Skocz do zawartości
vw-passat

zatrzaskują się drzwi

Rekomendowane odpowiedzi

nie znalazlem takiego problemu więc zapytam,

otwierając drzwi od kierowcy lampka koło lusterka zapala się tylko na moencik i gaśnie :/ gdzie szukać przyczyny ?

i czy jest jakiś manual żeby moja lampka wyglądała jak ta?

http://img27.imageshack.us/img27/5641/dscf5206gv1.jpg

chodzi o kolor świecenia :)

 

ok byłem w garażu i otwierając drzwi nie świeci podświetlenie nóg, na komputerze tylko przez momencik świeci się że wrzwi otwarte (bardziej to takie mignięcie kontrolki)

Edytowane przez kamilb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam przyłańczam sie do tematu . jeszcze wczoraj wszystko działało ok świeciło brzęczyk działał teraz nie swieci lampa w progu jak otwieram drzwi brzeczyk też nie działa i niema specyficznego odgłosu jak otwierasz drzwi ani komunikatu na wyswietlaczu że sie otworzyły?? proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie mikrostryki zamka kierowcy.

Temat wielokrotnie poruszanu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gdzie mam szukać te miktostyki dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gdzie mam szukać te miktostyki dziekuje

Kolego tu masz wszystko ładnie opisane: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=18834&highlight=almannah

Mikrostyki (krańcówki) są przylutowane do płytki zamka,znajdziesz bez problemu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Patryk,a jak jest z oświetleniem bagażnika? Jak go otworze to światło śieci dobrze lecz gdy zgaśnie w środku to słabo śieci w bagażniku. Jak mi sie dobrze wydaje to kiedyś po otwrciu klapy w świeciło sie w środku.To też coś z tymi zimnymi lutami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki Patryk,a jak jest z oświetleniem bagażnika? Jak go otworze to światło śieci dobrze lecz gdy zgaśnie w środku to słabo śieci w bagażniku. Jak mi sie dobrze wydaje to kiedyś po otwrciu klapy w świeciło sie w środku.To też coś z tymi zimnymi lutami?

 

Była na forum dyskusja na ten temat ;) Sprawdź na początek zamek w klapie bagażnika.

Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A powiec jak u ciebie świeci w bagażniku.Czyli coś jest z moim nie tak,jak dobrze rozumiem.Wypytywałem sie u nas el. to twierdzą że z tymi moimi dzwiami jest problem i nik nie che rozbierać krańcówek.Karzą kupić nowy zamek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A powiec jak u ciebie świeci w bagażniku.Czyli coś jest z moim nie tak,jak dobrze rozumiem.Wypytywałem sie u nas el. to twierdzą że z tymi moimi dzwiami jest problem i nik nie che rozbierać krańcówek.Karzą kupić nowy zamek.

 

Krańcówki to na początek trzeba sprawdzić.Tu http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=18834&highlight=almannah masz wątek o rozbiórce drzwi,powinien Ci pomóc.U mnie jak otwieram drzwi to w bagażniku się nie zaświeca lampka,dopiero po otwarciu klapy,no i jest OK.Posprawdzaj to

Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie znalazlem takiego problemu więc zapytam,

otwierając drzwi od kierowcy lampka koło lusterka zapala się tylko na moencik i gaśnie :/ gdzie szukać przyczyny ?

i czy jest jakiś manual żeby moja lampka wyglądała jak ta?

http://img27.imageshack.us/img27/5641/dscf5206gv1.jpg

chodzi o kolor świecenia

 

Mikrostyk na chwilę podaje sygnał, po czym umiera - zimne luty w zamku.

 

Co do koloru lampki - to lampka od W8. Tam wsadziłem gotowe diody z Allegro (które okazały się być szajsem i się popaliły w trymiga (wiem, bo to moje foto, z mojego auta). Teraz mam tam swoje ledy, które robię także innym. Jak chcesz - daj znać zrobię Ci je.

Edytowane przez Charakterek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gdzie mam szukać te miktostyki dziekuje

 

Ostatnio przerabiałem temat wymiany mikrostyków. Można je kupić na Allegro - w wyszukiwarke wpisz "mikrostyk" i masz np.

http://allegro.pl/item955644785_mikrostyk_mikrowlacznik_vw_audi_uszczelniany.html

Po wymianie okazało się, że jest coś nie tak z elektryką zamka. Szkoda, że kupiłem te mikrostyki, ale cóż.... Kupiłem zamek od Fabii 2006 rok za 50zł wymieniłem i kilka miesięcy już jeżdżę i mam spokój. Tak więc nie wiem czy jest sens wymieniać, lutować mikrostyki czy dołożyć i kupić w miarę nowy zamek i spokój.

Sam wybierz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wolę wymienić tylko mikrostyk.

I tak do zamka trzeba się dostać, więc to żaden problem.

24 kwietnia zabiore sie za rozbieranie zamka...

Nigdy tego nie robilem, ale nigdy takze nie zakladalem alarmu... założyłem po raz pierwszy (i jedyny jak narazie) jakis rok temu i dziala świetnie :)

Więc i z zamkiem myślę nie będzie problemu.

 

Postrzelam kilka fotek i opiszę mniej-więcej instrukcję po polsku.

Na forum jest tylko English. Będzie dla potomnych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie ja się wstrzymam do twojego manuala - to będzie na pewno pomocne. Im więcej fotek strzelisz tym lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem wcześniej - wrzucam mój manual ;)

 

JAK DOSTAĆ SIĘ DO ZAMKA W DRZWIACH I JAK GO ROZEBRAĆ*

*(naprawić nieświecące oświetlenie kabiny przy otwartych drzwiach, brak brzęczyka informującego o pozostawieniu Paska na światłach itd...)

 

 

Prosiłbym Moderatorów o przeniesienie tego postu jako 1 w NOWYM temacie, którego sam założyć nie mogę:

 

qx3woy.png

 

Kilka fotek będzie moich, a kilka zapożyczonych ze strony:

http://www.taligentx.com/passat/maintenance/doorlockmechanism/

 

A więc zaczynajmy:

 

Musimy zacząć od rozebrania drzwi.

Na dole drzwi mamy 2 śrubki, odkręcamy je w pierwszej kolejności.

scc5kx.jpg

 

Po ich odkręceniu przechodzimy do podłokietnika.

ifa05v.jpg

 

Musimy "wypchnąć" tą część plastiku w stronę drzwi i wyciągnąć całość razem z całą elektroniką. (Odpinamy przy tym wiązkę jaka leci do elektryki)

 

Śrubokrętem gwiazdkowym wykręcamy 3 śrubki:

2vj8wmw.jpg

 

Gdy już mamy to zrobione odchylamy dół maskownicy...

dwp7av.jpg

 

(Trzyma się na zatrzaskach, trzeba użyć niewielkiej siły)

Następnie unosimy ją do góry aż wyjdzie.

Odpinamy linkę (wyciągamy plastikowe zabezpieczenie i [unosimy] wyciągając linkę), oraz wyciągamy kostkę z przewodami:

 

21l94p4.jpg

Po zdjęciu maskownicy pokaże nam się coś takiego:

 

dz7993.jpg

Wyjmujemy te gumowe okrągłe wkładki.

 

2nbzwnn.jpg

Niestety nie widać tam śrub, które trzymają szybę.

Musimy opuścić szybę około 15 cm. (oczywiscie musimy podlaczyc na chwilke sterowanie szybami [wlozyc na chwile kostke])

 

(Jesli powodem wyjmowania zamka jest między innymi brak sterowania szybami, to kluczykiem przekrecajac w lewo i przytrzymujac chwilę zacznią nam się otwierać wszystkie szyby) Trzeba wyczuć moment - mniej więcej jest to 10-15 cm.

 

Jak opuścimy szyby zobaczymy te śruby:

25s36rk.jpg

 

Wykręcamy je całkowicie.

Opuszczamy później szyby prawie na sam dół. I wyciągamy szybę całkowicie (ręcznie do góry) przekręcając ją na prawo. (Uwaga by się nie stłukła)... nie jest tania.

 

Następnie (imbusem) odkręcamy 2 śrubki trzymające zamek:

 

9qvgi0.jpg

 

Imbus wiadomo jest 8`kątny, ale nadaje się idealnie. Te śruby nie są zapieczone, więc spokojnie się odkręcą.

 

Musimy jeszcze odkręcić jedną śrubkę, która trzyma "wkładkę na kluczyk"

Mozna ją wykręcić do końca, bo i tak ją później znajdziemy, ale lepiej byłoby odkręcić kilkanaście gwintów tylko i zabezpieczyć przed jej upadkiem do środka drzwi.

 

Ja to zrobiłem w tej sposób:

 

21cf8d0.jpg

 

A tak wyglądało to od środka (Na tą chwilę tego jeszcze nie widać)

Pokazałem zdjęcie, żebyście wiedzieli jak zabezpieczyć śrubkę przed upadkiem.

 

5oa82f.jpg

 

Wykręcamy ją jednocześnie próbując wyciągnąć wkładkę na kluczyk.

Po kilkunastu obrotach śruby powinno lekko wyjść:

 

2ez48rq.jpg

 

Musimy zdjąć linkę z klamki.

 

21axtva.jpg

 

Poprostu wyciągamy ten plastik do siebie - zapamiętując jego położenie (mniej wiecej) Przy skłądaniu warto wyciągnąć lekko linkę powiedzmy o 2 ząbki.

 

Następnie musimy odkręcić te śrubeczki:

 

moz-screenshot.png1zlvczp.jpg

 

Po odkręceniu musimy oderwać odkręconą "część" od drzwi. Jeśli nigdy nie była zdejmowana ta pokrywa, to trzeba użyć troszeczkę siły. Po oderwaniu unosimy na tyle wysoko, aby dół tej blachy wyszedł w naszą stronę. Później uważając na zamek wyciągnąć całą tą pokrywę razem z zamkiem.

 

rs96c6.jpg

 

I przystępujemy do wyciągnięcia zamka.

 

3u43d.jpg

 

Wyciągamy drut 1.

Wyciągamy linkę 2 przekręcając ją o 90 stopni w lewo.

 

Musimy również odłączyć cały zamek od drzwi.

Większość ludzi usuwa te 2 plastikowe "trzymadełka" zaznaczone na czerwono na ponizszym rysunku:

 

209ghzd.jpg

 

Ja jestem za usunięciem jednego nitu zaznaczonego na zielono.

 

Po zakończonej pracy wystarczy go zanitować:

 

29c2hl3.jpg

 

Wyciągamy kostkę.

A linkę, którą odłączaliśmy musimy wypchnąć z gumą z obudowy zamka.

 

Teraz mamy już zamek na wierzchu.

 

 

Wykręcamy wszystkie śrubki zaznaczone na obrazku:

 

x3slxs.jpg

 

Łącznie z tą zaznaczoną strzałką na dole rysunku. Podważamy zaznaczone strzałką u góry zabezpieczenie.

 

Jak po lewej zdejmujemy sprężynę.

 

257d1yr.jpg

 

I jak po prawej przekręcamy (otwieramy) dźwignię.

I rozłączamy obje części zamka.

 

2962iiv.jpg

 

Odkręcamy zaznaczoną na rysunku śrubkę.

 

I teraz możemy już rozpołowić mechanizm.

A wyglądać to będzie tak:

 

24pmiie.jpg

 

To tyle.

 

Pewnie macie tam zimne luty, albo mikro-włącznik prosi o wymianę...

Albo jedno i drugie.

 

U mnie zilmych lutów brak:

 

2nuexl.jpg

 

Ja mikrowłącznik naprawiłem - użyłem plastikowej końcówki lotki:

110azhz.jpg

------------------------------------------------------------------

 

U mnie natomiast do wymiany jest mikro-włącznik.

Konkretnie to go naprawiłem - mam już sprawny brzęczyk, ale nadal nie mam sprawnych szyb, nadal światełko po przekręceniu stacyjki nie gaśnie...

Moduł komfortu był tylko zawilgocony, a właściwie to tylko opakowanie modułu. Sam modół w środku w pudełku suchutki...

Czyżby od tej wilgoci aż tak się wszystko kopało po kolei... ?

 

Jak będę miał więcej czasu sprawdziłbym czy wszystkie kabelki od zamka nie są przerwane gdzieś. Jak sprawdzić kabelki od modułu komfortu ?

Każdego po kolei jakoś ?

Jak podłącze Paska pod WAG`a pokaże mi jakieś błędy ?

Jakiś miesiąc temu jak tylko po zamknieciu otwieral mi samoczynnie drzwi kierowcy to mial 1 błąd zamka. Może podłącze go niebawem i zobacze - może coś nowego się pojawiło w błędach.

 

----edit------

 

Jednak po przelutowaniu 2 z 6 lutów, które i tak były dobre - coś się poprawiło.

Pewnie rozbiorę po raz kolejny i przelutuje wszystkie - mimo ze widac iż są niby dobre.

 

Na rozebranie i naprawę + skłądanie potrzebujecie około 5 godzin.

Z racji tego że po raz 1 to robicie.

Ja przy 2 rozbiórce na rozkręcanie poświęciłem 30 minut.

Na zabawę z zamkiem 40 minut (w tym 30 minut myślenia co jest nie tak)

I 40 minut na złożenie całości.

 

W 2 godzinach da się spokojnie wyrobić (ale to juz za 2 razem)

Ja rozbiorę ten zamek po raz trzeci w sobotę za 3 dni.

Mogę dołożyć jeszcze kilka fotek jak tylko coś jest niejasno opisane - Piszcie.

Edytowane przez marioplf
Dołożyłem rozmyślenia własne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mariusz,ale ten manual już jest na forum ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moje zdanie jest takie, slaby opis rozbiórki ,brak opcji jak szybe wyjac, jak ja odkrecic ,brak tylnych drzwi np. jak sa na korbe, jak wyjac szybe ,a nie tak latwo ,ewentualnie jak wmontowac nowy mikrowylacznik ,u mnie zrobione ale fotek nie bylo, dla kogos co robi pierwszy raz, wcale nie tak latwo, ale latwo cos zepsuć,dlatego mi robil Sławek kolega z forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak pisałem wcześniej - wrzucam mój manual ;)

 

JAK DOSTAĆ SIĘ DO ZAMKA W DRZWIACH I JAK GO ROZEBRAĆ*

 

 

Rozbiórka drzwi w B5 ---- klik

 

Temat co prawda powielony, ale można dołączyc :P Tylko dlaczego opisy są po angielsku? :hyhy:

Masz PLUS-a za włożony czas i chęci :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mariusz,ale ten manual już jest na forum
Jest ale w wersji angielskiej a tu są dodane fotki bezpośrednio że nie trzeba otwierać linków do stron, poza tym są dodane własne fotki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Większość fotek zapożyczyłem.

Szybę łatwo jest wyjąć jeśli po odkręceniu się ją opuści - Idealnie szybko wychodzi.

Nie ma PL tylko eng... A tak znacznie szybciej.

Ja rozbierałem to po raz pierwszy - sugerujac sie angielskim opisem.

Byc moze poprawie ten manual za tydzien dwa... jak kupie mikrowlacznik i wtstarczy czasu :)

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności