Trucio Zgłoś #41 Napisano 9 Kwietnia 2014 (edytowane) Ostatnio jeżdżę w zasadzie tylko dookoła komina i aku ciągle niedoładowany. Więc nie potrzebujesz mocniejszego alternatora a pojemnniejszy akumnulator. Prąd ładowania akumulatora zależy od napięcia podawanego przez aternator, 120A i 140A dają takie same napięcia, ok 14V. Mocniejszy altek sprawdza się, gdy bilans mocy jest ujemny w czasie pracy silnika, tzn. gdy pobór prądu przez odbiorniki jest większy niż wydajność alternatora, a w Twoim przypadku problemem jest raczej rozładowywanie akumulatora przez rozrusznik. Edytowane 10 Kwietnia 2014 przez Trucio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtf23 Zgłoś #42 Napisano 7 Listopada 2015 (edytowane) Witam. Mam pytanie odnośnie alternatora. Mam alternator Valeo 120A, Akumulator 70 pare. Będę montował webasto i zastanawiam się nad założeniem alternatora 150A Bosch. Czy to ten alternator większy będzie ok??? czy zostać przy tym co jest. A dokładnie upraszczając pytanie alternator 150A naładuje szybciej akumulator niż 120A???? I czy w ogóle gra jest warta świeczki montowania większego alternatora z powodu webasto. Mogę tylko powiedzieć że odcinki jakie pokonuję to maks. 15 do 30 KM ale nie codziennie ( raz na tydzień albo dwa). Potrafię w ciągu dnia zrobić 3-4KM i gasić auto z 2-3 razy. a nie raz i 1,5KM i zgasić auto pod sklepem i pod domem i autko stoi 2 -3 dni. Wiadomo nieraz się trafiają dłuższe trasy ale sporadycznie. Edytowane 8 Listopada 2015 przez rainman777 Przeniesiony reg. pkt. 2.1.a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #43 Napisano 8 Listopada 2015 nic tobie to nie da 150 nie naladuje szybciej od 120 regulator na to nie pozwoli Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maik78 Zgłoś #44 Napisano 8 Listopada 2015 Ja mam 120A , webasto i pełną elektrykę i ładuje dobrze nie mam problemu a odcinki przejadu podobne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
techno100 Zgłoś #45 Napisano 8 Listopada 2015 wikszy alternator na pewno Ci szybciej nie naladuje tak jak koledzy pisza, jedyne co on ma to "lżej" naładowac akumulator a regulator i tak pusci na akumulator takie napiecie jak ze 120 A Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtf23 Zgłoś #46 Napisano 8 Listopada 2015 ok dzięki. Przynajmniej 100 w kieszeni zostanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #47 Napisano 8 Listopada 2015 wiekszy alternator mialo by sens zakladac jak by byl wiekszy akumulator wlozony (wskazane przy mokrym piecu) teoretycznie tak to wychodzi: 120A zaladuje do 120Ah 150 do 150Ah niestety tak duzego akumulatora nie ma gdzie upchac w pastuchu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #48 Napisano 8 Listopada 2015 Witam teoretycznie tak to wychodzi: 120A zaladuje do 120Ah 150 do 150Ah Mógłbyś rozwinąć ? Bo jakoś nie mogę pojąć tego toku rozumowania. pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #49 Napisano 8 Listopada 2015 Witam Mógłbyś rozwinąć ? Bo jakoś nie mogę pojąć tego toku rozumowania. pozdr akumulatro laduje sie pradem 10% pojemnosci akumulatora alternator powinien miec moc taka zeby zrownowazyc moc jaka potrzeboja wszsytkie urzadzenia w ktore jest wyposazony pojazd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #50 Napisano 8 Listopada 2015 Cześć, Z Twojej odpowiedzi nijak nie wynika to o co pytałem :bezzebow a nawet przeczy temu co napisałeś wcześniej. Generalnie nawet 90A alternator naładuje poprawnie 200Ah akumulator, o ile inne odbiorniki nie ciagną za dużo. Od dziesięcioleci takie układy działają w ciągnikach rolniczych ( alternator 100A, a akumulatory 200-300Ah) pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daniel96 Zgłoś #51 Napisano 8 Listopada 2015 Witam, napiszę coś z własnego doświadczenia Mam AFN , wymieniłem alternator z bosha na valeo z okazji że bosha nie mogłem dostać w okolicy a za 150 zł dostałem w bardzo dobrym stanie od FL , sam mam 96 r . Wszystko pasowało oprócz wtyczek lecz to też nie było problem , gdyż wystarczyło podczepić nową kostkę i wszystko pasuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #52 Napisano 8 Listopada 2015 Mam AFN , wymieniłem alternator z bosha na valeo z okazji że bosha nie mogłem dostać w okolicy a za 150 zł dostałem w bardzo dobrym stanie od FL , sam mam 96 r . Wszystko pasowało oprócz wtyczek lecz to też nie było problem , gdyż wystarczyło podczepić nową kostkę i wszystko pasuje Tak sobie polepszyłeś że regeneracja Valeo będzie co najmniej 2 krotnie wyższa niż Boscha. A jak w tym Valeo padną łożyska (zaczną huczeć) to bez jego rozlutowywania możesz zapomnieć o ich wymianie;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #53 Napisano 8 Listopada 2015 Witam Nie wiem jak z Boschem, ale materiały do regeneracji Valeo to ok 50zł ( szczotki + komutator + łożyska ). Mi regeneracja (robiłem to pierwszy raz) zajęła 4 godziny z demontażem/montażem. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #54 Napisano 8 Listopada 2015 Nie chodzi o koszt elementów tylko ilość czasu potrzebnego na rozebranie Valeo w przypadku Passata B5 - bez rozlutowywania się nie będzie a to wtedy zdecydowanie podnosi koszt usługi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djbulin Zgłoś #55 Napisano 20 Stycznia 2016 Panowie skrzywiona ośka w alternatorze bosch 120A 0123515008 028903028F AHU, czym go zastąpić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #56 Napisano 21 Stycznia 2016 takim samym wirnikiem bedzie pewnie kosztowal mniej niz caly nowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wesoly-1 Zgłoś #57 Napisano 21 Stycznia 2016 Witam panowie chce zalozyc u siebie alternator 140A bo oryginalnie byl taki a mam zalozony 120A. Moje pytanko jest takie czy od silnika 2.5 podejdzie do 1.9? Oczywiscie kolo pasowe musze przelozyc... Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #58 Napisano 21 Stycznia 2016 nie ma znaczenia jak pasuje na lapach to bez problemu mozna zamieniac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wesoly-1 Zgłoś #59 Napisano 21 Stycznia 2016 Tak wiem ale wlasnie czy mocowanie podejdzie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal_tmi Zgłoś #60 Napisano 22 Stycznia 2016 Tak wiem ale wlasnie czy mocowanie podejdzie? Nie podejdzie !!! Inne mocowanie. Po prawej od 2.5tdi jak widzisz jest chyba mocowany nie po tej samej stronie silnika. BTW pozdrawiam kolegę z wioski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach