Marek3 Zgłoś #61 Napisano 27 Grudnia 2019 49 minut temu, Qubape napisał: Właśnie dlatego napisałem ze mam zapełniony dpf dość grubo i powinien mieć się ku końcowi a wypala się co 500km wiec jak na takie zapełnienie to całkiem spoko. Niektórzy piszą ze wypalają się im co 100km albo i mniej ciakaw jestem czy kontrolka zapali się równo na 80g A to sorry chyba źle zrozumiałem "w dobrej firmie / formie" Będzie nieustannie regenerować , może też silnik gasnąć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qubape Zgłoś #62 Napisano 28 Grudnia 2019 A Ty już masz regenerację/nowy/usunięcie za sobą ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #63 Napisano 28 Grudnia 2019 To, ze ma 60g na 80g to nie oznacza grubo... Grubo to jak bedzie mial 90-100g ale nadal moze prawidlowo chodzic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qubape Zgłoś #64 Napisano 28 Grudnia 2019 Właśnie o tym mówiłem, że gdzieś czytałem o takich wynikach powyżej 80 i dalej dpf działał prawidłowo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galux20 Zgłoś #65 Napisano 28 Grudnia 2019 Zimą mamy do pracy 30km Czyli najczesciej wypalanie mam pod domem Wyskakuje wtedy na 3 km prostą I to starcza. Podpowiedzccie jakie obroty są Najlepsze wtedy? N Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #66 Napisano 28 Grudnia 2019 Stabilne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galux20 Zgłoś #67 Napisano 28 Grudnia 2019 Dziękuję Czyli 2500 ok? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #68 Napisano 28 Grudnia 2019 Może być najważniejsze i najlepsze to płynna jazda bez zatrzymywania, hamowania, przyspieszania. U mnie jest to nie możliwe dlatego muszę z 15 min poświęcić żeby się wypalił, jeżdżąc po wioskach. Pomimo super spalania to już raczej mój ostatni diesel. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #69 Napisano 23 Stycznia 2020 (edytowane) Mój ma 73 tyś. i już był raz w aso w związku z częstym wypalaniem po roku użytkowania czyli 20 tyś. Po tej wizycie nie wyczuwałem wypalania przez ponad miesiąc, nie wiem co zrobili . Auto użytk. głównie w mieście na krotkich odc do 6 km. Miałem już 3 razy zapaloną kontrolkę dpf. bo ja przerywam ,nie czekam bo mnie to wnerwia. Wtedy trzeba jechać 80/h i wypalić filtr na trasie z 10 km. Ogólnie masakra z tym dpf. mnie przybywa oleju na bagnecie pod max, a wymieniam co 15tyś. Jakaż to ekologia...Euro 5 było znośne jeszcze i na tym powinni poprzestać.Też zauważyłem zależność od jakości paliwa. Leje tylko verve i to na jednej stacji tylko bo nie na wszystkich jest ok. Na tej stacji w zimie nie wypalal mi zauważalnie przez miesiąc a jak wypalał to krótko. Wcześniej to kilka razy na tydzień jak lałem byle gdzie ale zawsze jednak premium. Jeszcze nie jestem pewny do końca ale chyba w trybie SPORT wydaje mi się że częściej wypala pewnie dla tego żeby był większy zapas przy dynamicznej jeździe ale to i tak w mieści nie daje nic bo jak trochę bardziej deptam to potem na krótkich odcinkach do 6 km nie może go dopalić ,w zimę tym bardziej gorzej bo zanim się rozgrzeje silnik to ja już pod pracą albo w domu. Mam ochotę wywalić to dziadostwo ale zastanawiam się czy nie można wymienić dpf na takiego z euro 5, który ma większą przepustowość . W fordzie tranzicie z euro 5 nie czuć w ogóle wypalania, a auto jeździ po mieście i ma już nalatane 200 tyś. Od nowości nigdy nikt nie narzekał . Edytowane 7 Lutego 2020 przez kubek197878 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krispassat Zgłoś #70 Napisano 18 Lutego 2020 Jak tak czytam te wszystkie posty, do dochodzę do wniosku, że te częste wypalania to standard. Jakoś nikt z piszących nie wymieniał go albo czyścił. Mam od niedawna B8 z nalotem 190kkm i parametry jak poniżej.Było 46% od ostatniego wypalania, aż tu nagle 100%+3% za jakieś 20km. Ktoś się wypowie ? To normalne ,że tak szybko podskoczyło i zaczęło się wypalać znów ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #71 Napisano 18 Lutego 2020 @krispassat obserwuj ... na podstawie jednego zdarzenia jeszcze nie wyciągaj wniosków Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #72 Napisano 18 Lutego 2020 Zdarzyło mi się że kiedy filtr wypalał się długo ale jednak przerwałem na sam koniec to po ponownym uruchomieniu nie wznowił wypalania a zrobił to dopiero po około 100km.Mam ponad 200 tyś km i wypala się regularnie co około 360 km. Masz zapełnienie 50g więc jeszcze sporo przed nim ale czytając Twoje inne posty masz problem z wtryskami i egr tak? a to może powodować częstrze zapychanie się filtra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #73 Napisano 18 Lutego 2020 (edytowane) 2 godziny temu, 1285 napisał: Zdarzyło mi się że kiedy filtr wypalał się długo ale jednak przerwałem na sam koniec to po ponownym uruchomieniu nie wznowił wypalania a zrobił to dopiero po około 100km też tak miałem często i pomimo że wsiadłem do auta zaraz, bo wyskoczyłem tylko na chwilę do sklepu. Ostatnio miałem akcje że nonstop wypalał po kilka razy , to jest dziwne. Nie przerywałem mu sesji. I działo się to w przeciągu 20 km .Ukończył Wypalanie bo widziałem po obrotach i spalaniu ale znów zaczął po kilku kilometrach jak ponownie odpaliłem auto. Nie butowałem go i ciągle na tym samym paliwie. A potem był spokój na 300 km. Edytowane 18 Lutego 2020 przez kubek197878 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krispassat Zgłoś #74 Napisano 18 Lutego 2020 4 godziny temu, 1285 napisał: Zdarzyło mi się że kiedy filtr wypalał się długo ale jednak przerwałem na sam koniec to po ponownym uruchomieniu nie wznowił wypalania a zrobił to dopiero po około 100km.Mam ponad 200 tyś km i wypala się regularnie co około 360 km. Masz zapełnienie 50g więc jeszcze sporo przed nim ale czytając Twoje inne posty masz problem z wtryskami i egr tak? a to może powodować częstrze zapychanie się filtra. P Był problem z EGR. Podobno był zasyfiony. Został wyczyszczony przez mechanika. Jak sprawdzić ten EGR ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #75 Napisano 19 Lutego 2020 więc u mnie 18g popiołu w oleju...po 75 tyś km jazdy w mieście. Gdybym tak zrobił drugie tyle to będzie razem z 6 lat. Więc wymiana na nowy filtr po tych nawet 6 latach to nie tragedia, a pewnie zrobi więcej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #76 Napisano 19 Lutego 2020 13 minut temu, kubek197878 napisał: u mnie 18g popiołu w oleju to powiadasz, że w czym masz ten popiół .... Przekroczenie wartości granicznej nie oznacza wcale, że dpf przestanie nagle działać, ani, że trzeba go będzie wymienić. Pamiętajcie, że to jest wartość wyliczana, a nie mierzona Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #77 Napisano 19 Lutego 2020 zawartość popiołu w oleju... a czemu tak to nie wiem... to chyba popiół co zostaje w filtrze tak ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #78 Napisano 19 Lutego 2020 Jeśli już to popiół olejowy :). "Oil" robi tu za przymiotnik, ale mniejsza z tym. A zanim zaczniecie się martwić częstym wypalaniem to upewnijcie się czy to przypadkiem system zarządzania energią nie podnosi obrotów, żeby doładować aku i zasilić wszystkie układy. Wypalanie dpf-a na pewno nie uruchomi się zaraz po odpaleniu silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #79 Napisano 19 Lutego 2020 (edytowane) Zaraz po odpaleniu nie ,ale po przejechaniu paru metrów już tak Edytowane 19 Lutego 2020 przez mkpol nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #80 Napisano 19 Lutego 2020 stary ... po 3 latach użytkowania tego auta doskonale wiem kiedy jest wypalanie dpf :) . Wcześniej miałem benzyniaki i stare diesle 1.9 tdi bez dpf. więc dla mnie był to szok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach