Skocz do zawartości
Gość KrisPASS

JAKA NAWIGACJA GPS

Rekomendowane odpowiedzi

To niezły sprzęt ale chyba nie tego szukam.

 

Zmieniarka może faktycznie nie jest najbardziej zaawansowanym sprzętem ale przy zestawie DYNADIO czuje się różnicę między MP3 a oryginalną płytą.

Choć muza po BT z iPhona też brzmi nieźle.

 

Ja też przy dynaudio b. wyraźnie czuje różnicę między mp3 a cd. Super ten zestaw jest trzeba to przyznać :)

Tak przeglądam ten temat, tyle różnych pomysłów na nawigację do b6. Panowie tylko rns510 + moduł BT premium.

Po pierwsze te wszystkie chinole beznadziejnie odtwarzają radio. Jak widzę te chińske menu to mnie odrzuca. Po drugie ich wbudowane moduły bt są g... warte podobnie jak parroty nokii itp. Ja dopiero teraz jak domontowałem moduł BT fabryczny vw z fabrycznie umieszczonym mic itd. w końcu ludzie mówią, że dobrze mnie słychać. A co do nawigacji to ta z rns510 bije słynną AM na łeb - wiem co mówie bo miałem AM. Większej dokładności niż te mapy które oferuje rns po prostu nie trzeba, a sterowanie całym system jest intuicyjne, do tego macie w jednym urządzeniu bardzo dobrą obsługe tel i wszystkich innych funkcji + wizualizacje czujników, klimatronica i wyświetlanie na desce...

Wiele osób uważa, że rns 510 to jeden z najlepszych jeśli nie najlepszych system w samochodach W OGÓLE.

Szczerze polecam, w połączeniu z DYNAUDIO - bajka.

 

Maciek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Mario2424

Przed zakupem auta jeździłem próbnym z RNS510 i faktycznie nawigacja jest intuicyjna, fajnie ma rozwiązany interfejs ale np w Łomiankach pokazuje główne ulice bez szeregu mniejszych, tak więc zakładam, że w wielu innych miejscach Polski jest to samo. Poza tym fabryczne aktualizacje są co pół roku z dokładnością rok wcześniej. Jak ktoś pisał na tym forum, wgrał sobie aktualizację najnowszą zdobytą na forum i wyjazd z Wwy autostradą na Poznań nie był jeszcze gotowy.

 

Prawda, że najlepiej miec wszystko w jednym ale jeśli chce się mieć porządną nawigację a nie nawigację w ogóle, trzeba zastąpić RNS510 np. AutoMapą.

 

Nie rozumiem zupełnie, dlaczego producenci radia np tego RNS510 nie pójdą wreszcie po rozum do głowy i nie wgrają jakiegoś Linuxa, Androida lub WIN CE w radio pozostawiając użytkownikowi decyzję jaką chce nawigację. Przecież takie radio ludzie kupowali by i montowali do swoich aut bo to naprawdę dobry sprzęt.

Chińczycy wpadli na to już dawno ale brakuje im technologii bo faktycznie ich radia są kiepskie i nie można ich porównywać np. z RNS510 czy RCD510

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Karol, jak nie wiadomo o co chodzi to z całą pewnością chodzi o kasę. Bo kto by kupował wtedy programy(aktualizację) do RNS'a? Zwróć uwagę, że wszystkie fabryczne nawigacje mają swój bliżej nieokreślony system po to abyś przypadkiem nie zainstalował sobie czegoś spoza firmy. Ale to, że to jest głupota to chyba nie dociera do producentów. Zwróć zresztą uwagę, że j.polski w komputerze pokładowym wprowadzili dopiero niedawno, mimo, iż w Polsce(poza Niemcami) jeździ chyba najwięcej aut spod znaku VW-jest tam nawet jakiś dalekowschodni język, ale polskiego NIE!!! Swoją drogą ciekawe co na to szanowna UE?

A co do nawigacji chyba się zgodzę z Tobą, że wiele innych typowo nawigacyjnych programów(np. Automapa, TomTom) jest dokładniejsza od tzw. fabrycznych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chińczycy wpadli na to już dawno ale brakuje im technologii

Może nie technologi tylko jakości wykonania :) Lepsza jakość - wyższa cena.

 

Co do oryginalnych nawi to jest problem z ograniczeniem się właśnie do jednej mapki.

Chcemy jechać do konkretnego miejsca a tu na oryginalnej nie ma i jest problem bo nic nie zrobimy.

Jakbyśmy mieli wgrane igo/am/tomtoma zawsze jest możliwość przełączenia mapy na inną i dojechania do tego miejsca. Wszystkie te programy w jakimś stopniu uzupełniają się pokryciem map.

 

 

Zwróć uwagę, że wszystkie fabryczne nawigacje mają swój bliżej nieokreślony system po to abyś przypadkiem nie zainstalował sobie czegoś spoza firmy. Ale to, że to jest głupota to chyba nie dociera do producentów.

 

Oni dobrze wiedzą co robią... dodatkowa kasa :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Mario2424

Na chwilę obecną nic nie zmienimy, możemy sobie ponarzekać aż chińczycy dopracują radia, dopasują do każdego auta i wymuszą standaryzację.

 

Ale wracając do tematu, mam wrażenie, że w moim przypadku, z tą pancerną szybą i fisiem na AM widzę, że bez zewnętrznego GPSa nie posunę się do przodu.

 

Ponawiam więc prośbę, czy ktoś może sprawdzić na niewielkim tablecie (trudno na szybę przylepić kilkanaście cali) z Androidem czy jest możliwość podłączenia zewnętrznego GPSa? Cena w miarę prostego GoClevera M723G to ok. 550zł. więc wydaje się to dobry odpowiednik nawigacji w tej cenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przed zakupem auta jeździłem próbnym z RNS510 i faktycznie nawigacja jest intuicyjna, fajnie ma rozwiązany interfejs ale np w Łomiankach pokazuje główne ulice bez szeregu mniejszych, tak więc zakładam, że w wielu innych miejscach Polski jest to samo.

 

No to nie pokręciłeś pokrętłem odpowiednio , bo zapewniam cię że po prostu nie ma ulic, które by w rns 510 by brakowało.

 

Co więcej opowiadając tego typu pierdoły wprowadzasz innych w błąd.

 

Użytkuję rns510 dwa lata i w życiu nie miałem sytuacji żeby mi nie znalazł jakieś najmniejszej uliczki, zawsze też mam nr domów w nawigacji. Wszystkie maleńkie wiochy też są.

 

Więc może najpierw sprawdź dokładnie zanim coś takiego nawypisujesz bo nie ma lepszej navi do vw niż Rns510. Mówie to jako były użytkownik automapy. Jesli chodzi o chinola z wgraną automapą to po użytkowaniu rns 510 - nie kopnąłbym tego butem. Jak ktoś wydał na coś takiego 2 tyś i uważa, że dobrze zrobił - współczuję.

 

Prawda, że najlepiej miec wszystko w jednym ale jeśli chce się mieć porządną nawigację a nie nawigację w ogóle, trzeba zastąpić RNS510 np. AutoMapą.

 

To wyjątkowo głupi pomysł. Jedyna przewaga automapy to utwardzone dukty leśne których w rns nie ma. Odpowiedzcie sobie sami czy warto :) Dodam jeszcze, że od niedawna mam moduł BT premium wraz z RNS 510 i fabryczną instalacją do telefonu. Powiem tak - pierwszy zestaw, po różnych cudownych radiach z bt, albo nokia parrot do którego się darłem bo mnie nikt nie rozumiał, pierwszy naprawdę zaje... zestaw gdzie każdy mi mówi że mnie w końcu słychać głośno i wyraźnie. Obsługa oczywiście jak wszystkich funkcji rns 510 - szybka, sprawna, intuicyjna (mam na panelu 6 najczęsciej wybieranych spod palca oczywiście sterowanie kiery wszystko obsługuje idealnie itd).

 

Także panowie stop opowiadaniu kocopołów, jak pojeździłeś 5 min z rns 510 to spokojnie z opiniami.

Jest to najlepszy system do passata jaki istnieje. W połączeniu z modułem BT jest genialny.

 

pozdrawiam

Maciek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmmm... mam RNS510 i ostatnią mapę więc nie będę narzekał, w sumie jest niezły.... ale to powyższe porównanie do Automapy to chyba jakieś pobożne marzenia autora............ wystarczy tylko że nie ma dróg (np. autostrad i szybkiego ruchu..) uruchomionych dokładnie rok temu przed Euro, o nowszych nie wspomne, np. W Warszawie Toruńska od ponad roku przebudowana i dalej nawigacja nie znajduje się ze zjazdami (z Łomiankami się zgadzam... bywam 1-2 razy w tygodniu i szczegółowość jest mniejsza.... z resztą w paru mniejszych miastach w Polsce też to widać.... ale to tak mimo chodem, jak napisałem nie narzekam, podstawowe trasy są.....

a co do modułu BT to w moim przypadku byłoby zbyt dużo rzeźbienia (patrz koszty..) więc zdecydowałem się na Parrota, podłączonego pod RNS-a i wszystko działa...

a o chińskich produktach nie będę dyskutował..

PS. a jakby co to Automapę mam oryginalną, płacony abonament na starym palmtopie HP hx4700 i jako dodatkowa pomoc naprawdę się sprawdza... (ostatnio pod Tarnowem dla Rns-a było szczere pole a w ostatniej aktualizacji automapy kawałek porządnej drogi...

to tak w kwestii dywagacji wyższości jednego na drugim.. RNS jest fajny ale Automapa też się czasami przydaje.. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hmmm... mam RNS510 i ostatnią mapę więc nie będę narzekał, w sumie jest niezły.... ale to powyższe porównanie do Automapy to chyba jakieś pobożne marzenia autora............ wystarczy tylko że nie ma dróg (np. autostrad i szybkiego ruchu..) uruchomionych dokładnie rok temu przed Euro,

 

Czy masz mapę chomikowaną czy ori. Ja np. mam ten pierwszy wariant v9 east. Otóż większość tych dróg jest np a2 ze strykowa do warszawy, tylko navi czasami je omija traktując je jako "niepewne". Oczywiście, jest to pewne utrudnienie w stosunku do szybszej aktualizacji automapy, ale wobec wygody jaką daje rns moim zdaniem nie ma z tym wielkiego halo. Natomiast co ciekawe niedawno jeździłem golfem z rns 315 i najnowszą mapą (variant świeżo kupiony). Mapa miała bodajże v4 east (wychodzi ona na kartach sd nie na dvd jak do rns 510). I tutaj wszystkie drogi aktualne, w tym te najnowsze, więc pytanie jest takie, może nie mamy pokrycia bo chomikujemy a jak ktoś wywali np. teraz 1200 na ori wersję to ma lepsze pokrycie. Bo wychodzi na to że ta ori mapa z 315 jest dużo nowsza niż ta którą ja mam u siebie.

 

a co do modułu BT to w moim przypadku byłoby zbyt dużo rzeźbienia (patrz koszty..) więc zdecydowałem się na Parrota, podłączonego pod RNS-a i wszystko działa...

 

Ja też tak myślałem jak ty. Teraz mam autko właśnie z tym zestawem BT premium, naprawdę szczerze polecam. Owszem koszt jest ale naprawdę warto wywalić parrota i pójść w stronę modułu. Nie tylko wygoda (sterowanie to bajka) ale też o wiele lepsza słyszalność, do tego moduł wyłącza Ci praktycznie cały telefon uzyskując dostęp do karty sim. W ten sposób masz praktycznie zerowe zużycie baterii w tel, nie wspominając o odczytywaniu sms na fisie itp bardzo fajnych rzeczach. Także polecam bo warto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie ma nowszej mapy do RNS-a 510, więc nie ma nad czym o szczegółach dywagować...

problem nie w tym, że droga (jakaś..) na mapie jest, problem w tym, że navi nie wyznacza trasy po niej (mowa o np. wspomnianej A2..), jak już się na nią wiedzie to jakoś prowadzi ale sama nie chce wyznaczyć trasy po autostradzie A2....

co do BT to zestaw Parrota mam specjalnie przystosowany do paska (zamontowany na stałe a nie jakiś zewnętrzny..), podpięty pod radio i głośniki więc ze słyszalnością zero problemów.. a co do oszczędności baterii w telefonie to jesteś w błędzie.... przecież żeby połączyć fona z BT musisz mieć włączoną łączność po BT w telefonie, weź sobie specyfikację telefonu i zobacz jaki jest pobór prądu z baterii przy włączonym module BT w telefonie i nie opowiadaj bajek o zerowym zużyciu baterii :D

 

PS. Jedną z podstawowych przewag Automapy nad RNS 510, oprócz dokładności itp jest możliwość włączenia komunikatów. Nie po to jeźdże z nawigacją żeby się w trakcie drogi ciągle w nią gapić, lubie słuchać jak gada, a w RNS-ie nie uświadczysz komunikatów głosowych innych niż związanych z samą trasą, w Automapie np. da się włączyć ostrzegania przed fotoradarami lub info nt. interesujących cię po drodze punktów POI. Zresztą sama liczba pkt. POI (chodzi o kategorie..), które można wyświetlać w RNS-ie to pełny minimalizm w stosunku do możliwości Automapy....

Edytowane przez Rysieeek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Mario2424
No to nie pokręciłeś pokrętłem odpowiednio , bo zapewniam cię że po prostu nie ma ulic, które by w rns 510 by brakowało.

 

maciek34 - skoro ty wiesz lepiej co ja widziałem na mapie w RNS510 to gratuluje umiejętności. Niby dlaczego miałbym wprowadzać kogoś w błąd. Kompensujesz intelekt agresją, niepotrzebnie.

 

Jak widać inni mają podobne zdanie, że aktualizacja map w RNS510 jest słaba i nie ma sie co obrażać. Wolisz jeździć z taką nawigacją, twoja sprawa, dalej twierdzę, że Automapa ma funkcjonalną przewagę i jest dokładniejsza.

 

Ale wyższość RNS510 nad Automapą to jak widać rzecz gustu a z tym nie da się dyskutować. Wychwalanie nawigacji RNS510 i porównania z Automapą proponuję przenieść do wątku poświęconego samej nawigacji RNS510. Tu jest wątek na temat nawigacji również innych, też z Automapą.

 

Tak wię wracając do problemu pancernej szyby, która blokuje GPS w mojej nawigacji, zainstalowałem na próbę AM na telefonie z Androidem 4.1 i podłączyłem po BT zewnętrzny moduł GPS umieszczony z tyłu auta. Działa dobrze, więc nic nie stoi na przeszkodzie, by taki zestaw zmontować z niewielkim tabletem 7 cali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracając do wypowiedzi założyciela wątku – wspomniał, że mapy TomTom średnio sobie radzą w mniejszych miejscowościach, a właśnie zastanawiam się nad modelem TomTom Start 60. Wypowiedź była z 2007 toku, więc zakładam, że sporo się poprawiło (z tego co wiem nie są już dedykowane i można je wgrać np. na komórkę z Androidem). Miał ktoś z nimi do czynienia? Sprawdzają się w mniejszych miastach, także w tych zagranicą (planujemy w te wakacje pokręcić się po wybrzeżu Chorwacji)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
maciek34 - skoro ty wiesz lepiej co ja widziałem na mapie w RNS510 to gratuluje umiejętności. Niby dlaczego miałbym wprowadzać kogoś w błąd. Kompensujesz intelekt agresją, niepotrzebnie.

 

Wprowadzasz w błąd czy świadomie czy nie to nie wiem, najlepiej na przyszłośc nie wyciągaj od razu wniosków po jednej przejażdżce. Co do Twojego wywodu na temat agresji to nie skomentuje :)

Jak widać inni mają podobne zdanie, że aktualizacja map w RNS510 jest słaba i nie ma sie co obrażać.

Inni czyli kto 1 osoba? Śmiem twierdzić, że 99% osób po tym jak pojeżdżą z miesiąc z rns510, nie będzie chciała już automapy oglądać na oczy, ale oczywiście są wyjątki jeden woli to drugi tamto.

 

 

 

---------- Dodano o 23:01 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:54 ----------

 

nie ma nowszej mapy do RNS-a 510, więc nie ma nad czym o szczegółach dywagować...

problem nie w tym, że droga (jakaś..) na mapie jest, problem w tym, że navi nie wyznacza trasy po niej (mowa o np. wspomnianej A2..), jak już się na nią wiedzie to jakoś prowadzi ale sama nie chce wyznaczyć trasy po autostradzie A2....

Rns 315 z golfa vi odebranego świeżo z salonu prowadzi przez a2 bez problemów... Nie wiem dlaczego ale tak jest, rns510 z najnowszą mapą się różni pod tym względem...Sprawdzone osobiście, nie wyczytane gdzieś tam.

co do BT to zestaw Parrota mam specjalnie przystosowany do paska (zamontowany na stałe a nie jakiś zewnętrzny..), podpięty pod radio i głośniki więc ze słyszalnością zero problemów..

Miałem dokładnie taki sam zestaw też podpięty pod radio. Moduł bije go na łeb funkcjonalnością i jakością dźwięku oczywiście moje skromne zdanie oparte na własnych doświadczeniach po zmianie...

a co do oszczędności baterii w telefonie to jesteś w błędzie.... przecież żeby połączyć fona z BT musisz mieć włączoną łączność po BT w telefonie, weź sobie specyfikację telefonu i zobacz jaki jest pobór prądu z baterii przy włączonym module BT w telefonie i nie opowiadaj bajek o zerowym zużyciu baterii :D

Zerowe oczywiście nie jest ale jest bliskie zerowemu, bo telefon nie łączy się już z siecią, a jak na pewno wiesz 90% zużycia baterii idzie z DZWONIENIA :) cudów nie ma sam się nie naładuje ale różnica w zużyciu baterii naprawdę bardzo duża.

w Automapie np. da się włączyć ostrzegania przed fotoradarami lub info nt. interesujących cię po drodze punktów POI. Zresztą sama liczba pkt. POI (chodzi o kategorie..), które można wyświetlać w RNS-ie to pełny minimalizm w stosunku do możliwości Automapy....

Na pewno to jest na jakiś tam plus dla AM ale czy to ma faktycznie decydować o tym że rns jest gorszy? Na pewno nie, bardziej szybkość aktualizacji - to jest moim zdaniem jedyny argument ZA wobec reszty argumentów na nie , ale oczywiście szanuje Twój wybór - pozdrawiam Maciej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skąd ty takie bzdury bierzesz???? co ty czytasz????????? świerszczyka???????? tyle herezji w jednym tekscie...

telefon nie łączy się z siecią????????????????

BT to prawie zerowe zużycie baterii????????????

90% zużycia z dzwonienia?????????????

chyba masz jakiś przedpotopowy aparat z monochromatycznym ekranem w trybie tekstowym. Wystarczy porównać jak wzrosły pojemności baterii w komórkach przez ostatnie 10-15 lat, co wcale nie przekłada się na zwiększenie czasu pracy fonów, wprost przeciwnie,

to po co ci w ogóle telefon jeżeli twój zestaw posiada takie fantastyczne funkcje, może jeszcze samoczynnie wykrywa najbliższe BTS-y i sam się do nich loguje?????????????

to chyba jakaś fantastyka... albo pobożne życzenia laika technicznego.....

 

mówimy o Rns 510, a nie 315 (nie wiem jaka tam jest mapa, wiem jaka jest najaktualniejsza na 510 i cokolwiek nie masz racji...). Podstawową zaletą nawigacji w Rns-ie jest to, że jest zabudowany na stałe, bez ciągnących się kabli, uchwytów, przyssawek, dopasowany do reszty deski w pasku i tym podobne.

 

może nie wiesz ale Parrot produkuje też nazwijmy to dedykowane modele BT do konkretnych typów marek samochodów i ja mam taki i niczym w funkcjonalności nie ustępuje temu z paska łącznie z wyświetlaniem na RNS-ie, wybieraniem głosowym, książką telefoniczną itp. (widocznie jednak miałes inny) ale też niestety wymaga obecności telefonu połączonego z siecią....

Edytowane przez Rysieeek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
skąd ty takie bzdury bierzesz???? co ty czytasz????????? świerszczyka???????? tyle herezji w jednym tekscie...

telefon nie łączy się z siecią????????????????

 

Wiesz co zhamuj może troszeczkę, bo normalnie sobie rozmawiamy a ty naindorzyłeś się jak jakieś stare zapyziałe kwoczysko. Otrzyj ślinę z ust, napij się wody, włącz sobie radio maryja albo coś w tym rodzaju i może troszkę poczytaj, a później pyskuj na forum. Problem polega na tym że ja korzystam z modułu premium z telefonem a ty nie, ale oczywiście TY WIESZ LEPIEJ JAK ON DZIAŁA :)

 

Jeszcze raz Ci napiszę wyraźnie. Telefon przejęty przez moduł BT premium działa w trybie RSAP i sam jako telefon nie jest połączony do sieci. Nie możesz na nim wtedy np. odbierać maili itd. Natomiast na plus jest minimalne zużycie baterii, bo telefonem de facto staje się moduł który tylko wykorzystuje kartę SIM z telefonu. Mam to sprawdzone na GALAXY S3. Nie wiem jak przy innych telefonach.

 

"rSAP basically "borrows" the IMEI number from your phone and uses it in its own built-in phone to get access to the mobile phone network using your number and contract. In the process it tells your phone to "shut up" meaning it turns the GSM/GPRS radio off."

 

Więc może nie podniecaj się tak bardzo tylko rozmawiaj normalnie. Co do map. Pisałem wyraźnie o rns 315 że ma lepszą mapę i być może najnowsze ori mapy z 510 też już są lepsze. Masz 510 z najnowszą mapą, z auta z 2013 r. ? Oczywiście nie, ale znowu - WIESZ LEPIEJ :D

 

Poruszając ostatni raz mam nadzieję kwestię mapy. Użytkuje ją od ponad dwóch lat non-stop, przebiegi spore. Moim zdaniem nic lepszego niż rns510 na ten moment akurat do passata nie ma, znajduje mi zawsze wszystkie nawet mniejsze ulice z nr itd ale oczywiście każdy ma prawo do własnego zdania, grunt żeby się zbytnio nie podniecać tematem i nie obrażać nawzajem, potrafisz tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale też niestety wymaga obecności telefonu połączonego z siecią....

Nie do końca. Wymaga telefonu zasilającego kartę SIM

Telefon przejęty przez moduł BT premium działa w trybie RSAP i sam jako telefon nie jest połączony do sieci.

W największym uproszczeniu, telefon nie służy do łączenia się z siecią tylko do łączenia kary SIM z siecią. Naturalnie pomijam sytuację kiedy dzwonimy z telefonu przez SKYPE :). Ale z grubsza tak to wygląda. Po podłączeniu w trybie premium nie możemy korzystać z funkcjonalności karty sim za pomocą telefonu.

Natomiast na plus jest minimalne zużycie baterii, bo telefonem de facto staje się moduł który tylko wykorzystuje kartę SIM z telefonu. Mam to sprawdzone na GALAXY S3. Nie wiem jak przy innych telefonach.

O ile faktycznie oszczędzamy baterię nie wykonując połączeń telefonicznych o tyle włączony BT dba o to żeby bateria nie wystarczyła na zbyt długo. Poza tym telefon jest cały czas włączony i zasila kartę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli tak to znaczy, że po pierwsze musisz mieć fona z najnowszym Androidem bo np. cytowany przez ciebie Samsung Galaxy S3 jeszcze niedawno nie miał takich możliwości (piszę o RSAP i kłopotach fonów z Androidem w tym temacie, proszę czytaj np tu:

http://www.android-rsap.com/

lub

http://pdaclub.pl/forum/galaxy-s-iii/jak-wgrac-rsap-do-galaxy-s3/

po drugie ta opisywana przez ciebie łączność modułu z siecią jest możliwa tylko w jednym przypadku, znów cytat:

"... kiedy telefon jest połączony przez rSAP wszystkie jego opcje komunikacyjne przejmuje samochód. np w aucie na wyświetlaczu w zegarach po połączeniu z fonem widać całą książkę kontaktów, można wybierać kontakty, dzwonić, wybierać głosowo, pisać smsy po przez specjalną klawiaturę w aucie albo przez radio czy też manetki koło kierownicy no i oczywiście widzać wszystkie SMS-y przychodzące i skrzynkę wiadomości na zegarach czy tez radiu samochodowym. Jak telefon się połączy to nawet zasięg sieci nie jest z telefonu tylko z zewnętrznej anteny GSM auta, telefon wtedy tylko służy jako slot na kartę sim resztą zajmuje się samochód...."

zanim zdecydowałem się na Parrota sprawdzałem możliwości modułu Premium i jakoś sobie nie przypominam, żeby w specyfikacji wymieniona była antena zewnętrzna GSM, a bez niej sorry ale z zasięgu sieci nici... (więc jesli masz zewnętrzną antenę to masz to co piszesz, jeśli nie to nie...). Zresztą jest na forum obszerny wątek na ten temat:

http://forum.vw-passat.pl/threads/10155-Fabryczny-zestaw-glosnomowiacy-Premium-i-telefony

 

co do map na RNS-a 510 to najnowsze to "VW Navigation DVD East/West Europe V.9 CD 7918/7919 for RNS 510" data wydania 08/2012 (wydania mapy, a nie aktualizacji danych na niej.... tu należy optymistycznie patrzą odjąc przynajmniej kwartał do pół roku, więc tak naprawdę mamy mapy z początku zeszłego roku..) i nowszych nie ma.... i nie ważny rok produkcji paska b6, da się je mieć w każdym, bardziej ciekawe jest to że ostatnie sprzedawane b6 wcale nie musiały mieć najnowszego softu i map...

póki co wersja "v10 CD_79ХХ 2013 Q1.." istnieje tylko w zapowiedziach...

zresztą taki temat też istnieje na forum"

http://forum.vw-passat.pl/threads/111082-Instalacja-Mapy-Softu-RNS-510

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jesli tak to znaczy, że po pierwsze musisz mieć fona z najnowszym Androidem bo np. cytowany przez ciebie Samsung Galaxy S3 jeszcze niedawno nie miał takich możliwości (piszę o RSAP i kłopotach fonów z Androidem w tym temacie, proszę czytaj np tu:

http://www.android-rsap.com/

lub

http://pdaclub.pl/forum/galaxy-s-iii/jak-wgrac-rsap-do-galaxy-s3/

po drugie ta opisywana przez ciebie łączność modułu z siecią jest możliwa tylko w jednym przypadku, znów cytat:

"... kiedy telefon jest połączony przez rSAP wszystkie jego opcje komunikacyjne przejmuje samochód. np w aucie na wyświetlaczu w zegarach po połączeniu z fonem widać całą książkę kontaktów, można wybierać kontakty, dzwonić, wybierać głosowo, pisać smsy po przez specjalną klawiaturę w aucie albo przez radio czy też manetki koło kierownicy no i oczywiście widzać wszystkie SMS-y przychodzące i skrzynkę wiadomości na zegarach czy tez radiu samochodowym. Jak telefon się połączy to nawet zasięg sieci nie jest z telefonu tylko z zewnętrznej anteny GSM auta, telefon wtedy tylko służy jako slot na kartę sim resztą zajmuje się samochód...."

zanim zdecydowałem się na Parrota sprawdzałem możliwości modułu Premium i jakoś sobie nie przypominam, żeby w specyfikacji wymieniona była antena zewnętrzna GSM, a bez niej sorry ale z zasięgu sieci nici... (więc jesli masz zewnętrzną antenę to masz to co piszesz, jeśli nie to nie...). Zresztą jest na forum obszerny wątek na ten temat:

http://forum.vw-passat.pl/threads/10155-Fabryczny-zestaw-glosnomowiacy-Premium-i-telefony

 

co do map na RNS-a 510 to najnowsze to "VW Navigation DVD East/West Europe V.9 CD 7918/7919 for RNS 510" data wydania 08/2012 (wydania mapy, a nie aktualizacji danych na niej.... tu należy optymistycznie patrzą odjąc przynajmniej kwartał do pół roku, więc tak naprawdę mamy mapy z początku zeszłego roku..) i nowszych nie ma.... i nie ważny rok produkcji paska b6, da się je mieć w każdym, bardziej ciekawe jest to że ostatnie sprzedawane b6 wcale nie musiały mieć najnowszego softu i map...

póki co wersja "v10 CD_79ХХ 2013 Q1.." istnieje tylko w zapowiedziach...

zresztą taki temat też istnieje na forum"

http://forum.vw-passat.pl/threads/111082-Instalacja-Mapy-Softu-RNS-510

 

Słabo sprawdzałeś możliwości modułu Premium. Może pracować w dwóch profilach rSAP lub HFP. Mi śmiga wszystko po HFP, na antenie telefonu. Poza obsługą SMS na ekranie rns-a mam całą funkcjonalność, książka adresowa w rns, automatyczne łączenie z modułem, komunikaty na fis itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Słabo sprawdzałeś możliwości modułu Premium. Może pracować w dwóch profilach rSAP lub HFP. Mi śmiga wszystko po HFP, na antenie telefonu. Poza obsługą SMS na ekranie rns-a mam całą funkcjonalność, książka adresowa w rns, automatyczne łączenie z modułem, komunikaty na fis itp.

 

ja to wiem w jakich trybach może pracować moduł Premium, nie chciałem zbyt długo się rozpisywać tylko konkretnie do konkretu....

Jeżeli ktoś pisze, że dokładał Rns-a i najpierw sprawdzał podpięty innej firmy moduł BT, a póżniej zdecydował się na Premium VW i rozpisuje się o wszelkich cechach i zaletach rSAP i co to dzięki temu ma, plus pisze o znikomym zużyciu baterii (i jeszcze o paru innych rzeczach) a nie pisze np. o montażu zewnętrznej anteny GSM (a nie chce mi się wierzyć zeby autko fabrycznie wypuszczone bez BT ją posiadało w instalacji, no moje np. nie posiadało ani instalacji ani anteny.. :) ) to się do tego odniosłem.... i tyle.... do HFP nie potrzebujesz montować zewnętrznej anteny GSM, jeśli chcesz wykorzystać wszystkie funkcje dostępne po rSAP to już ją musisz posiadać... no i jeszcze fon musi mieć rSAP, a to w przypadku Androida nie jest takie oczywiste.. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja to wiem w jakich trybach może pracować moduł Premium, nie chciałem zbyt długo się rozpisywać tylko konkretnie do konkretu....

Jeżeli ktoś pisze, że dokładał Rns-a i najpierw sprawdzał podpięty innej firmy moduł BT, a póżniej zdecydował się na Premium VW i rozpisuje się o wszelkich cechach i zaletach rSAP i co to dzięki temu ma, plus pisze o znikomym zużyciu baterii (i jeszcze o paru innych rzeczach) a nie pisze np. o montażu zewnętrznej anteny GSM (a nie chce mi się wierzyć zeby autko fabrycznie wypuszczone bez BT ją posiadało w instalacji, no moje np. nie posiadało ani instalacji ani anteny.. :) ) to się do tego odniosłem.... i tyle.... do HFP nie potrzebujesz montować zewnętrznej anteny GSM, jeśli chcesz wykorzystać wszystkie funkcje dostępne po rSAP to już ją musisz posiadać... no i jeszcze fon musi mieć rSAP, a to w przypadku Androida nie jest takie oczywiste.. :)

 

Chciałem ci przez to tylko powiedzieć że zakup Parrota to nieporozumienie, Premium to zestaw "wszystko mający", nawet w trybie HFP.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chciałem ci przez to tylko powiedzieć że zakup Parrota to nieporozumienie, Premium to zestaw "wszystko mający", nawet w trybie HFP.

.. ale póki co żeby mieć w ogóle sprawne BT w samochodzie musiałem tak postąpić...

żeby mieć Premium z całym inwentarzem to u mnie jest trochę rzeźbienia związanego niestety ze sporą kasą której póki co nie posiadam..... w dużym skrócie minimum to do wymiany moduł Premium+antena GSM+kiera+licznik+gateway.... a tak póki co zintegrowany tylko z Rns-em musi mi wystarczyć.....

być może w przyszłości to ogarne bo zalety i wady obu rozwiązań poznałem, tak czy siak muszę poczekać do zakończenia kryzysu...;)

 

PS. Poza tym nigdzie nie negowałem zalet modułu Premium tylko odniosłem się do "rewelacji" związanych z "cudownymi" zaletami z jego korzystania jak np. "praktycznie zerowe zużycie baterii w telefonie, itd.... ale chyba pora zakończyć ten temat tym bardziej, że tytuł wątku nie ma nic wspólnego z modułem Premium.. :)

Edytowane przez Rysieeek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności