Skocz do zawartości
Gość marviz

Dziwne i denerwujące bulgotanie z układu klimatyzacji

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki te wątki już wałkowałem a za te siłowniki czy silniki muszę się zabrać kiedyś tylko brakuje mi motywacji:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączę sie pod temat "bulgotania". O ile nie jest to szkodliwe, to strasznie mnie irytuje i denerwuje ten odgłos. Przed momentem odebrałem samochód od mechanika i.... zonk:( odpowietrzał układ, dolewał, wylewał, przelewał, zwiększał ciśnienie, generalnie chyba wszystko co się dało i nic z tego, jak bulgotało tak bulgocze.... Wymienię uszczelkę a jezeli to też nie będzie to? Objawy u wszystkich te same, ale jednej konkretnej przyczyny nikt znaleźć nie może....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podłączę sie pod temat "bulgotania". O ile nie jest to szkodliwe, to strasznie mnie irytuje i denerwuje ten odgłos. Przed momentem odebrałem samochód od mechanika i.... zonk:( odpowietrzał układ, dolewał, wylewał, przelewał, zwiększał ciśnienie, generalnie chyba wszystko co się dało i nic z tego, jak bulgotało tak bulgocze.... Wymienię uszczelkę a jezeli to też nie będzie to? Objawy u wszystkich te same, ale jednej konkretnej przyczyny nikt znaleźć nie może....

 

Uszczelka pod głowica na 99%:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie problem bulgotania wystepuje tylko na zimnym silniku i bardziej zauwazalny jest przy niskich temperaturach. W trakcie jazdy już wszystko sie normuje i dzwieku nie ma. Ubywa mi troche płynu w prawdzie ale jest to efektem cieknącego reduktora od instalacji gazowej. Co powoduje takie bulgotanie na zimnym silniku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uszczelka pod głowicą do wymiany... niestety:glaszcze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam u mnie te same objawy. Ile można z tym jezdzić bo zrobilem już z tym 3500km. I jaki jest koszt wymiany uszczelki w afn?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwne bo jezdze juz calkiem dlugo z tym i zadnych problemow nie ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie też słyszę ale po dłuższym postoju na zimnym silniku i to raczej praktycznie zawsze przy pierwszym ruszaniu tak dynamicznie i wydaje mi się, że powodem tego jest nieszczelność gdzies przy czujniku temp. Bo płynu też mi ubywa co jakiś czas ale wątpię żeby to była uszczelka pod glowicą.wtedy są trochę inne objawy ...np duże ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym lub nie czysty plyn chłodzenia albo maź pod korkiem oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie czysty plyn chłodzenia albo maź pod korkiem oleju

Przerabiałem tenat usczelki pod głowicą u siebie 2 razu i tych objawów u siebie nie miałem

 

 

Za to wqrwiajace bulgotanie, ubywanie płynu i ciśnienie w układzie było w obu przypadkach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no dobrze ale w takim razie jak wytłumaczyć można to, że dosłownie po kilku minutach to bulgotanie ustaje? słychać tylko na zimnym silniku po kilku lub kilkunasto godzinnym postoju?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niewiemy dlaczego, mechanikiem nie jestem :D

jest jeszcze jeden obszerny temat tu na forum i większość zgodnie twierdzi ze ten dźwięk jest objawem padniętej uszczelki i po wymianie ustaje.

i tak jak piszesz u mnie w 2 przypadkach też był tylko przy zimnym aucie podczas przyspieszania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak ale ewidentnie wygląda to tak jakby sie uklad zapowietrzał.tez nie jestem mechanikiem ale do nich nie mam zaufania i dopuszczam myśl że na przykład mechanik stwierdził wadę uszczelki i ją wymieniał i się nie przyznał jeżeli np znalazł też nieszczelność w okolicach czujnika temp (podejrzewam u siebie) i ja usunął to musiało być już ok po wynianie rzekomo uszczelki....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nieszczelność w okolicach czujnika temp (podejrzewam u siebie)

więc wymień o-ring przy czujniku, to nic skomplikowanego ;)

dla ułatwienia oring o nr. N90316801 i wymiarze 19,6x3,65.

 

 

wygląda to tak jakby sie uklad zapowietrzał

uszczelka walnieta miedzy zaworem wydechowym, a kanałem wodnym i spaliny są popmowane w układ...

 

też sobie wcześniej robiłem nadzieję jak Ty że to jakaś błachosyka ale niestety rzeczywistość jest inna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze waldi, ja się zastanawiam czy to przypadkiem nie jest tak, że przy okazji wymiany uszczelki mechanik wymieni i odpowietrzy układ i przy okazji wymiany uszczelki zostaje wyeliminowane to bulgotanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przy okazji wymiany uszczelki mechanik wymieni i odpowietrzy układ

co wymienI?

przy okazji wymiany uszczelki zostaje wyeliminowane to bulgotanie

coś kolego namieszałeś w tym poście albo ja słabo kapuje już;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
więc wymień o-ring przy czujniku, to nic skomplikowanego

dla ułatwienia oring o nr. N90316801 i wymiarze 19,6x3,65.

 

Dzięki wielkie będę musiał go wymienić:)

 

 

uszczelka walnieta miedzy zaworem wydechowym, a kanałem wodnym i spaliny są popmowane w układ...

 

też sobie wcześniej robiłem nadzieję jak Ty że to jakaś błachosyka ale niestety rzeczywistość jest inna.

 

Tak nie mówię że nie jest to możliwe,ale czy w owej sytuacji objawy by się nie ukazywały częściej niż tylko przy pierwszym przegazowaniu od uruchomienia motoru?

 

Ja wiążę to z wyciekiem bo wyciek mam na pewno i to w okolicach właśnie czujnika bo często rano najwięcej jest mokro na połączeniu skrzyni i silnika z tyłu pod pompą vacum...

Edytowane przez waldi2807

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki wielkie będę musiał go wymienić

wsadż łapę w okolice czujnika i bedziesz wiedział czy z niego cieknie;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, mialem ten sam problem w AVF. Bulgotanie pojawiło sie z dnia na dzien jak przegonilem paska 200km/h. Tez myslalem ze to uszczelka pod głowica, ale wystarczy zdjac pod maske kratke akumulatora, i po prawej stronie ida dwa weze do nagrzewnicy. Jak dobrze pamietam trzeba lewy lekko zsunac ( tam jest mala dziurka okragla ) odpalic i dac gazu az trysnie plynem i szybko wsunac spowrotem i Wasz problem sie rozwiaze. Mam nadzieje ze pomoglem, pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności