Skocz do zawartości
Gość droozd

Światła do jazdy dziennej

Rekomendowane odpowiedzi

tutus, no niestety 1moim wozem byl golf mk.2, a teraz passio i raczej sie w takie rzeczy nie bawilem

troche szkoda bo maluch to pewnie niezle przetarcie bylo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tutus

Przy okazji uwaga na podrubki. światła dzienne muszą mieć homologację typu D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej

 

tak naprawde nie bardzo wiem czym maja sie charakteryzowac swiatla dzienne :zdziwko:

i tak sie zastanawiam czy nie mozna w jakis sposob zaadoptowac standartowych halogenow,

halogeny niby moga oslepiac wiec, mozna by to zrobic na dwa sposoby

 

- wymiana zarowek na takie ktore nie beda oslepialy

lub

- wymiana calych oprawek na takie ktore beda w to miejsce idealnie pasowaly

 

zaleta tego pierwszego rozw. to taka ze po zmianie zarowek mamy znowy pelne halogeny

z instalacja i wlacznikami w obu przypadkach nic nie trzeba mieszac

 

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

vanBulion, swiatla dzienne maja o wiele wiele mniejsze zapotrzebowanie na prad no i oświetlenie dzienne jest znakomite w dzień, jest tak skonstruowane zeby maksymalnie dac znac kierowcy jadacemu z naprzeciwka a go nie oslepiac. Światła mijania zostały zoptymalizowane do jazdy w zmierzchu lub w ciemności.

Teraz chyba czaisz co nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do Passatów 3B bez dodatkowych halogenów w zderzaku to nie jest problemem bo Hella robi specjalne swiatła dzienne z kratami.

 

Nr. części: 2PT008 816-811 jedynie koszt w IC jest zaporowy 580zł

 

http://www.passatplus.de/umbauten/tagfahrlicht/hella.htm

 

HHA

 

Wspaniałe,

Dwie uwagi

W cenie przesunąć przecinek w lewo o jedno miejsce

Wersja na Polskę z pozycyjnymi z tyłu

 

I już kupuję :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
vanBulion, swiatla dzienne maja o wiele wiele mniejsze zapotrzebowanie na prad no i oświetlenie dzienne jest znakomite w dzień, jest tak skonstruowane zeby maksymalnie dac znac kierowcy jadacemu z naprzeciwka a go nie oslepiac. Światła mijania zostały zoptymalizowane do jazdy w zmierzchu lub w ciemności.

Teraz chyba czaisz co nie

 

wlasnie w ten sposob kombinuje...

halogeny wykorzystuje sie glownie w okresie jesienno-zimowym

wiec w lecie, jak wloze w miejsce zarowki halogenowej zarowke odpowiednio slabsza (tu wlasnie nie wiem jaka) to halogeny beda mi robic za swiatla dzienne

niech mnie ktos poprawi jak sie myle

swiatel mijanie nie ruszam a pozycyjne tylne beda sie swiecic - mi to nie przeszkadza

tylko ze swiatla dzienne wymagaj prawdopodobnie homologacji - ktorej moje halogeny z innymi zarowkami nie spelniaja :zalamany:

stad drugi sposob wymiana calych halogenow na identyczne wymiarem swiatla dzienne - tylko ze cena ~500 jest dla mnie nieakceptowalna :przestraszony:

 

 

edit: a tak swoja droga czy ktos z was zostal w dzien oslepiony swiatlami halogenow :rotfl:

 

Pozdr

vanBulion

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
halogeny beda mi robic za swiatla dzienne

niech mnie ktos poprawi jak sie myle

swiatel mijanie nie ruszam a pozycyjne tylne beda sie swiecic - mi to nie przeszkadza

tak, czy inaczej, nie obędzie się bez kombinacji w kabelkach. Przeciwmgielne świecą łącznie z mijania, a dzienne tak nie mogą. Mocno pod górkę kombinujesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
halogeny beda mi robic za swiatla dzienne

niech mnie ktos poprawi jak sie myle

swiatel mijanie nie ruszam a pozycyjne tylne beda sie swiecic - mi to nie przeszkadza

tak, czy inaczej, nie obędzie się bez kombinacji w kabelkach. Przeciwmgielne świecą łącznie z mijania, a dzienne tak nie mogą. Mocno pod górkę kombinujesz.

 

no co ty, w moim halogeny (swiatla przeciwmgielnie przednie) moga swiecic bez swiatel mijania, swieca mi tylko zaroweczki - sa to chyba pozycyjne, umieszczone w kloszach od swiatel drogowych (tu moge sie mylic)

 

Pozdr

 

EDIT: ale teraz tak sobie mysle moze te moje swiatla to sa wlasnie swiatla dzienne :hurra:

w morde cos mi tu smierdzi...

we wlepie mam tylko

8TC = rear fog light for driving on the right

na temat przodu nic nie znalazlem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość droozd

Fajne te lampki do 3B, a nie ma czegoś do 3BG, bo te raczej nie podejdą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do Passatów 3B bez dodatkowych halogenów w zderzaku to nie jest problemem bo Hella robi specjalne swiatła dzienne z kratami.

 

Nr. części: 2PT008 816-811 jedynie koszt w IC jest zaporowy 580zł

 

http://www.passatplus.de/...licht/hella.htm

 

Tyle, że takie rozwiązanie zasłania jeszcze bardziej niż przy fabrycznych w BG wlot powietrza do intercoolera :kwasny:

Nadawałoby się tylko do aut z silnikiem wolnossącym (czyli niewielki odsetek Passatów).

 

A czy jest wśród nas może ktoś kto wie jak technicznie jest rozwiązane automatyczne włączanie świateł w autach na Skandynawię np. ?

 

W slangu VW określa się tę opcję jako SPDP.

 

Czy jest to kwestia montażu jakiegoś dodatkowego modułu, przekaźnika itp ?

Czy może kwestia zmiany ustawień w jakimś sterowaniu na wersję "skandynawską", czyli tak jak można to zrobić w Skodzie Octavii 2 ?

 

W obu powyższych przypadkach można by to rozwiązać stosunkowo łatwo i fachowo.

 

Czy też trzeba modyfikować instalację (to już gorzej)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość redtom

ja to chrzanię

jeżeli nie da się jakiś diodówek podpiąć pod pozycyjne z rozsądne pieniądz podkreślam to wali mnie to bo żarniki do xenonów kosztują mnie teraz ok 110 PLN za parę i starczają na wieki (ja ciągle nie mam oryginalnie wsadzone żarówki) a to przestaje mi się opłacać żeby chrzanić się z jakimiś przeróbkami...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
żarniki do xenonów kosztują mnie teraz ok 110 PLN za parę i starczają na wieki

 

W końcu ktoś doszedł do sedna sprawy :rotfl:

Xenon jako światła do jazdy dziennej jest OK :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Yaca

Ludzie pracuje w... (zgodnie ze avartem) i powiem wam, że nie zamierzam oszpecać swojego passia dodatkowymi światłami. Ile zaoszczędzicie?? Z wyliczeń na internecie -goście z PzMot wyliczyli - wychodzi, że jest to kwota 130-180 zł,- rocznie (ok. 11 zł,- miesięcznie) na poborze paliwa w związku ze wzrostem zapotrzebowania na zasilanie prądem. Czy warto inwestować 200-300 zł,-

Przecież możemy jeździć na tych światłach którem mamy na wyposażeniu.

 

art. 51: - Prawo o ruchu drogowym

ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Kierujący pojazdem jest obowiązany używać świateł mijania podczas jazdy w warunkach normalnej przejrzystości powietrza.",

 

Ktoś powie.. ale żarówki przepalą się wcześnie, wypala się lusto (fakt). Policzcie ile razy wymienialiście żarówy do tej pory???

 

Panika i presja (niuzasadniona) nabija kasę sprzedawom.

 

Ja niczego nie montuję. I radzę innym - zastanówcie się!? :vw::ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość redtom

ja tam już się zastanawiałem

i wystarczy

trochę się zmęczyłem i mnie głowa rozbolała...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bla bla bla...

3/4 forum gadanie o przepisach reszta to gdybanie o niefachowych przeróbkach

Może ktoś ma jakieś informacje na temat wersji na skandynawie, jak wspomniało kilku rozsądniejszych kolegów

Wiem że w oplu vectra wystarczy włożyć bezpiecznik w odp. miejsce i światła działają bez pamiętania o ich wł Zapalają sie po zgaśnięciu kontrolki oleju i nie podświetlają kokpitu oraz tylnej tablicy co jakieś oszczędności daje :cwaniak:

Podobno niektóre nowsze wózki mają taką opcje uruchamianą w kompie samochodowym przez złącze diagnostyczne

Czyżby w takim wózku jak passat o tym zapomnieli :|

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Yaca
Bla bla bla...

3/4 forum gadanie o przepisach reszta to gdybanie o niefachowych przeróbkach

Może ktoś ma jakieś informacje na temat wersji na skandynawie, jak wspomniało kilku rozsądniejszych kolegów

 

To jedź do skandynawii po swoją wersję.... Tak trudno ręką przekęcić gałkę??? Przecież VW Passat to nie TOMACHAWK. :vw:

 

A TERAZ GWOLI PRZYPOMNIENIA DLA WSZYSTKICH (przed zamknięciem tematu):

 

Przypomnę warunki jaki musza spełnić światła do jazdy dziennej,:

- oczywiście 2 szt., barwy białej, z przodu,

- nie niżej od jezdni niż 25cm,

- nie wyżej jak 1,20cm i nie dalej od bocznego obrysu pojazdu niż 40cm,

- wzajemna odległość pomiędzy światłami nie może być mniejsza niż 60cm.

 

Jest tu jeden warunek, że jeśli szerokość pojazdu nie przekracza 1,30cm odległość ta może być mniejsza do 40 cm.

 

Teraz podłączenie do instalacji elektrycznej:- nie jest wymagany sygnał kontrolny świetlny jak w przypadku innych świateł,

- podłączenie elektryczne powinno być takie, aby nie można było ich włączyć, jeśli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne.

- powinny się automatycznie wyłączyć, jeżeli włącza się światła mijania lub drogowe (z wyjątkiem krótkotrwałego włączenia światła mijania lub drogowego jako ostrzegawczego sygnału świetlnego).

- własność świetlna każdego światła nie może być mniejsza niż 400 cd, lecz nie większa niż 800 cd.

- powierzchnia świetlna jednego światła nie może być mniejsza niż 40 cm2.

 

Tak po krótce przedstawia się temat świateł do jazdy dziennej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Yaca

vanBulion - przecież to są naklejki odblaskowe :rotfl::rotfl::rotfl::rotfl::rotfl:

 

a przecież....

 

- własność świetlna każdego światła nie może być mniejsza niż 400 cd, lecz nie większa niż 800 cd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie nie stanowi problemu jazda z włączonymi światłami mijania w przypadku braku wyposażenia auta w światła do jazdy dziennej. Włącznik świateł na stałe w pozycji włączonych świateł mijania.

Jedynym problemem jest i pozostanie sprawa włączonych świateł pozycyjnych po wyłączeniu zapłonu w przypadku pozostawienia włącznika świateł w pozycji j/w, ale i na to jest banalny sposób.

Inna sprawa, gdy wszystkie światła załączane są za pośrednictwem ECU.

Oszczędności?, Ech, szkoda słów!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności