Skocz do zawartości
wojtasw

Wymiana poduszek silnika

Rekomendowane odpowiedzi

A co z tą inną z jednej strony?? może być??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co z tą inną z jednej strony?? może być??

a o którą ci chodzi [ATTACH]33301[/ATTACH]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem, jestem po wymianie poduszek. Wszystko robiłem sam i dla siebie więc ...:fajny. Jest kilka rzeczy na które trzeba zwrócić uwagę podczas składania wszystkiego do kupy tj. po opuszczeniu silnika i przykręceniu poduszek odpalamy go w celu ułożenia go na swoim miejscu i rozłożeniu nacisku na poszczególne poduszki. W tym momencie możemy przystąpić do przykręcenia flanszy przedniej poduszki (odbojnika) na 3 śrubach (tak jest u mnie). Flanszę przykręcamy w pozycji centralnej tak aby nie wywierała nacisku na odbojnik z żadnej ze strony :fajny. Możemy przystąpić do składania auta i ruszamy w drogę ...:fajny

... po przejechaniu 500-1000 km wracamy na kanał i popuszczamy flanszę odbojnika i centrujemy ją znowu. Taki dystans pozwala na ułożenie się poduszek na ramie i ustabilizowaniu całości.

 

Pragnę nadmienić i powtórzyć wypowiadane słowa w tym wątku i nie tylko że poduszki lewa i prawa są takie same, różnią się tylko osłoną gumową (prawa) którą można sobie dociąć ze starej poduszki i dopasować (osłonka). Nie ma różnicy w tłumieniu drgań jak to pisali w postach, bo to nie logiczne i mam dowody na moich oryginalnych poduszkach że numer się zmienia jak jej gumę założą, wkleję fotki po urlopie ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko że na pudle od poduchy był nr. taki jak powinien być ;na schemacie nr.7 całkiem inny kształt jak ta z gumą.

Przy wymianie się nie odezwałem ,bo to u mechanika zaraz 10% do ceny ale mam wątpliwości co do przeznaczenia poduchy do AFN, chyba że pudło było od innej.

 

---------- Post added at 23:14 ---------- Previous post was at 23:07 ----------

 

Miałem możlwość poprawienia tych poduch , jest poprawa ale pozostały drgania budy od 1100- 2000 obrotów dlaczego? na wolnych jest ok i powyżej 2000 też.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ma podobny problem jak opisywali inni. W moim pasku sa drgania na biegu jalowym, prosil bym tylko o porade jakie poduszki i jakiej firmy najlepiej kupic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
akie poduszki i jakiej firmy najlepiej kupic.

przeczytać kilka pierwszych postów tego wątku ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jeszcze wymienił łącznik elastyczny tłumnika .....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość iwan86

Panowie a ja licze na wasza pomoc. Przeczytalem wszystkie watki juz dotyczace "buczenia" wydechu i w wiekszosci przypadkow wymiana poduszek pomogla. W moim rowniez niby jest podobnie poza buczeniem i drzeniem wydechu bardzo intensywnego.

 

Otoz na poczatek nie zapoznalem sie z info na forum gdzie wiekszosc z was odbyla juz wymiany poduszek w swoich Pasatach. Ogolnie posiadam 1.9tdi AFN 98 rok. No coz moj blad. w celu wymiany poduszek udalem sie do jednego ze sklepow z czesciami, owszem mieli i kupilem TOPRAN - HAINS PRINCE czy jakos tak cena za dwie po rabatach, 165zl, kupione, zakladamy, zalozone, odpalamy....no i wlasnie, czulem sie jakbym jechal wozem drabiniastym dragania calej tapicercki w srodku porownywalne z jazda miejskim pksem.

Dodam tylko ze diagnoza padla na poduszki gdyz ta rura co idzie od Turbiny razem z plecionka i katem oraz tym calym elementem dochodzacym do pierwszego laczenia(konczy sie kawalek za skrzynia) tak drgala ze nie do wiary poprostu...

Po felernych poduszkach przewertowalem jeszcze raz forum i odnalazlem hasło pt "Corteco". Co prawda oryginaly moglem miec w dobrej cenie bo za 540 zl ale stwierdzilem ze jak polecacie tutaj Corteco to i je zakupilem. Dodatkowo doszla jeszcze przy okazji poduszka pozioma pod skrzynie, wymieniamy, odpalamy i powiem wam ze nic nie drzy czy stuka...naprawde jest okej. Tyle tylko ze problem z drzacym wydechem pozostal...czytam kolejne watki dotyczace tego elastycznego lacznika i tak sobie teraz mysle czy to moze byc ewidentnie jego wina...ja wiem ze prawie caly wydech sie na nim opiera, na jego wlasnie elastycznosci...ale nie jest on popekany nigdzie, fakt ze to jeszcze oryginal, no ale wiem ze wiek swoje robi rowniez, a gdzies ktos napisal ze czesto padaja wlasnie i poduszki i lacznik a jedno wymusza na drugim awarie...

Czy sugerujecie zebym sie szarpna na wymiane tego lacznika czy cos innego moze wchodzic w gre?

Czy dwumas moze przenosic takie drgania na wydech? bo zauwazylem ostatnio ze zadko ale zdarzy sie mi nie moc wrzucic biegu przy wcisnietym sprzegle, wtedy puszczam sprzeglo wciskam i wchodzi normalnie.

A co do ogranicznika z przodu(to nie jest poduszka zadna) tego pod kolem pasowym to silnik nie ma prawa na niej spoczywac i naciskac na ta gume czy sie awet na niej opierac, po to jest wlasnie regulacja aby to tak ustawic, jesli sie nieda tzn ze do wymiany sa juz niestety poduszki.

 

Wiec co sugerujecie Ludziska?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

je też już jestem po wymianie poduszek silnika, wybór padł na oryginalne, wszystko jest oki poza jedną rzeczą - przy gaszeniu troszkę rzuca silnikiem (na starych tego nie było)

stare poduszki poduszki były oryginalne ale lewa poduszka miała numer 8D0 199 379 S a powinna mieć 8D0 199 379 AE, cholera wie czego, czyżby kiedyś coś kombinował ? ? ?, mało tego wyglądały wizualnie bardzo dobrze, nie popękane, suche aż się zmartwiłem że kasa wyrzucona w błoto, ale po założeniu nowych silnik pracuje dużo ciszej i równiej, przede wszystkim nic nie stuka na dołach (na starych tłukło jakby nie było amortyzatorów) i nie szarpie nadwoziem przy ruszaniu na wstecznym (w dalszym ciągu szarpie troszeczkę na jedynce) auto wydaje się troszkę sztywniejsze podczas jazdy, jedynym minusem jest tylko to szarpnięcie przy gaszeniu, może to przez EGR z którego się leje jak choler... ? ? ?

ma ktoś jakieś pomysły ? ? ?

Edytowane przez PacoRamires

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

8D0 199 379 S <- to stary numer poduszki, w/g etki numerki ewoluowały - zastępowali jedne numerki drugimi, ostatecznie numer na chwile obecną "S" powinien być : 8D0199379AQ. Byś może ktoś już wymieniał poduszki i wlozyl taka jaka mial pod ręką. Nie mniej jednak koncowka "S" w żadnym wypadku nie wymienia się na "AE". Raczej nie przeoczyłem nic. To tak w woli ścisłości tematu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jedynym minusem jest tylko to szarpnięcie przy gaszeniu, może to przez EGR z którego się leje jak choler... ? ? ?

ma ktoś jakieś pomysły ? ? ?

a sprawdzałeś gaszak czy działa przy gaszeniu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
je też już jestem po wymianie poduszek silnika, wybór padł na oryginalne, wszystko jest oki poza jedną rzeczą - przy gaszeniu troszkę rzuca silnikiem (na starych tego nie było)

stare poduszki poduszki były oryginalne ale lewa poduszka miała numer 8D0 199 379 S a powinna mieć 8D0 199 379 AE, cholera wie czego, czyżby kiedyś coś kombinował ? ? ?, mało tego wyglądały wizualnie bardzo dobrze, nie popękane, suche aż się zmartwiłem że kasa wyrzucona w błoto, ale po założeniu nowych silnik pracuje dużo ciszej i równiej, przede wszystkim nic nie stuka na dołach (na starych tłukło jakby nie było amortyzatorów) i nie szarpie nadwoziem przy ruszaniu na wstecznym (w dalszym ciągu szarpie troszeczkę na jedynce) auto wydaje się troszkę sztywniejsze podczas jazdy, jedynym minusem jest tylko to szarpnięcie przy gaszeniu, może to przez EGR z którego się leje jak choler... ? ? ?

ma ktoś jakieś pomysły ? ? ?

a może to dwumas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a sprawdzałeś gaszak czy działa przy gaszeniu?

to znaczy ? ? ?

a może to dwumas

dwumas z kompletnym sprzęgłem z LUK-a wymieniony jakieś 5 tys. temu więc chyba odpada, no chyba że mam pecha ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to znaczy ? ? ?

 

dwumas z kompletnym sprzęgłem z LUK-a wymieniony jakieś 5 tys. temu więc chyba odpada, no chyba że mam pecha ;)

a czy silnik po zamontowaniu poduch pochodził na trochę nie dokręconych ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a czy silnik po zamontowaniu poduch pochodził na trochę nie dokręconych ?

no właśnie nie, też o tym myślałem, to może mieć aż taki wpływ na to ? ? ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no właśnie nie, też o tym myślałem, to może mieć aż taki wpływ na to ? ? ?
no może bo silnik nie "ułożył" się na nowych poduszkach jak masz odpowiednie klucze to jedź na kanał/podnośnik i poluzuj poduchy odpal auto niech chwilę pochodzi i zgaś przykręć poduch i zobacz czy się popraiwło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no może bo silnik nie "ułożył" się na nowych poduszkach jak masz odpowiednie klucze to jedź na kanał/podnośnik i poluzuj poduchy odpal auto niech chwilę pochodzi i zgaś przykręć poduch i zobacz czy się popraiwło

ma poluzować wszystkie poduchy, czy tylko o sam odbój ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ma poluzować wszystkie poduchy, czy tylko o sam odbój ?
te które wymieniałeś poluzuj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
te które wymieniałeś poluzuj

czyli wszystkie lewa, prawa i odbój, jutro postaram się dorwać jakiś kanał i tak zrobić, mam nadzieję że pomoże

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a sprawdzałeś gaszak czy działa przy gaszeniu?
to znaczy ? ? ?

Na egr masz taką czarną gruszkę. W momencie gaszenia zamyka klapkę gaszenia dzięki czemu gaszenie jest bardziej miękkie i nie rzuca silnikiem.

gaszak wygląda tak:

http://allegro.pl/zawor-gaszak-egr-przepustnica-audi-vw-seat-skoda-i1470245125.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności