lukaszoo Zgłoś #21 Napisano 23 Grudnia 2010 Witam. Podpinam się pod temat gdyż mam pytanie dotyczące pompy w zbiorniku. Czy po przekręceniu kluczyka na zapłon (ale nie odpalaniu silnika) na pompie powinno się na chwilę pojawić napięcie przed rozruchem silnika, w celu dopompowania paliwa? P.S. Chodzi o taki samochód jak w opisie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tyfus500 Zgłoś #22 Napisano 4 Stycznia 2011 a ja dzisiaj naprawiłem swoją pompę. Wyjąłem ją ze zbiornika i wyczyściłem filtr który tam jest i passat śmiga jak głupi teraz ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pepsiko Zgłoś #23 Napisano 4 Stycznia 2011 a ja dzisiaj naprawiłem swoją pompę. Wyjąłem ją ze zbiornika i wyczyściłem filtr który tam jest i passat śmiga jak głupi teraz Można wiedzieć jakie były przyczyny że nie śmigał? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tyfus500 Zgłoś #24 Napisano 4 Stycznia 2011 (edytowane) po kilku kilometrach jazdy poprostu gasł. odczekalem chwile pokrecilem rozrusznikiem ze 20 razy odpalał jechałem znowu kilka km i znowu zdychał. I tak w kólko Edytowane 5 Stycznia 2011 przez Tyfus500 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ronin-GG Zgłoś #25 Napisano 24 Marca 2011 a ja dzisiaj naprawiłem swoją pompę. Wyjąłem ją ze zbiornika i wyczyściłem filtr który tam jest i passat śmiga jak głupi teraz ) Witam Mam pytanko czy masz może jakąś instrukcje demontażu pompy i oczywiście jak wyczyścić filtr? A drugie moje pytanie czy podczas jazdy słyszycie swoje pompy jak buczą? W moim pasku buczy głośno i niema znaczenia czy jest mało czy dużo paliwa... Może wiecie jak sobie z tym poradzić albo co może być przyczyną? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szneider Zgłoś #26 Napisano 26 Marca 2011 (edytowane) Witam. Mam problem z porannym odpalaniem w moi pasku. Powymieniane filtry, swiece itd. Wczoraj sprawdziłem przekaźnik, działa. Dzis odkręciłem w bagażniku dekielek i sprawdziłem czy dochodzi napięcie. Napięcie jest ale nie słychac pompy. Odkręciłem tę plastikowa nakrętkę która trzyma pompę, poodpinałem przewody paliwowe i kabelki od pompy i pływaka, ale nie wiem jak dalej wyjąć to ustrojstwo. Myślałem że uda mi się wyjąć sam silniczek, ale jakoś nie chce. Srodkowa część tego plastiku w którym jest silniczek tak jakby miała delikatny ruch prawo-lewo, próbowałem to jakoś przekręcić ale nie chee. Nie chciałbym czegoś urwać. Może ktoś podpowiedzieć jak wyjąc tę pompę? Jesli nie działa mi silniczek, to wystarczyłaby jego wymiana czy całej pompy? Wstawiłem foto, tak to u mnie wygląda w zbiorniku, tylko jak to wyjąc? Edytowane 26 Marca 2011 przez szneider Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #27 Napisano 26 Marca 2011 Witam. Mam problem z porannym odpalaniem w moi pasku. Powymieniane filtry, swiece itd. Wczoraj sprawdziłem przekaźnik, działa. Dzis odkręciłem w bagażniku dekielek i sprawdziłem czy dochodzi napięcie. Napięcie jest ale nie słychac pompy. Odkręciłem tę plastikowa nakrętkę która trzyma pompę, poodpinałem przewody paliwowe i kabelki od pompy i pływaka, ale nie wiem jak dalej wyjąć to ustrojstwo. Myślałem że uda mi się wyjąć sam silniczek, ale jakoś nie chce. Srodkowa część tego plastiku w którym jest silniczek tak jakby miała delikatny ruch prawo-lewo, próbowałem to jakoś przekręcić ale nie chee. Nie chciałbym czegoś urwać. Może ktoś podpowiedzieć jak wyjąc tę pompę? Jesli nie działa mi silniczek, to wystarczyłaby jego wymiana czy całej pompy?Wstawiłem foto, tak to u mnie wygląda w zbiorniku, tylko jak to wyjąc? http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=98735 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szneider Zgłoś #28 Napisano 26 Marca 2011 (edytowane) Widziałem już ten opis, tylko jakoś nie za wiele mi pomógł. Tzn gdzie są niby te zatrzaski co je trzeba odgiąć (pkt 12)? Wkładałem łapę do srodka i jakoś nie wyczułem żadnych zatrzasków Czy mam złapać za tą wystającą część z takimi wyżłobieniami tak jakby na klucz i próbować obrocić w lewo? Edytowane 26 Marca 2011 przez szneider Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #29 Napisano 26 Marca 2011 Widziałem już ten opis, tylko jakoś nie za wiele mi pomógł. Tzn gdzie są niby te zatrzaski co je trzeba odgiąć (pkt 12)? Wkładałem łapę do srodka i jakoś nie wyczułem żadnych zatrzaskówCzy mam złapać za tą wystającą część z takimi wyżłobieniami tak jakby na klucz i próbować obrocić w lewo? jak patrzysz z góry na tą obudowę pompy to w samym centrum masz pompę i żeby ją wyjąć to musisz wyciągnąć całą obudowę zdjąć sitko z dołu i od góry pompa jest trzymana na takich klamrach jak wtyczki do czujników czasem są (w kształcie trójkąta) jest ich 4 i je rozchylasz i wysuwasz pompę do góry Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mateusz passat Zgłoś #30 Napisano 31 Marca 2011 mam problem z moim passatem. a więc zacznijmy. Pewnego dnia gdy odpaliłem swój samochód i ruszyłem to odczułem ze mój samochod jest mułowaty wogole nie ma swojego kopnięcia:dupablada można powiedzieć ze silnik o mocy 130KM stał sie silnikiem 90KM;/ i przy obrotach 2000 cały samochód dostaje dziwnych drgań. po wizytach u mechaników wszyscy stwierdzili ze jest wszystko ok czyli turbina, zawór turbiny, przepływomierz, pompowtryski. I nikt nie wie co to może być... później pojechałem do elektromechanika i po podłączeniu kompa nie wykazało żadnych błędów... i dalej nie wiadomo co to może mógłby mi ktoś pomóc????:hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość niski76 Zgłoś #31 Napisano 9 Sierpnia 2011 witam kolegów czy ktos pomoze wymienic pommpe w zbiorniku krok po kroku pozdrawiam.padła mi dzis Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ajsiju Zgłoś #32 Napisano 10 Sierpnia 2011 WITAM. Ja pompę paliwska w dieslu już przerabiałem U mnie pompa zbiornikowa jest tzw. pompą pomocniczą bo główne podciśnienie wytwarza pompa ssąca przy silniku. Jeżeli pompa paliwowa w takim przypadku jest uwalona można jechać autem do czasu, do póki nie zgaśnie. Zimne paliwo ma inną gęstość niż ciepłe, im dłużej się jedzie tym temperatura paliwa się zwiększa do tego stopnia, że pompa ssąca z uwagi na mniejszą gęstość paliwa traci podciśnienie, auto momentalnie traci moc i gaśnie. Postój na poboczu przez 0,5 - 1h załatwia problem tylko na chwilę. Dlatego działająca pompa w zbiorniku powinna podawać paliwo czy pompa ssąca chce tego czy nie, chyba że jest jego nadmiar wtedy elektronika na pompie ssącej odcina pompę paliwową zbiornika. Najczęsciej uwala się przekaźnik pompy zbiornika, zwłaszcza po zimie. Do diagnozy potrzebny jest miernik oraz długa para przewodów od akumulatora do pompy Najpierw trzeba sprawdzić czy jest napięcie na wtyczce, przy zapłonie pojawia się tylko na 1-3s więc lepiej odpalić silnik. Jeżeli jest wina pompy, pompę można sprawdzić podłączając ją bezpośrednio pod akumulator (wydaje charakterystyczny świst). Często winę ponosi sama wtyczka, ponieważ po części jest ona narażona na syf, wilgoć, korozję itd. u mnie styki były wyżarte do koloru kupy:) i prędzej prąd leciał prze plastik niż przez nie. Do wyjęcia pompy trzeba odkręcić dużą nakrętkę, która zawsze stawia opór. Potrzebny jest młotek i twarda deseczka, która będziemy opierać na rancie nakrętki plastikowej. Nawalamy w deseczkę z czuciem, tak by nie zbiornik nie pękł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arsen Zgłoś #33 Napisano 22 Października 2011 witamn , w passacie ajm 1999 rok czyli pompowtryski jest pompa paliwa !! a przekazniki sa przy komputerze w tej duzej skrzynce na podszybiu , jednak ciężko ją tak zdjagnozować poniewż przekażnik jest połączony z imoobilajzerem i dopiero po przekręceniu kluczyka jak imm o pusci przekaznik działa , właśnie jestem na etapie wymiany , pasek jeżdzi normalnie i wszystkie parametry są cacy , ale nie pali na ciepłym silniku !!! jak ostygnie i jest o.k. 35-40 stopni to zapali z trudem ale powyzej 50 niema szans , pompa daje cisnienie ale małe a ciepłe pompowtryski nie dają rady , zmienia sie to gdy ostygną , sprawdzałem logi na ciepłym i zimnym i jest to do zauważenia . podpiełem inną pompę pod filtr paliwa i pasek pali jak dawniej od pierwszego ! od 2008 to moż ekrtoś mi powie na których pinach w kostce mam mieć napięcie, po przekręceniu kluczyka wel odpaleniu, i który konkretnie przekaźnik odpowiada za tę pompę... w bagażniku mam wtyczke z 4rema pinami... na żadnym nie ma napięcia...(z braku miernika sprawdzane żarówką) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #34 Napisano 22 Października 2011 moż ekrtoś mi powie na których pinach w kostce mam mieć napięcie, Na zielono żółtym kabelku powinieneś mieć (+) na brązowy (-). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arsen Zgłoś #35 Napisano 22 Października 2011 Na zielono żółtym kabelku powinieneś mieć (+) na brązowy (-). nie ma... na dodatek cofa rope do baku.. muszę przyjrzeć się vacum pompie... wiem że ma tam byc gdzieś zaworek zwrotny.. ale nikt mi palcem nie pokazał gdzie... a zasilania na pompie nie mam nadal ... co więcej nawet nie wiem czy mam pompę..! bo nie dałem rady odkręcić, jak zdjąłem pokrywę pompy, to było tyle kurzy i piachu że nawet przewody nie wystawały...odkurzyłem z ledwością wypiąłem wtyczke o odkręceniu mowy nie było.. na bank siedzi tam jakieś VDO... Aha bezpiecznik nr 28 u mnie jest pusty... w gnieździe nr.4 siedzi przekaźnik o numerze 202(niebieski taki z logo audi/ vw) pod maską mam 370 , żadnego przekaźnika 262 nie ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lazur26 Zgłoś #36 Napisano 16 Grudnia 2013 Witam Mam problem a nie wiem gdzie go podpiąć. Usterka ukazuje się co kilka dni (3-4 dni) auto zapala ok przejedzie około 2-3km następnie gaśnie. Okazuje się ze w filtrze paliwa sucho.Odkręcę filtr zaleje z góry ropą , zakręcę i autko działa następne 3-4 dni.Dodam że tak się dzieje po dłuższym postoju. Za każdym razem tak samo.Po zalaniu paliwem robię trasy nawet po 500km i nic się nie dzieje, a tu 3-4 dni i znów to samo pustka we filtrze. Wymieniłem już filtry ,elektryczna pompę wysokiego ciśnienia (tą przy filtrze). Czy ktoś coś takiego przeżył ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cypber Zgłoś #37 Napisano 18 Grudnia 2013 a sprawdzałeś, czy zasilanie na pompie w baku jest? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bogdanz Zgłoś #38 Napisano 9 Marca 2014 Proszę o podpowiedź czy pod nakrętką plastikową od elektrycznej pompki paliwowej w baku powinna być uszczelka?, bo po zatankowaniu mniej więcej 100 litrów cieknie spod nakrętki ropa. Po spaleniu ok 3 litrów paliwa, przestaje cieknąć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wolfzburg Zgłoś #39 Napisano 14 Marca 2014 (edytowane) no ciekawa sprawa z ta pompa w zbiorniku u mnie jest to samo filtr do połowy suchy i pompy nie słychac wogóle,gdzie dokładnie znajduje sie ten przekaznik od pompy i jakie ma oznaczenia Edytowane 14 Marca 2014 przez wolfzburg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelvw Zgłoś #40 Napisano 24 Października 2018 Odgrzeje kotleta potrzebuje numer katalogowy pompki z pływakiem z zbiornika paliwa z paska b5 silnik atj/ajm lub od którego paska po lifcie taka pompka będzie pasować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach