Skocz do zawartości
Gość Pawulon1973

EGR czyli zawór recyrkulacji spalin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Mam pytanie o EGR. Chodzi dokladnie o tę czarną puszkę z wajhą co rzekomo odpowiada za to , zby przy gaszeniu silnika za bardzo nie rzucało silnikiem. Otóz od jakiego czasu na luzie silniki nierówno pracuje skaczą obroty czasmi i jakoś tak głośno wg mnie. Zauważyłem, że jak lekko docisnę tą wajhę ( o około pół długości) to silnik zaczyna chodzić równo oraz cichutko bardzo. Pytanie moje jest takie czy może to świadczyć o uszkodzonym EGR lub jakimś innym sterowniku.

 

Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi i sugestie.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zauważyłem, że jak lekko docisnę tą wajhę ( o około pół długości) to silnik zaczyna chodzić równo oraz cichutko bardzo. Pytanie moje jest takie czy może to świadczyć o uszkodzonym EGR lub jakimś innym sterowniku.

 

Być moze klapa nie do konca sie otwiera. Twoje podejrzenia są słuszne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Być moze klapa nie do konca sie otwiera. Twoje podejrzenia są słuszne

 

Tylko jak to można dokładnie sprawdzić. Dodam jeszcze , że jakieś 3 miesiące temu czyściłem EGR choć nie ciekł tak mocno i teraz wogóle nie cieknie. Mam ktos jakies pomysły ? Dzięki za wszelkie rady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,wczoraj byłem u dwóch mechaników i jeden po podłączeniu kompa sprawdził mi że mam membranę dziurawą więc nadaje się do wymiany,powiedziałem mu że wcześniej był zaślepiony zawór i miałem komunikat wydalanie gazu,serwis.Powiedział mi że nie powinno się zaślepiać zaworu,że teraz jak i po zaślepieniu auto będzie pracować w stanie awaryjnym i palić więcej,poszukałem i kupiłem używkę w poniedziałek mechanik ma mi robić sprzęgło to i to wymieni i się przekonam czy to spalanie będzie mniejsze po wymianie.

pozdrowionki

ps.

powiedziałem mechanikowi że czytałem na forum że można zaślepiać zawór EGR na to

powiedział mi mechanik tak tu zacytuję:

że dobry mechanik nie ma czasu na siedzenie i pisanie na necie,wypowiedzi zawarte na forach nie są wiarygodne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dobry mechanik nie ma czasu na siedzenie i pisanie na necie,wypowiedzi zawarte na forach nie są wiarygodne

 

pozwole sobie nie skomentowac ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dobry mechanik nie ma czasu na siedzenie i pisanie na necie,wypowiedzi zawarte na forach nie są wiarygodne.
pozwole sobie nie skomentowac
A ja sobie pozwolę, niech "dobry" mechanik idzie do szkoły skoro nie ma czasu siedzieć na necie albo niech "dobry" mechanik poczyta książki i dowie się do czego służy zawór EGR a wówczas się dowie co powoduje zaślepienie zaworu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
że dobry mechanik nie ma czasu na siedzenie i pisanie na necie,wypowiedzi zawarte na forach nie są wiarygodne.

 

Pamiętam taka przygodę z moim passiem, jakoś miesiąc po zakupie zaczął dziwnie szarpać, pojechałem do kolegi na kompa wyskoczył błąd któregoś pompowtrysku, no wiec wkurzony zacząłem szukać czegoś na necie, trafiłem na te forum, znalazłem informacje, że należy poprawić wtyczki pompek. Niestety jako swierzak za bardzo bałem sie cokolwiek w nim ruszyć, no to zawiozłem go do Bosch Diesel Service, i tłumaczę gościowi co sie dzieje i daje wydruk wypowiedzi z forum co to prawdopodobnie jest, zerknął powiedział ze tego nie potrzebuje...

Po 5h przyjeżdżam odebrać samochód a mechanik mówi, ze poprawił wtyczki :D i zrobił regulacje, co kosztowało mnie 250 zł.

 

Zapłaciłem z pokora, puknąłem się w głowę :debil i od tego czasu wszystko robię sam, przy pomocy forum....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Powiedział mi że nie powinno się zaślepiać zaworu,że teraz jak i po zaślepieniu auto będzie pracować w stanie awaryjnym i palić więcej,

Ja zaślepiłem i jechałem 1200 km. Trybu awaryjnego nie mam i spalił na trasie 6L/100km więc ...

Edytowane przez kema

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie EGR "kwacze" (wydaje dziwne reguralne dzwięki słyszalne po wyjściu z samochody na postoju). Pozatym lekko (ledwo zauważalne) szarpie na 2 i 3 biegu podczas przśpieszania przy około 1800-2000 obr/min. Zdjąłem wężyk podciśnienia z EGR objawy ustąpiły. Ten wężyk który niektórzy piszą, że można zaślepić sróbą. Ja dzisiaj spróbuję go założyś i kawałek dalej poprostu ścisnąć blokując przepływ. Wydaje mi się, że efekt będzie taki sam.

Dodam, że cały problem zaczął się od tego iż przy wymianie oleju zauważyłem, że ten wężyk spadł i go założyłem. Wydaje mi się, że tak juz od 1,5 roku. Bo około 1,5 roku słyszałem czasami to "kwakanie" ale samo przestało. Więc pomyślałem, że jest OK a to pewnie wężyk spadł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,dziś założyłem zawór EGR używany i po skasowaniu błędów nic się już nie pokazuje tak jak wcześniej choc był zaślepiony zawór i tak miałem zawsze komunikat wydalanie gazu,więc jak ma się to że niektórzy piszą o zaślepieniu i nie maja komunikatu "wydalanie gazu serwis"??

pozdrowionki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
więc jak ma się to że niektórzy piszą o zaślepieniu i nie maja komunikatu "wydalanie gazu serwis"??

... ma się to tak, że ja np nie mam komputera pokładowego :), nie zależało mi na nim właśnie z kilku powodów... . Pod vag-iem też nie mam błędów więc ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to ja zapytam tak:

mam AFNa i wg mnie za bardzo nim trzepie przy gaszeniu. za każdym razem inaczej, znaczy raz mocniej raz słabiej. powiedzcie mi (najlepiej POKAŻCIE) co jest odpowiedzialne za delikatne gaszenie silnika w AFNie. czy to jest w EGR czy w pompie. bardzo bym prosił o zdjęcie z zaznaczeniem bo jeszcze nie mam obeznania z pasztetem:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

W moim AFNie słychać takie jak to ktoś określił kwakanie, głównie jak docinę gazu na 1 i 2 przy jeszcze niskich obrotach, tak około 1500, potem nie słyszę tego. Ostatnio jet to częstsze i głosniejsze. Oglądałem EGRa ale nie widać na nim ani odrobiny oleju. Sam EGR jet inny nieco niż w prezentowanych tu silnikach PD. Myślę o jego wyczyszczeniu na poczatek, bo w końcu to kosztuje niewiele. Zastanawiam się tylko czy ciężko ruszyć te śruby którymi jest on przykręcony ? Ma ktoś doświadczenia w czyszczeniu EGRa w silniku AFN ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

W moim AFNie słychać takie jak to ktoś określił kwakanie, głównie jak docinę gazu na 1 i 2 przy jeszcze niskich obrotach, tak około 1500, potem nie słyszę tego. Ostatnio jet to częstsze i głosniejsze. Oglądałem EGRa ale nie widać na nim ani odrobiny oleju. Sam EGR jet inny nieco niż w prezentowanych tu silnikach PD. Myślę o jego wyczyszczeniu na poczatek, bo w końcu to kosztuje niewiele. Zastanawiam się tylko czy ciężko ruszyć te śruby którymi jest on przykręcony ? Ma ktoś doświadczenia w czyszczeniu EGRa w silniku AFN

A czytales temat od poczatku? Nie znalazl sie nikt taki?

 

mam AFNa i wg mnie za bardzo nim trzepie przy gaszeniu. za każdym razem inaczej, znaczy raz mocniej raz słabiej. powiedzcie mi (najlepiej POKAŻCIE) co jest odpowiedzialne za delikatne gaszenie silnika w AFNie. czy to jest w EGR czy w pompie. bardzo bym prosił o zdjęcie z zaznaczeniem bo jeszcze nie mam obeznania z pasztetem

Wg. Etki nie ma u ciebie przy EGR tej czesci odpowiedzialnej za lagodne gaszenie silnika.

Przechwytywanie.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, że nie czytałem wątku od samego początku, ale w dużej części na pewno.

Jednak ja nie mam problemu z szarpaniem przy gaszeniu, jedynie podczas przyspieszania hałasuje na 1 i 2 szczególnie wyraźnie przy około 1500 obr, powyżej 2000 nie słychać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hałasuje na 1 i 2 szczególnie wyraźnie przy około 1500 obr, powyżej 2000 nie słychać.
Moze turbina? Zrob logi i wstaw w odpowiednim dziale, moze ktos cos wiecej powie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Turbina też przyszła mi na myśl, ale jednak jak posłucham silnika na wolnych obrotach, to mam wrażenie że jego dźwięk jest taki jakby twardszy niż dawniej. Jeszcze w zeszłym roku jesienią nie słyszałem takich tonów na wolnych obrotach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To kwakanie jest strasznie denerwujące, lada dzień coś wreszcie

z tym zrobię, ale ostatnio zauważyłem jeszcze jedno, .. duże spalanie !

Czy uszkodzenie EGR może skutkować zwiększeniem spalania ?

Zauważyłem że spalanie wzrosło mi dość znacznie.

I według komputera i wedle tego ile wlewam paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie jeśli znajdziecie dobry sklepik to ten zawór można juz miec za 500 zł a nie jak niektórzy piszą 700 zawsze to 200 zł zaooszczędzone:D ja taki znalazłem...:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności