Skocz do zawartości
pobs

USTAWIENIE KOMUNIKACJI między vag-comem a portem USB

Rekomendowane odpowiedzi

to pojawia się okienko z wyborem portów Com np.6,7,12
w mendżerze urządzeń ustawić port zgodny z powyższym jednym kanałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lekko podsumowując aspekt sterowników USB do Visty 64 bitowej..

Ponieważ i do mojego kabelka nie dają sie zainstalować sterowniki ( komunikat w rodzaju "nie ta wersja- 64bit")

Mamy póki co 2 rozwiazania ( info z wątku)

1. Inny laptop z XP

2.Maszyna virtualna

czy ktoś ma 3 rozwiązanie? Nie mam laptopa zastępczego a te karkołomne sztuczki z wirtualnym XP...masakra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś podpowie co jest przyczyną braku możliwości większości funkcji w programie VAG-Com 3,112,Używam kabelka "niebieskiego"KKL-USB,sterowniki zainstalowane,porty ustawione,program odpala i odczytuje sterownik samochodu Passat B5fl 2001.Kiedy otwieram BASIC SETTING i wybieram np blok 004,odpalam silnik, włącza się na desce lampka świec żarowych i napis ENGINE WORKING auto zwiększa obroty i na zielono pokazuje w okienkach wartości ,natomiast przy wybraniu innego bloku,góra-dół -napis ERROR na czerwono w pozostałych okienkach i blokach.Nie mogę więc skorzystać w pełni z programu.O co chodzi?Laptop użyty to e-Machine na Vista Basic z opcją WIN MX 8,1 na bazie Win XP.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spróbuj przed wejściem w BS wejść w login i wpisać 12233 i ok

a potem w BS dopiero

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mamy póki co 2 rozwiazania

1. Inny laptop z XP

2.Maszyna virtualna

czy ktoś ma 3 rozwiązanie? Nie mam laptopa zastępczego a te karkołomne sztuczki z wirtualnym XP...masakra.

 

zainstalować jako drugi system Win xp,

ja tak mam ,pierwszy był win 7 a jako drugi doinstalowałem Win xp.

Jedyny problem w tym rozwiązaniu to taki ze podczas instalowania xp wysypuje sie nam loader win 7 i trzeba po instalacji

naprawić go z płyty win 7 i później odpowiednim programem ustawić bootowania systemów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam piszę tutaj wiele już przeczytałem ale nie znalazłem jakoś żadnej wskazówki na moją odpowiedź. Sytuacja wygląda tak ma lapka Acer na nim XP z SP3 do niego kabelek KKL (niebieski) zainstalowane sterowniki (najnowsze przynajmniej mi się tak wydaję) porty dobrze ustawione za równo w programie jak i lapku. Mój problem polega na tym że chciałem potraktować Vagiem silnik tak w celu kontrolnym bo drobny kłopot pojawił się z rannym odpalaniem i nie mogę połączyć się z silnikiem.

Gdy np wybieram Auto-Scan to tylko mogę połączyć się z ABS (nr 3), Instruments (nr 17), Airbags (nr 15), Cent. Conv. (nr 46).

Wszystkiego już próbowałem, odłączałem akumulator, sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, sprawdzałem na wszystkich jednostkach latency time od 1 do 16, zmniejszyłem wartość transferu do 1024 i nic dalej to samo?? Używam dwóch programów: VAG-COM Release 311-2 oraz Polski VAG 4.9. Nie ma pojęcia gdzie kryje się przyczyna?? Czekam na jakieś wskazówki i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
... nie mogę połączyć się z silnikiem.

Gdy np wybieram Auto-Scan to tylko mogę połączyć się z ABS (nr 3), Instruments (nr 17), Airbags (nr 15), Cent. Conv. (nr 46).

Wszystkiego już próbowałem....

 

Witam

to mi wygląda na słaby kabel nie i może się przebić.:dupablada.

miałem podobna sytuacje(najtańszy niebieski kabelek) ,tyle że mi udało sie załapać na jednym zakresie "latency"a objawiało się to tak,

na vag-u 311-2 nie łączył w ogóle z silnikiem,powtarzał chyba klika razy i wywalał komunikat ze nie może się połączyć,natomiast

Polskim Vagu 4.9 rwał połączenie i wypisywał jakieś bzdurne znaki w nazwie modułu,podczas połączenia i zaraz zrywał i restartował

od nowa,tak jak pisałem pomogło zmniejszenie prędkości transferu do 1024 i latency na 9 chyba .

Zakupiłem drugi droższy (Polski Vag) i tu bez żadnych problemów śmiga na domyślnych wartościach latency 16 i transfer na 2496,

wiec to mówi samo za siebie ,

Możesz jeszcze spróbować pobawić się w ustawianie na Polskim Vagu ,na silniku i ustawić transfer na 1024 i po kolei od 16 schodzić o jedno w dół tam widać jakie bzdurne dane są wpisywane w żółtych polach "informacji o sterowniku",jeśli próbuje sie z nim połączyć.gdy nie ma żadnej komunikacji nie wyświetla się tam nic ,jeśli jakąś łapie wyświetla tam nazwę itp.jeśli na którymś latency

zacznie wyświetlać jakieś dziwne znaki a nie nazwę to znaczy ze w tych okolicach powinien złapać poprawne połączenie ,jeśli nie uda się to tak jak pisałem za słaby kabelek i nie przebije się mnie w tym momencie pomagało cofniecie kluczyka o tyle tylko aby kontrolki zgasły wtedy sie połączył ,wyświetlił błędy ale niestety wtedy nie można nic w sterowniku już wykasować (to znaczy błędy się skasują te wyświetlone na w programie na komputerze ale nie w sterowniku silnika .

Edytowane przez dob12

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuje jeszcze po kombinować z VCDS-Lite. Jeśli to nie pomoże to chyba czas na nowy kabelek tylko już jakiś który da rade. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

to mi wygląda na słaby kabel nie i może się przebić.:dupablada.

miałem podobna sytuacje(najtańszy niebieski kabelek) ,tyle że mi udało sie załapać na jednym zakresie "latency"a objawiało się to tak,

na vag-u 311-2 nie łączył w ogóle z silnikiem,powtarzał chyba klika razy i wywalał komunikat ze nie może się połączyć,natomiast

Polskim Vagu 4.9 rwał połączenie i wypisywał jakieś bzdurne znaki w nazwie modułu,podczas połączenia i zaraz zrywał i restartował

od nowa,tak jak pisałem pomogło zmniejszenie prędkości transferu do 1024 i latency na 9 chyba .

Zakupiłem drugi droższy (Polski Vag) i tu bez żadnych problemów śmiga na domyślnych wartościach latency 16 i transfer na 2496,

wiec to mówi samo za siebie ,

Możesz jeszcze spróbować pobawić się w ustawianie na Polskim Vagu ,na silniku i ustawić transfer na 1024 i po kolei od 16 schodzić o jedno w dół tam widać jakie bzdurne dane są wpisywane w żółtych polach "informacji o sterowniku",jeśli próbuje sie z nim połączyć.gdy nie ma żadnej komunikacji nie wyświetla się tam nic ,jeśli jakąś łapie wyświetla tam nazwę itp.jeśli na którymś latency

zacznie wyświetlać jakieś dziwne znaki a nie nazwę to znaczy ze w tych okolicach powinien złapać poprawne połączenie ,jeśli nie uda się to tak jak pisałem za słaby kabelek i nie przebije się mnie w tym momencie pomagało cofniecie kluczyka o tyle tylko aby kontrolki zgasły wtedy sie połączył ,wyświetlił błędy ale niestety wtedy nie można nic w sterowniku już wykasować (to znaczy błędy się skasują te wyświetlone na w programie na komputerze ale nie w sterowniku silnika .

 

 

Mam podobny problem , tyle ze wczesniej skanujac ten sam silnik tyle ze w audi 80 zeswapowane 1.8T oznaczenie AEB nie mialem problemow , widzialem wszystko od a do z , teraz natomiast w passacie b5 z tym samym motorem widze tylko adresy 08 klimatronic ,17immo ,46 modol komfortu... program vag-com409

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie a co to za komunikat "too many communication error to continue" jakies 3 miesiace temu normalnie kabelek(niebieski) śmigał aż do dzis i objawia mi sie tym ze własnie komunikatem.

1. test w vagcom 409.1 przechodzi daje "save"

2. porty com1 sa zgodne

 

kabel padł ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wymieniam licznik w moim passku. Koledzy z forum powiedzieli mi jakie interfejsy należy kupić do tego zabiegu. vag tocho działa poprawnie, natomiast vag kkl niebieski kabelek nie może znalezć sterowników. Podaje katalog w którym się znajdują i nic... Próbowałem już wgrać inne, ale ta sama sprawa... System operacyjny to XP lapek maxdata. Co w takiej sytuacji zrobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Panowie mam problem robiłem formata laptopa i tera nie mogę zainstalować kabla OBD II... Skąd moge wziąć sterowniki? Z góry dzięki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Zakupiłem Polski Vag 2.5 + kabel 409.1

Po podpieciu pod komputer z Win XP kabel jest rozpoznawany, ale żadne sterowniki do niego nie pasują.

A w menedżerze wychodzi coś takiego:

screen_menedzer.jpg

 

Próbowalem juz roznych sterownikow i nic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
niestety nadal nie moge zrobic testu. wywala komunukat

COM port status OK.

interface status :3 -not found or not ready

 

 

CO ROBIC BO JUZ NIE MAM POMYSLOW

 

 

wszystko ok . dzis udalo mi sie podlaczyc interface i wykasowac blad air bag.pozdrawiam wszystkich co mi pomogli

 

Panowie mam to samo ;/ siedzę już od dwóch godzin nad tym i nic.. mam kabel od Viakena, VAG KKL. Przewertowałem forum i sporo osób miało widzę ten sam problem, ale w końcu im się udało. U mnie póki co kicha.. nie idzie połączyć się z interfejsem pomimo, iż porty ustawiam na COM3, sterowniki zainstalowałem te co mi dali na płytce i nic.. próbowałem już wszystkiego. Zaznaczę też, że za każdym razem jak robię test przekręcam kluczyk..

 

Pomoże ktoś?

 

Może to wina laptopa.. mam asusa z systemem win7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zaznaczę też, że za każdym razem jak robię test przekręcam kluczyk..

Test robi sie na wpiętym interfejsie i wyłączonym zapłonie(czyli kluczyk w stacyjce ale nie przekręcamy nim,nic sie nie świeci na liczniku)

Ważne aby robić to w odpowiedniej kolenośći:

1.wpinamy interfejs do gniazda obd w samochodzie,

2.wpinamy drugi koniec USB do laptopa

3.uruchamiamy program Vag Com i robimy Test(zapłon wyłączony)

jesli chcemy sie połączyc z jakims sterownikiem dopiero teraz włączamy zapłon(przekręcamy kluczyk aby zaświeciły sie kontrolki,ale bez odpalania auta)

Jeśli wszystko zrobimy według tej procedury i mamy dobrze ustawione porty i kabelek jest ok,to test musi wyjść dobrze.

A komunikat powinien wyglądać niej wiecej tak

 

ATTACH=CONFIG]84167[/ATTACH]

test.jpg

Edytowane przez dob12

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy mi ktos pomoze bo mnie zaraz cos trafi :[ Stan portu: OK Interfejs: Nie wykryto! Probowalem juz chyba wszystkich mozliwych opcji jakie opisane sa w dziale ale nic to nie daje albo ja cos zle robie albo nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy mi ktos pomoze bo mnie zaraz cos trafi Stan portu: OK Interfejs: Nie wykryto! Probowalem juz chyba wszystkich mozliwych opcji jakie opisane sa w dziale ale nic to nie daje

 

 

albo ja cos zle robie albo nie wiem.

 

Jan tez nie wiem co robisz i jak ,lub czego nie robisz bo nic nie opisałeś.Jaki kabel jaki system ,jaki program,jak ustawiony port,jakie wartości w ustawieniach com itp.Więc nie sadze żeby Ci ktos cokolwiek napisał i pomógł bo nie podałeś żadnych informacji.

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja zakupilem kabelek "Interfejs diagnostyczny VAG KKL OBD2 na usb" i moj problem z tego co przeczytalem na forum polega na tym iż zainstalował się on na "com8" a powinien na "com3" nie wiem co mam zrobic zeby zwolnić "com3" - czy ktoś mógłby mio w tym pomoc

Prosze

 

Nie wiem co mam odinstalowac, mam windows vista strowniki do kabelka zainstalowaly sie normalnie jedynie p[roblem z tym portem COM3

 

tu screen z menagera systemowego:

 

91244420.jpg

comy.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam ja zakupilem kabelek "Interfejs diagnostyczny VAG KKL OBD2 na usb" i moj problem z tego co przeczytalem na forum polega na tym iż zainstalował się on na "com8" a powinien na "com3" nie wiem co mam zrobic zeby zwolnić "com3" - czy ktoś mógłby mio w tym pomoc

Prosze

 

Nie wiem co mam odinstalowac, mam windows vista strowniki do kabelka zainstalowaly sie normalnie jedynie p[roblem z tym portem COM3

 

tu screen z menagera systemowego:

 

[ATTACH=CONFIG]86690[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]86691[/ATTACH]

 

Troszkę pomyliles. Musisz ten com8 zmienić na com z przedziału 1-4. Któryś na pewno będzie wolny. Jak już ustawisz port com w menadzerze to potem taki sam port com ustawiasz w vag-com. Tyle.

Na zrzucie coś masz na com2. Co to?

Edytowane przez czaja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności