Polarny Fox Zgłoś #61 Napisano 15 Lipca 2023 Usunięcie krzemionki z układu powoduje braku krzemionki która wraz z czasem pod wpływem temperatury i agresywnego płynu G13 powoduje korozję aluminium dlatego głupotą jest usuwanie samego woreczka z krzemionką trzeba wymienić płyn na G12 !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlodziak53 Zgłoś #62 Napisano 11 Września 2023 Przecież niektóre samochody mają g13 bez sylikatu i nic sie nie dzieje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirewil Zgłoś #63 Napisano 14 Września 2023 (edytowane) W dniu 13.07.2023 o 14:25, jeżutp napisał: Tak G12 Dlaczego? Pytam bo probuje zrozumiec. G13 zawiera krzemiany a silikat wydłuża ich dzialanie. Wyjecie woreczka rozumiem tylko nie wiem dlaczego w tym przypadku ma nastapic zamiana na G12 ktory krzemianow nie zawiera? IMO woreczek out ale G13 powinien pozostac Edytowane 14 Września 2023 przez mirewil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HudyT Zgłoś #64 Napisano 5 Października 2023 Ja też zrobiłem wymianę zbiorniczka, wymianę nagrzewnicy i wielokrotne płukanie układu, bo się spóźniłem i woreczek się rozpadł. Ale wlałem G13. Nie mogę poszukać tej informacji ale gdzieś usłyszałem że ten woreczek poprostu wydłużał okres żywotności płynu, a bez niego wymieniać płyn co 2 lata a nie co 5 i będzie git. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakbli Zgłoś #65 Napisano 18 Listopada 2023 Chciałbym założyć filtr na przewodzie powrotnym. Myślicie, że taki filtr paliwowy wytrzyma temperaturę i ciśnienie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeBa_ Zgłoś #66 Napisano 19 Listopada 2023 😅 Przepływy jakie tam są i gęstość płynu... zapomnij o tym pomyśle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakbli Zgłoś #67 Napisano 19 Listopada 2023 Ale przecież to jest wyrównawczy zbiornik przelew jest tylko gdy objętość wzrasta i nadmiar trafia do bańki. To może jakiś metalowy:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakbli Zgłoś #68 Napisano 20 Listopada 2023 Dostałem dokumenty od producenta modelu WK512 mann+hummel Wynika z nich , że ciśnienie do 6 bar a przepływ 150l/h. Nie ma nic o temperaturze ale to bym zaryzykował. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeBa_ Zgłoś #69 Napisano 21 Listopada 2023 No i jak to chcesz połączyć? Nawet średnicę przewodów się nie zgadzają, bo ten przy zbiorniczku jest 2x szerszy. Po co iść w prowizorkę jak masz sprawdzone rozwiązanie. Kupujesz zbiorniczek bez saszetki plus dedykowany nabój. Odciągasz trochę płynu, wymienisz zbiorniczek, wyrzucasz nabój, uzupełniasz płyn. I po temacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakbli Zgłoś #70 Napisano 21 Listopada 2023 (edytowane) O to chodzi, że mam już płyn wymieniony a system uprzednio płukany a bańka zastąpioną nówką bez silikatu. Zaczynam po kilku miesiącach widzieć drobiny w płynie więc chciałem je wyłapać przez filtr. Ot co. Oczywiscię mogę zrobić to na zimno w pierwsze 30 minut zanim wzrośnie temperatura i ciśnienie. Uprzednio odssałem z powrotu pompką i dolewałem nowego. Chcę to usprawnić. Średnica nie ma znaczenia w tym przypadku bo mogę użyć zupełnie innego filtra. Edytowane 21 Listopada 2023 przez jakbli Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HudyT Zgłoś #71 Napisano 27 Listopada 2023 Jeżeli się zdecydujesz to daj znać jakiego filtra użyłeś i gdzie założyłeś bo sam się zastanawialem nad takim rozwiązaniem. Po usuwaniu skutków pęknięcia woreczka, wymieniłem nagrzewnice i przelałem 30 litrów wody demineralizowanej przez układ,ale pewnie nadal syfylis tam gdzieś pływa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adrian R BiTDI Zgłoś #72 Napisano 29 Lutego (edytowane) Cześć, mi udało się wyjąć woreczek z silikat. Silnik 2.0 tdi cuaa. W zamian wleci wkładka 4E0121176. Edytowane 7 Marca przez Adrian R BiTDI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamskam Zgłoś #73 Napisano 11 Kwietnia (edytowane) U mnie przeciekał wodny kolektor ssący. Dolewałem płynu 2 lata. Aż w końcu zauważyłem że na wolnych trochę trzepie autem więc wymieniłem w końcu ten kolektor. Dramat niemiłosierny. Pamiętajcie by na końcu jak wszystko skręcicicie nie odpalać bez zassania dieselka przez vcds do filtra paliwa bo inaczej zatrzecie wtryski i pompę CR. Ja popełniłem ten błąd i dwa razy próbowałem odpalić ale nie chciał odpalić... i dopiero po chwili się zorientowałem że nie zalałem układu paliwem ze zbiornika paliwa. Przy okazji wymieniłem zbiornik wyrównawczy i kupiłem nabój krzemionkowy. A moj plyn wygladal tak. Prawie jak nowy. A 100 000 nalotu. Edytowane 11 Kwietnia przez kamskam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach