Skocz do zawartości
Gość gliniarzxxl

Problem z automatyczną skrzynią biegów

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Pisałem wcześniej na ten temat, jakis czas było o.k., ale problem powrócił.

Mam dość skomplikowany przypadek, otóż polega na tym ,że kiedy jadę, samochodzik wpada mi w jakiś błąd, nie wyświetlają mi się pozycje biegów (PNRD), do tego jest szarpnięcie na skrzyni, i zapalaja się kontrolki od ABS, ESP.

Do tego dzisiaj w trakcie jazdy wchodził w ten błąd i po chwili było o.k., i tak na zmianę, przy wchodzeniu w ten błąd , słyszałem dziwne pykanie jakby spod lewarka zmiany biegów, gdzieś m.w. w tych okolicach.

Proszę o jakieś sugestie.

Pozdrawiam

 

Dodam, że gdy samochód odstoi noc w garażu , rano jest wszystko o.k.

Bywa że przejadę 20 km i jest dobrze, a zdarza się że przejadę 1 km i wchodzi w tryb awaryjny, muszę go wtedy dobrze cisnąć, żeby ruszył z miejsca.

Edytowane przez jack77

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Pisałem wcześniej na ten temat, jakis czas było o.k., ale problem powrócił.

Mam dość skomplikowany przypadek, otóż polega na tym ,że kiedy jadę, samochodzik wpada mi w jakiś błąd, nie wyświetlają mi się pozycje biegów (PNRD), do tego jest szarpnięcie na skrzyni, i zapalaja się kontrolki od ABS, ESP.

Do tego dzisiaj w trakcie jazdy wchodził w ten błąd i po chwili było o.k., i tak na zmianę, przy wchodzeniu w ten błąd , słyszałem dziwne pykanie jakby spod lewarka zmiany biegów, gdzieś m.w. w tych okolicach.

Proszę o jakieś sugestie.

Pozdrawiam

 

Dodam, że gdy samochód odstoi noc w garażu , rano jest wszystko o.k.

Bywa że przejadę 20 km i jest dobrze, a zdarza się że przejadę 1 km i wchodzi w tryb awaryjny, muszę go wtedy dobrze cisnąć, żeby ruszył z miejsca.

Bez vaga to wróżenie z fusów.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

To jest jak dla mnie niewyobrażalne. https://picasaweb.google.com/1116859...CIOjq5et4In0bQ
Mogl poczekac do 01.04 na Prima Aprilis ;)

 

A tak na serio, to tylko spalic mu ten warsztat. Qrwa zero uczciwosci. Nie wiem, to nie ruszam. Mechanik myslal, ze moze podola, ale sprawa go przerosla.

 

 

Sorry, ale ja robie wczesniej rozeznanie rynku gdzie w miare warto oddac auto. Mimo, ze robilem je 2 tygodnie, to i tak mnie orzneli na dwa dodatkowe elektrozawory i 400zl. Nie mam nawet pewnosci, ze uszczelka i filtr sa nowe, ale plus jest taki ze naprawa byla skuteczna i juz ok 15kkm zrobilem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To chyba nie był mechanik tylko jakiś burak oderwany granatem od pługa! 15 lat pracuję w branży asb ale takiej jatki to jeszcze nie widziałem! Jak już urwał to mógłby zachować się na tyle w porządku żeby to naprawić albo załatwić nowy przewód bo wszystko może się zdarzyć ale trzeba brać na klatę odpowiedzialność za swoje czyny. Jednym słowem żenada! Widzę że kosz low reverse rozerwało od strony jazdy do przodu a to efekt zgubienia oleju. Koszta nie byłyby małe zwłaszcza że nie wiadomo jak pompa ale raczej ubita patrząc na ślady na sprzęgle. Ogólnie skrzynia do odbudowania jeśli ktoś chce jeździć automatem a jeśli nie to potrzebna fachowa pomoc kogoś biegłego w przekładce na manuala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Był podłączany pod Vag-a, wykryto błąd o nazwie BRAK KOMUNIKACJI ZE SKRZYNIĄ, nr błędu dokładnie nie pamiętam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Widzę że kosz low reverse rozerwało od strony jazdy do przodu a to efekt zgubienia oleju.

 

Uratowałeś burakowi skórę, bo już byłem przekonany, że po prostu uszkodził go mechanicznie. Skrzynia o dziwo nie weszła w tryb awaryjby. POdjąłem decyzje i ładuję się w przekładkę. mam gościa, który to robił. Jest zatrudniony jako mechanik w ASO grupy VAG, robił sobie przekładkę w A6 z 2.5 TDI automat, na 1.9TDI +manual.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przekładka to akurat nic skomplikowanego... Tym bardziej ze jest na forum opisane co i jak, i jakie moga wyjść problemy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja również zastanawiam się nad przekładką, gdzie dokładnie na forum mogę o tym poczytać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja też już jestem po przekładce na manual. Mam do oddania całą sprawną skrzynię DMX, niestety bez konwertera (ten jest uszkodzony)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam skrzynie automatyczną tiptronik 6 biegów przed wymianą oleju szarpał na biegach przy przełączaniu po wymianie oleju szarpanie zostało jak przełącza z 1 na 2 na innych przełącza płynnie, czy ktoś wie co to może być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie lekko zabrudzona płyta elektrozaworów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a dokładniej czy mogę z tym coś zrobić, bo zastanawiałem się czy zrobić drugą wymianę oleju za tydzień, :sciana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mozesz zrobic, nie zaszkodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy pomoze ktos..? Zjezdzajac z autostrady czuje bardzo mocne szarpniecie-wyrywa glowe z karku-potem zatrzymujac sie i przelaczajac ponownie na drive czuc to samo. Dwa bledy: w silniku 17675 oraz w skrzyni 18265. Olej miesiac temu wymieniony. Tiptronic 5 biegowy. Ten pierwszy blad to wiadomo - wskazuje na koniec pompowtryskiwacza lub jego wypiecie ( bip 127) ale co sie stalo z skrzynia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś jakieś pomysły lub miał ktoś coś podobnego? Ponawiam prośbę o jakieś sugestie.

 

Ps. gdzie znajduje się sterownik do tej skrzyni?

Edytowane przez pitoleko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sterownik elektroniczny skrzyni biegów znajduje się pod nogami pasażera. Zdjąć boczek pod schowkiem wypiąć listwę progową podnieść dywan wyjąć skrzynkę w której znajduje się komp. A ten drugi błąd u Ciebie to sygnał mocy ze sterownika silnika przy padającej pompce jak najbardziej zrozumiały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

Błąd 18265 prawdopodobnie rozwiązany-poluzowana wiązka w skrzyni.

A jeżeli chodzi o mega szarpnięcie to do końca jeszcze nie wiem ale skrzynia od spodu jest cała mokra od oleju czyli wyciek.

Dzisiaj zrzucona miska i olej który okazuje się bardzo brudny jak na 1000 km. Z miski zeszło jakieś 3 litry.

 

Ps. ma ktoś przypadkiem może miskę olejową-chętnie kupię-moja jest już sporo podtarta od spodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam problem z moim tiptronikiem EYF gdyż ostatnio zaczął na wstecznym podszarpywac ale na początku tylko się to pojawiało jak się trochę popuściło hamulec i zaczynał się toczyc,natomiast teraz jest tak że chwilę myśli zanim zapnie wsteczny po wrzuceniu na R i łapie skokami a jak już ruszy to jakoś się toczy na równej nawierzchni po czym jak chociaż delikatnie dodam gazu to rozłącza bieg i jest wrażenie jakby sam się na N przełączył a po puszczeniu gazu znowu zazębia.

Błędów żadnych nie ma olej nie wymieniany,poziom sprawdzany chociaż już jakiś czas temu.

Duż czytałem o koszu wtsecznego itp ale skoro łapie to jest ok.Do przodu śmiga elegancko,żaden tryb awaryjny nie wskakuje.

Może macie kogoś godnego polecenia przynajmniej w uczciwym zdjagnozowaniu usterki?(Oczywiście im bliżej tym lepiej np okręg górnego śląska)

Pozdrawiam.

Edytowane przez waldi2807

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problemy ze wstecznym w skrzyni 5HP19 mogą być spowodowane 3 sprawami - Uszkodzony kosz low-reverse (aluminiowy) , uszkodzenie kosza wstecznego biegu (metalowy widoczny po zdjęciu miski i sterownika hydraulicznego) oraz usterka samego sterownika hydraulicznego. W nowszych wersjach skrzyni po roku 2000 zmieniono sposób zabezpieczania tłoczków i to powoduje że potrafi wystrzelić oring uszczelniający.

A jeśli chodzi o warsztat to jest w Lublińcu ktoś kogo mogę polecić. Co prawda to 50km od Świętochłowic .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz a jakies namiary na ten warsztat mozesz podeslac?

Co do tych koszy to nie jest czasem tak ze jak sie uszkodzi to wogole niema wtedy wstecznego?

A umnie łapie i puszcza,łapie i puszcza itak w kołko a na rownej nawirzchni poskacze czasami ze dwa razy i jedzie normalnie o ile nie dodam gazu bo wtedy go rozłącza.

Olej sprawdzalem ale gdy skrzynia miala okolo 53'( i co dziwne chyba wiecej wylecialo niz zdołałem nalac bo co wlewalem to wylatywalo...fakt ze skrzynia mokra z oleju jest ale mozliwe ze mimo to byl nadstan?

Edytowane przez waldi2807

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności