Skocz do zawartości
Krycho

VW Leasing a inne leasingi?

Rekomendowane odpowiedzi

Tyle, że bardzo dużo ludzi poleca brać te RTI, bo to daje chyba spokój w razie kradzieży czy szkody całkowitej. 

Ktoś pisal tez, ze nie oplaca sie wrzucac w raty ubezpieczenia (AC + OC), ponoc lepiej zaplacic jednorazowo.

No, mozna by jeszcze zrezygnowac z tego ubezpieczenia na zycie LifeUp, moze to niewiele warte.

Czy ktorys z Forumowiczow leasingujacy auto w VW bral te ubezpieczenia?

Dzieki wszystkim za pomoc!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

RTI czyli to jest chyba GAP i ummnie powiedzieli że jest obowiązkowe przy leasingu VW. Innych nie brałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

RTI jest obowiązkowe ale można próbować brać RTI w innej firmie niż w VW Bank.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Leasing EasyDrive i nie mam RTI, robilem rozne wyceny w Audi / VW / Seat i nigdzie nikt mi nie powiedzial ze jest to wymagane. Sugerowane - jak najbardziej :) Przy czym to leasing na firme a nie kredyt na osobe fizyczna, nie wiem czy to ma znaczenie. 

Czy sie oplaca, to juz chyba zalezy od potrzeb i tego jakie kto ma do tematu podejscie - ja nie jestem sklonny zaplacic 3000zl (czy nawet wiecej w przypadku vw bank) za ubezpieczenie od straty finansowej. Kupujac auto licze sie z tym ze w przypadku szkody calkowitej / kradziezy bede stratny i licze ze sie to nie wydarzy. Takie czasy teraz ze ubezpieczyc mozna nawet lustro w lazience od stluczenia, pytanie tylko czy to ma sens ekonomiczny - pamietajmy ze statystycznie to ubezpieczyciel ma zarabiac na ubezpieczeniach a nie my na wyplatach z ubezpieczenia :)

 

Taka ciekawostka, troche offtopic: czeka nas ciekawa przyszlosc - czytalem artykuł o firmie AXA ktora w jakims kraju europejskim rozwija system Machine Learning (taki rodzaj sztuczne inteligencji). Generalnie byli w stanie przewidzieć szkody z dokladnoscia do 75% nie biorac pod uwage historii ubezpieczenia a tylko informacje o kierowcach (podstawowe jak wiek, plec, kolor skory itp ale tez dokladniejsze jak sytuacja finansowa, wykonywana praca, czy informacje o rodzicach i najbliższej rodzinie - wszytko z wyjatkiem samej historii). Nie wprowadzili tego bo na ta chwile takie rozwiazania sa niezgodne z prawem (dyskryminacja) a poza tym zniwelowały by sens OC jako takiego (gdzie kazdy musi sie skladac, gdybysmy z gory wiedzieli kto spowoduje stluczke to wiadomo kto musialby zaplacic 100% skladki a kto 0%). 

No i pokazuje to tez jak ubezpieczenia dobrowolne moga w najblizszej przyszlosci stracic jakikolwiek sens :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

GAP nie jest obowiązkowy  ja w leasingu VW zrezygnowałem w salonie przy wykupie ubezpieczenia i go nie posiadam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gap czy rti sa dobre jako zabezpieczenie, zawsze czesc kasy zwroca w razie czego. To juz kazdego wybor, tylko ze rti w vw jest tylko na 3 lata, a w pierwszym roku i tak jest ubezpieczenie na 100 proc z faktury, tak ze biorac leasing na 4lata placimy przez 4lata a faktycznie tylko 2lata jest ochrony. 

Co do wrzucenie kosztow ubezpieczenia w leasing to zalezy od wartosci samochodu. Jak wrzucisz w leasing to dochodzi vat 23%, z drugiej jednak strony odliczasz cale ubezpieczenie od podatku a placac jednorazowo mozesz ac proporcjonalnie tylko do kwoty 20tys euro. Tak ze jak samochod za 100-120 tys to lepiej od razu ale jak 200tys i wiecej to juz bardziej sie kalkuluje to w leasing wrzucic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moge byc w bledzie bo nie czytalem pelnego OWU, ale GAP/RTI to chyba nie jest tak do konca tym samym co 100% z faktury w pierwszym roku AC. Ten pierwszy (RTI) ma za zadanie ubezpieczyć od straty finansowej, czyli jeśli kupuje auto za 150k to po szkodzie calkowitej mam byc w tej samej sytuacji [finansowej] co przed kupnem auta - wystarczajaco duzo pieniedzy zeby pojsc do salonu i kupic nowe auto za 150k bez doplacania zadnej kasy. Im pozniej taka szkoda calkowita tym jest to bardziej oplacalne. 

Natomiast ciezko mi sobie wyobrazic taka sama sytuacje w przypadku AC - konczy to sie raczej na tym ze oni splaca do konca leasing ale już tych 10% wklady wlasnego to chyba sie nie zobaczy... (moge sie mylic).

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, shoo napisał:

Nie wprowadzili tego bo na ta chwile takie rozwiazania sa niezgodne z prawem (dyskryminacja)

To akurat nie jest prawda, na pewno nie w PL. Z uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji w jakimś stopniu korzystają chyba już wszystkie banki i ubezpieczalnie na całym świecie. Aktualnie jest to tak proste, że głupio by było nie skorzystać. Jeśli chodzi o uwarunkowania prawne to nie jestem pewny ale mogą przewidywać zakaz brania pod uwagę np. płci albo rasy co jest kuriozalne bo algorytmy komputerowe są totalnie bezstronne i obiektywne ale nie zdziwiłbym się gdyby tak było bo smutna prawda jest taka, że prawdziwa nauka przegrywa na świecie z polityką.

RTI w pierwszym roku to to samo co 100% wypłaty z AC, przynajmniej w leasingu VW bo wymaga on aby AC było bez udziału własnego, z utrzymaniem wartości auta i w zasadzie wymagają wszystkiego czego tylko się da wymagać od AC.

I z tym RTI to też nie jest tak, że pójdziesz do salonu i kupisz sobie nowy bez straty bo będziesz stratny np. na kosztach leasingu, ubezpieczeń itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Tobol napisał:

To akurat nie jest prawda, na pewno nie w PL. Z uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji w jakimś stopniu korzystają chyba już wszystkie banki i ubezpieczalnie na całym świecie. Aktualnie jest to tak proste, że głupio by było nie skorzystać. Jeśli chodzi o uwarunkowania prawne to nie jestem pewny ale mogą przewidywać zakaz brania pod uwagę np. płci albo rasy co jest kuriozalne bo algorytmy komputerowe są totalnie bezstronne i obiektywne ale nie zdziwiłbym się gdyby tak było bo smutna prawda jest taka, że prawdziwa nauka przegrywa na świecie z polityką.

Nie do końca się tutaj zgadzam - owszem, masa firm korzysta z ML ale na poziomie ogólnym. Nie trzeba skomplikowanych algorytmów żeby stwierdzić że bardzo młodzi i bardzo starzy mają większe szanse na stłuczkę niż Ci którzy jeżdżą już 20 lat i w tym czasie mieli 0-2 szkody. Ale takie zasady dotyczą wszystkich po równo, ale wyobrażasz sobie sytuacje w której każdy ma indywidualną wycenę i Ty placisz 5000zl za OC a sąsiad w tym samym wieku, z taka sama historia szkód płaci 200zł? Jak to wyjaśnić i czy to jest OK? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam rot przy leasingu

A przy ubezpieczeniu na drugi  rok i tak doplacilem do 100 procent wartości   na cały okres ubezpieczeń ia.

Nie wiem czy słusznie 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 3.01.2018 o 10:37, shoo napisał:

wyobrażasz sobie sytuacje w której każdy ma indywidualną wycenę i Ty placisz 5000zl za OC a sąsiad w tym samym wieku, z taka sama historia szkód płaci 200zł? Jak to wyjaśnić i czy to jest OK? 

Niektórzy już teraz płacą kilka razy więcej bo np. kontynuują ubezpieczenie zamiast poszukać tańszego ;-) Jakiś powód takiego stanu rzeczy musiałby być, np. osoba płacąca 5k aktywnie udziela się na grupach FB jazda nocna albo innych związanych z brawurową jazdą lub brawurą w ogóle i to nawet miało by sens. Jedyna sytuacja, w której to by było niesprawiedliwe to gdy wystąpił by błąd takiego systemu ale to da się naprawić i nie przeważa zalet takiego systemu. W tej chwili z takim zaawansowanym systemem najłatwiej się zetknąć ubiegając się o kredyt. Gdy ostatnio byłem w ING żeby zapytać się o moją zdolność kredytową to dostałem odpowiedź, że to mi podadzą dopiero po złożeniu wniosku kredytowego bo "system musi policzyć na podstawie wszystkich danych". Aktualnie jestem w sytuacji odwrotnej do opisanej - nie mam 5 gwiazdek w BIKu bo na podstawie szczątkowych danych (np. wiek) jestem zaszeregowany do grupy osób, które nie są wiarygodnymi kredytobiorcami, a jestem pewien, że gdyby wzięli wszystko pod uwagę to chyba musieli by dla mnie poszerzyć skalę ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czekam na swojego zamówionego Passata, który ma być planowo produkowany w 15 tygodniu tego roku.

Podpisałem zamówienie (dostałem 13,5% rabatu), wpłaciłem 9k zł zaliczki, samochód chcę wziąć w leasing, zrobiłem nawet zapytanie leasingowe do VW Bank (48msc, wpłata 40%, wykup 10% - koszt 102,56% (bez RTI)). Ubezpieczenie 3,2% wartości auta.

I teraz moje pytanie: jeżeli samochód przyjedzie do Dealera, a ja nie wezmę leasingu od VW tylko np. z mBanku bo ich oferta będzie korzystniejsza (czekam na kalkulację), to wtedy Dealer może mi zmniejszyć ten rabat i podnieść kwotę zakupu auta niż ta podpisana na zamówieniu?

Ma ktoś w tym temacie jakieś doświadczenia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rivam, ale nie wiemy, co dokładnie podpisałeś :) jeśli podpisałeś zamówienie z warunkami wyliczonymi przy opji VW leasing, a teraz go nie chcesz, to łamiesz warunki umowy. Jeśli nie masz wzmianki o tym w zamówieniu, to możes dowolnie sfinansować zakup. 

 

BTW: jak już porównujesz oferty leasingowe, to poproś o pełny cennik, ze wszystkimi dodatkowymi opłatami. Czasami można się zdziwić, za co leasingodawca będzie chciał naliczać opłaty...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na zamówieniu mam wpisane: Finansowanie: leasing

ale jaki i czy to VW nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm... nie masz obowiązku chyba, że masz zastrzeżone np. że rabat obowiązuje tylko w przypadku skorzystania z VW leasing.

z mojego doświadczenia nigdy więcej VW Leasing - raz, że drogo dwa walą w pręta...i np. zapominają, że jest nadpłata zakończonego leasingu dopiero przy sprawdzeniu salda okazuje się, że "ooo rzeczywiście jest nadpłata, proszę napisać pismo to zwrócimy" WTF ?

ja poszedłem do raiffeisen leasing (przejęty przez pko teraz) i wyszło mega - raz że mam podgląda każej umowy, co ile jest spłacone (kapitał , odsetki) - ile do spłaty - ZERO PROBLEMÓW - jedyny minus, że wołają 500 zł za aneks do umowy (chciałem zwiększyć ratę leasingową, no i za nową symulację wołają 250 pln - dla porównanie w VW aneks 200)

za to najbardziej kręci toyota (kupowałem w sierpniu) - przedstawili mi wszystko jak to "och i ach" - wykonałem dwa telefony dostałem oferty ze swojego banku pokazałem Panu za biurkiem: "eeeee oooeeee proszę mi dać chwilę!" pobiegł gdzieś wrócił i zgodzili się na moje warunki.

GAP - koniecznie - miałem szkodę całkowitą A6 C7 w VW leasing bez GAP - sami powiedzieli ile straciłem bo auto miało 4 miesiące do końca leasingu.

Podsumowując:

negocjować, nie bać się - w końcu to Wasze pieniądze.

GAP - koniecznie

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.02.2018 o 13:19, RaffyXXX napisał:

 

ja poszedłem do raiffeisen leasing (przejęty przez pko teraz) i wyszło mega - raz że mam podgląda każej umowy, co ile jest spłacone (kapitał , odsetki) - ile do spłaty - ZERO PROBLEMÓW - jedyny minus, że wołają 500 zł za aneks do umowy (chciałem zwiększyć ratę leasingową, no i za nową symulację wołają 250 pln - dla porównanie w VW aneks 200)

 

Od tego gówna, czyli obecnego PKO trzymać się z daleka. Miałem u nich leasing, GAP był dodany aneksem następnego dnia. Po roku znikła mi pozycja GAP na FV, zapytałem dlaczego to odpowiedzieli że nie mogą znaleźć aneksu w umowie i wypowiedzieli GAP u ubezpieczyciela. Jak im podesłałem swoją kopię aneksu to odpowiedzieli że TU im odmówiło wznowienia GAP i mogą wprowadzić nowy od nowej (niższej) wartości samochodu. Teraz na złożoną reklamację odpowiedzieli ze GAP'a nigdy nie było i coś mi się uroniło a na FV był omyłkowo. Rozwiązałem z nimi umowę by sprzedać trupa to naliczyli mi za przedterminowe zakończenie GAP. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, dziki_pl napisał:

Od tego gówna, czyli obecnego PKO trzymać się z daleka. Miałem u nich leasing, GAP był dodany aneksem następnego dnia. Po roku znikła mi pozycja GAP na FV, zapytałem dlaczego to odpowiedzieli że nie mogą znaleźć aneksu w umowie i wypowiedzieli GAP u ubezpieczyciela. Jak im podesłałem swoją kopię aneksu to odpowiedzieli że TU im odmówiło wznowienia GAP i mogą wprowadzić nowy od nowej (niższej) wartości samochodu. Teraz na złożoną reklamację odpowiedzieli ze GAP'a nigdy nie było i coś mi się uroniło a na FV był omyłkowo. Rozwiązałem z nimi umowę by sprzedać trupa to naliczyli mi za przedterminowe zakończenie GAP. 

czyli wniosek jeden- pilnować dziadów na każdym kroku i nie pozwolić żeby się przyzwyczaili. Ja miałem 18 lat konto w ING a od 14 firmowe - taki numer mi wywinęli, że jak widzę ich reklamy w tv to mam ochotę strzelać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moje zdanie na temat leasingu jest takie, że każdy bank działa tak samo - płacisz to jest ok, nie płacisz to jest problem. Najwięcej negatywnych opinii najczęściej piszą osoby, które miały jeden z dwóch sytuacji:
1. Zagapili się z terminem/terminami płatności
2. Mieli wypadek/szkodę całkowita itp.
Szukając leasingu trzeba pamiętać o takich podstawach:
1. Przeczytać dokładnie umowę, aby poznać warunki leasingu, a zwłaszcza co się stanie jeśli przestaniemy płacić lub ktoś nam ukradnie auto, tudzież je rozbijemy, czy ktoś nam je rozbije.
2. Należy zapoznać się dokładnie z kosztami OBSŁUGI leasingu, czyli ile zapłacimy za przekazanie nam foty z fotoradaru itp.
3.Trzeba wybrać najlepszą, czytaj najtańszą ofertę :-)
4. Obowiązkowo należy wykupić GAP
5. Nie polecam wrzucania ubezpieczenia w ratę leasingu, bo niepotrzebnie tylko trzeba będzie dopłacać VAT.

Leasing to pewnego rodzaju kompromis, czy auto jeździ, czy nie jeździ to trzeba płacić, nikogo nie interesuje, że np. fura stoi pół roku w ASO.

Ja akurat jestem na etapie zakupu B8 i najkorzystniejszą ofertę leasingowa dostałem z VW Banku - 100,87%, przy wpłacie 30% na 3lata

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego ale te 100,87% to jest bez GAP (RTI), a ile Ci wyszło z RTI ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ubezpieczenia i GAP zawsze płacę gotówką za cały okres, czyli w przypadku GAP na trzy lata.
Czekam na dokładne wyceny, bo wciąż negocjuję cenę zakupu auta ale ostatnim jak kupowaliśmy samochód o podobnej wartości to GAP na 3lata wyszedł ok 2600zł

 

Edytowane przez kmink

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności