CoolJakub Zgłoś #21 Napisano 20 Maja 2007 Mi też bulgotało i okazało się że uszczelka pod głowicą do wymiany. Po wymianie uszczelki i splanowaniu głowicy brak bulgotania. Tylko teraz dymi i jadę we wtorek na regulację i wymianę uszczelek w pompowtryskach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomekman Zgłoś #22 Napisano 3 Czerwca 2007 nooooo i winą mojego "przelewania" był zapowietrzony układ płynu chłodniczego - wymieniałem rozrząd razem z pompą wody i przy tej okazji jak gość musiał uzupełnić poziom płynu to go odpowietrzył - teraz jest ok, nic nie bulgocze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość a_r_t_i Zgłoś #23 Napisano 3 Czerwca 2007 Witam, Niestety bulgotanie dopadło i mnie Rozumiem że przyczyny mogą być dwie: 1) Uszczelka pod głowicą 2) Zapowietrzony układ chłodniczy W jaki sposób w domowych warunkach sprawdzić co jest przyczyną ? Czy poniższe porównanie jest błędne ? USZCZELKA -ubywa płynu chłodzącego -brudny płyn chłodzący ZAPOWIETRZENIE -płynu nie ubywa -płyn czysty Pzdr, Artur Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomekman Zgłoś #24 Napisano 3 Czerwca 2007 moim skromnym zdaniem tak (nie wiem jak z tym brudem, z ubytkami na pewno), a ponieważ wymieniając uszczelkę i tak wymieniłbyś płyn, a co za tym idzie odpowietrzył, to proponuję zacząć od tego drugiego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość arq Zgłoś #25 Napisano 3 Czerwca 2007 Ja tak mialem, do tego zaczał coraz mocniej wyrzucać wodę przez zbiorniczek wyrównawczy, wymieniłąme uszczelkę pod głowicą i jak ręką odjął, jest idealnie już ługi czas, a robię miesięcznie 15tysięcy km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kojot Zgłoś #26 Napisano 12 Czerwca 2007 A ja juz zrobilem 40 tys. na tym bulgotaniu i nic, smigam od wymiany do wymiany oleju i od cp do cpu. Takze nie przejmowac sie tylko jezdzic pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dominIS Zgłoś #27 Napisano 23 Czerwca 2007 u mnie też było to bulgotanie ale głównie przy gwałtownym zwiększaniu obrotów, zrobiłem moim paskiem 1,9TDI 130KM AVF jakieś 10tys km po zakupie (auto z 2004roku) i zaczoł chmurzyć na biało jak parowóz - świata nie było widać za mną jadąc - ale tylko na nagrzanym silniku i bulgotanie było już nawet na jałowym biegu - i co ? uszczelka wypierdzona, woda na 2 i3 cylindrze, głowica lekko wygięta 0,009 dopuszczalne 0,005 przy tych modelach z metalową uszczelka głowiczną żenada temp wody trzymał na dobrym poziomie olej w normie, auto serwisowane, chyba teraz kupię KIA wypas za małą kase a gnoji się tak samo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kisi Zgłoś #28 Napisano 3 Czerwca 2008 Witam, Niestety bulgotanie dopadło i mnie Rozumiem że przyczyny mogą być dwie: 1) Uszczelka pod głowicą 2) Zapowietrzony układ chłodniczy W jaki sposób w domowych warunkach sprawdzić co jest przyczyną ? Czy poniższe porównanie jest błędne ? Dzisiaj sprawdzalem u mechaniak asska ktorego chcialem kupic. Okazalo sie ze uszczelka pod głowicą. Plyn chłodzący wybijało ze zbiorniczka. Mechanik zrobił tak. Odkręcił pokrywkę zbiorniczka wyrównania i wlaczył silnik. Dolewal tak plytnu aby było "'pod korek". I obserwował. Powinno być równo jak tafla jeziora w bezwietrzny dzień. Jesli są bąbelki to znaczy że gdzieś jest nieszczelność (uszczelka, głowica). Taki test każdy może wykonać w domu. Dodatkowym efektem był efekt przelawania wody slyszalny wewnątrz auta, zwany też "odglosem kamyków" czy "bąbelkowaniem". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wejac Zgłoś #29 Napisano 15 Czerwca 2008 Witam koledzy Ja przejechałem z tymi odgłosami (kamyczki) ok 70 tkm i tak naprawde dopiero w ostatnim czasie zaczęło ubywać płynu.Pojawił sie jeszcze taki objaw jak twarde jak kamień węże od układu chłodniczego.Zrobiłem uszczelkę i powiem wam że to nie to autko(wcześniej nie narzekałem ,wydawało mi sie że jest mocny)przybyło mu sporo mocy. pozdrawiam:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris 968 Zgłoś #30 Napisano 21 Lipca 2009 witam ja miałem ten sam problem z bulgotaniem płynu w układzie przechodziłem stresy niesamowite bo byłem swoim paskiem za granicą noi koszty naprawy by były zbyt duże wiec ,ryzyko przejazd do polski na ubywającym płynie ale udało sie dotarłem prubowałem wszystkich możliwości zmiana korka ,zmiana termostatu,i nic to samo jeżeli obroty silnika nie przekraczały 2,200 na każdym biegu to płyn sie utrzymywał w normie jeśli troche szybciej to porażka noi przy tym twarde węże od chłodnicy, wiec tak jeśli układ chłodzenia jest szczelny nie ma wycieków ,temperatura trzyma 90 stopni to na 99,99% jest walnieta uszczelka pod głowica to jest problem naszych pasków w moim przypadku był przedmuch na czwartym cylindrze do kanału wodnego na tą chwile mój pasek jest po zabiegu mam zrobione około 1000km narazie wszystko gra ,wiec nie ma co się oszukiwać jeżeli macie taki same obiawy to kilka wirów w kieszeni i będzie wszystko ok pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andragon Zgłoś #31 Napisano 21 Grudnia 2009 u mnie pojawiło sie przelewanie i bulgotanie po wymianie rozrządu - mam 116km AJM 1,9 TDI - i z tym bulgotaniem dziwnym jeżdzę do dzsiaj - jak zwiększam obroty na nawiewie ECON - bulgocze przez chwilę, jak jest wlaczona klima to cisza - mam climatronic. Mechanik mówil ze to zapowietrzony układ i że to minie - minęło juz ponad 10.000 km i nic sie nie zmienilo - raz mi ubyło troche płynu z chłodnicy - dolalem i od razu pojechałem do mechanika - sprawdził czy uszczelka pod głowicą jest ok? - ważne to co mi powiedział - JEŻELI USZCZELKA JEST USZKODZONA TO PŁYN DOSTAJE SIE DO SILNIKA I WALI DYMEM NA BIAŁO - u mnie nic nie dymi wiec to wykluczylo uszczelkę - tak jak mówi...jezdze i nic sie nie dzieje - mam nadzieje ze dalej bedzie ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wania Zgłoś #32 Napisano 21 Grudnia 2009 Mi też bulgotało przy zwiększaniu obrotów przy ujemnych temp. i nie zgadniecie co było !!!! Ubywał płyn co jakiś czas do miń, już dzwoniłem po warsztatach, ile wymiana uszczelki. I tak bulgotało i bulgotało ale tylko przy minusie na zewnątrz. Tak naprawdę to się okazało, że po wymianie rozrządu zalano mi nowy płyn do chłodnicy G12. Zalano ale koncentrat G12 BEZ ROZCIEŃCZENIA z wodą destyłowaną. Koncentrat prz minusie miał zwiększoną lepkość czy tam gęstąść. Przy zwiększaniu obrotów nie dawał rady przepłynąć przez nagrzewnicę. Po rozcieńczeniu z wodą 1:1 wszystko OK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość cabanek__ Zgłoś #33 Napisano 19 Marca 2010 a ja słyszałem ze to mało wspołczynnika w klimie i on sie po prostu przelewa od fachowca Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #34 Napisano 19 Marca 2010 a ja słyszałem ze to mało wspołczynnika w klimie i on sie po prostu przelewa od fachowca jaki jest w klimie współczynnik ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piston Zgłoś #35 Napisano 19 Marca 2010 zeszlego lata mialem ten sam problem. w goracy letni dzien stalem 3 godziny w korku na zakopiance i nagle pojawil sie ten dzwiek. kilka dni sie z tym meczylem a okazalo sie ze wiatrak klimy nie dziala bo przepalil sie bezpiecznik 40A i klima sie przegrzewala, roslo cisnienie i bulgotalo. na szczescie nic sie nie zepsulo a grozilo rozszczelnieniem klimy i awaria kompresora. mechanik za kilka stowek chcial naprawic a podczas gdy dolewalem plynu do spryskiwaczy zauwazylem ze cos mi sie wkrecilo w wiatrak i nie kreci. koszt naprawy 5 zlociszy i 10 min pracy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MZiobro Zgłoś #36 Napisano 27 Września 2013 mi od momentu zakupu też bulgocze/przelewa się, wkurzający odgłos....zrobiłem już 48tys km , płynu nie ubywa , trzyma idealnie temperaturę...więc podejrzewam że ten typ tak ma... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #37 Napisano 2 Października 2013 Witam wszystkich:) Powiem Wam że u siebie też słyszę czasami tylko chyba jak zwrócę na to uwagę,ewidentnie jakby przelewająca się woda i sądzę że dzieje się tak z powodu zapowietrzenia układu np przy wymianie rozrządu bo raczej wtedy wymienia się też pompę wody,wymianie płynu układu chłodzenia,czy jakiejś usterce rozszczelnienia układu(ja tak miałem jak pękł wąż-2razy już) Ja się nie przejmuję tym bo uważam że to na 99%zapowietrzony układ-aha może na zimnym najczęściej to słychać bo dopóki nie osiągnie silnik 90st.C.to płyn chłodzący krąży tylko w siniku i nagrzewnicy(może najlepiej to sprawdzić wyłączając ogrzewanie w momencie ukazania się tego odgłosu znaczy zmienić z grzania na zimny nawiew żeby odciąć nagrzewnicę z obiegu...jak odgłos ustąpi to...będzie rozwiązanie:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #38 Napisano 2 Października 2013 (edytowane) może najlepiej to sprawdzić wyłączając ogrzewanie w momencie ukazania się tego odgłosu znaczy zmienić z grzania na zimny nawiew żeby odciąć nagrzewnicę z obiegu...jak odgłos ustąpi to...będzie rozwiązanieNiestety nie da się tego zrobić...Płyn chłodzący krąży w nagrzewnicy bez względu na to, jaka temp. jest zadana. Sterowanie temp. wnętrza odbywa się poprzez mieszanie powietrza zimnego i ciepłego nastawnikiem V68. W układzie nagrzewnicy nie ma zaworu, odcinającego do niej dopływ cieczy chłodzącej. Edytowane 3 Października 2013 przez tomnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #39 Napisano 4 Października 2013 Niestety nie da się tego zrobić...Płyn chłodzący krąży w nagrzewnicy bez względu na to, jaka temp. jest zadana. Sterowanie temp. wnętrza odbywa się poprzez mieszanie powietrza zimnego i ciepłego nastawnikiem V68. W układzie nagrzewnicy nie ma zaworu, odcinającego do niej dopływ cieczy chłodzącej. A to nawet nie wiedziałem. A to jaka może być przyczyna jak czasami zdarza się u mnie że nie grzeje tylko jakbym nie ustawił to zimne leci powietrze a zaś ostatnio wręcz odwrotnie,tylko ciepłe nawet przy ustawieniu LO...w klimie zawsze mam jakieś błędy odkąd nim jeżdżę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #40 Napisano 4 Października 2013 A to jaka może być przyczyna jak czasami zdarza się u mnie że nie grzeje tylko jakbym nie ustawił to zimne leci powietrze a zaś ostatnio wręcz odwrotnie,tylko ciepłe nawet przy ustawieniu LO...w klimie zawsze mam jakieś błędy odkąd nim jeżdżę.Nastawnik V68 , nieprawidłowy sygnał z jego potencjometru. http://forum.vw-passat.pl/threads/74130-Klimatronik-naprawa-silnika-klapy-regulacji-temperatury-blad-4F7-silownik-V68?p=1398375&viewfull=1#post1398375 http://forum.vw-passat.pl/threads/74130-Klimatronik-naprawa-silnika-klapy-regulacji-temperatury-blad-4F7-silownik-V68?p=804120&viewfull=1#post804120 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach