Jump to content
Guest lukass

Elektryczna pompa paliwa w zbiorniku

    Recommended Posts

    Guest lukass

    Mam trochę dziwne pytanko , ale czy ktoś ma pojęcie czym konstrukcyjnie różni się elektryczna pompa w zbiorniku od silnika diesla i benzyny -pomijając ewentualne różnice w wymiarach zewnętrznych.

    Po krótce wyjaśnię skąd takie pytanie. Wczoraj rano passek mojej żony "rzucił palenie" w trakcie jazdy . Pod kompem zero błędów , wszystko inne cacy - tylko po zdjęciu przewodów paliwowych ujrzałem saharę. Szybki skok do bagażnika i wydłubałem pompę z zbiornika . Po zdjęciu sitka okazało się że wyłamane są łopatki. Decyzja trzeba wymienić - i nie rzeżbić tylko nową - niestety zamienników brak , a oryginał kosztuje jedyne 1680zł :mur: (dodam że pompka w ATJ jest osobno od pływaka i tylko ma dwa przewody + dwa kawałki plastiku do osadzenia - tak na moje oko koszt wytworzenia takiej pompki to ze 100zł jak sie nie oszczędza na materiałach , bo można i taniej) - do ściągnięcia z Niemiec w 10 dni. W takim przypadku mówi się trudno - niech będzie używka , choć wiadomo jak z tym bywa , może być niewiele lepsza od mojej i za miesiąc powiedzieć pa. Wykonałem X telefonów i wielkie nic kpl słupki z pływakiem są na pęczki a do mojego nie ma i nie wiadomo kiedy i co. No więc kicha auto uziemione i jeszcze te koszta za graty w ASO -masakra. Przez przypadek wpadła mi w ręce pompka od Poldka na wtrysku - wymiary i podłączenia pasują prawie idealnie (nawet na ssak daje się założyć oryginalne sitko z passka bo ma większą przepustowość -wyraźnie grubsze oczka) ,ciśnienie pracy podobne . Koszt takiej pompki to 130zł (a nie 1680zł :kwasny:) i dostępna od ręki - więc stwierdziłem że warto zaryzykować i może uda się zaadaptować do passka. Operacja się udała i pacjent żyje -znaczy pali. Wiem że to trochę taka rzeźba w g....ie , ale w ogule nie uśmiecha mi się uziemienie auta na 10 dni , a z drugiej strony za kolejne 130 zł mogę kupić drugą pompę na zapas i woźić w bagażniku - jak się zesra to wiem co, a wymianę mam opanowaną w 10 minut :ok: .Z drugiej strony to za 1680 zł kupię tyle pomp , że nawet ocynkowany passek ulegnie naturalnemu rozkładowi , a ja jeszcze będę miał pompki na zapas.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2010

    Skoro ci na pompce od "Poldolota" autko śmiga, to nie rozumiem po co wnikać dalej w tematy konstrukcyjne :zdziwko: ? No chyba że w niedalekiej przyszłości planujesz montaż orginalnej pompy :cwaniak::evil:

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2004

    a ja mam inne pytanko, czy ktoś może wie gdzie znajduje się przekaźnik do pompy paliwa znajdującej się w zbiorniku ( Passat diesel B5 1999)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998

    AJM nie ma takiej pompy wiec przekaźnik może być nie do znalezienia ;).

     

    Co do pompy z poloneza to jeżeli ma takie samo albo trochę większe ciśnienie to nie będzie problemu przecież paliwo wraca powrotem do baku.

     

    Spisałeś może ciśnienia pracy bo to ciekawy temat ?.

     

    Pozdrawiam

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2004

    Dobrze ale w silniku ATJ jest pompa paliwa i i może ktoś wie gdzie jest przekaźnik pompy paliwa która się znajduje w zbiorniku . Bo faktycznie w AJM nie ma pompy paliwa w zbiorniku.A i jaki jest stopień sprężania w tych właśnie silnikach na pompo wtryskach ??? Pozdrawiam.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest DOBI1205

    witamn , w passacie ajm 1999 rok czyli pompowtryski jest pompa paliwa !! a przekazniki sa przy komputerze w tej duzej skrzynce na podszybiu , jednak ciężko ją tak zdjagnozować poniewż przekażnik jest połączony z imoobilajzerem i dopiero po przekręceniu kluczyka jak imm o pusci przekaznik działa , właśnie jestem na etapie wymiany , pasek jeżdzi normalnie i wszystkie parametry są cacy , ale nie pali na ciepłym silniku !!! jak ostygnie i jest o.k. 35-40 stopni to zapali z trudem ale powyzej 50 niema szans , pompa daje cisnienie ale małe a ciepłe pompowtryski nie dają rady , zmienia sie to gdy ostygną , sprawdzałem logi na ciepłym i zimnym i jest to do zauważenia . podpiełem inną pompę pod filtr paliwa i pasek pali jak dawniej od pierwszego ! :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM (BMR) DSG
    Rok prod: 2007

    Mam pytanko ponieważ, po przekręceniu kluczyków na zapłon i odpaleniu auta nie słyszę, aby chodziła pompa. Dziś zdjąłem z tyłu pokrywkę i domyśliłem się, że te dwa najgrubsze kable po zewnętrznej to napięcie pompy, z tym, że jak podłącze pod nie żarówkę, to się nie zapala ( BRAK NAPIĘCIA ?). Do tego sprawdzałem pompę na krótko też cisza.

     

    Możliwe, że padło mi zasilanie i pompa?? Gdzie szukać usterki w zasilaniu? Przekaźnik, bezpiecznik czy co ?

     

    EDIT: już wiem, że w AJM nie ma pompy jest tylko ssak :P

    Edited by Rafit

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest Jaro-d1

    Witam. Nie chcę zakładac nowego wątku, a nurtuje mnie 1 pytanie odnośnie pompy w zbiorniku. Otóż jakiś miesiąc temu wymieniałem pompe i wydaje mi się, że w dniu wymiany po przekręceniu kluczyka nie słyszałem pracy pompy w kabinie, teraz natomiast jest to wyraźny 1-sekundowy odgłos. i tu moje pytanie: czy to normalne, czy nie daj Boże coś jest nie tak. Dzięki za wszelkie sugestie.

    Dodam tylko, że auto pali ok, i jak już chodzi, to nawet po włożeniu głowy do bagażnika :D nie słychac jej pracy.

    Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2002

    Jarek wszystko jest ok. chyba gdzieś na forum nawet było że to od ilości paliwa w baku jest zależne tzn. więcej paliwa to pompa ciszej a mniej to ona głośniej

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 110KM (CBDC)BM
    Rok prod: 2009

    jeżeli nie masz napiecie na popce paliwa co jest w zbiorniku to sprawdz bespiecznik!!! jak dobrze pamietam to on jest pod nr 28

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.9 TDI-PD 105KM(BXE)
    Rok prod: 2006

    Jeżeli kupiłeś zamiennik to tak będzie.W moim poprzednim pasku było głośno jak diabli i nic nie mogłem poradzić

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest Jaro-d1

    Witam. Kupiłem oryginał (bynajmniej tak twierdzi mechanik). Koszt 1000pln z wymianą. Pozdrawiam

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest cobra123

    witam przyłączam sie do pytania RAFITA nie mam napięcia na pompie paliwa w zbiorniku

    czego szukać biezpiecznik ok nr 18 ale nie wiem co z tym przekażnikiem gdzie on jest ???

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2008

    I ja odświeże temat. Ten sam problem. Pompa sprawna na krótko. W aucie nie działa. Poza tym mam taki objaw ,ze jak wyjezdze z pełnego zbiornika około 10 litrów ,autko gaśnie. Odpowietrzenie jest dobre,okrecam korek nic nie syczy. Musze dotankoac tą dyszkę i znowu smigam.Troche ciezko sie jezdzi ze zbiornikiem "10litrowym" ;)

    Podpowie ktoś gdzie szukac tego proądu co go nie ma na pompie ? I kiedy on ma sie pojawiac.

     

    Zapomniałem dodac ,Passat TDI PD 2001 ,AVF

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2010

    A spróbuj całkowicie wyjąć wskaźnik poziomu paliwa z baku. Bo skoro to za każdym razem się dzieje, gdy spalisz około 10 litrów, to być może, że wskaźnik w pewnym położeniu robi przerwę w obwodzie pompy :cool:

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2008

    Doszedłem ,jednak,ze nie ma zasilania na pompę. W drugim takim passacie ,miałem chwilowo do dyspozycji,pojawia sie prąd na pompie na 2 sek.po przekreceniu stacyjki.W moim ,nie :( .Przekaźnik jest dobry ,gdzie szukać dalej pradu ? Nie moge znaleźć w necie schematu elektrycznego układu zasilania pompy paliwa.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2008

    A wiec udało sie.Teraz mo0ge wyjezdzic całe paliwko w baku i silnik nie gasnie. Nie musze juz tankowac co "10litrów" ,hihihi . A wszystko dlatego ,ze pompa wcale nie pracowała. Był to nieszczesny przekaźnik ,bodajże 261. Taka błachostka a ja szukałem juz niewiadomo czego. teraz tylko uporać sie z czujnikiem poziomu oleju i passacik bedzie znowu jak nowy. Ale o tym to musze podpytac w innym temacie.Dzieki wszystkim za pomoc.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (AJM)
    Rok prod: 1999

    A JA MAM PROBLEM TEGO TYPU OTÓŻ:

    GDY RANO ZAPALAM NP: PRZY +10 STOPNIACH PO PRZEKRĘCENIU ZAPŁONU NIESŁYSZĘ JAK PRACUJE POMPKA W ZBIORNIKU PALIWA I MUSZĘ DŁUŻEJ POKRĘCIC ROZRUSZNIKIEM ZANIM AUTO ZAPALI:niekumam! NATOMIAST PRZY TEMPERATURZE - MINUSOWEJ LUB ZEROWEJ TAKOWĄ POMPE SŁYSZE JAK POMPUJE PALIWO I ZAPALA NORMALNIE:kciuki I O CO TU CHODZI????????DZIAŁA PRZY NIŻSZYCH TEMP. A PRZY WYŻSZYCH DODATNICH JEJ NIESŁYCHAĆ.ZAZNACZAM ŻE JAK JUŻ AUTO ZAPALI TO POMPA PRACUJE SŁYCHAĆ JĄ Z TYŁU W BAGAŹNIKU A PROBLEM Z PALANIEM JEST TYLKO RAZ I RANO POTEM PALI NORMALNIE.

    KTÓRY TO JEST PRZEKAŹNIK OD TEJ POMPY A MOŻE POMPKA MA JAKIEŚ ODPAŁKI HHEHEH I JUŻ JEJ ŻYWOT SIĘ KOŃCZY.CZY PRZEKAŹNIK POMPY JEST POWIĄZANY Z IMMOOBILAJZEREM???

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest snoze

    Witam

    mam paska z 90 silnik 1,8 na jedno-punkcie z gazem. Mam taki problem z pompa paliwa. Dochodzi mi tylko ok. 3 V do pompy, bezpiecznik dobry tylko mi czasami go przepala, przekaźnik działa, pompa na krótko dziala. Gdzie szukać usterki?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF) 4x4
    Rok prod: 2004

    witam podpinam się pod temat i mam pytanko czy ktoś ma może jakieś wiadomości jak znaleźć potencjometr o symbolu VDO 630 jest on przy pływaku przy pompie paliwa w B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF) 4x4? w aso maja całą pompę koszt 1200 zł. na szrotach brak w okolicach radomia i samym radomiu. pomocy. na alegro nie pokazują całych zdjęć pomp lub mówią że ich pompa pasuje do wszystkich. zależy mi tylko na potencjimetrze reszta jest bez znaczenia.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy