Skocz do zawartości
Beni0

zmiana 235/35/R19 na 235/40/R19 VW CC. Da radę?

Rekomendowane odpowiedzi

Ale pewnie i kleją sie dobrze. Ja z continentalem sie nie znam za bardzo. Jeżdziłem na dunlopach sport maxx i tam tez mieszanka jest miekka. Ale opona klei sie super. A dla mnie to ważne. Chciałem dunlopy kupić ale pomyślałem ze trochę zmienię i potestuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakie opony polecacie na lato 235/45 R17 (alu). Jazda dość agresywna. Pirelli, michelin continental?

Jakie macie sprawdzone typy?

 

A ja mam u siebie VREDESTEIN ULTRAC SESSANTA 235/40R18 95Y XL i po kilku miesiącach jazdy latem nie narzekam. A i wyglądają też extra.

A na zimę założyłem Vredestein Snowtrac 5 205/55R16 91T

I nie jest to żadna kryptoreklama z mojej strony.:roll

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Vredki lubią huczeć na początku. Ale potem już cisza :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja u siebie zauważam, że Conti Sport się bardzo szybko zużywają :/

potwierdzam.

aktualnie mam 2-gi komplet i bieżnik szybko znika ale coś za coś..... albo chce się bardzo dobrą oponę która pięknie się "klei" do asfaltu i szybko się zużywa albo opone z twardą gumą która starcza na dłużej ale znowu w zakrętach nie trzyma jak na "szynach"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja nie straszę Damian, sam zauważam to u siebie na letnich 18" i jeszcze przynajmniej 2 znajome osoby stwierdziły to samo.

 

I ja to potwierdzam :). Ale cos za cos.

235/40/18 ContiSport 5 na rownym asflacie, auto jedzie jak po szynach. Guma pieknie klei sie do asfaltu :), cicha. Na mokrym rowniez bardzo dobre wlasciwosci.

Z mojej strony polecam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cały czas dziwi mnie brak forumowych pirelli, michelin, goodyear. A jak te continentale na mokrej nawierzchni?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
albo chce się bardzo dobrą oponę która pięknie się "klei" do asfaltu i szybko się zużywa albo opone z twardą gumą która starcza na dłużej ale znowu w zakrętach nie trzyma jak na "szynach"
Wystarczy kupić michelinki i masz jedno i drugie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2 sezony na Goodyear EXCELLENCE 205/55 R16

Opona cicha komfortowa, dobrze trzymała sie asfaltu.

Po 30 tys jeszcze 5,5 mm bieżnika i co z tego. Jezdziłem 2 sezony.

Zalety prysły na początku drugiego sezonu. Wyząbkowany tył, zamieniłem i to samo.

Męczyłem się cały sezon z hałasem i po 2 sezonach opony do wyp.

Zawieszenie sprawne, wszystko w normie i tylko słysze ten typ tak ma, chyba mnie rozerwie :)

Teraz kupie najtańsze Barumki.

 

ps. mam kombi i na zimę wrzuciłem worek 30kg do bagażnika :)

z indeksami ciekawa teoria ale skorzystam z porady.

Edytowane przez maro18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do B6 szczególnie kombi trzeba kupować opony o wysokim indeksie prędkości, nośności i najlepiej jeszcze wzmocnione. B6 ma niestety tendencje do ząbkowania opon (zwłaszcza kombi). Można temu częściowo zaradzić pompując koła 0,2 atmosfery poniżej zalecanej przez producenta. Co do goodyearów nawet to nie pomaga.... No chyba że dwa worki ziemniaków na stałe w bagażniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam pytanie odnośnie tej tendencji do ząbkowania opon przez B6, czy to wynik nastawów zawieszenia, czy należy częściej kontrolować zbieżność by uchronić się przed ząbkowaniem opon?

Kupiłem kilka miechów temu auto z oponami Dunlop Blueresponce 205/55 R16, 91V, które już były do wymiany. Zakupiłem nowe opony Dunlop LM703 z 2013 w rozmiarze 215/55 R16 93V i nie chciałbym ich za szybko wymieniać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja zawsze biorę Continental Conti Sport Contact

 

również polecam te gumki, miałem na różnych autach, duże, małe, szybkie, wolne. Generalnie, trzy lata maksymalnego eksploatowania. Po 3 latkach, ładnie odprowadzają wodę, niestety przyczepność w zakrętach spadła.

Opona na max 3,5 roku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zależy kto ile jeździ. U mnie Conti Sport Contact 3 po dwóch sezonach wyjechały na szrot. Końcówka ich żywota to zero trakcji w deszczu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie, tak

im droższa opona tym bardziej miękka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam czy ktos zakładał do b7 19 calowe felgi ? Jak ten samochód wyglada trzeba coś majstrowac przy zawieszeniu by nie wygladal jak toczka i jakie najlepiej ET ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zakupione zostały contisportcontact bo zapasówkę mam taką. Wrażenia będą na wiosnę :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie dot rozmiaru opon/kół do Passata. Pacjent to B6 z silnikiem 1,6 benz=102 kM, skrzynia 5 bieg w 95% jazda tylko z kierowcą na pokładzie plus ewent bagaż ok 50 kg aktualnie na oponach 205x55x16. Czy dla ekonomiczniejszej jazdy, komfortu podróży (ciszej) jakby tak załozyć np 205x65x16? Czy bedzie wiekszy obwód koła a więc auto osiągające większe szybkości dla poszczególnych biegów, przy określonych obrotach silnika? Chodzi mi o to że przy 3 tys obr , na 5 biegu ma np 110 km/h a przy wiekszych kołach przy szybkości 110 km/h będzie silnik pracował na 2800 obr/min. Czy nie będzie obcierało o nadkole? wiadomo bedzie przekłamanie na prędkościomierzu ale to to najmniej ważna sprawa. Co sądzicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze kombinujesz,ale różnica w rozmiarze jest tak minimalna że tego nie wyczujesz. Ja tak samo myślałem,ale nie posunąłem się aż do takiego rozmiaru. Założyłem 205/60/16 i nie widzę żadnej różnicy poza wyglądem. Może przy 65 coś wyczujesz i zmierzysz . To już będzie cały rozmiar. Wejść raczej wejdą,tylko wygląd będzie nie ciekawy i będzie trochę pływał na zakrętach. Komfort się poprawi na dziurach na pewno. Na normalnej drodze bez zmian. Będziesz miał jeszcze wygodę z krawężnikami.Żaden ci nie będzie straszny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zna ktoś z Was może lub może sprawdzić w instrukcji wartości ciśnienia dla opon 205/50 R17 (zimowe)? W zestawieniach na pierwszej stronie nie znalazłem. Masa własna pojazdu 1454kg, z góry dzięki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zna ktoś z Was może lub może sprawdzić w instrukcji wartości ciśnienia dla opon 205/50 R17 (zimowe)? W zestawieniach na pierwszej stronie nie znalazłem. Masa własna pojazdu 1454kg, z góry dzięki :)

 

Obstawiam, że 2,3 lub 2,4 dla opon XL, ale poszukam czy moja instrukcja coś mówi na ten temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Obstawiam, że 2,3 lub 2,4 dla opon XL, ale poszukam czy moja instrukcja coś mówi na ten temat.

 

Byłbym wdzięczny :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności