Skocz do zawartości
spyty

Migajaca czerwona kontrolka oleju

Rekomendowane odpowiedzi

przez łańcuch

 

Niestety podałeś mi błędną informację

 

U mnie napęd jest przez koła zębate.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam . ciekawe jak to wygląda w moim przypadku vin: WVWZZZ3CZ6E202563

2,0 tdi 2006 146,000 km

WVWZZZ3CZ6E202563
jakie oznaczenie silnika ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
BWV 88KW tdi SG6 (Francja)

Koła zębate (poprawiony napęd pompy).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki Michał2008 , trochę mnie uspokoiłeś.

tylko co kliknę w jakiś temat , to coraz trudniej mówić o spokojnym śnie!

Gniazda - zabieraki teraz poczytałem o kołach dwumasowych - sprzęgło - pompowtryski głowice ! włos się na d...e jeży. Czemu ludzie nie wchodzą na takie fora przed zakupem auta tylko po.. (tak jak ja) w 2004r miałem golfa III 1.9 GTD SPECJAL z 1993r chodził jak szwajcarski zegarek ale mi go ukradli! od 2005 do teraz VECTRA C z 96r. 1,8 benz. zero usterek! Tego Paska mam miesiąc na razie OK , Ale to co tu czytam w tak młodych autach to jakieś przegięcie!!! PZDR.

A tak na marginesie , bo może wiesz , ten mój motor to 8 czy 16 zaworowy???

 

Nie denerwuj się na zapas. Przede wszystkim teraz nie ma samochodów " bezawaryjnych"

 

a po drugie duża część tych Vw jest sprowadzana i nie wiesz do końca jak kto dbał o ten samochód wcześniej.

 

Po trzecie jakiś dziwnym trafem do Polski trafiają Passaty w dieslu ( 3, 4 letnie z przebiegiem 100 - 120 tys ) .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak to już jest potrzeba rynku i dobrego stanu psychicznego nowego wlasciciela ,który spi lepiej bo rano po odpaleniu auta wyskoczy piękny przebieg 120tys.:P moje poszukiwania zakończyły się po tygodniu spędzonym na obczyznie.Mimo to są jeszcze tacy co wierzą w bajki o dziadku co jezdził passatem w TDI po zakupy :lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzajcie,

ja kupilem 3 letniego passata w PL, po leasingowego z przebiegiem 111000 km

do ostatniego dnia serwisowany w ASO, wszystko się zgadzało.

 

Więc z czym problem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja kupilem 3 letniego passata w PL, po leasingowego z przebiegiem 111000 km

do ostatniego dnia serwisowany w ASO, wszystko się zgadzało.

 

Więc z czym problem ?

 

W tym że nie dasz rady zrobić kolejnych 111000km bez reanimacji silnika...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W tym że nie dasz rady zrobić kolejnych 111000km bez reanimacji silnika...

 

a możesz uzasadnić swoją wypowiedź ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a możesz uzasadnić swoją wypowiedź ?

 

Nie, nie mogę. Nie mogę również uzasadnić mojego podejścia do świata, wiary, kultury, nie mogę też powiedzieć, że twój silnie nie da rady zrobić 500000km. Ale mimo wszystko cieszyłbym się bardzo z tego z faktu iż zrobiłeś 300000km.

 

Ale wspomnieć należy o moim koledze i jego audi A4 2,0 140 naćpanych koni.

Panewki sie skończyły wałka rozrządu nie prawie nie było, szklanki hmmm dziurawe, DPF właśnie mówi "mam dość". On już boi się patrzeć na dwu-masę.

Dodam iż jest właścicielem zaprzyjaźnionego warsztatu samochodowego.

 

Chcesz jeszcze jakiś uzasadnień? bo ja czuje jakbym sobie strzelił w kolano.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie przesadzajcie,

ja kupilem 3 letniego passata w PL, po leasingowego z przebiegiem 111000 km

do ostatniego dnia serwisowany w ASO, wszystko się zgadzało.

 

Więc z czym problem ?

 

Po pierwsze to nikt nie przesadza a po drugie jakby kolega przeczytał dokładnie to nie pisałem o autach z kraju tylko SPROWADZANYCH. Przede wszystkim to my nie mamy gdzie jeździć ( aby tak kręcić przebiegi jak koledzy zza Odry ).

 

Większość z nas jest później zdziwiona , że powoli wszystko wysiada . Sorry bardzo ale nie te czasy i nie te samochody co kręciły po 1 milon km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A tak na marginesie , bo może wiesz , ten mój motor to 8 czy 16 zaworowy???

16-zaworowy (BWV).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gdy dopytywałem sie na temat tego silnika , bo mnie zaskoczyło że ma tylko 88KW.

ktoś wcześniej na tym forum napisał że powinienem się cieszyć że mam taką wersję bo motor nie będzie wyżyłowany i wogóle lepiej że ma mniej koni. Ale ogólnie to na tym forum mało kto spotkał się z takim silnikiem, może wiesz coś więcej na temat tego motoru? co go poza mocą różni od pozostałych wersji.

a może jest jakiś prosty sposób aby tą moc przywrócić bo to chyba jest jakoś elektronicznie ustawione - nie wiem nie znam się na tym.

 

To są głownie wersje kierowane na rynek Francuski. Nie będę się wymądrzał ale podobno związane jest to z ekologią i opłatami we Francji - bynajmniej tak słyszałem od osoby która mieszka tam ponad 10 lat.

 

Co do mocy to spokojnie możesz ją podnieść do 140 KM tak jak ma większość z nas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jednostka BWV; 16-zaworowa jest tak naprawdę klonem/bratem bliźniakiem BKP też 16-zaworowej, tyle że różnica polega na ograniczeniu mocy ze 103 KW (BKP) do 88KW (BWV), czyli różnica polega na samym oprogramowaniu sterownika, a dlaczego została zmniejszona/ograniczona - nie wiem :bleble

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U tunera. V-tech, Masters Tuning, wpisz sobie którą z nazw w google.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.a może przejdziecie do innego wątku z podnoszeniem mocy?? tu chyba piszemy o pompie oleju- czy się mylę??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.jeśli ktoś nie znajdzie w serwisie zabieraka służę pomocą.

nr części: 03G 115 281 D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

planuję wymianę oleju i przy okazji chce zajrzeć do zabieraka i gniazda.

Rozumiem, że nalezy spuścic olej, odkrecić miskę i co dalej?

Ten zabierak jest jakoś na wierzchu? Trzeba zdjąc tą zawleczkę i go wyjąć?

Będzie wtedy widać w jakim stanie jest gniazdo?

 

Potem po ponownym zamontowaniu zabieraka trzeba uszczelnić miskę silikonem - jakim?

Dowolnym czy jakimś specjalnym, odpornym na temperaturę?

Ile musi schnąć żeby mozna było odpalic i odjechać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jaro888

Odkręcasz dolną osłonę silnika, odłączasz czujnik oleju, zdejmujesz otulinę miski i spuszczasz olej. Korek oleju podobno jest jednorazowy ze względu na niezdejmowalność podkładki, koszt w ASO ok. 6 pln

W międzyczasie wymieniasz filtr oleju - można wyssać strzykawką z wężykiem olej z chłodniczki pod filtrem (ja ściągnąłem ok 200ml, tak więc chyba warto).

Jak już olej ścieknie, to odkręcasz miskę.

Zabierak znajduje się od strony prawego koła. Trzeba zdjąć zawleczkę - trzeba użyć naprawdę małych szczypiec - ja takich nie miałem i musiałem piłować.

Potem wkręca się w zabierak śrubę (chyba M3) i wyjmuje zabierak.

Stan zabieraka widać, ale stan gniazda to nie wiem jak sprawdzić - chyba tylko jakimś endoskopem. Jeśli zabierak nie jest za bardzo zjechany (mój był bardzo delikatnie), to można wnioskować, ze gniazdo też jest w miarę ok. Można jeszcze sprawdzić jaki jest luz, ale wg mnie to niewiele daje.

Wkładamy nowy zabierak (koszt ok. 16 pln w ASO) i nową zawleczkę (koszt 1 pln).

Potem trzeba oczyścić miskę i blok silnika ze starego silikonu (wg mnie to zajmuje najwięcej czasu). Po oczyszczeniu nakładamy na miskę ścieżkę silikonu (cena w ASO ok. 80 pln) - trzeba uważać, żeby nie nasmarować za grubo, bo wyciśnięty nadmiar silikonu może wpaść do miski, zatkać sitko gdzie zasysany jest olej i może być nieciekawie. Miskę należy założyć w ciągu kilku minut. Śruby dociąga się po przekątnej.

Zakładamy otulinę miski, wpinamy kabel do czujnika, przykręcamy osłonę.

Silikon zastyga zupełnie bodajże pod dwóch godzinach (ja na wszelki wypadek poczekałem 4).

Zalewamy olejem i po robocie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki jaro!

Jeszcze 2 pytania:

- co to jest ta śruba M3? To jakaś zwykła śrubka,jaki nr?

- można użyć jakiegoś innego silikonu niż z ASO? Jakiego? Pytam bo go akurat nie mam i nie wiem czy jest sens specjalnie po niego jechać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności