Skocz do zawartości
Gość RAFAL.s

Wymiana alternatora

Rekomendowane odpowiedzi

Ja niepotrzebnie wymieniałem 2 x regulator

i to potwierdza moją tezę 2 posty wyżej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie potrzebuje alternator do passata 2000 rok 1.9 tdi, silnik ATJ, konkretnie czy to ma być valeo czy bosch i jakie numery no i jaka ma być moc (A).

I jeszcze jedna sprawa czy zamocowanie regulatora napięcia będzie pasować do obu alternatorów (bosch i valeo).

Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Panowie potrzebuje alternator do passata 2000 rok 1.9 tdi, silnik ATJ, konkretnie czy to ma być valeo czy bosch i jakie numery no i jaka ma być moc (A).

I jeszcze jedna sprawa czy zamocowanie regulatora napięcia będzie pasować do obu alternatorów (bosch i valeo).

Dzięki

 

Proszę bardzo:

bc3204ec0913c819m.jpg

a766123a3a9e8d94m.jpg

Podejrzewam że masz 120 A (ale sprawdź to dokładnie w starym).

Sprawdzałem regulator napięcia w ETCE i podaje ona różne nr katalogowe dla BOSCHA i VALEO - więc chyba są inne.

Pozdro

Edytowane przez Wojciechpop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki :)

Ale jak ktoś będzie wiedział czy można wymieniać same regulatory z boscha na valeo i odwrotnie to proszę o info bo u mnie na pewno jest zepsuty regulator.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wielkie dzięki :)

Ale jak ktoś będzie wiedział czy można wymieniać same regulatory z boscha na valeo i odwrotnie to proszę o info bo u mnie na pewno jest zepsuty regulator.

To najzwyczajniej w świecie go wymień. Jeżeli masz Bocha to wymień na Bocha, jeżeli masz Valeo wymień na Valeo. Jeden i drugi jest powszechnie dostępny - po co kombinować z podmianą?? Dodam że jest dużo zamienników do jednego i drugiego alternatora. Ja na zamienniku Boscha jeżdżę juz drugi rok i wszystko OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale jak ktoś będzie wiedział czy można wymieniać same regulatory z boscha na valeo i odwrotnie to proszę o info bo u mnie na pewno jest zepsuty regulator.

Boscha nie da się zastąpić Valeo i odwrotnie.Mam w sprzedaży takie i takie.Jak będziesz zainteresowany wal na PW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ładowania nie miałem, wymieniłem sam regulator (kupiłem Boscha w sklepie), i dalej jest coś nie tak, ładowanie jest ale ładuje od 14 do 14,5 V, jak nic nie jest włączone to jest dobrze czyli ładuje 14,5 V cały czas, ale jak włączę światła i np. wycieraczki to odrazu napięcie skacze od 14 do 14,5 V. Jak silnik pochodzi jakiś czas normuje się to czyli (jakieś co najmniej 5-10 minut) bynajmniej nie przygaszają światła.

Panowie czy może być dalej coś z regulatorem (z tym, że założyłem nowy niby Bosch ze sklepu) , czy to już coś jest nie tak z alternatorem, a może jeszcze coś innego? Sam już nie mam pojęcia, proszę o pomoc.

 

Panowie czy nikt nie wie co może się dziać?

Edytowane przez maderix

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów ja dziś w miejsce Valeo założyłem Lucasa z 2.0tdi tylko włożyłem swoje koło pasowe koszt 165zł silnik ajm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam , nie wiem skąd bierze się problem a mianowicie podczas ostatnich mrozów po odpaleniu silnika załancza mi się kontrolka airbag oraz abs po kilku minutach gasną .Wczoraj do tego zgasła mi cała deska Słabło oświetlenie (nie świeciła się kontrolka ładowania).Do tego jak otworzyłem maskę coś z okolicy alternatora szczelało... szczerkało (coś jakby klima się zał i wył ) i po chwili znów wróciło do normy ładowanie .Czyżby to koniec alternatora? :dolamam Silnik 1.9 tdi AFN Automat (DMX skrzynia) 1997 rok.

Proszę o podpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez problemu da się wymienić Valeo na Bosha. Dodatkowo zamiast 120A Valeo, mam teraz 140A Bosha. Wymiana jest dziecinnie prosta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam , nie wiem skąd bierze się problem a mianowicie podczas ostatnich mrozów po odpaleniu silnika załancza mi się kontrolka airbag oraz abs po kilku minutach gasną .Wczoraj do tego zgasła mi cała deska Słabło oświetlenie (nie świeciła się kontrolka ładowania).Do tego jak otworzyłem maskę coś z okolicy alternatora szczelało... szczerkało (coś jakby klima się zał i wył ) i po chwili znów wróciło do normy ładowanie .Czyżby to koniec alternatora? :dolamam Silnik 1.9 tdi AFN Automat (DMX skrzynia) 1997 rok.

Proszę o podpowiedzi.

to raczej łożyska alternatora i aku do ładowania lub wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bez problemu da się wymienić Valeo na Bosha. Dodatkowo zamiast 120A Valeo, mam teraz 140A Bosha. Wymiana jest dziecinnie prosta.

Regulatory bez problemu da sie wymieniać??!! Do Boscha można wstawiać Valeo i odwrotnie??!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisał Martinn24

Bez problemu da się wymienić Valeo na Bosha. Dodatkowo zamiast 120A Valeo, mam teraz 140A Bosha. Wymiana jest dziecinnie prosta.

 

Regulatory bez problemu da sie wymieniać??!! Do Boscha można wstawiać Valeo i odwrotnie??!!

Kolego, w tej wypowiedzi chodziło o całe alternatory a nie o regulatory.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego, w tej wypowiedzi chodziło o całe alternatory a nie o regulatory.

Kolego, stąd me zdziwienie - bo pisaliśmy o regulatorach a tutaj taki news że można. Więc koledzy którzy się chwalili podmianką nie czytali wcześniejszych postów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Więc koledzy którzy się chwalili podmianką nie czytali wcześniejszych postów.

Może nie czytali, ale tytuł tematu mówi sam za siebie "wymiana alternatora", która jest możliwa. A wymiana regulatora to już inna sprawa bo nie można zamienić VALEO na BOSCH-a, zresztą już było o tym napisane.

Cytat:

Napisał maderix Zobacz post

Ale jak ktoś będzie wiedział czy można wymieniać same regulatory z boscha na valeo i odwrotnie to proszę o info bo u mnie na pewno jest zepsuty regulator.

Boscha nie da się zastąpić Valeo i odwrotnie.Mam w sprzedaży takie i takie.Jak będziesz zainteresowany wal na PW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakiej max mocy alternator mogę założyć do AWX 131 PS?

 

Witam szanownych passat-fanów.

 

Obecnie mam alternator 120 A. Trochę mi tego za mało.

Jaki altek max mocy mogę zamontować żeby odbyło się bez zbędnej rzeźby?

Może ktoś już to ćwiczył? Nie chciałbym wpędzić się w zbędne koszty i robotę.

Czytałem powyżej że ktoś zamontował 140 A.

Liczę na fachowe odpowiedzi.

 

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

120A malo tobie ?

a po co wiecej

teoretycznie masz 1000W przy tym amperomierzu

 

ogolnie policz sobie wszystkie waty jakie zarowki pobieraja i inne odbiorniki prada

podejzewam ze wiecej jak 600wat nie przekroczy w skrajnych warunkach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakiej max mocy alternator mogę założyć do AWX 131 PS?

 

Witam szanownych passat-fanów.

 

Obecnie mam alternator 120 A. Trochę mi tego za mało.

Jaki altek max mocy mogę zamontować żeby odbyło się bez zbędnej rzeźby?

Może ktoś już to ćwiczył? Nie chciałbym wpędzić się w zbędne koszty i robotę.

Czytałem powyżej że ktoś zamontował 140 A.

Liczę na fachowe odpowiedzi.

 

 

Pozdrawiam.

Ja wymieniałem z konieczności z Valeo 120A na Valeo 140A z Audi A3 2.0 TDI, bo innego nie było na szrotach. Jedyna różnica to sprzęgiełko:, tu masz opis i numery z etki: http://turbodiesel.hswg.pl/wymiana-alternatora-w-passacie-b5-fl/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
120A malo tobie ?

a po co wiecej

teoretycznie masz 1000W przy tym amperomierzu

 

ogolnie policz sobie wszystkie waty jakie zarowki pobieraja i inne odbiorniki prada

podejzewam ze wiecej jak 600wat nie przekroczy w skrajnych warunkach

 

Ostatnio jeżdżę w zasadzie tylko dookoła komina i aku ciągle niedoładowany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności