Skocz do zawartości
co-driver

Zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodz. "mit Silikat"

Rekomendowane odpowiedzi

Usunięcie krzemionki z układu powoduje braku krzemionki która wraz z czasem pod wpływem temperatury i agresywnego płynu G13 powoduje korozję aluminium dlatego głupotą jest usuwanie samego woreczka z krzemionką trzeba wymienić płyn na G12 !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież niektóre samochody mają g13 bez sylikatu i nic sie nie dzieje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 13.07.2023 o 14:25, jeżutp napisał:

Tak G12 

Dlaczego? Pytam bo probuje zrozumiec. G13 zawiera krzemiany a silikat wydłuża ich dzialanie. Wyjecie woreczka rozumiem tylko nie wiem dlaczego w tym przypadku ma nastapic zamiana na G12 ktory krzemianow nie zawiera? IMO woreczek out ale G13 powinien pozostac

Edytowane przez mirewil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też zrobiłem wymianę zbiorniczka, wymianę nagrzewnicy i wielokrotne płukanie układu, bo się spóźniłem i woreczek się rozpadł. Ale wlałem G13. Nie mogę poszukać tej informacji ale gdzieś usłyszałem że ten woreczek poprostu wydłużał okres żywotności płynu, a bez niego wymieniać płyn co 2 lata a nie co 5 i będzie git.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym założyć filtr na przewodzie powrotnym. Myślicie, że taki filtr paliwowy wytrzyma temperaturę i ciśnienie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 😅 Przepływy jakie tam są i gęstość płynu... zapomnij o tym pomyśle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież to jest wyrównawczy zbiornik przelew jest tylko gdy objętość wzrasta i nadmiar trafia do bańki. To może jakiś metalowy:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dostałem dokumenty od producenta modelu WK512 mann+hummel

 

Wynika z nich , że ciśnienie do 6 bar a przepływ 150l/h. Nie ma nic o temperaturze ale to bym zaryzykował.

 

Screenshot_20231120_132753_com.google.android.apps.docs.jpg

thumb.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i jak to chcesz połączyć? Nawet średnicę przewodów się nie zgadzają, bo ten przy zbiorniczku jest 2x szerszy.

Po co iść w prowizorkę jak masz sprawdzone rozwiązanie. Kupujesz zbiorniczek bez saszetki plus dedykowany nabój. Odciągasz trochę płynu, wymienisz zbiorniczek, wyrzucasz nabój, uzupełniasz płyn. I po temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O to chodzi, że mam już płyn wymieniony a system uprzednio płukany a bańka zastąpioną nówką bez silikatu. Zaczynam po kilku miesiącach widzieć drobiny w płynie więc chciałem je wyłapać przez filtr. Ot co. Oczywiscię mogę zrobić to na zimno w pierwsze 30 minut zanim wzrośnie temperatura i ciśnienie. Uprzednio odssałem z powrotu pompką i dolewałem nowego. Chcę to usprawnić. Średnica nie ma znaczenia w tym przypadku bo mogę użyć zupełnie innego filtra.

Edytowane przez jakbli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli się zdecydujesz to daj znać jakiego filtra użyłeś i gdzie założyłeś bo sam się zastanawialem nad takim rozwiązaniem. Po usuwaniu skutków pęknięcia woreczka, wymieniłem nagrzewnice i przelałem 30 litrów wody demineralizowanej przez układ,ale pewnie nadal syfylis tam gdzieś pływa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć, mi udało się wyjąć woreczek z silikat. Silnik 2.0 tdi cuaa. W zamian wleci wkładka 4E0121176. 

IMG_20240229_213304.jpg

 

IMG_20240307_202651.jpg

Edytowane przez Adrian R BiTDI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie przeciekał wodny kolektor ssący. Dolewałem płynu 2 lata. Aż w końcu zauważyłem że na wolnych trochę trzepie autem więc wymieniłem w końcu ten kolektor. Dramat niemiłosierny. Pamiętajcie by na końcu jak wszystko skręcicicie nie odpalać bez zassania dieselka przez vcds do filtra paliwa bo inaczej zatrzecie wtryski i pompę CR. Ja popełniłem ten błąd i dwa razy próbowałem odpalić ale nie chciał odpalić... i dopiero po chwili się zorientowałem że nie zalałem układu paliwem ze zbiornika paliwa. Przy okazji wymieniłem zbiornik wyrównawczy i kupiłem nabój krzemionkowy. A moj plyn wygladal tak. Prawie jak nowy. A 100 000 nalotu.IMG_20240407_124240.thumb.jpg.62f19f8ee50f260d9092f71435735440.jpg

Edytowane przez kamskam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności