Skocz do zawartości
Glizda

Podświetlenie nawiewów B5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !! , po poczytaniu na forum i przestudiowaniu zdjęć , wyjęcie kratek okazało się bardzo proste :) , dzięki opisom przygotowanym przez kolegów , przerobilem podświetlenie z żarówek na diody ( co zresztą poszło dość łatwo i sprawnie ) . Po podłączeniu do transformatora świeci bardzo ładnie , i tu zaczęły się schody :( , okazało się że na wiązkach od podświetlenia ( w aucie ) nie ma pradu ? , wszystkie inne podswietlenia działaja normalnie . Pytanie - czy od nawiewów jest jakiś osobny bezpiecznik ?. Poradźcie coś , bo miało być oblewanie a tu zonk :mad: . Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
okazało się że na wiązkach od podświetlenia ( w aucie ) nie ma pradu ? , wszystkie inne podswietlenia działaja normalnie . Pytanie - czy od nawiewów jest jakiś osobny bezpiecznik ?. Poradźcie coś , bo miało być oblewanie a tu zonk

 

bezpiecznik od oświetlenia jest ten sam

może masz wypiętą wtyczkę z gniazda (szukaj jej po zdjęciu klapki zasłaniającej dostęp do bezpieczników, wtczka dwupionowa a kable koloru brązowego i niebiesko-szarego)

Edytowane przez Mr. X

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK. dzięki , jutro pozaglądam . tak wyglada moje podświetlenie...

DSCF4216.JPG

DSCF4227.JPG

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SNEYK zobacz czy na pewno nie ma prądu w tych wtyczkach , możesz to zrobić w prosty sposób jeśli nie masz miernika , weź jedną diodę i przyłóż do wtyczki z podświetlania nawiewów , dioda świeci wtedy jeśli płynie przez nią prąd od anody (+) do katody (-) , jeśli zrobisz na odwrót wtedy dioda się nie będzie świecić . I to może być przyczyną tego że diody w nawiewach Ci się nie świecą :).

Pozdrawiam

Edytowane przez johny x

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój Passat to 1997 niestety (choć przyjemny to kolor i wygodny nocą) z zielonym podświetleniem, nie mniej, uważałem, że warto zmienić je na LED .

Diody mają też tę zaletę, że nie przepalą się tak szybko jak żarówka, nie strząchają itp.

 

 

Na początek operacja wyjęcia nawiewów. Tradycyjnie noże kuchenne ;) (wieczorem słaba fotka)

 

b91292c7c2c8e431m.jpg

 

Rozebrany nawiew, dioda z rezystorem, usunięty oryginalny światłowód.

 

4933b626eafc224bm.jpg

 

Gotowy zlutowany nawiew.

Wykorzystałem ucięte, stare żarówki jako kostki, po to, aby bezbolesnie podłączyć do instalacji w aucie.

Tył żaróweczki posłużył mi jako kostka podłaczeniowa.

 

Proponuję wszystkim podłączać diody szeregowo korzystając z jednego rezystora dla dwóch diód w nawiewie.

 

770e7a0974123580m.jpg

 

Efekt końcowy. Podłączone zasilania 12V.

 

9bda87adfeecdfbem.jpg

 

 

Miło by było wyrezać podświetlenie włączników oświetlenia kabiny zarówno ( podsufitka) z tyłu jak i przodu, tak jak to ma miejsce np w Audi A6.

Edytowane przez Doc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Doc mam pytanie, jaki zastosowałes rezystor do 2 diod. Ja rowniez probowalem zrobic to tak jak ty masz, kupilem tez diody zwykle zielone zamiast superjasnych. Ale pomimo tego jest roznica w podswietleniu. Swieci sie to na zielono-zółto i widac roznice pomiedzy reszta podwietlenia. Od nawiewow wyszla bardziej zolta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Doc mam pytanie, jaki zastosowałes rezystor do 2 diod.

1k.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, dalem wszystko jak mowiles. Kostki ze starych zarowek to chyba najlepsze rozwiazanie. Do tego troche kleju na cieplo do umiejscowienia diod i wyszlo pieknie. Tylko odcien jest troche bardziej zielono-zółty (jak liczniki) niz zielony jak panel nawiewów itd. Nie wiem dlaczego. Probowalem diod zwyklych zielonych i superjasnych i efekt ten sam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Bez srubokręta nic sie nie zrobi ja wstawiłem diody białe i dają za mało światła bo ledwo mi świeci a żarówka 1.2 wat jest za słaba i tyle eksperymentu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam Bez srubokręta nic sie nie zrobi ja wstawiłem diody białe i dają za mało światła bo ledwo mi świeci a żarówka 1.2 wat jest za słaba i tyle eksperymentu

Piasek , może masz skręcone podświetlenie i dlatego słabo świeci ? .Ja założyłem białe diody świecące na czerwono wielkość 5mm , na kazdą diodę rezystor 1kohm i świeci super , u Ciebie też musi nie ma bata !!!:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musi, chyba ze kolega dal diode do swiatlowodu oryginalnego ktory pewnie itak slabo przewodzi to swiatlo! Jak diody to tylko wprost na znaczki ktore maja swiecic. Ja tak zrobilem i dziala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Musi, chyba ze kolega dal diode do swiatlowodu oryginalnego ktory pewnie itak slabo przewodzi to swiatlo! Jak diody to tylko wprost na znaczki ktore maja swiecic.

Oczywiście , światlowody trzeba wywalić !! :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podpowiem jak w najlepszy sposób wyciągnąć nawiewy.

Zaczynałem od lewego. Po wielu podejściach i gimnastykach czterema srubokrętami i nozem obiadowym ( złamał się ale nawiew cały) najlepiej było zaczać wyciągać go od dołu po lewej stronie nawiewu. Wsadzamy głęboko srubokręt ok. 8-10 cm naciskamy go na dół aby zatrzaski nawiewu puściły tapicarkę. Wchodzą w nią na ok 0.5 cm. Gdy już podważymy wsuwamy od dołu śrubokręta plastykową kartę ( kredytową lub inną). Musimy najpierw odciąć z niej 1cm dgyz jest za szeroka i nie przejdzie pomiedzy dwoma zatrzaskami, a dwóch jednocześnie nie odblokujemy. Gdy juz podsuneliśmy karte tak samo postepujemy z drugim zatrzaskiem. Jak odblokowalismy dół nawiewu to góra wyjdzie nam bez problemu.

Później zamieszcze fotki jak wyszło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

77204336dk7.th.jpg

 

Te 3 dzyndzle trzeba przycisnąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyciagasz nawiewy (wszystkie sa mocowane tak samo)- ja to robilem dwoma srubokretami, sa tam takie male zaczepy- musisz to zrobic troche n sile. jak juz to wydostaniedz to zaczyna sie problem- sa tam takie plastiki w ktore masz wcisniete zarowki w oprawce, nie wiem jaki to typ ale sa dostepne w sklepach tylko ciezko je wyciagnac- ale da sie bo ja miale wszystkie spalone a juz swieca:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oto efekt koncowy 2dd1f0868ffdcf48med.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Masz tam na pewno podświetlenie , tylko popaliły Ci się żarówki

Skąd ta pewność? Nawiewy w passacie od 2002-go roku były montowane z podświetlaniem i bez podświetlania. A po drugie 3 latka to chyba za mało żeby wszystkie żarówki się spaliły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skąd ta pewność? Nawiewy w passacie od 2002-go roku były montowane z podświetlaniem i bez podświetlania. A po drugie 3 latka to chyba za mało żeby wszystkie żarówki się spaliły.

No zdziwił byś się , te żaróweczki palą się nawet zaraz po założeniu !!:) . Ja mam paska z 2001r. i podświetlenie miałem , to myślę że w 2005 r. też montowali ale najlepiej sprawdzić i sprawa jasna ;)

 

 

POZDRAWIAM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam paska z 2001r. i podświetlenie miałem

Zgadza się, podświetlenie nawiewu w pasku do 2002-go roku było w każdym, a powyżej 2002

od 2002-go roku były montowane z podświetlaniem i bez podświetlania

Tak więc 2005 r. może nie mieć od nowości podświetlenia. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką reakcje

Tez mi się wydaje ze tam niestety nie ma fabrycznego podswietlenia,bo nie chce mi sie wierzyć że walneły by wszystkie,niedawno przed zakupem autko miało przegląd w Niemczech i wątpie żeby wyjechał z serwisu bez wymiany żarówek.Poprzedni właściciel to jakiś dyr.

pozdrawiam serdecznie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności