niezbyt udanych z powodu upalających się wirników. Dlatego myślę o Bosch-u. Jeszcze jedno pytanie. Czy w Passacie B5FL jest jakiś układ różnicujący napięcie ładowania od np. stanu naładowania akumulatora? Dzisiaj rano mierzyłem ładowanie na klemach i było ok. 13,4 V. Teraz zmierzyłem i na klemach mam 13,8 - 13,9 V - to wynik po przejechaniu ok. 200 km. Czy napięcie ładowania może tak szaleć, czy to np.wina regulatora? Z kolei napięcie ładowania (zmierzone teraz) między przyłączem na alternatorze a masą to 14,1 V, czyli prawie OK. Zmierzyłem oporność przewodu plusowego i wyszło mi, że ma tak w granicach 130-150 omów. Wg mnie jest ona dużo za duża, bo masowy między klemą a nadwoziem ma ok. 1,4 -1,7 oma i to jest wartość prawidłowa. Czy dobrze myślę, że przewód plusowy ma już swoje najlepsze lata za sobą? Pomiar oporności wykonałem od oczka do klemy (w różnych jej miejscach). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #79 Napisano 23 Stycznia 2017 na poczatek pomierz innym miernikiem kiedys mialem podobne objawy i okazalo sie ze miernik byl walniety jesli miernik bedzie ok to mozesz najwyzej przeczyscic papierem sciernym wszystkie przylacza-szczegolnie te przy rozruszniku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MichalSWD Zgłoś #80 Napisano 24 Stycznia 2017 Miernik zmieniłem, wyniki są podobne. A teraz ciekawostka - zamawiając alternator po regeneracji z systemu Bosch Exchange możemy spotkać się z niespodzianką, że w środku pudełka będzie Valeo. Co ciekawe jako zwrotu starego alternatora wymagają Boscha. Starego Valeo im nie mogę oddać. Jak dla mnie to kpina z ludzi. Oczywiście nie skorzystałem z tej opcji. Jutro mam dostać oryginalną używkę produkcji Bosch z Allegro niby w super stanie :hmm - najwyżej dam do regeneracji w zakładzie jak coś będzie nie tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach