Hubi14 Zgłoś #21 Napisano 30 Marca 2021 no dlatego się pytam co i jak, bo w książce serwisowej nie ma o tym wzmianki, a auto kupiłem przez salon od firmy to wątpie by osoba która tym jeździła zaglądała z własnej woli pod maskę chyba, że się trafił kumaty mechanik który to ogarnął Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ryba84 Zgłoś #22 Napisano 30 Marca 2021 Ja nie widziałem w swoim zbiorniczku tej torebki. Spuściłem płyn, świeciłem latarką i nic nie było widać. Ale zbiorniczek 20 zł bez rysy na szrocie więc nawet nie myślałem. Wymiana 5 minut roboty. Dopiero jak miałem swój w rękach to pod światło zobaczyłem lekki zarys tej torebki. Też byłem przekonany że nie mam tego ustrojstwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loki7777 Zgłoś #23 Napisano 30 Marca 2021 Nie szukajcie torebki a od spodu trzech wyputek, ktore go trzymaja. Dodatkowo jak nie ma juz plynu w zbiorniczku to cos swieci na rozowo i o jest wlasnie torebka. Bedzie na przodzie zbiorniczka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andrewspid Zgłoś #24 Napisano 29 Czerwca 2021 Też pozbyłem się saszetki ! Przed "operacją" odciągnąłem płyn dużą strzykawką. Bez problemu można wyciągnąć długimi kombinerkami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tasior124 Zgłoś #25 Napisano 18 Listopada 2021 Witam a czy korek od starego zbiorniczka pasuje do nowego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loki7777 Zgłoś #26 Napisano 18 Listopada 2021 Pasuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #27 Napisano 2 Stycznia 2022 A ktos stosowal naboj z silikatem? Czy po wyciagnieciu silikatu nie trzeba zmienic plynu na G12+. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lukass Zgłoś #28 Napisano 29 Stycznia 2022 Dzisiaj też zerknąłem do zbiorniczka i po prawej stronie był ten woreczek z krzemionkami, więc paluchami go próbowałem wyjąc, i z użyciem obcążków i poszło (nawet bez odciągania płynu) , delikatnie go wyjąłem z miejsca gdzie siedział, później tylko trochę trzeba było pogrzebać aby go obrócić w pionie i obcążkami wyjąłem. Ale woreczek wygląda na naprawę mocny, raczej ciężko aby sam się uszkodził, może się zdarzyły jakieś pojedyncze przypadki gdzie został uszkodzony czy coś. Ale jak już wyjęty go już tam nie wkładam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
porki Zgłoś #29 Napisano 21 Listopada 2022 co daje, ten worekeczek ? Czy jak się go wyciągnie to będzie to samo gdybym zastosował nowy zbiorniczek bez woreczka? Przy wymianie zbiorniczka trzeba wymieniać cały płyn ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lukass Zgłoś #30 Napisano 21 Listopada 2022 Jak go wyjmiesz to nie ma sensu wymieniać zbiorniczka , w niektórych zbiorniczkach nie można go wyjąć i dlatego cały się wymienia, ja wyjąłem woreczek i płynu nie zmieniałem, teraz przy wymianie pompy wody zaleje nowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwtdi90 Zgłoś #31 Napisano 30 Listopada 2022 Czy do Superb III CRLB 2.0 TDI podejdzie ten zbiornik ? 5Q0121407M Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jeżutp Zgłoś #32 Napisano 30 Listopada 2022 (edytowane) Tak podejdzie.... Możesz zastosować np zamiennik takiego bez silikatu np z Toprana 116679 Edytowane 30 Listopada 2022 przez mkpol nie cytuj w całości posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakbli Zgłoś #33 Napisano 4 Kwietnia 2023 Też mnie to spotkało, zatkana nagrzewnica dmucha ciepłym tytlko przy lewych dzrzwiach. Woreczek widać pod korkiem ale woda jakaś rdzawa już i osad na elektrodach czujnika . Zamówiłem MEYLE 100 223 0011 w zastęptwie 5Q0121407G Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #34 Napisano 9 Kwietnia 2023 W dniu 4.04.2023 o 23:04, jakbli napisał: zatkana nagrzewnica Wymieniasz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakbli Zgłoś #35 Napisano 9 Kwietnia 2023 (edytowane) Tak mam nową i 5 litrów koncentratu G13 od febi. Spuszczam wszystko co stare przedmuchuję powietrzem i ma hulać. Mam Denso ale wszystko podobnie jak na filmie. Ściągnij instrukcje serwisową z forum tu jest nowy filmik na YT od mk7 golfa Edytowane 9 Kwietnia 2023 przez jakbli Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakbli Zgłoś #36 Napisano 15 Kwietnia 2023 (edytowane) Aktualizacja Dziś wymieniłem nagrzewnicę 5Q0819031A Spuściłem płyn z obu przyłączy pod radiatorem, lewy i prawy następnie dodatkowo odpiąłem wąż od wspomagającej drugiej pompy za miską olejową. Użyłem małego kompresora do przedmuchania węży. Wlałem butelkę octu 10% do tego resztę wody destylowanej i nagrzałem auto na kilkanaśie minut. Potem spuściłem znów wszystko ponownie łącznie z wymianą zbiornika na nowy. Syf niemiłosierny. Wyjąłem jednostjkę multmedialną aby dostać się do śrubki a następnie schowek (RHD), następnie zdjąłem nawiewy na nogi i odpiąłem kabel od AUX heater. Zdjąłem obejmy z rurek i podważyłem lekko szpikulcem aby ssunąć rurki. Przy montażu nagrzewicy użyłem nowych uszczelek, trochę posmarowałem je slikonem. Nie mogąc wciśnąć ręcznie rurek ze względu na fabrycznie minimalne różne odchyły wyprowadzeń użyłem dwóch kluczy i szczypiec jako coś w rodzaju ściągacza. Zalałem wszystko nowym płynem febi G13 w połączeniu z wodą destylowaną i odciągnąłem trochę płynu ze zwrotnej rurki taką pompką do transferu płynów z Lidla jednocześnie uzupełniałem płyn. Ciepłe powietrze wróciło na prawą stronę. Skorzystałem jeszcze z VCDS aby odpowietrzyć układ. Edytowane 15 Kwietnia 2023 przez jakbli 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ryba84 Zgłoś #37 Napisano 19 Kwietnia 2023 Mnie też to czeka bo straciłem ciepłe powietrze na nogi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ryba84 Zgłoś #38 Napisano 23 Kwietnia 2023 Przepłukałem układ chłodzenia wodą z octem. Litr octu na bańke 10l wody. Zrobiłem tak 2 razy. Za każdym razem mała trasa żeby otworzyła się pompa elektryczna wody. Ta przy rozrządzie. Następnie zalałem petrygo g12 plus. Musiało się coś przeczyścić bo ogrzewanie na nogi wróciło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sxc Zgłoś #39 Napisano 11 Maja 2023 Mam zbiorniczek 1K0121407A w skoda superb II 2015 1.6tdi czy ktoś może udzielić mi informacji czy mam tam ukryty woreczek z silikatem i jaki był płyn chłodniczy? Ze zbiorniczka zeszły oznaczenia, serwis twierdzi że G13, a w internecie ten zbiorniczek ma wszędzie G12. Na jaki płyn powinienem zmienić g12 evo będzie ok, oczywiście mam zamiar płukać ukłqd przed wymianą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakbli Zgłoś #40 Napisano 11 Maja 2023 Po VIN można sprawdzić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach