Amanda Zgłoś #21 Napisano 2 Lipca 2007 Dołożyć do SKFa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert0 Zgłoś #22 Napisano 2 Lipca 2007 Witam! Właśnie w sobote kupywalem łożyska do tylnego koła tzn cały zestaw czyli: łożyska 2szt, nakrętke, zawleczke itd. Koszt SKF 60zł za strone, a polskie za lewa i prawą strone zapłaciłem 52zł. Rożnica w cenie jest a w jakości.... to sie okaże za kilka tys km. Pozdrawiam:)) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #23 Napisano 30 Stycznia 2008 Kupiłem ten zestaw SKF i w środku była ładna instrukcja - może się przyda komuś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość siasia Zgłoś #24 Napisano 30 Stycznia 2008 Ja dzisiaj założyłem na tył SKF-y:)Mam nadzieję że trochę wytrzymają,pojeżdżę i po kilkunastu tysiącach ocenie:)Aha,był problem z założeniem tych pokrywek(mowa od tych z kompletu z łożyskami).Za nic nie chciały się wbić.Pozostało mi założyć stare które pasowały jak ulał.Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #25 Napisano 30 Stycznia 2008 dokładnie, dziś też zakładałem i u mnie również nie chciał wejść dekiel. założyłem stary (zestaw vkba 529) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qubek'89 Zgłoś #26 Napisano 6 Grudnia 2009 witam mam pytanie jak bedzie wygladała wymiana łozysk w tylnej piascie w b3 '89 kombi z tarczami a nie z bebnami i czy jest mozliwa wymiana tego samemu, w garazu?? czy trzeba jakis specjaliny sprzet?? z góry dzieki za pomoc pozdrawiam:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #27 Napisano 6 Grudnia 2009 TUTAJ masz to ładnie zobrazowane, choć to inne auto wielkich różnic nie ma. Garaż ,młotek,wybijak (najlepiej miękki metal lub na odwrót stalowy) ,imadło zgrzewka browców i dasz radę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qubek'89 Zgłoś #28 Napisano 8 Grudnia 2009 wielkie dzikei napewno sie przydadza te wskazówki:) teraz musze wygospodarowac troche czasu zeby to zrobic ) pozdrawiam i jeszce raz dzieki:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kilo83 Zgłoś #29 Napisano 8 Grudnia 2009 Przy łożyskach w tarczach najlepiej skorzystać z prasy, ja za wyjęcie jednych i wcisnięcie drugich łożysk zapłaciłem raptem 10zł, więc w moim przypadku szkoda było walki młotkiem i wybijanie łożysk, bo o ile wybicie to może nie jest problem, o tyle przy wciskaniu nowych łożysk już jest pewne ryzyko. Także trzeba uważąć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #30 Napisano 8 Grudnia 2009 Przy łożyskach w tarczach najlepiej skorzystać z prasy, ja za wyjęcie jednych i wcisnięcie drugich łożysk zapłaciłem raptem 10zł, więc w moim przypadku szkoda było walki młotkiem i wybijanie łożysk, bo o ile wybicie to może nie jest problem, o tyle przy wciskaniu nowych łożysk już jest pewne ryzyko. Także trzeba uważąć mowa jest o tylnych łożyskach a nie o przednich.Jak ktos ma tarcze z tyłu to łożyska tak samo lekko się wymienia tak jak w bębnach i nie potrzeba do tego żadnej prasy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ernest_1978 Zgłoś #31 Napisano 19 Czerwca 2010 (edytowane) dziś będę kupował i po lekturze wezmę chyba fag lub skf skf mam z przodu tylko o czop się boję bo mi już ładnie chuczy edit no i kupiłem FAG bo to połowa prawie tego co skf Edytowane 19 Czerwca 2010 przez ernest_1978 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #32 Napisano 14 Stycznia 2011 Może się przyda komuś: ściągnięcie bębna - odpuszczenie samoregulatora hamulca [ame] [/ame] ustawianie luzu łożyska [ame] [/ame] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baliosia Zgłoś #33 Napisano 14 Stycznia 2011 Witam! Właśnie tak robiłem Szacun za chęć umieszczenia filmiku. P.S Fajna muza w tle... kurcze masz płytki w garażu P.S.Jeśli chodzi o wybijanie i wbijanie nowych bieżni w bębnie to najlepsze są do tego: część śrubunku 6/4" i redukcja z 3/4 na 1/2" Oczywiście jak się nie ma oryginalnych kluczy... pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuku756 Zgłoś #34 Napisano 27 Marca 2011 Widzę, że dawno cokolwiek było pisane w tym temacie, ale nie chciałem zakładać nowego. Mianowicie mam w moim passacie problem, polegający na tym, że jak skręcam w prawo i jak jadę prosto dochodzi dziwne stukanie, takie cykanie bardziej. Jak skręcam w lewo nie ma tego problemu. Stwierdziłem więc że lewy przegub z przodu jest do wymiany, tym bardziej że raz już miałem na nim wymienianą osłonę, a poprzednio trochę jeździłem na uszkodzonej. Więc jade do warsztatu, mówie mechanikowi o co kaman, wymienił i lipa, owe "pykanie" pozostało. Mechanik więc wsiadł, przejechaliśmy się i stwierdził że stukanie pochodzi z lewego tylnego koła. Wziął auto na podnośnik i rzeczywiście huczało jak zakręcił kołem i stwierdził że jest to łożysko. Pytanie moje dotyczy więc: jeśli jest to rzeczywiście łożysko, to dlaczego nie huczy podczas jazdy, tylko "pyka" - "cyka" i to wyłącznie jak jadę prosto i skręcam w prawo?? Bardzo proszę o pomoc, bo nie chcę wymieniać wszystkiego co możliwe, tylko rzeczywiście to co należy robić. Nie wiem może mechanik się mylił ?.......... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #35 Napisano 27 Marca 2011 Widzę, że dawno cokolwiek było pisane w tym temacie, ale nie chciałem zakładać nowego. Mianowicie mam w moim passacie problem, polegający na tym, że jak skręcam w prawo i jak jadę prosto dochodzi dziwne stukanie, takie cykanie bardziej. Jak skręcam w lewo nie ma tego problemu. Stwierdziłem więc że lewy przegub z przodu jest do wymiany, tym bardziej że raz już miałem na nim wymienianą osłonę, a poprzednio trochę jeździłem na uszkodzonej. Więc jade do warsztatu, mówie mechanikowi o co kaman, wymienił i lipa, owe "pykanie" pozostało. Mechanik więc wsiadł, przejechaliśmy się i stwierdził że stukanie pochodzi z lewego tylnego koła. Wziął auto na podnośnik i rzeczywiście huczało jak zakręcił kołem i stwierdził że jest to łożysko. Pytanie moje dotyczy więc: jeśli jest to rzeczywiście łożysko, to dlaczego nie huczy podczas jazdy, tylko "pyka" - "cyka" i to wyłącznie jak jadę prosto i skręcam w prawo?? Bardzo proszę o pomoc, bo nie chcę wymieniać wszystkiego co możliwe, tylko rzeczywiście to co należy robić. Nie wiem może mechanik się mylił ?.......... pykanie to bardziej od zawieszenia mocowania amora lub belki a huczenie od łożyska Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #36 Napisano 27 Marca 2011 Bardzo proszę o pomoc, bo nie chcę wymieniać wszystkiego co możliwe, tylko rzeczywiście to co należy robić. Nie wiem może mechanik się mylił ?.......... no już nie przesadzaj tylko wymień to łożysko jak huczy.. koszt jeszcze nie taki straszny, a jak Ci zblokuje koło w trasie to wtedy będziesz miał problem.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aquarelx Zgłoś #37 Napisano 27 Marca 2011 a jak Ci zblokuje koło w trasie to wtedy będziesz miał problem.. Dobrze wiem co to znaczy więc kolego kuku756 wymień łożysko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris Zgłoś #38 Napisano 28 Marca 2011 (edytowane) Kamil , koszt wymiany łożyska w tylnym kole to około 30zł , warto to zrobić jak najprędzej zanim przytarte łozysko uszkodzi czop na którym pracuje (potem koszty idą w górę ) . Przy minimalnych umiejętnościach manualnych można to zrobić samemu - zaoszczędzisz na robociżnie - czas takiej operacji to jakaś 1 godzinka (na spokojnie ).Poniżej masz pomocną instrukcję. Zresztą w wątku juz było dokładnie przedstawione co i jak na temat wymiany. ?o?ysko ty?-wymiana.pdf Edytowane 28 Marca 2011 przez kris Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuku756 Zgłoś #39 Napisano 28 Marca 2011 pykanie to bardziej od zawieszenia mocowania amora lub belki a huczenie od łożyska Dziękuję Wam koledzy za pomoc i za rozjaśnienie problemu pykanie to bardziej od zawieszenia mocowania amora lub belki a huczenie od łożyska Chcę zapytać, czy tam za mocowanie amora bądź belki odpowiadają jakieś tulejki czy coś w tym stylu? Jestem trochę laikiem w tym temacie dlatego tak wypytuję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #40 Napisano 28 Marca 2011 dziękuję wam koledzy za pomoc i za rozjaśnienie problemu chcę zapytać, czy tam za mocowanie amora bądź belki odpowiadają jakieś tulejki czy coś w tym stylu? Jestem trochę laikiem w tym temacie dlatego tak wypytuję [attach]49598[/attach][attach]49599[/attach] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach