Skocz do zawartości
Gość Pawulon1973

EGR czyli zawór recyrkulacji spalin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich szczęśliwych posiadaczy passata. Ja do Was dołaczyłem 1,5 miesiaca temu, gdy kupiłem paska w kombi 1,9 tdi 131PS silnik AVF z końca 2004r. Czytając wasze posty z ciekawosci zajrzałem pod pokrywę silnika i zdaje sie że mam taki sam problem z zaworem egr jak kazdy w tym temacie. Zreszta załaczam zdjecia zaworu jak i okolic jego zamontowania. I mam pytanie czy te oznaki oleku to już lanie przez egr czy jeszcze spoko. Nadmieniam że samochód (tak mi się zdaje) zbiera sie w kazdym przedziale obrotów świetnie i nic w nim nie stuka, nie puka, nie drży chyba więcej niż powinno w przypadku diesla. Dodatkowo takze nie kopci ani na czarno ani na siwożółty kolor. Jest to mój pierwszy diesel. Więc nie mam doświadczeń w tego typu samochodach.

DSC00128.jpg

DSC00129.jpg

DSC00130.jpg

DSC00131.jpg

DSC00132.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam dokładnie "tak samo" :P, przez cały okres użytkowania - 3 lata sytuacja "olejowa" nie pogarsza się, ani nie polepsza. Wpływ na dynamikę, spalanie, pracę silnika nie odczuwalny. Musisz przyzwyczaić się że disel+EGR=lekkie ubabranie oleum. No chyba, że będzie już strasznie "rzygał" olejem, dojdą efekty dzwiękowe pracy tego wspaniałego wynalazku-EGR:mad: i Twój motorek zacznie pracować zupełnie inaczej niż byś tego oczekiwał. A to rozpoznasz z łatwoscią (o byś nie musiał).Tak więc podcieraj szmatą i ciesz się z jazdy AVF-em:).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widze ze nie jestem z tym problemem samotny, ale u mnie az tak nie wali tym olejem jak u kolegi Krzyska

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do szczęśliwych posiadaczy AVF :D

U mnie cos podobnie jak u krzysiek135 jest.

Ze względu na to że nie lubię jak cos brzydko pod maska wygląda (nawet pod plastikową pokrywą) to dzis kupiłem w salonie uszczelki do EGRa (3szt - zainteresowanym podam numerki ;)) i w weekend zabieram się za czyszczenie. Ciekawe czy coś pomoże, komplet uszczelek 42zl wiec cena jak za oryginalny towar jest ok :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wymieniłem (na Marelli

Moze byc wina nawet nowej przeplywki. Na forum krazy opinia zeby brac Boscha, w ostatecznosci Pitburga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem dzisiaj do ASO spytać ile kosztuje EGR do mojego AVB ,krzykneli 1030 zł ,czy to możliwe?:eek:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moze byc wina nawet nowej przeplywki. Na forum krazy opinia zeby brac Boscha, w ostatecznosci Pitburga.

 

Jutro zrobie logi i zobacze co może byc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w serwisie wszystko jest mozliwe . ja zakupiłem Pierburga za 450 i jest oki i niczym nie odbiega od tego z serwisu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzwoniłem dzisiaj do ASO spytać ile kosztuje EGR do mojego AVB ,krzykneli 1030 zł ,czy to możliwe?:eek:

 

oczywiście, komplet wachaczy LMO w serwisie kosztuje 3-4 tys a na allegro 1600

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzwoniłem dzisiaj do ASO spytać ile kosztuje EGR do mojego AVB ,krzykneli 1030 zł ,czy to możliwe?:eek:

coś chyba niemożliwe,ja kupowałem coś za 600-650zł w serwisie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mnie to interesuje, czy nikt nie regenerował EGR-a?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

orietuje sie ktos jak ten zawor sie nazywa i jak zapobiec cieknieciu oleju??? jest to silnik diesla 1.9 TDI 90KM

DSC00152.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
orietuje sie ktos jak ten zawor sie nazywa i jak zapobiec cieknieciu oleju???

poczytaj ten wątek może dojdziesz do jakichś wniosków

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem z odpiętym wężykiem podciśnienia od EGR przez dwa tygodnie ale nie zauważyłem żadnej różnicy, natomiast silnik ładnie zareagował na czyszczenie dolotów. Warstwa osadu miała 2-3 mm przy 210 tyś km.

EGR mam znowu podpięty a doloty z miła chęcią wyczyszczę jeszcze raz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kupiłem passata pół roku temu i był zaślepiony EGR auto mi kopciło na niebiesko , postanowiłem wyczyścić go i dopiero zauważyłem ze był zaślepiony blaszką , złożyłem wszystko jak powinno auto o dziwo nie kopci tak jak wcześniej mi sie wydaje ze spalanie jest mniejsze na kompie ale jest problem bo na małych obrotach słychać takie jak by kwakanie to Egr jest do wymiany czy można to jakoś naprawić ??czy może musi sie wszystko tak jakby dotrzeć i po jakimś czasie przestanie kwakać ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jest problem bo na małych obrotach słychać takie jak by kwakanie to Egr jest do wymiany czy można to jakoś naprawić ??

 

do wymiany masz EGR albo znów go zaślego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To wystarczy odpiąć wężyk od ciśnienia co jest na górze zaślepić wężyk i otwór na zaworze i starczy??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To wystarczy odpiąć wężyk od ciśnienia co jest na górze zaślepić wężyk i otwór na zaworze i starczy??

 

w teori tak a w praktyce wstawia się jeszcze blaszke miedzy EGR a dolną rurke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To wystarczy odpiąć wężyk od ciśnienia co jest na górze zaślepić wężyk i otwór na zaworze i starczy??

 

Tak jak napisał kolega ziewal, może być taka sytuacja że zawór się nie domyka lub przycina pod wpływem nagaru i wtedy odpięcie jego sterowania niewiele daje. Blaszka załatwia to definitywnie.

 

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności