studzien Zgłoś #101 Napisano 28 Marca 2018 Witam ten olej Fuchs to jakie ma parametry i jaką nazwę bo niewiem który sobie kupić albo jak bym mugł prosić o linka z tym olejem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #102 Napisano 5 Kwietnia 2018 Ktoś z praktykow może mi podać współrzędne korka wlewu i spustowego w manualu 6 biegowym? Czy są jakieś pułapki w procedurze wymiany? Jakaś technika specjalna? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafja Zgłoś #103 Napisano 5 Kwietnia 2018 Witam, w skrzyni po regeneracji /model LNZ/ został zalany Liquid Molly 75w80 przekazany razem ze skrzynią z regeneracji. Teraz okazuje się, ze chyba nie do końca to jest to... Na zimnej skrzyni po nocy jest klopot w redukcją z 2 na 1 gdy auto lekko się jeszcze toczy (ok 10km/h) przez jakies 400-500m. Później jakby olej się rozgrzewał i jest OK. Jest to upierdliwe bo zaraz po ruszeniu mam spowalniacze i muszę praktycznie zatrzymać się aby wbić 1-kę lub dusić 2-kę na obr. ok. 1000 co dobija mi dwumasę. W miejscu wszystkie biegi wchodzą bez problemu, nawet po nocy. Chcę zmienić na oryginał i to co znalazłem: https://www.skrzynie.com.pl/olej-vw-g052171-a2.html Olej przekładniowy VW G 052 171 A2D - ok 99zł/litr Jeden z kolegów poleca mi za to: https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3131211534341-FE21829-olej-przekladniowy,scr_dItems.html Olej przekładniowy FE21829 - ok. 57 zł /litr Gdzieś czytałem, że lepiej trzymać się oryginału VW niż zamienniki, ktoś jeszcze narzekał, że Febi też był gęstszy niż Flush... Co wy polecacie? Cena nie ma aż takiego znaczenia przy tych kwotach... Ile oleju wchodzi? Passat B7 2.0 TDI skrzynia z oznaczeniem LNZ /start=stop/ Proszę o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #104 Napisano 10 Kwietnia 2018 Poradziłem sobie- zagranica pomogła. Będzie i dla innych wskazówka: 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #105 Napisano 10 Kwietnia 2018 Niby tak.Ale chciałem wiedzieć,czy z prawej,czy z lewej,osłonę z dołu trzeba zrzucić.Po co się uczyć w trakcie,jak można ustalić szybko potrzebne narzędzia i czas roboty przed akcją. Rzeczywiście,oleju zwykle się nie wymienia,ale poziom to jednak warto sprawdzić.Kiedyś miałem Peugeota z 2 ręki i przypadkowo okazało się że oleju w skrzyni nie ma.Był mikrowyciek,śladów zero a po wielu tysiącach km olej zniknął... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #106 Napisano 10 Kwietnia 2018 Godzinę temu, ANDRIUBIKER napisał: (...)nalewamy olej przez górny korek do momentu aż zacznie olej wyciekać, czekamy chwilę, aż przestanie lecieć, na filmiku zbyt szybko wkręcił korek, co powoduje zbyt wysoki poziom oleju w skrzyni, nie robi to dobrze uszczelnieniom... i to cała filozofia Do 0AJ i np.: takiej M32 w GM'ach zalewa się więcej niż wynika to z ustawienia korka. W 0AJ to zalecenie serwisowe, w M32 - warsztatowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #107 Napisano 11 Kwietnia 2018 9 godzin temu, ANDRIUBIKER napisał: Tyle ze w lwach skrzynie typoszeregu BE byly niezniszczalne, nawet bez oleju To możliwe,bo jak się mechanik zapytał jak dlugo jeżdżę na suchej,to było już kilkanaście tysięcy:-) Ale to było auto z TAMTEJ epoki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #108 Napisano 11 Kwietnia 2018 Podałem wyjątki, bo ogólnie jest tak jak piszesz: nadgorliwość gorsza od faszyzmu Musiałbym sprawdzić w ELSA ale dla niektórych skrzyń w VW należy zakręcać korek jak jeszcze się leje olej co oznacza, że jeśli się nie wylewa lub jest na krawędzi to jest go za mało. Dziwne to ale taki był opis na 99% dla 02S (m.in. skrzynie w 1.8 TSI). Przeszukam i zaraz podam listę. EDIT: Skrzynia 02S (6-biegowa: 1.4TSI-TC, 1.8 TSI, 2.0 FSI): https://workshop-manuals.com/volkswagen/golf-mk6/power_transmission/6-speed_manual_gearbox_02s/gearbox_mechanicsoperation_constructiondiff./gearbox_oil/checking_and_topping_up_gear_oil/ Skrzynia 0A4 (5-biegowa: 1.9 TDI, 1.6 TDI, 2.0 TDI-110, 2.5i US): https://workshop-manuals.com/volkswagen/golf-mk6/power_transmission/5-speed_manual_gearbox_0a4/gearbox_mechanicsoperation_constructiondiff./gearbox_oil/checking_and_topping_up_gear_oil/ Dla 0AJ nie mogę znaleźć ale chyba na ruskim forum podawano aby nalewać do niej o 100-200 ml więcej na pochylonym aucie (więc tak jak dla powyższych). Co do samej zmiany oleju - warsztat w jakim naprawiałem przekładnię zaleca wymiany co 30.000-40.000 km w skrzyniach 6-cio biegowych. Dla skrzyń 5b niby można dłużej zwlekać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #109 Napisano 12 Kwietnia 2018 Wymieniłem u siebie. Przebieg 300 000; skrzynia KNS. To co wylałem miało kolor mocnej herbaty, w zasadzie nieprzezroczysty. Wystarczyło odchylić osłonę silnika ( tylnych 3 śrub nie odkręcałem) Korki puściły bez problemu. Nalałem,aż przestało kapać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #110 Napisano 12 Kwietnia 2018 Ja dziś zamawiałem olej, bo jest 30.000 km zrobione od remontu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #111 Napisano 11 Września 2018 (edytowane) Skrzynia: KVZ MUE MUH G 052 512 A2 KVT JWX JYL KWB G 052 171 A2 JJY JPG LHX LNY G 052 171 A2 KNS KXX LNZ KNU KZS KNY KXZ KRM LHD G 052 171 A2 Edytowane 27 Lutego 2019 przez rosol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dioda2806 Zgłoś #112 Napisano 28 Września 2018 Koledzy dla pewności do skrzyni NFV też wchodzi G 052 171 ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #113 Napisano 29 Września 2018 9 godzin temu, dioda2806 napisał: Koledzy dla pewności do skrzyni NFV też wchodzi G 052 171 ? Do 28.X.2013 G 052 171 A2 Od 29.X.2013 G 052 527 A2 Data produkcji auta jak coś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dioda2806 Zgłoś #114 Napisano 29 Września 2018 (edytowane) Marzec 2013 także wypada, że G 052 171 Mam 3 butelki z różnymi datami produkcji: 2013;2014;2016 myślicie, że te dwie starsze będą OK? W sumie leżakowane zamknięte na magazynie. Edytowane 29 Września 2018 przez dioda2806 dodatkowe pytanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KLICHO Zgłoś #115 Napisano 1 Października 2018 Ogólnie czy wlejesz taki czy taki nic się nie dzieje tak mówili pracownicy w VW ja ostatnio wlałem G 052 527 A2 tylko nie ori ale z Febi z tego co sie dowiedziałem Febi jest podproducentem oleju dla VW I tak olej powinno się zmienić co 60-80 tys mój miał 256 tys i zlewajać go wyglądał jak olej silnikowy. Wlałem 2.4 L . Biegi wrzuca się bardzo delikatnie aktualnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bhyzy Zgłoś #116 Napisano 9 Października 2018 Witam kolegów. Właśnie zamierzam wymienić olej w DSG w moim Passacie. Czy możecie podać mi jakiś konkretny typ oleju dla mojej skrzyni??? Rzeczywiście ciężko znaleźć konkretne info o oryginalnym oleju . Proszę o pomoc - co wlać żeby nie żałować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #117 Napisano 9 Października 2018 napisz oznaczenie skrzyni lub podaj VIN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sia&Cin_SRZ Zgłoś #118 Napisano 16 Października 2018 Witam. Chcę wymienić olej w manualnej skrzyni biegów ( MUJ ) gdyż tak do godziny jazdy jest ok, potem zaczyna się delikatne zgrzytanie przy wejściu na 4 bieg, zakładam że olej już dwoje wysłużył ( 200 tys). Czy ktoś wie ile oleju wchodzi i jaki olej polecacie. Może ktoś się orientuje gdzie jest korek wlewy i spustu, pewnie znajdę sam, ale każda informacja przyspieszy proces. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #119 Napisano 16 Października 2018 OE G052512A2 zapewne 2.3 litra wchodzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KLICHO Zgłoś #120 Napisano 16 Października 2018 Ja ostatnio zmienialem w b7 2011 2.0 TDI CFFB Numery oe G 052 527A2 ale wlalem FEBIEGO ale zgodny pod numery OE. Z tego co dowiedzialem sie to FEBI jest pod prosucentem oleju dla ASO. Przejechane pomad 2 tys i wszystko smiga az mialo. Nie slychac skrzyni a biegi wchodza bardzo plynnie i delikatnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach