MichalSWD Zgłoś #81 Napisano 3 Lutego 2017 Alternator wymieniony na używkę Bosch zregenerowaną przez znajomego. Dodatkowo wymienione łożysko wiskozy oraz rolki paska wielorowkowego i klimatyzacji. W samochodzie nastała cisza, a ładowanie jest na poziomie 14,28-14,3 V. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MichalSWD Zgłoś #82 Napisano 5 Lutego 2017 No to się nacieszyłem dobrym ładowaniem. Dzisiaj już jest 13,6 na światłach i grzanej szybie tylnej. Jak tu jest realizowane wzbudzenia alternatora? Jak to sprawdzić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #83 Napisano 5 Lutego 2017 moze regulator walniety ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MichalSWD Zgłoś #84 Napisano 5 Lutego 2017 moze regulator walniety ? W alternatorze przed zamontowaniem zostały wymienione łożyska, regulator (Bosch), koło pasowe. W czwartek po montażu ładował 14,3V, w piątek też ok. 14,3 V, a dzisiaj jak sprawdziłem, to za pierwszym razem 13,92 (bez obciążenia), potem spadło na 13,8V, a na końcu do 13,56-13,6 V. Generalnie alternator zachowuje się podobnie do poprzednika, który wymieniłem właśnie ze względu na ładowanie (jeszcze fabryczny z nalotem 363 tys. km) - stwierdziłem, że pewnie zaczyna siadać po tym przebiegu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #85 Napisano 5 Lutego 2017 a sprawdz ladowanie przy wyjsciu alternatora Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MichalSWD Zgłoś #86 Napisano 5 Lutego 2017 a sprawdz ladowanie przy wyjsciu alternatora Na śrubie jest jakieś 0,05V wyższe. To też podejrzewałem. Miałem wcześniej większe różnice, ale zostały poprawione połączenia przewodów prądowych przy rozruszniku i aktualnie jest to, co podałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #87 Napisano 5 Lutego 2017 W alternatorze przed zamontowaniem zostały wymienione łożyska, regulator (Bosch), koło pasowe. W czwartek po montażu ładował 14,3V, w piątek też ok. 14,3 V, a dzisiaj jak sprawdziłem, to za pierwszym razem 13,92 (bez obciążenia), potem spadło na 13,8V, a na końcu do 13,56-13,6 V. Generalnie alternator zachowuje się podobnie do poprzednika, który wymieniłem właśnie ze względu na ładowanie (jeszcze fabryczny z nalotem 363 tys. km) - stwierdziłem, że pewnie zaczyna siadać po tym przebiegu. A pierścienie wymieniałeś? Jaki jest ich stan? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MichalSWD Zgłoś #88 Napisano 5 Lutego 2017 A pierścienie wymieniałeś? Jaki jest ich stan? Zapomniałem dodać - pierścienie też są nowe. To co się dało, to wymienione. Stary jest wirnik, stojan, obudowa. Kontrolka nie sygnalizuje niskiego napięcia, nawet się nie żarzy. Jutro sprawdzę, czy w ogóle się zapala, ale raczej tak. Mam pytanie: czy na takie niedoładowywanie alternatora jak u mnie ma jakikolwiek wpływ wartość napięcia wzbudzenia? Czy alternator wzbudzi się tak samo jak będzie powiedzmy 12,1V albo 12,8 V? Gdzieś czytałem, że wpływ na wzbudzenie ma zestaw wskaźników i kontrolka ładowania. Na czym to dokładnie polega? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #89 Napisano 5 Lutego 2017 Z wzbudzenie odpowiada regulator napięcia. Może jest gdzieś problem z masą? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MichalSWD Zgłoś #90 Napisano 5 Lutego 2017 Z wzbudzenie odpowiada regulator napięcia. No tak, ale przecież po stacyjce trzeba mu dać napięcie przechodzące przez obwód kontrolki ładowania... I teraz pytanie: czy jego wartość ma znaczenie? Może jest gdzieś problem z masą? Też się nad tym zastanawiam, bo ładowanie jest, tylko za niskie. Masa między silnikiem a nadwoziem sprawdzona, zero śniedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach