Skocz do zawartości
Glizda

Podświetlenie nawiewów B5

Rekomendowane odpowiedzi

a temu ,

ze jak sie ma za duzo kasy to sie idzie po zarowke do ASO :wstyd:

Mysle sobie jedna to sobie kupie co bede sie bawil no ale teraz panowie to juz nie ma glupot.

Jak za kazdym demontazem beda sie przepalaly /pekaly wlokna to ..........

Wlasnie wrocileem z garazu i spalone sa jednak dwie zarowki.

Jade teraz do elektronicznego cos dopasowac.

Dodi 79 jakie Ty kupiles jesli szybo odpiszesz to sie przyda inf. nie mozna polegac do konca na sprzedawcach.jeden cos wie a inny to ciemna masa plastyczna .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość artu

No i mam dziwny problem :kwasny: o ile kratki nawiewow wyjolem bez problemow , o tyle te zaczely sie przy zmianie zarowek. Nie chcac placic 16zl. w ASO zakupilem "niby odpowiedniki" 12V bez oprawek , wkladam i zarowka ledwo sie tli. Pruboje z dioda i ta sie pali . Wiec biore miernik i okazuje sie ze napiecie w tych kabelkach to jedyne 3V :przestraszony: Czy ktos sie orjentuje jakie powinno byc te .... napiecie na w/w kabelkach ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

napiecie powinno byc normalne 12V

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość artu

Hymmmmmmmm :kwasny: A moze po ktoryms roczniku byla jakas zmiana , bo jesli nie to gdzie moze lezec problem :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiec biore miernik i okazuje sie ze napiecie w tych kabelkach to jedyne 3V Czy ktos sie orjentuje jakie powinno byc te .... napiecie na w/w kabelkach ???

 

A jak miałeś ustawiony potencjometr od regulacji intensywności oświetlenia ?

Przy żarówkach jest tak, że do połowy nastawu prawie nie widać, że świecą te nawiewy, w drugiej połowie dopiero widać.

Ewentualnie potencjometr walnięty jest....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość artu

Potencjometr byl na MAXA , niestety to nie potencjometr bo reszta podswietlania normalnie reaguje :kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pół dnia walczyłem i poległem z wyjęciem lewej kratki. Jutro jeszcze spróbuję.

Nie działa mi (i nie działała wcześniej) regulacja podświetlania. Jak mogę sprawdzić czy działa potencjometr? Mam go już wyjętego. Posiadam miernik ale nie do końca wiem jak się nim posłużyć. Na co ustawić i jakich parametrów się spodziewać po kręceniu? No i pod które piny podłaczyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
napiecie powinno byc normalne 12V

A nie właśnie 3V? Bo z tego co się orientuję, to całe podświelenie w samochodzie jest zasilanie niskim napięciem, ale może się mylę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W aso jedna żarówka kosztuje prawie 17 zł a bez wiekszych problemów mozna tam zamontować zwykłą zarówkę 1.2 wata która kosztuje 1zł wiec wymieniając 4 to koszt 68 zł który można zminimalizować do 4 zł i cały czas roboty to 10 minut

 

Jesli ktos zainteresowany wymianą to opisze na PRIVIE lub udziele info pod tel 669 997 911

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawy opis kolego vanBulion mnie tez czeka wymiana podswietlenia na diody bo te żarówki pala sie w zastraszającym tępie szkoda że nie jestem z gliwic bo chętnie bym zapłacił za taka przeróbke musze kogoś poszukac kto podejmie sie tej zabawy:rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej

 

 

temat - bumerang he he

fotki jakie znalazłem z tej instalacji - to już rok temu

zmieniłem diody na większe

całość do zrobienia bez demontażu deski

po zdjęciu środkowych nawiewów kabelki spokojnie można przeprowadzić do lewych (z prawej strony jest gniazdo)

 

 

Pozdr

vanBulion

PICT0002.JPG

PICT0007.JPG

PICT0010.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zatrzaski nawiewów zaczepione są w kokpicie (desce, konsoli). Kokpit jest wykonany z materiału, który się odkształca, więc wyjęcie nawiewów to tylko kwestia dobrego podłożenia śrubokręta i uciśnięcia deski pod zatrzaskiem.

Można także postawić samochód na słońcu, aby deska się trochę nagrzała i będzie łatwiej wyjąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zatrzaski nawiewów zaczepione są w kokpicie (desce, konsoli). Kokpit jest wykonany z materiału, który się odkształca, więc wyjęcie nawiewów to tylko kwestia dobrego podłożenia śrubokręta i uciśnięcia deski pod zatrzaskiem.

No miałem własnie to samo napisać :D W wyciąganiu środkowego nawiewu to jestem juz mistrzem. Gorzej z bocznymi bo "na chama" srubokrętem (po uprzednim zdjeciu bocznej zaślepki kokpitu) i też jakoś wyłazi. Kupiłem po 1.40 zł zarówki i chcialem je wlutowac w stare uchwyty ale mi się nie udało - więc odwaliłem patent. Poprostowałem spinacze biurowe, podocinałem na odpowiednie długości, dolutowałem te pocięte druciki do zarówek i wetknąlem to "na chama" w kostki od podświetlenia. I powiem wam, ze nawet działa :hurra:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No miałem własnie to samo napisać :D W wyciąganiu środkowego nawiewu to jestem juz mistrzem. Gorzej z bocznymi bo "na chama" srubokrętem (po uprzednim zdjeciu bocznej zaślepki kokpitu) i też jakoś wyłazi. Kupiłem po 1.40 zł zarówki i chcialem je wlutowac w stare uchwyty ale mi się nie udało - więc odwaliłem patent. Poprostowałem spinacze biurowe, podocinałem na odpowiednie długości, dolutowałem te pocięte druciki do zarówek i wetknąlem to "na chama" w kostki od podświetlenia. I powiem wam, ze nawet działa :hurra:

 

Przedmówcy mnie wyręczyli jak się wyciąga nawiewy powietrza, ja nad tym pracowałem ok. 2 miesięcy temu. Dodam ze w ASO zakrzyczeli za żarówkę ok 17 zł za szt., ja kupiłem w sklepie z art. motoryz. , kupiłem różne żarówki . W moim wypadku najbardziej mi podeszły 12V/2W ( świecą jak pozostała reszta podświetlenia :ok: , można też zastosować diody ) , w miejsce starej żarówki lutowałem nową ( troszku mało miejsca ale do zrobienia ) koszt żarówki ok 1,50 zł . A jeśli chodzi o nawiewy boczne to ja je wyciągałem z góry i z dołu , po bokach raczej bym nie polecał bo można cóś niechcący spie....:(

Rzucam parę fotek

Pozdrawiam

IMG_0058.jpg

IMG_0059.jpg

IMG_0060.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hezek

jak nie masz to chciałbys miec jak masz to zapominasz o tym. można to uznac za taki bajer mi sie podoba u mnie jednak nie działa od kierowcy i nocą denerwuje mnie to ze nie świeci :( miałem tez podświetlenie w VW BORA potem montowałem deske od VW GOLF MK4 do MK3 i nie było tego w nawiewach 30% efektu swapa deski poszłłooooooo :)

ale prawda jak nie miałes to nie narzekasz ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Etam dla chcącego nic trudnego też myślałem że to skomplikowane ale wystarczyło kilka godzin i nawiewy przerobione a teraz świeca lepiej niz orginalnie.

kokpit.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SUKCES!!!! :hurra: udało mi się w końcu wyjąć te ch...... :) kratki nawiewu powietrza, nawet tę od strony pasażera. Tam trzeba bardziej się przyłożyć i pomęczyć, no i uważać bo mi to najpierw zszedł plastik-obudowa, dopiero później można było wyjąć cały nawiew.

No i teraz mam pytanko. Czy jest jakaś żarówka zamiennik lub coś w stylu dioda z portem podłączenia do wtyku żarówki, coś jak żaróweczka tyle że z diodą. Nie pytam o to http://www.vw-passat.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=29&Itemid=9 za dużo zabawy a oryginał żaróweczki w ASO drogi :-/

Szukałem na allegro ale nic nie znalazłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukałem szukałem i nic :(

odnośnie warsztatu i opisu wymiany zarówek na diody:

- jakie diody

- jakie oporniki

- jakie przewody

Czy ktos to juz przerabiał??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem u siebie na diody zaraz po kupnie auta,bo żarówki wszystkie były popalone,diody niebieskie szt.8 po 80gr. do tego rezystory 600 ohm szt.8 po 5gr.radość z niebieskiego podświetlenia bezcenna......Swoją drogą efekt jest zajebisty, ale co do oporników to radziłbym dać 800 lub 900k ohm,bo trochę za jasno świeci, ale to wszystko zależy od diod, które się zastosuje(nie chciało mi się drugi raz wyjmować nawiewów)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolejne pytania :) :

- która nóżka diody to +

- którą stroną podłączyć opornik do + diody

- jak podłączyć całość do wtyczki (nie zamierzam odcinać wtyczki)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności