Krawcol82 Zgłoś #161 Napisano 27 Marca 2019 Tego nie pamiętam, ale syczenie było dość mocne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Golab16 Zgłoś #162 Napisano 27 Marca 2019 Tak czytam o tej chłodnicy EGR i rzucają mi sie w oczy pewne sprzeczne kwestie. W aucie nie ubywa mi płynu chłodzącego co jest związane z uszkodzeniem chłodnicy egr. Czuć we wnętrzu zapach spalin natomiast nie czuć zapachu płynu chłodzącego. Mógłby ktoś dać jakiś pomysł jak to zdiagnozować ? Spaliny w zbiorniku wyrównawczym ? Może można zrobić jakiś bajpas żeby ominąć tą chłodnice ? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #163 Napisano 27 Marca 2019 Przypomniałem sobie o tym zapachu spalin w aucie-też to miałem. Nie ubywało mi płynu chłodniczego. To było 8-9 lat temu-stąd to przypominanie na raty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Golab16 Zgłoś #164 Napisano 29 Marca 2019 Zauważyłem że mój temat został podpięty pod inny bardzo podobny. Czy założycielowi tematu udało się rozwiązać problem ? Macie jeszcze jakieś pomysły ? co byście obstawiali ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzonybravo Zgłoś #165 Napisano 18 Lipca 2019 Siemano, problem rozwiązany. W moim przypadku mechanik (do tego momentu bardzo zaufany) przy wymianie silnika , przekładał również uszczelniacz wału od strony skrzyni. Niestety założył go źle - było przesunięcie o kilka mm. Po poprawnym ustawieniu uszczelniacza - zmiana sychronizacji rozrządu na kole od wałka, dawała efekty w postaci coraz to innej pracy silnika, jednak komputer nadal nie widział kąta. Podmieniłem jeszcze czujnik położenia wałka - i jak ręką odjął. Ustawiliśmy synchronizację na -1,5stopnia i jest mailna Zaś przyczyna zapachu spalin w kabinie było brak jednej śruby na łączniku wydechu w jego środkowej części. Założyliśmy śrubę i już nie czuć w kabinie nic. Na ten moment borykam się z kopceniem na czarno przy przyśpieszaniu ale tutaj obstawiam raczej źle przeprowadzony proces renegracji trubiny gdyż posiada ona duży luz poprzeczny na wałku i dotykając palcami wewnętrzej ścianki turbo od strony dolotowej, czuć ewidentne zgrubienie i rysę oraz dodatkowo dosyć mocno gwiżdze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grzechu89PTB Zgłoś #166 Napisano 27 Sierpnia 2020 Witam. Szukałem czytałem i niestety albo dość nie starannie albo nie ma podobnego problemy. Pacjent: B6 2.0 TDI BMR 170KM DSG Zauwazylem ze w przedziale od 60 stopni do pełnego rozgrzania autko dymi na jasny biały kolor, jak już chwilę pochodzi w pełni rozgrzany dmienie ustaje. Dodam że ubywa płynu chłodniczego ale robiłem test szczelności chłodnicy płynem reakcyjnym i nic nie wykazał. Pomocy bo brak mi pomysłów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makova Zgłoś #167 Napisano 5 Listopada 2020 2,0 tdi BPW. Mialem taki przypadek kopcenia na bialo. Rozwiazaniem jest wymiana odmy. Trzeba wymienic cala pokrywe zaworów, bo odma jest niewymienna. Niestety zanim znalazlem rozwiązanie tez mialem turbine w regeneracji, sprawdzane pompki, wycinany dpf (bo caly zaolejony). Stracilem kase i mase czasu. Niestety. Tylko nowa pomoze na kolejne tys km. Nie traccie czasu ma pseudomechaniorow. Moj mechanik tez sie mocno zdziwil jak pomoglo to proste rozwiazanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Johny1992 Zgłoś #168 Napisano 1 Lutego 2021 Miałem podobny problem passat 2.0 tdi gdy zimny kopci na biało i zapach był gryzący nadmienię iż mój ma dpf. Szukałem w wszystkim i okazało się że ktoś przedemna włożył silnik o innym oznaczeniu i komora spalania była inna i kopcił na biało po zagrzaniu problem ustępował. Mechanik stwierdził że nie ma sensu tego ruszać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojnaradam78 Zgłoś #169 Napisano 4 Lutego 2021 Mam to również po odpaleniu przez pare minut kopci na biało po kilku min problem znika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xpawlakx Zgłoś #170 Napisano 3 Kwietnia 2021 Audi A3 1.9Tdi 105km . Problem ten sam jak u innych dym bialy tylko podczas pierwszego odpalania po dłuższym postoju . Znika po około minucie może mniej . Z mojego punktu widzenia problem tak jakby coś było spalane po postoju . Wymieniony rozrząd, uszczelniacze wtrysków, nowe świece,zero błędów w komputerze silnik pracuje ok od samego odpalenia bez problemów i straty mocy . Czytam to wszystko i dokładnie nie wiem co może pomóc bo nikt nie to w 100% nie odpowiedział. Mój mechanik mówi że może zawór Egr do wymiany ale nie widzę tu podstaw do jego wymiany bo jak byłby ciepły silnik i przyspieszał to by równie coś się pokazywało z rury . Czy w ogóle warto szukać rozwiązania tego problemu czy jest to w jakiś sposób niebezpieczne dla silnika ten chwilowy dym ? Co tak naprawdę trzeba zrobić by to wyeliminować? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zibi1961 Zgłoś #171 Napisano 4 Kwietnia 2021 Jak na biało to mikroskopijne ilości płynu chłodniczego zbierające się w cylindrach w czasie postoju .Wyczytałem to na necie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
superniga Zgłoś #172 Napisano 20 Lipca 2021 Ja dałem tej kurwie miodu i samo przeszło. Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lukaszmajer Zgłoś #173 Napisano 6 Października 2021 Witam , mam Skodę Octavię 2.0 TDI 2009r i kopci mi na zimnym silniku czuć jak by się spalił olej ale dymi na biało przez 2 sekundy i nie równo chodzi jak się rozgrzeje jest ok dajcie znać co mogę z tym zrobić bo nie znam się ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gulik Zgłoś #174 Napisano 13 Lutego 2023 W dniu 15.10.2009 o 21:11, dax6 napisał: Witam kolegow, temat juz sie gdzies przewijal , ale finalu nie bylo. Problem jest taki : odpalam zimny ( bez najmnieszych problemow ) i dymi na bialo - na wolnych obrotach. Zapach niespalonego diesla. NIE OLEJU !!! Po paru kilometrach wszystko wraca do normy i ani sladu dymienia. Silnik chodzi idealnie rowno. Moc taka sama. Wykluczam : - turbo - uszczelka pod glowica - woda w oleju - ubytki plynu - paliwo - ubytek oleju Mam silnik wyposazony w uklad wydechowy z filtrem czasteczek. Ale to nie ma znaczenia W internecie pojawia sie ten temat bardzo czesto , ale nikomu nie chce sie doprowadzic sprawe do konca. Gdzies cos naprawiaja i nie dziela sie wiedza z innymi. Koledzy, bardzo prosze , aby sie skupic wylacznie na tym problemie i nie rozwijac innych watkow. Moj silnik ma przejechane 80 tys km , 2006 rok bede wdzieczny za wskazanie usterki dax W dniu 15.10.2009 o 21:11, dax6 napisał: Witam kolegow, temat juz sie gdzies przewijal , ale finalu nie bylo. Problem jest taki : odpalam zimny ( bez najmnieszych problemow ) i dymi na bialo - na wolnych obrotach. Zapach niespalonego diesla. NIE OLEJU !!! Po paru kilometrach wszystko wraca do normy i ani sladu dymienia. Silnik chodzi idealnie rowno. Moc taka sama. Wykluczam : - turbo - uszczelka pod glowica - woda w oleju - ubytki plynu - paliwo - ubytek oleju Mam silnik wyposazony w uklad wydechowy z filtrem czasteczek. Ale to nie ma znaczenia W internecie pojawia sie ten temat bardzo czesto , ale nikomu nie chce sie doprowadzic sprawe do konca. Gdzies cos naprawiaja i nie dziela sie wiedza z innymi. Koledzy, bardzo prosze , aby sie skupic wylacznie na tym problemie i nie rozwijac innych watkow. Moj silnik ma przejechane 80 tys km , 2006 rok bede wdzieczny za wskazanie usterki dax Witam, mam podobny problem na zimnym silniku kopci na biało ,że nic nie widać ww lusterkach. Po jakiś po 5-10minutach mija po woli. Każdy mechanik mówi co innego. Nikt nie umie określić się co jest przyczyną. Czy ty doszedłeś od czego to może być? Auto volkswagen passat B6, 170KM. Witam. Mam podobny problem. Na zimnym silniku kopci na biało przez pierwsze 5-10minut później jest ok. Każdy mechanik mówi co innego, najlepiej wymienili by wszystko po kolei, żeby znaleźli usterkę. Passat B6 170KM. Będzie wdzięczny za podpowiedz co jest przyczyną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach