Doran Zgłoś #61 Napisano 9 Czerwca 2014 Jeden problem jest taki że ASO nie chce podawać takich informacji, bo bardzo dużo ludzi ucieka od nich na rzecz innych warsztatów (przynajmniej w IE) Jakiś czas temu pytałem o numer części, to kontr pytań zadane mi zostało tyle ... "a po co mi to wiedzieć ??? itd ... W końcu z łaską i widocznym DUŻYM nie zadowoleniem, otrzymałem numer o który pytałem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wozny83 Zgłoś #62 Napisano 9 Czerwca 2014 Jeden problem jest taki że ASO nie chce podawać takich informacji, bo bardzo dużo ludzi ucieka od nich na rzecz innych warsztatów (przynajmniej w IE) Jakiś czas temu pytałem o numer części, to kontr pytań zadane mi zostało tyle ... "a po co mi to wiedzieć ??? itd ...W końcu z łaską i widocznym DUŻYM nie zadowoleniem, otrzymałem numer o który pytałem... Przypomnji mi się jutro postaram ci się dowiedzieć co i jak nr tel na PW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doran Zgłoś #63 Napisano 9 Czerwca 2014 (edytowane) Potrzeba 2,3 litra do mojej skrzyni. Kupiłem dziś olej przekładniowy G052171A2 w IE ASO ... cena obłędna 78€ / 319 pl za 3 litry Edytowane 21 Czerwca 2014 przez Doran Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zarembaz Zgłoś #64 Napisano 10 Czerwca 2014 Ja za 3 litry zapłaciłem w ASO 280zł. Może nie kombinuj tylko kup olej w ASO. Z doświadczenia ci powiem że żadnej różnicy w pracy skrzyni nie poczujesz. Drugi raz bym nie wymieniał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wozny83 Zgłoś #65 Napisano 10 Czerwca 2014 Ja za 3 litry zapłaciłem w ASO 280zł. Może nie kombinuj tylko kup olej w ASO. Z doświadczenia ci powiem że żadnej różnicy w pracy skrzyni nie poczujesz. Drugi raz bym nie wymieniał Zbyszek na pewno taka wymiana skrzyni nie zaszkodzi tylko wyjdzie jej na plus. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doran Zgłoś #66 Napisano 11 Czerwca 2014 (edytowane) Z doświadczenia ci powiem że żadnej różnicy w pracy skrzyni nie poczujesz. Drugi raz bym nie wymieniał Zbyszku, ja ci powiem że bardzo dobrze zrobiłeś że wymieniłeś olej, nawet na opakowaniu oleju który kupiłem jest napisane "użyć do 4 lat od daty produkcji" - Więc jak olej w skrzyni po 8 latach i 119 tys km może być dobry ... ? Co do różnicy- Ja niczego nie oczekuje, prócz dalszej bez awaryjnej jazdy, na "może" kolejne 8 lat Pozdrawiam Lukasz Edytowane 11 Czerwca 2014 przez Doran Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
korexus Zgłoś #67 Napisano 11 Czerwca 2014 użyć do 4 lat od daty produkcji Użyć, czyli wlać do skrzyni. sorry za oft Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarsyb Zgłoś #68 Napisano 11 Czerwca 2014 Doszukałem się ... potrzeba 2,6 litra do mojej skrzyni. Łukasz, nie 2,6l lecz 2,3l. Uwaga na to bo co za dużo to nie zdrowo. [ATTACH=CONFIG]120173[/ATTACH] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doran Zgłoś #69 Napisano 11 Czerwca 2014 (edytowane) Użyć, czyli wlać do skrzyni. No właśnie Bartek ... Ja nie mam problemów z czytaniem ze zrozumieniem ... Czyli jeśli ten olej ma jakiś termin przydatności (bo co by mu przeszkadzało sobie leżeć w zamkniętej CZYSTEJ butelce np. 8 lat, tak jak jest już 8 lat w skrzyni biegów i posiada już w sobie opiłki metali oraz inne zabrudzenia, łącznie ze skroploną parą wodną) fakt w skrzyni pracuje, ale nikt mi chyba nie próbuje wytłumaczyć że się nie zużywa i nie traci swoich właściwości. - - - - - aktualizacja - - - - - nie 2,6l lecz 2,3l Jarek, Bardzo ci dziękuje ... Jesteś pewny co do tej ilości ...? Bo w ASO nie powiedzieli mi jaka ilość powinna być, miałem zamiar spuścić stary i zobaczyć ile go będzie i zalać taką samą ilością nowego. Pozdrawiam Lukasz - - - - - aktualizacja - - - - - oleju sie nie wymienia jak nie trzeba "Producenci samochodów to firmy, które utrzymują się z produkcji i naprawy swoich pojazdów. Żeby przetrwać muszą sprzedawać kolejne wyprodukowane samochody. Gdyby auta się nie psuły, szybko zwinęliby swoje interesy. Przyjęto zatem średni okres eksploatacji samochodu, po którym potencjalny klient powinien oddać samochód na złom lub sprzedać i kupić nowe auto. W zależności od marki są to okresy 5-7 lat. W tym momencie dochodzimy do sedna - logiczne jest, że dla producenta okresem eksploatacji jest okres, który przyjmuje za średnią żywotność swojego produktu. Oczywiście auta te jeżdżą dłużej, a w naszym kraju jeszcze dłużej." Czyli okres eksploatacji mamy zdefiniowany - Myślę że tym cytatem zakończę rozterkę wymiany oleju w skrzyni biegów "Myślę że powyższe powody obalają mit oleju perpetuum mobile w skrzyni biegów. Oczywiście zawsze są wyjątki i wiele osób powie - ja mam najechane 300; 400 tyś i skrzynia chodzi jak ta lala. Na 10 palaczy po 15 latach palenia 3 czy 5 nie ma raka, a przecież papierosy są rakotwórcze Podsumowując - należy wymieniać olej w skrzyni biegów. Okres to ok. 5 lat lub 150 tyś km. Przy wymianie oleju najważniejszy jest .... olej. Prawidłowo dobrany, posłuży spokojnie do następnej wymiany lub dożywotnio" Użyłem komentarzy z artykułu - Autokult.pl "Oleje w skrzyni biegów" Edytowane 11 Czerwca 2014 przez Doran Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zarembaz Zgłoś #70 Napisano 11 Czerwca 2014 w TDI sześciobiegowym napewno wchodzi 2,3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doran Zgłoś #71 Napisano 11 Czerwca 2014 (edytowane) Jarek, Dzięki za PDF - wszystko jasne. (Myślę że nasz kolega Jarek nie będzie miał za złe) Transmission.pdf Pozdrawiam Lukasz Edytowane 11 Czerwca 2014 przez Doran Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
romeo9999 Zgłoś #72 Napisano 11 Czerwca 2014 łuki olej się wtedy wymieani ajk biegi cieżko wchodzą lub ją słychać to są dwa przypadki w których się wyminia olej w skrzynni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wozny83 Zgłoś #73 Napisano 11 Czerwca 2014 łuki olej się wtedy wymieani ajk biegi cieżko wchodzą lub ją słychać to są dwa przypadki w których się wyminia olej w skrzynni Olej się Wojtek wymienia jak jest przepracowany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doran Zgłoś #74 Napisano 11 Czerwca 2014 (edytowane) biegi cieżko wchodzą lub ją słychać to są dwa przypadki w których się wyminia olej w skrzynni Wojtek z całym szacunkiem, ale jak taka sytuacja ma miejsce, to myślę że nie pomoże nawet olej z "Akademi Pana Kleksa" bo skrzynia jest do wyje**** Edytowane 11 Czerwca 2014 przez Doran Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doran Zgłoś #75 Napisano 21 Czerwca 2014 (edytowane) 21.06.2014 - Olej wymieniony przy 120.000 tyś km, żadnych niepokojących objawów. Biegi chodzą jak w masełko, polecam każdemu po takim przebiegu i 8 latach. Weszło 2.3 litra - Dzięki Jarek !!! Olej po 8 latach i 120 tyś km był brunatny ... (koloru coli), nowy olej jest koloru "miodu". Pozdrawiam Łukasz Edytowane 21 Czerwca 2014 przez Doran Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arek810316 Zgłoś #76 Napisano 21 Czerwca 2014 21.06.2014 -Olej wymieniony przy 120.000 tyś km, żadnych niepokojących objawów. Biegi chodzą jak w masełko, polecam każdemu po takim przebiegu i 8 latach. Weszło 2.3 litra - Dzięki Jarek !!! Pozdrawiam Łukasz A jak kolego stwierdziles ze weszlo 2.3 litra??? Lales az do przelewu?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doran Zgłoś #77 Napisano 21 Czerwca 2014 (edytowane) Tak są dwie śruby ... Jedna spustowa, druga kontrolna. W trzeciej 1 litr butelce zostało mi 700 ml. Skrzynia jest zalana do dolnej krawędzi śruby kontrolnej (wymieniajcie uszczelkę na nową ZAWSZE) Edytowane 21 Czerwca 2014 przez Doran Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jeryk Zgłoś #78 Napisano 30 Października 2014 czy aby wiecie jaki było zapytanie na początku. Olej w skrzyni manualnej a nie automacie.Producenci ze względów marketingowych nie mówią o wymianie.Ma sie nie zepsuć na gwarancji.Myślę że nie jest wieczny a zatem kiedy wymieniać czy po 100tys,po 200.Może ktoś z branży kompetentny sie wypowie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doran Zgłoś #79 Napisano 30 Października 2014 (edytowane) 21.06.2014 - Olej wymieniony przy 120.000 tyś km, żadnych niepokojących objawów. Biegi chodzą jak w masełko, polecam każdemu po takim przebiegu i 8 latach. Weszło 2.3 litra Olej po 8 latach i 120 tyś km był brunatny ... (koloru coli), nowy olej jest koloru "miodu". Pozdrawiam Łukasz Producenci samochodów to firmy, które utrzymują się z produkcji i naprawy swoich pojazdów. Żeby przetrwać muszą sprzedawać kolejne wyprodukowane samochody. Gdyby auta się nie psuły, szybko zwinęliby swoje interesy. Przyjęto zatem średni okres eksploatacji samochodu, po którym potencjalny klient powinien oddać samochód na złom lub sprzedać i kupić nowe auto. W zależności od marki są to okresy 5-7 lat. W tym momencie dochodzimy do sedna - logiczne jest, że dla producenta okresem eksploatacji jest okres, który przyjmuje za średnią żywotność swojego produktu. Oczywiście auta te jeżdżą dłużej, a w naszym kraju jeszcze dłużej." Czyli okres eksploatacji mamy zdefiniowany - Myślę że tym cytatem zakończę rozterkę wymiany oleju w skrzyni biegów Myślę że powyższe powody obalają mit oleju perpetuum mobile w skrzyni biegów. Oczywiście zawsze są wyjątki i wiele osób powie - ja mam najechane 300; 400 tyś i skrzynia chodzi jak ta lala. Na 10 palaczy po 15 latach palenia 3 czy 5 nie ma raka, a przecież papierosy są rakotwórcze Podsumowując - należy wymieniać olej w skrzyni biegów. Okres to ok. 5 lat lub 150 tyś km. Przy wymianie oleju najważniejszy jest .... olej. Prawidłowo dobrany, posłuży spokojnie do następnej wymiany lub dożywotnio - - - - - aktualizacja - - - - - Fuchs robi oleje dla grupy VW, na 99% na tym wyjechal Twoj pasek z fabryki... NA100% NIE WYJECHAŁ NA TYM PASEK Z FABRYKI. G052171A2 - Olej przekładniowy dla mojej skrzyni GVT - - - - - aktualizacja - - - - - Za oryginal chca ok 100zl 300 pl za 120-150 tyś km to chyba nie tak dużo = 0.25 pl za kilometr Edytowane 2 Listopada 2014 przez Doran Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaszekkkk Zgłoś #80 Napisano 11 Czerwca 2015 Koledzy jaki olej do manualnej 6-stki 2.0 TDI ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach