Skocz do zawartości
Gość droozd

Światła do jazdy dziennej

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie!

Ja w swoim samochodzie zamontowałem światła do jazdy dziennej Hella

http://www.roadlook.pl/aktualnosci/hella-z-mysla-o-klientach-montujacych-swiatla-dzienne.html (niestety nie otwiera mi się strona Helli :( dlatego link do tej strony)

ten model jest montowany w najnowszych autobusach Solarisa.

Lampy zamontowałem w miejsce na światła przeciwmgielne, zdejmowałem zderzak, wymieniłem zaślepki z pełnych na te z otworami pod halogeny - troszkę zabawy z dopasowaniem zaślepek; trzeba było trochę powiększyć otwór i dodać tuleje (wycięte z rury - chyba o średnicy 8cm - do skrzyni basowej - do nabycia w sklepie z akcesoriami car audio), gdyż kąt klosza świateł dziennych jest mniejszy od oryginalnych świateł przeciwmgielnych i była widoczna brzydka dziura (zdjęcie 1)

Światła posiadają homologację E ileś tam + RL.

Cały zestaw pobiera 11W - czyli 10% mocy świateł mijania, dodatkowym plusem jest to, iż światła do jazdy dziennej posiadają zupełnie inny kąt światła - jest ono rozproszone, więc żadne światła mijania - nawet ksenonowe - nie są w stanie z nimi konkurować - nie mówię tu oczywiście o źle ustawionych światłach. :mur: Potwierdzam to również z doświadczenia - po wyprzedzeniu 2 aut; pierwszego ze światłami dziennymi, następnego z włączonymi mijania, mimo iż do pierwszego miałem już około 500m, do drugiego 200m to w lusterku lepiej było widać bardziej oddalone światła dzienne.

Jeśli chodzi o podłączenie elektryczne to zestaw Helli jest przystosowany do homologacji europejskiej; po włączeniu stacyjki załączają się automatycznie, po włączeniu świateł mijania wyłączają się, niestety polskie przepisy wymuszają włączenie tylnych - i tylko tych - świateł pozycyjnych, wobec czego trzeba było pokombinować z elektryką o czym za chwilę. Zastanawia mnie tylko, że jeśli polski ustawodawca wprowadził taki wymóg to jakim cudem auta w sprzedawane u nas w kraju nie spełniają takich wymogów, a posiadają homologację; Audi z pięknymi reflektorami i diodowymi światłami dziennymi, które po włączeniu świateł mijania przygasają i spełniają rolę świateł pozycyjnych, jakieś fiaty, ostatnio Opel Insignia tak samo wyposażona jak Audi tylko może mniej atrakcyjnie; wszystkie te auta nie włączają tylnych świateł pozycyjnych.

Okej powracam do tematu: z elektryką poradziłem sobie w ten sposób, że podłączyłem zestaw świateł dziennych poprzez automatyczny włącznik świateł, który się włącza po osiągnięciu 13,6V w instalacji, czyli w momencie gdy zaczyna działać ładowanie - AWŚ do kupienia w większości sklepów motoryzacyjnych - tenże załącza mi światła dzienne, a poprzez przekaźniki; tylne światła pozycyjne, tak więc jestem w zgodzie z polskim prawem :) , a po włączeniu świateł mijania automatycznie gasną światła dzienne - za to jest odpowiedzialny przekaźnik (elektronika?) zamontowana w obudowie świateł dziennych. Nadal jestem w zgodzie z polskim prawem i tu się moja zgodność z prawem kończy:p : Ponieważ z przodu zestaw pobiera 11W to na myśl, że z tyłu pobieranych jest 32W pałętało mi się po głowie co z tym fantem zrobić; no i odpowiedź przyszła bardzo szybko: kolejne Ledy. Zacząłem przeglądać znany portal aukcyjny i znalazłem kilka rozwiązań, zakupiłem 3 z najbardziej odpowiadających mi żarówek i zamontowałem sobie je na próbę (zdjęcie 2) żarówki białe odpadają (na zdjęciu z lewej), światła z tyłu dostają fioletowatego odcienia, pozostają czerwone; tańsze były za długie (na zdjęciu po prawej stronie), droższe (na zdjęciu w środku) - za drogie (44zeta sztuka gdy kupowałem), więc zakupiłem 3 sztuki tychże (do świateł pozycyjnych/stopy + pozycyjne/przeciwmgielne), a pozostałych 5 zrobiłem sam; jako żarówki jednowłóknowe (zdjęcia 3-5). Wszystkie żarówki LED, do zastąpienia żarówek z tyłu nie posiadają (posiadały) homologacji!

Po założeniu tychże wynalazków ciesząc się z "oszczędności" prądowych pojawiły się problemy; info na komputerze o konieczności wizyty w serwisie, zaprzestał działać tempomat i przestały działać kontrolki z automatycznej skrzyni biegów o konieczności naciśnięcia pedału hamulca. Okazało się, że diody ze stopu pobierają zbyt mało prądu, ewentualnie jakieś zawirowania z opornością, co spowodowało wystąpienie kodu błędu; złe działanie wyłącznika świateł stopu, nie będę oczywiście opisywał jak się psuje tenże wyłącznik, napiszę, że należy: do świateł stopu podpiąć opornik 47 omów o dużej mocy - ja dałem 4 sztuki 5W każdy, połączone szeregowo-równolegle, tak, iż miały 47om/20W.

I to chyba koniec moich pierwszych na forum wypocin, za offtopic sorki.

P.S.

Często się zdarza, że przechodnie pokazują bym włączył światła - winą tego jest, że patrząc z bliska na samochód, świateł dziennych nie widać; są przesłonięte przez górną część zderzaka; to samo dotyczy części kierowców jadących z przeciwka, albo raczej nadjeżdżających z boku; z przyzwyczajenia patrząc na ciemny zestaw reflektorów, ucieka im ze świadomości, że przed chwilą w tym samym aucie widzieli coś jasnego u dołu... :510:

Pozdruffka dla wszystkich forumowiczów.

1.JPG

2.JPG

3.JPG

4.JPG

5.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy do B5 FL ktoś wie gdzie dostać coś dokładnie takiego jak w tym pasku?

 

http://i78.photobucket.com/albums/j87/Imprezasti25/Passat_3BG_TFL-7.jpg

 

Pieknie to wygląda i estetycznie, a do tego jak widać jest to mocne i wyraziste światło.

 

---------- Post added at 11:59 ---------- Previous post was at 11:54 ----------

 

Ok, znalazłem na allegro, tylko cena dość wysoka.

 

http://www.moto.allegro.pl/item550341544_swiatlo_dzienne_28_led_vw_golf_polo_passat_bora.html

 

No i jak się wam wydaje, do kratek w b5 3bg bez halogenów zamontuje się to bezproblemowo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adamko 251 te lampy nie posiadają świateł dziennych - oglądałem je w sklepie; to są tylko światła pozycyjne, Stochastic; Twój pierwszy link odnosi się do świateł Helli - o ile się nie mylę, też chciałem je kupić, tylko że wtedy ich cena była zaporowa - ok 800 zł; one mają funkcję ściemniania po włączeniu świateł pozycyjnych - wtedy przejmują ich rolę, należy tylko zdezaktywować (wyjąć) żarówki z przednich świateł pozycyjnych, co do drugiego Twojego linku, sprzedający nic nie pisze o homologacji RL, a na miniaturce na dole są inne światła niż te których dotyczy aukcja, a te z pierwszego linka i z miniaturki masz tutaj:

www.allegro.pl/item545348735_swiatla_dzienne_hella_led_nowosc_uwaga.html

 

P.S. Do samych kratek bym nie montował takich świateł - kratki są dosyć luźne, trzeba przykręcić je do samego zderzaka - na pewno będzie trochę zabawy...

Edytowane przez malysdd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to ja się zabawię w archeologa... :P

 

z tego co się orientuję to można kupić moduł do świateł dziennych sprawiający aby żarówka paliła się na 30%. i teraz takie pytanie: czy jest możliwość takiego modułu podpięcia pod żarówki świateł mijania i pod włącznik świateł, tak aby zapalały się one po przekręceniu na światła pozycyjne (30% światła żarówki), a po przekręceniu na światła mijania żarówka świeciła normalnie? może to trochę zakręciłem ale mam nadzieje, że jest to zrozumiałe.

przy okazji, ktoś mógłby mi polecić jakiś sprawdzony moduł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie przypomnieć, że światła do jazdy dziennej muszą mieć homologacje i specjalne oznaczenie na szkle.

Wszelkie próby zmiany mocy innych świateł i używania ich jako dzienne są nielegalne !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem...A jak będziesz chciał zamontować diodowe??

popatrz co jest napisane w aukcji:

"Uwaga

1/ Uklad pracuje poprawnie z zarówkami 55/60W

2/ Mozna równiez sterowac zarówki HID ultra white"

A jak widzę tekst typu żarówka HID(takie coś w ogóle nie istnieje)to już wszystko wiem...Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co za bełkot !!!:mad:

Po pierwsze moc świateł drogowych określają przepisy i ich zmiana jest nielegalna. "Przeróbka" ich na dzienne mija się z celem.

Poza tym włączeniu świateł do jazdy dziennej nie powinno towarzyszyć włączenie świateł pozcyjnych, ani oświetlenia deski, oświetlenia klawiszy, itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po co tak utrudniać sobie życie? Przecież passat ma w wyłączniku świateł wyjście na światła dzienne. Kawałek kabelka i macie światła dzienne realizowane za pomocą świateł mijania - nie świeci się wtedy oświetlenie deski, tablicy i pozycyjne, wyłączają się gdy właćzysz pozycyjne, czy mijania. Jeśli ktoś jednak chce mieć oświetlenie pozycyjne to dwa kabelki w tym włączniku i ma automatycznie włączane światła mijania z pozycyjnymi razem, które gasną po wyłączeniu zapłonu. A jeśli komuś przeszkadza włączanie się świateł zaraz po włączeniu zapłonu, to wystarczy wpięcie się w instalację tak przerobionych świateł dziennych za pomocą przekaźnika i 1 diody w układ hamulca ręcznego - i ma instalację jak na rynek amerykański - zaciągnięcie ręcznego wyłącza światła dzienne. Zapewniam działa, u siebie tak zrobiłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra,koniec.Temat wiele razy wałkowany na forum-jak ktoś chce to niech sobie poszuka...Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Temat wiele razy wałkowany na forum-jak ktoś chce to niech sobie poszuka

to znajdź mi prosze odp na moje pytanie...

 

chyba, że się nie jasno wyraziłem. chce wywalić światła pozycjne przednie i na ich miejsce wstawić światła do jazdy dziennej opierające się na światłach mijania (czyli światła do jazdy dziennej nie miałyby spełniać funkcji tych świateł tylko być światłami pozycyjnymi przednimi). stąd moje pytanie. jest to wykonalne, aby działały bez kluczyka i po włączeniu na pozycje? chodzi mi jedynie o to czy jest to wykonalne. i nie chodzi mi tu o jakieś ledy itp. znawcom przepisów też podziękuje, bo przepisy już wałkowałem.

 

---------- Post added at 13:19 ---------- Previous post was at 13:18 ----------

 

a kolege WW zapraszam do zapoznania się z

ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 31 grudnia 2002 r.

w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

(Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.)

gdzie w ZAŁĄCZNIKU Nr6 (WARUNKI SZCZEGÓŁOWE DOTYCZĄCE ŚWIATEŁ ZEWNĘTRZNYCH POJAZDU SAMOCHODOWEGO I PRZYCZEPY)

§ 2 w tabeli Lp.18 (Światło jazdy dziennej) w rubryce "Połączenia elektryczne"

znajdujemy:

"połączenie elektryczne powinno być takie, aby nie można było ich włączyć, jeśli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne. Powinny się automatycznie wyłączać, jeżeli włącza się światło mijania lub drogowe, z wyjątkiem krótkotrwałego włączania światła mijania lub drogowego jako ostrzegawczego sygnału świetlnego"

 

odwołując się do świateł pozycyjnych tylnych w tej samej tabeli w rubryce Sygnał kontrolny/włączenia znajdujemy "obowiązkowy - jego funkcję powinien spełniać sygnał przewidziany dla świateł pozycyjnych przednich"

 

patrząc na tą samą rubrykę w światłach pozycyjnych przednich znajmujemy:

"Obowiązkowy -świetlny nie migający barwy zielonej; sygnał ten nie jest wymagany, jeżeli oświetlenie tablicy rozdzielczej może włączać się i wyłączać tylko równocześnie ze światłami pozycyjnymi przednimi i tylnymi"

 

czyli włączając światła do jazdy dziennej, powinny automatycznie włączyć się światła pozycyjne tylne i w przypadku passata podświetlenie deski

reasumując: panu w tym temacie już podziękujemy

Edytowane przez witek-b5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie możesz wywalic świateł pozycyjnych przednich, bo musisz je mieć zgodnie z przepisami homologacyjnymi pojazdu. Brak świateł pozycyjnych skutkuje zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego.

 

Co do palenia świateł pozycyjnych z tyłu przy włączonych światłach od jazdy dziennej, to nie dziękuj mi za szybko. :P

Od 1 kwietnia br. uzywając siatła dziennego, nie masz obowiązku zapalania tylnych świateł pozycyjnych. !!!:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie możesz wywalic świateł pozycyjnych przednich, bo musisz je mieć zgodnie z przepisami homologacyjnymi pojazdu. Brak świateł pozycyjnych skutkuje zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego.

1. policjant nie zajrzy mi do soczewki czy w środku mam żarówke od świateł pozycyjnych czy nie, tylko zobaczy że po przełączeniu świecą słabiej lub mocniej

2. poza tym co mi za róznica czy stracę dowód za brak odblasków z tyłu i czarne lampy, za wystające koła poza obrys czy za te światła :P

 

Od 1 kwietnia br. uzywając siatła dziennego, nie masz obowiązku zapalania tylnych świateł pozycyjnych. !!!

ok, mój błąd. zwracam honor, ale nie jest to zabrionione:

"w pojazdach zarejstrowanych do dnia 31 grudnia 2009r. dopuszcza się następujące wymagania w zakrecie połączeń elektrycznych: połączenie elektryczne może być takie, aby nie można było ich włączyć jeśli nie są jednocześnie włączone tylnie światła pozycyjne"

 

to ktoś mi w końcu powie, czy jest to wykonalne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
. policjant nie zajrzy mi do soczewki czy w środku mam żarówke od świateł pozycyjnych czy nie, tylko zobaczy że po przełączeniu świecą słabiej lub mocniej

 

To prawda. Ale może zerknąć, czy na szkłach reflektorów znajdują się stosowne literki RL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To prawda. Ale może zerknąć, czy na szkłach reflektorów znajdują się stosowne literki RL

"ale panie władzo przecież, ja nie mam świateł do jazdy dziennej, to są światła pozycyjne w soczewce. widzi pan gdzieś jakąś inną pozycje? zatem po co takie oznaczenie świateł jazdy dziennej skoro ich nie ma?" :D

Edytowane przez witek-b5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po co tak utrudniać sobie życie? Przecież passat ma w wyłączniku świateł wyjście na światła dzienne. Kawałek kabelka i macie światła dzienne realizowane za pomocą świateł mijania - nie świeci się wtedy oświetlenie deski, tablicy i pozycyjne, wyłączają się gdy właćzysz pozycyjne, czy mijania

 

Jak to zrobić? Gdzie dokładnie wpiąć ten kabelek? Napisz, proszę, w paru słowach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale sie uparł :P

No ale jak chcesz.

Zatem , jak powie pan władza, skoro są to śwatła pozycyjne, to znaczy, że pan kierowca na pozycyjnych w dzień jechał, zamiast na mijania lub dziennych.

Mandacik się należy. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zatem , jak powie pan władza, skoro są to śwatła pozycyjne, to znaczy, że pan kierowca na pozycyjnych w dzień jechał, zamiast na mijania lub dziennych.

 

a kto mówi, że ja będę na nich jechał? :P będę jeździł normalnie na mijania, po prostu one mają mi robić za pozycyjne... :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności