Skocz do zawartości
Gość Pawulon1973

EGR czyli zawór recyrkulacji spalin

Rekomendowane odpowiedzi

Dwoch fachowcow powiedzialo rowniez,ze turbina pobiera olej. Jak bym kupil wieksza turbine to bede mial zwiekszona moc silnika?

 

Turbinę większą możesz zamontować,ale żeby nie było później tak: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=43948&highlight=wi%EAksza+turbina Moim zdaniem po wymianie by wypadało dobrać odpowiedni soft do kompa,bo sama zmiana turbo może nie przynieść zamierzonych efektów.Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w tym passacie chip co daje mi z 90 na 122koni. Jak zaloze wieksza turbine to bede musial jeszcze cos zmieniac?

 

---------- Post added at 20:07 ---------- Previous post was at 20:01 ----------

 

W czwartek Passat idzie na stol operacyjny ::manga Bedzie rozbierany na czesci 1-sze... Dam Wam znac co bylo grane i jaki koszt.. Juz sie boje..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam w tym passacie chip co daje mi z 90 na 122koni. Jak zaloze wieksza turbine to bede musial jeszcze cos zmieniac?
Teoretycznie powinno sie na nowo zestroic program z silnikiem, bo turbina inna i w mocniejszym seryjnym silniku jest inaczej ustawiona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość siarzewski83

witam mam problem z moim paskiem 19 TDI silnik afn a skrzynia automat dmx.Przy statycznej jeździe 1900-2000 obrotow mam takie delikatne poszarpywanie i niewiem co jest przyczyną.Czy miał ktoś takie objawy przy swoim passku? Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam mam problem z moim paskiem 19 TDI silnik afn a skrzynia automat dmx.Przy statycznej jeździe 1900-2000 obrotow mam takie delikatne poszarpywanie i niewiem co jest przyczyną.Czy miał ktoś takie objawy przy swoim passku? Pozdrawiam

http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf

http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak zaloze wieksza turbine to bede musial jeszcze cos zmieniac?

 

Tak z grubsza:

- turbo

- N75

- akumulator podciśnienia

- rura pomiedzy przepływomierzem a turbo (na 99% inna)

- flansza wydechu

- kolektor wydechowy

- przejściówka na wyjście z turbiny

- spływ oleju (bo dopływ można dogiąć bez problemu)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy jak odkręcaliście EGR to jak poradziliście sobie z tą srubką co jst "od spodu" od zderzaka? nie mam takiego małego imbusa nawet żeby go tam włożyc nie mowiac juz o odkrecaniu;/ moze to egr jest odpowiedzialny za klepanie mojego potwora

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Wyczyściłem EGR (bo mi chlapało) i mam duży spadek mocy - auto nie chce przyspieszać powyżej 1500 obr.

Moje pytanie, czy zepsułem coś, czy może egr zaczął działać ;( "za bardzo"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cześć,

Wyczyściłem EGR (bo mi chlapało) i mam duży spadek mocy - auto nie chce przyspieszać powyżej 1500 obr.

Moje pytanie, czy zepsułem coś, czy może egr zaczął działać ;( "za bardzo"

A przypadkiem jakiś wąż Ci nie spadł? Tak to by wyglądało :P Jak nie to trzeba komputer podpiąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a powie ktos jak w afnie odkrecic tą dolną srube?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktoza... mały malutki wężyk, ale za to mocno ukryty. Już jest ok. Moc jest ze mną :manga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gregor6911

ja ma inny problem wylatuja mi spaliny najprawdopodobnie tym zaworem passat b6 2.0 tdi czy moze ktos wie oco chodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja ma inny problem wylatuja mi spaliny najprawdopodobnie tym zaworem passat b6 2.0 tdi czy moze ktos wie oco chodzi

 

zaworem?

moze połaczenie na dole egr z rurka z kolektora nie jest szczelne...

lub plecionka sie rozleciała

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam na poczotku chciałem sie ze wszytkimi przywitać. Jeżeli chodzi o mechanikę samochodową to nie mam o niej pojęcia.

Dzisiaj ściągnąłem plastik z silnika i porobiłem kilka zdjęć zaworu ERG. widać na nim olej. mam pytanie czy jest to normalny objaw.

Edytowane przez Brzoza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dławik już puszcza. Dwa wyjścia. Wymienić na nowy bądź wyczyścić stary łącznie z dolotami. Czyszczenie zależy, raz pomoże na dłuższy czas raz na krótki okres.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy to mo

Witam na poczotku chciałem sie ze wszytkimi przywitać. Jeżeli chodzi o mechanikę samochodową to nie mam o niej pojęcia.

Dzisiaj ściągnąłem plastik z silnika i porobiłem kilka zdjęć zaworu ERG. widać na nim olej. mam pytanie czy jest to normalny objaw.

 

Czy to może być przyczyna że silnik gubi olej ok 2 setek od wymiany przejechałem 4500 km. Ile ten zawór kosztuje i jaką firmę polecacie.

Edytowane przez Brzoza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To może być przyczyna że na bagnecie zauważyłem ubytek oleju ok 2 setki? jaki jest koszt wymiany?

nie, to tylko pokazuje nieszczelność egr i że jest olej w dolocie. Ubytek jest znakiem że albo turbina puszcza lub odma puszcza... a zależy przez ile te 2 setki wywaliło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam czytam o tym egr i nie kumam...

Wszyscy pisza ze on puszcza spaliny do dolotu na obciazeniu-czyli gdy turbo juz mocniej pompuje...

Jezeli turbo mocniej pracuje i egr sie rozszczelnia to wg mnie powietrze pod cisnieniem wpada na lopatki chlodzac je nastepnie przedmuchuje katalizator i robi nam czarna chmurke...

To tak jak mamy butelke, dmuchamy w nia mocna od dolu robimy dziorke i zatykamy palcem i na dnie robimy dziorke otwarta:

jezeli odetkamy palec to

a)nizsze cisnienie atmo wpadnie i zmiesza sie z naszym wyzszym cisnieniem wewna3

b)wyzsze wewne3ne przeciazy i bedzie dawalo na 2 dziorki

 

 

Wg logicznego punktu widzenia tak to jest.

(biorac pod uwage ze cisnienie doladowania jest wieksza od cisnienia spalin-bo tak chyba jest prawda?)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Inaczej wytłumaczymy. Turbo dmucha powietrze do cylindrów i przechodzi to przez EGR a EGR połączony jest z wydechem tam gdzie wylatują spaliny. W EGR jest klapka która przepuszcza,przy określonych obrotach, część spalin z powrotem do cylindrów by ponownie się spalały.

Olej przy EGR to nic innego jak niedopalone spaliny syf.

Oczywiście to jest bardzo szybkie wytłumaczenie pracy EGR-a

Jak się mylę proszę o poprawkę :)

Edytowane przez maikpl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności