Gość Cyna Zgłoś #1 Napisano 29 Maja 2007 Wczoraj byłem uzupełnić klimatyzację. Uzupełnił 1150g. czynnika. Po uzupełnieniu i uruchomieniu silnika ciśnienie w klimatyzacji zaczeło rosnąć do 30 barów. Fachowiec stwierdził że uszkodzony jest sterownik wiatraków chłodnicy bo przy takim ciśnieniu powinien załączyć się 3 bieg wiatraka chłodnicy. Rozmawiałem z elektrykiem i powiedział że prędkość wiatraków nie ma z tym nic wspólnego.Teraz nie wiem kto ma racje. Może któryś z kolegów mial już taki problem. jeszcze jedna ważna sprawa, po kilku minutach pracy klimatyzacji na ustawionym maksymalnym chłodzeniu wyłancza się sprężarka i po chwili załancza się z powrotem . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość berq Zgłoś #2 Napisano 29 Maja 2007 Czujnik ciśnienia w klimie (ten niedaleko czujnika temperatury) załącza kolejny bieg wiatraka (zwiera 3 i 4 styk) gdy ciśnienie wzrośnie powyżej 16 bar, przy 32 barach odłącza sprężarke bo jak dojdzie do 40 to czynnik ulatuje przez zawór bezpieczeństwa. Mam nadzieję, że to pomoże znależć niesprawność. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotair Zgłoś #3 Napisano 30 Maja 2007 można prosić o fotkę lub wskazanie miejsca gdzie ten czujnik się znajduje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość berq Zgłoś #4 Napisano 30 Maja 2007 No więc u mnie w klimie manualnej, w górnym lewym rogu patrząc od przodu silnika, są zawory na metalowych wężykach od klimy. Idąc w prawo od zaworka po jednym z węzyków znajdzie się czujnik ciśnienia wciskany od strony kabiny na zatrzaski, z którego wychodzi kilka kabelĸów. Dodam jeszcze, że 1 i 2 styk są zwierane jeśli jest odpowiednia ilość czynnika w układzie czyli też odpowiednie ciśnienie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RomanS Zgłoś #5 Napisano 30 Maja 2007 Wczoraj byłem uzupełnić klimatyzację. Uzupełnił 1150g. czynnika. Po uzupełnieniu i uruchomieniu silnika ciśnienie w klimatyzacji zaczeło rosnąć do 30 barów. Fachowiec stwierdził że uszkodzony jest sterownik wiatraków chłodnicy bo przy takim ciśnieniu powinien załączyć się 3 bieg wiatraka chłodnicy. Rozmawiałem z elektrykiem i powiedział że prędkość wiatraków nie ma z tym nic wspólnego.Teraz nie wiem kto ma racje. Może któryś z kolegów mial już taki problem. jeszcze jedna ważna sprawa, po kilku minutach pracy klimatyzacji na ustawionym maksymalnym chłodzeniu wyłancza się sprężarka i po chwili załancza się z powrotem . Miałem podobny przypadek w Golfie 3 i powodem był sterownik który nie załączał 2 biegu wentylatorów. W efekcie ciśnienie tak wzrastało, że rozsadzało jakiś zawór. Potem w Passacie B4 też wentylatory miały 2 biegi, był to benzyna (2E), klima manualna. Co prawda wszystko działało OK, tylko chłodnica (skraplacz) przegnił ale to w B4 było normalne. Czy jesteś pewien, że masz 3-ci bieg wentylatorów ? Może ktoś zweryfikować ilość czynnika, czy jest właściwa, tzn. nie za dużo ? Ja już nie pamiętam ile było w B4, w Golfie coś pamietam, że 750 g a układ jest bardzo podobny... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość berq Zgłoś #6 Napisano 30 Maja 2007 Serwisówka od klimy podaje 1150 +- 50g dla passatow 95-97. A co do wiatraków to są właśnie 2 i 3 biegowe. Jak dla mnie to moduł powinien załączyć 2 bieg jeśli nie ma 3 chyba że cały czas działa na 2 i wtedy trzebaby było poszukać przyczyny gdzie indziej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Cyna Zgłoś #7 Napisano 14 Czerwca 2007 dzisiaj byłem u mechanika i po ok 5minutach postawił diagnoze. do wymiany włącznik termiczny wentylatora.Dzisiaj zamówiłem w ASO,koszt 92 zł. jutro wymieniam io zobaczymy efekt. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #8 Napisano 9 Czerwca 2010 Witam, proszę o potwierdzenie. Pacjent ma klimę ręczną i presostat 4-pin I teraz tak. Pierwsza para czujników presostatu pozwala (lub nie) na włączenie kompresora i załącza 1. bieg wentylatora chłodnicy A druga para styków? Ma załączyć 2. bieg wentylatora chłodnicy w przypadku wzrostu ciśnienia w układzie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #9 Napisano 9 Czerwca 2010 (edytowane) A druga para styków? Ma załączyć 2. bieg wentylatora chłodnicy w przypadku wzrostu ciśnienia w układzie? Tak. Jedna para styków jest zwarta w przedziale 2 do 32 bar. Steruje ona sprzęgłem sprężarki i wentylatorem I biegu. Druga para styków zwiera się po przekroczeniu 16 bar i załącza II bieg wentylatora. Działa to w sposób niezależny. Jeśli przekroczy ci 32 bar to rozłączy sprzęgło klimy, ale nie rozłączy II biegu wentylatora. Edytowane 9 Czerwca 2010 przez pszemek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszek Zgłoś #10 Napisano 9 Czerwca 2010 czyli rozumiem ze 1-2 dziala na sprezarke a 3-4 na wentylatory? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #11 Napisano 9 Czerwca 2010 czyli rozumiem ze 1-2 dziala na sprezarke a 3-4 na wentylatory? Nie. Przeczytaj raz jeszcze to co napisałem. Inaczej tego nie umiem wytłumaczyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszek Zgłoś #12 Napisano 9 Czerwca 2010 no rozumiem o co Ci chodzi ale chodzi mi bardziej ktora para dziala na co? np chcialbym sprawdzic czy wlacza sie wentylator (2 bieg) ktore piny zewrzec zeby sprawdzic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #13 Napisano 9 Czerwca 2010 (edytowane) ktora para dziala na co? Jeszcze raz: I para: załączenie sprzęgła sprężarki, załączenie wentylatora I biegu gdy P <2-32> bar II para: załączenie wentylatora II biegu gdy P>16bar, wyłączenie wentylatora II biegu gdy P<16 bar. Żeby zobaczyć czy w dobrym momencie włącza się II bieg musiał byś mieć podłączony do instalacji manometr i obserwować przy jakim ciśnieniu załączy się II bieg. Edytowane 9 Czerwca 2010 przez pszemek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #14 Napisano 9 Czerwca 2010 chodzi o to że jak nie ma czynnika to I para styków jest rozwarta i klima się nie włacza a II para styków zwiera jak ciśnienie w klimie za bardzo wzrośnie czyli np jak jest bardzo gorąco - u mnie teraz na postoju włacza sie praktycznie od razu 2 bieg ale nie zawsze. moim zdaniem wymiana czujnika nie pomoże bo on załącza 2 bieg po podgrzaniu silnika powyżej pewnej temperatury a nijak się to ma do klimy bo to praktycznie inny powód do włączenia wentylatora ja bym zrobił zwarcie w kostce czujnika 3 ciśnieniowego najpierw na I parze - włacza sią klima - jak zrobisz zwarcie na 2 parze styków powinien od razu włączyć się 2 bieg wentylatorów chłodnicy jak sie nie właczy to trzeba szukać wg schematu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszek Zgłoś #15 Napisano 9 Czerwca 2010 no i o to mi chodzilo:) czyli zwarcie na obu parach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #16 Napisano 9 Czerwca 2010 jak miałem manualną klimę i mi się rozszczelniła to nawet jak zrobiłem zwarcie tylko na 2 parze to ruszał 2 bieg wentków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #17 Napisano 9 Czerwca 2010 (edytowane) No tak, z układami klimatyzacji jest tak, że trzeba mieć na względzie parę rzeczy. W bardzo krótkim czasie po uruchomieniu klimy ciśnienie w skraplaczu (chłodnicy, która chłodzi wentylator przed silnikiem) osiągnąć może wysoką wartość z powodu zanieczyszczenia jego lameli. W skraplaczu, który nie oddaje ciepła do atmosfery lub oddaje małą jego ilość bardzo szybko wzrasta ciśnienie czynnika R134a, ponieważ nie może się on skroplić z powodu nie osiągnięcia odpowiednio niskiej temperatury. To powoduje wzrost ciśnienia w układzie przez co nawet w zimny dzień bardzo szybko załączyć się może drugi bieg wentylatora lub załącza się on od razu po włączeniu klimy. Edytowane 9 Czerwca 2010 przez JAFO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #18 Napisano 9 Czerwca 2010 No i wszystko jasne, dzięki pszemek. Mam mały burdel w okablowaniu klimy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #19 Napisano 9 Czerwca 2010 (edytowane) wymiana czujnika nie pomoże bo on załącza 2 bieg po podgrzaniu silnika powyżej pewnej temperatury To jest czujnik ciśnienia a nie temperatury. Temperatura silnika nie ma tu nic do gadania. Chodzi tylko o ciśnienie w układzie klimatyzacji. Ormo, nie ma sprawy Edytowane 9 Czerwca 2010 przez pszemek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
syncro 2.2 Zgłoś #20 Napisano 9 Czerwca 2010 Serwisówka od klimy podaje 1150 +- 50g dla passatow 95-97 w 96 roku była zmiana w konstrukcji układu klimatyzacji i tam wchodził tylko 750 gram czynnika , dwa dni temu miałem właśnie takiego passata w warsztacie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach