Skocz do zawartości

    Rekomendowane odpowiedzi

    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2004

    Pomożcie! Jak wymienić żarówki w nawiewach powietrza, chodzi mi konkretnie jak zdemontować przednie nawiewy i jakie są tam żarówki (ile watowe) próbawełem tak i siak i myśle że jak w to przypie....ole ta samo zara wypadnie! Jak pomożecie to zrobie z tego reportaż i wyśle Jędrusiowi , aby umieścił to w dziale warsztat! PLEASSSSSE.................... :cry:

     

     

    //zmieniłem temat - kuczlaw

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość rwojda

    temat jest banalny wkładasz jeden płaski śrubokręt najpierw od góry a potem od dołu przytrzymując podważoną stronę drugą ręką i kratka jest na wieszchu tylko nic na siłe bo deska jest mięka i może pęknąć pisał o tym dokładniej mr who i były rysunki więc troszkę łatwiej ale i tak sobie poradzisz. A żarówka a w zasadzie cała oprawka bo tak to sprzedają kosztuje 16.90. Powodzenia :lol:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Gawronik
    A żarówka a w zasadzie cała oprawka bo tak to sprzedają kosztuje 16.90. Powodzenia :lol:

     

    I dlatego ja poważnie myślę o wymianie ich na diody wg. opisu zawartego w "Warsztacie". Z tym, że nie na niebieskie, tylko czerwone, by było jak oryginał.

    Zastanawia mnie jednak coś innego: jakiej "mocy" dać diody, jakiej jasności, by nie "waliło" zbytnio po oczach, ale i żeby jednak widocznie świeciło... ;)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość markus227

    Akurat u siebie wymieniałem te cholerne żarówki-- gdybym się kierował instrukcją to bym nigdy tej podwójnej kratki nie wyciągnął tylko połamał w cholerę---potrzebny są dwa płaskie śrubokręty o łagodnych krawędziach oraz dwie opaski elektryczne z tych grubych lub coś podobnego płaskiego,,chodzi o to by w momencie podważenia kratki wsadzić opaskę aby zapobiec ,żeby zaczep kratki nie wskoczył spowrotem do otworu---można użyć jakiegość smarowidła {wazelinka,teflon}aby był poślizg---są dwa zaczepy u góry i dwa dole kratki, Odnośnie żarówek to są białe w oprawce oryginalne trochę przerobiłem z telefonicznych ponieważ wczasie wymiany nie miałych do takich dostępu--a kolor daje czerwony plastik-także inny kolor wymaga trochę innej rzeźby--powodzenia 8)

     

     

    1.9 TDI AFN 81KW Kombi'98

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 1997

    Wyciąganie nawiewów wymaga cierpliwości - też przez to przechodziłem :D Ja chyba nawet używałem kombinacji trzech śrubokrętów, ale już nie jestem pewien, bo kilka razy do tego podchodziłem :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość fatboyx

    Ja wyjąłem środkowy nawiew, odłączyłem podświetlenie bez problemu, ale po podłączeniu nawiewy nie są podświetlone. Przestał świecić się (wyjmowany) środkowy nawiew i nawiew po stronie pasażera (którego nie ruszałem). Ten po stronie kierowcy działa OK.

     

    W moim podłączeniu podświetlenia nie było żadnych skomplikowanych rozwiązań, po rpostu podważyłem małym śrubokrętem i wyszło.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość slawo1972

    OK ,ale gdzie podważyłeś wtyczkę zasilającą od spodu czy przez otwór w kształcie litery L ? Jeżdże z takimi zwisami i nie wiem ile pociągnę bo nerwus jestem straszny i jeszcze je obetne albo do Odry z nim. :622:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Ale też VW ;)
    Rok prod: ---

    Heh obejzyj tam dobrze ta wtyczke :) z jednej strony masz taką wypukłość możesz ob nia oprzeć śrobokret płaski i też wyjdzie.. albo ciensze tempe "cuś" wsadzic w otworek pod wtyczka i tez wyciagniesz :) tak samo potem jest z żarowka :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość kiju

    Witam, sporo sie juz pojawilo informacji na temat wymiany zarowek w nawiewach w B5 3B. Ja wlasnie sie do tego zabieram i poki co kicha. Probuje tymi plaskimi srubokretami wchodzic w miejsca pokazane na rysunkach w "warsztacie" ale do niczego to nie prowadzi. Zaczynam od gornych zaczepow ale nie chce sie wysunac do przodu za zadne skarby. Moze mi ktos udzielic jakis praktycznych wskazowek, jak dokladnie tymi srubokretami operowac?? Rozumie ze te zaczepy trzeba jakos wciskac od gory w nawiew a nie w kokpit??

    Czekam na zyczliwa pomoc i z gory dziekuje.

    Pozdrawiam :641:

    Kiju

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: ---

    :614: pomiędzy nawiew a kokpit

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość kiju

    Marek, ja rozumie ze srubokret miedzy nawiew a kokpit, tylko co dalej??. Zatrzask jest chyba czescia nawiewu a nie kokpitu, wiec chyba trzeba go srubokretem jakby dociskac do nawiewu, czy tak???

    pozdrawiam

    Kiju

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B4 2.8 VR6 174KM (AAA)
    Rok prod: 1994

    no tak, trzeba go docisnąć do nawiewu, ale z wyczuciem, żeby czegoś nie połamać :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B7 2.0 TDI 170KM DSG
    Rok prod: 2012

    Ja przy wyjmowaniu nawiewow posluzylem sie nozami, zwyklymi, kuchennymi :) one sa plaskie i szerokie co nie powoduje "zalaman" na deske rozdzielczej. Jak je wlozysz w odpowiednie miejsce tam gdzie sa zaczepy i mocno zaczniesz ciagnac za krawedzie nawiewu to wyjdzie bez problewu. Fakt jest to troche trudne, troche zabawy jest, ale nie porysuj sobie, ani nie zagnij deski

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: ---

    Wszystko jest na forum pięknie opisane, podam ci link do działu gdzie zamieściłem wyczerpujący manual jak do tego się zabrać.

     

    Zmiana/wymiana żaróweczek podświetlenia nawiewów powietrza

     

    Jeśli chodzi o spalanie to również jest taki temat.

     

    A tu jest spis treści FAQ do działu B5 (3BG)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość marbed

    Żarówki od nawiewów wymienisz spokojnie sam. Kup tylko lampki w serwisie bo nie dostaniesz takich gdzie indziej. Koszt żaróweczki w serwisie - ok. 17 zeta (masakra). Przy demontażu nawiewu stosuj się do opisu w tym serwiesie. Po zdemontowaniu nawiewu należy delikatnie rozmontować obudowę oświetlania i z wyczuciem wyjąć żarówkę z obudowy. Ja miałem z tym problem ale po półgodzinnym "myśleniu" poradziłem sobie. Rób to tylko z wyczuciem bo można połamać plastiki i prowadnice od światła. Ogólnie rzecz biorąc ktoś w VW musiał ciężko myśleć nad tym oświetleniem .... :mur:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość kowalwalcz

    tam sa wsadzone zwykle zarowki 12v takie male, ja poprostu przelutowalem to wszystko i jest okco praqda mialem troche roboty ale po 17 zl za sztuke to wolalem sam to zrobic

    pozdr

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość jaros

    Z wymianą żarówek jest naprawde ciężko,ale wedłóg instrukcji jak wyżej w linku dasz radę .Pozdro. :ok :ok:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość marbed
    tam sa wsadzone zwykle zarowki 12v takie male, ja poprostu przelutowalem to wszystko i jest okco praqda mialem troche roboty ale po 17 zl za sztuke to wolalem sam to zrobic

    pozdr

    Ja na początku zrobilem tak samo, ale szybko mi sie spaliły. Może takie syfiaste kupiłem, dlatego tez wziałem i kupiłem w tych oryginalnych oprawkach i świecą na razie bez problemu ...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B4 2.8 VR6 174KM (AAA)
    Rok prod: 1994

    witam

     

    przekopałem całe forum, i postanowiłem zabrać się za mój nawiew, po prawej stronie w nawiewie środkowym nie świeciły żarówki, wyjąłem nawiew zeby zobaczyć jakie są tam żarówki i w jaki sposób się je wymienia. I jestem w kropce bo nie mam pojęcia jak dostać się do tej żarówki, nie chce niczego połamać, żarówka jest zapewne pod tą białą osłoną... Moje pytania:

    -jak dostać się do żarówki

    -ile jest żarówek w całym środkowym nawiewie

    -jakie są to żarówki

    -czy można zastosować zwykłe tanie żarówki (i minimalnie przerobić) by wszystko działało? w ASO chcą za jedną 16zł :/

     

    poddałem się, wole spytać na forum i spróbować jeszcze raz niz połamać i później kombinować, podpiołem wszystko jak ma być, sprawdzam oświetlenie a tam już cały środkowy nawiew nie świeci (a nie świeciła tylko jego prawa część) dlaczego tak się stało? czy przepaliłem żarówkę? a może jakieś zwarcie zrobiłem? POMOCY

     

    oto kilka fotek...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość xary

    adams Psiknij WD40 a potem trzeba podważyć małym śubokrętem w tym otworze w kształcie litery L, ale tak na marginesie: dwa dni temu skończyłem wymianę oświetlenia w nawiewach - w pierwszym wlutowałem żarówkę w oprawkę - ale efekt fatalny - ledwo co widać, więc kupiłem diody i teraz jest dopiero OK, acena całej operacji to 12 zł na wszystkie nawiewy.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    ×

    Powiadomienie o plikach cookie

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności