Skocz do zawartości

shoo

  • Zawartość

    79
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O shoo

  • Urodziny 22.07.1986

Informacje osobiste

  • Imię
    Kamil
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Łódź

Samochód

  • Generacja
    Alltrack
  • Silnik
    B8 2.0TSI 220KM Alltrack
  • Rok produkcji
    2017

Ostatnie wizyty

213 wyświetleń profilu
  1. Powłoka ceramiczna

    No więc może ja trafiłem na kiepską powłokę (kisho), ale póki co nie jestem zachwycony. Kasa za ten bajer nie jest mała, a ja nie widzę za bardzo różnicy między posiadaniem powłoki a jej brakiem. Mieszkam w takim terenie, że jest albo błoto, albo kurz, a często jedno i drugie jednocześnie. Tak czy inaczej auto brudzi się błyskawicznie - owszem, całe kropelkuje, większość wody natychmiast spływa. A jednak krople po wyschnięciu zostawiają ślad ze względu na kurz. Wbrew temu co sobie wyobrażałem, nie wystarczy auta przejechać myjką ciśnieniową, trzeba tak czy inaczej myć z użyciem gąbki i środka czyszczącego. Oczywiście przy powłoce trzeba bardzo uważać podczas takiego mycia, używać odpowiednich materiałow itp bo inaczej szybko zniknie. Rezultat póki co jest taki, ze po upływie 2,5 miesiąca (przełom zima/wiosna) nie byłem wręcz w stanie samemu domyć tego auta (dodam, że było przeraźliwie brudne). Myłem dwa razy, bardzo dokładnie, i za kazdym razem wycieralem do sucha, a i tak skończyło się masą smug, zarówno na lakierze jak i na szybach. Zawiozłem do studia, oni byli w stanie domyć bez problemu i stwierdzili, że wszystko jest OK. Podsumowując, brudzi się tak czy inaczej, ale faktycznie mieszkam w takim miejscu że to jest chyba nie do uniknięcia. Natomiast moje odczucia są takie że mycie jest trudniejsze, a nie łatwiejsze - choćby dlatego że w studio usłyszysz aby nie jeździć na pierwszą z brzegu myjnie bo powłoka szybko straci właściwości. Więc pozostaje mycie samemu (dramat) lub jazda do studia. Natomiast trzeba przyznać, że auto po umyciu wygląda super, widać różnicę w połysku itp. To póki co jedyna zaleta z mojego punktu widzenia.
  2. @motomouse Skoro silniki TSI wydzielają NOx to w sumie dlaczego nie? Z tego co rozumiem SCR służy właśnie redukcji NOx. PS. jak to jest z tym cytowaniem? Dostałem ostatnio notatkę, że nie cytuje się jeśli odpowiadamy bezpośrednio pod postem :-)
  3. dokladnie, webasto bedzie kosztowalo tyle co tutaj sama szyba nie mowiac o reszcie gadgetow. na pewno da sie to zrobic, ale nie sadze zeby to bylo tanie...
  4. No właśnie nie mialem okazji tej zimy, odpalilem to raptem dwa razy. Za pierwszym razem to były jakieś pierwsze przymrozki i porównywałem ze starym focusem u kumpla, wynik był porażający - ta mała warstwa szronu w focusie znikneła po jakis 20 sekundach, w moim pasku zajelo to blisko 2 minuty. Wręcz zastanawiam się czy z tym nie pójść do serwisu albo coś :-) Inna kwestia to że podgrzewana szyba tak czy inaczej jest fajnym gadgetem - ale korzystasz z niej kilka razy w roku. Na fotelach siedzisz codziennie, więc gdybym miał wybierać to wybrałbym fotele, albo elektryczna klapę czy inne wynalazki z których korzysta się znacznie częściej.
  5. Tuning

    Powiem to inaczej: jeśli jeździsz 35k rocznie to kup to na co się stać. I nie chodzi tylko o zakup ale również o serwisowanie. Jeśli twój budżet nie da rady pociągnąć naprawy za 11k to znaczy ze diesel nie jest autem które powinieneś kupować, nie ma znaczenia czy jeździsz 10k, 20k czy 50k. Jeśli o mnie chodzi to ludzie mogą kupować diesle i jeździć nimi tylko do kościoła w niedziele, tylko - na boga - niech je naprawiają jak należy gdy już się zepsują. Moje słowa o 2l róznicy w spalaniu dotyczyły 1.8 TSI vs 2.0 TDI 150KM. Różnica w spalaniu między TSI a TDI w przypadku 220KM+ jest duża, ale tak naprawdę nic nie zmienia. Chcesz mieć auto które ma 400nm, 200km, i pali 8l - spoko, kup diesla. Policz tylko czy stać Cię na jego utrzymanie. Mnie nie stać na audi, mercedesa czy teslę więc ich nie mam. Za cenę passata mógłbym kupić używane RS6, ale nie przebolałbym cen naprawy, ubezpieczenia itp. W mojej benzynie pewnie też się ma co psuć. Obiecuję, ze jak już coś tam się zepsuję to to naprawię - nie ważne czy to będzie kosztować 1000zl czy 10000zł - albo sprzedam. Nie ma opcji żebym zaczął wycinać nagle elementy samochodu...
  6. Ta szyba w VW faktycznie częściowo blokuje sygnał GPS/GSM, ale nie ma tragedii. Ja mam problem z otwarciem bramy wjazdowej z pilota, więc nie jest to ściema (problem zupełnie nie występuje w innych autach), ale nie mam najmniejszego problemu z GPS/GSM. Dodam, że telefonu nie trzymam w tej kieszonce do wzmacniania sygnału bo jest niewygodna. Więc na codzień to zupełnie nie stanowi problemu. Natomiast sama szyba działa w moim odczuciu gorzej niż wersja z drucikami - o ile w fordzie w większości wypadków wystarczy poczekać 30-45s to w passacie nawet niezbyt duży szron wymaga 2-3minut. Nie miałem jeszcze okazji testować przy dużym szronie / lodzie, ale nie zdziwiłbym się gdyby to miało zając z 10 minut. Biorąc pod uwagę cenę tego wynalazku (3,3k, wraz z instalacją telefoniczną) to zdecydowanie wolałbym dopłacić do lepszych foteli albo innego gadgetu.
  7. Tuning

    Gdybym chciał być eko, to tak jak napisałeś kupiłbym pewnie 1.0 albo hybrydę, ale mnie nie o to w tym chodzi. Przyznam szczerze, byłem święcie przekonany że moje auto jest bardziej ekologiczne, niż jest w rzeczywistości. Nie byłem świadom ilości cząstek NOx które silniki z bezpośrednim wtryskiem wypuszczają środowiska. Ale nie ma to związku z DPF. Filtr DPF to nie jest jakieś dodatkowe wyposażenie które możesz dodawać / usuwać według swojego widzimisię. To jest element który twój samochód, zgodnie z przepisami, musi posiadać żeby poruszać się po drogach - w polsce i reszcie europy; mam szczerą nadzieję że w końcu sprawdzanie spalin stanie się obowiązkową częścią przeglądów oraz że ukrócą to januszowanie w zaprzyjaźnionych stacjach diagnostycznych. Obudzicie się wtedy w nocniku i każdy będzie musiał te 11k wybulić albo pozbyć się szrotu, i mam nadzieję że stanie się to jak najszybciej. Idea TDI to jeden z najgorszych pomysłów na jaki wpadł koncern VW. Ludzie na tym forum kupują auto za ponad 200k, w dieslu, robiąc przy tym przebieg 20k roczne. Bo pali 2l mniej, więc jest TANIEJ. A potem te 20k rocznie po mieście kończy się zepsutym filtrem DPF który kosztuje 11k to go wycinają, bo to jest ZA DROGO. No ja przepraszam, gdzie tu jest logika? Niemiec zapłaci 11k bo musi - tam to nie jest martwy przepis. Duża firma zapłaci 11k, bo ten samochód na siebie zarabia i ma to wliczone w koszta. Ty nie zapłacisz, więc najwidoczniej nie jest to auto dla Ciebie. Wycinasz DPF == łamiesz przepisy. Jak ktoś by Ciebie okradł to miałbyś w nosie tłumaczenie, że jego dzieci nie mogą jeść trufli, oraz że jego stać tylko na tanie cukierki z biedronki. Nie stać mnie na ferrari, ani na teslę, więc jeżdżę passatem. Nie kupiłem audi, bo pomijając wiekszą cenę zakupu jest też droższe w serwisowaniu. Kupiłem TSI, bo mimo tego, że wybór TDI był dużo większy i pewnie mogłem kupić auto (z placu) taniej, z bardziej dopasowanym wyposażeniem, to diesel jest drogi. Nie jest drogi w zakupie, jest drogi w serwisowaniu.
  8. Tuning

    @RogalPraga Sorry, ale nie widze zadnego zwiazku miedzy moim silnikiem a wycinaniem DPF. Ani tym, ze koncerny moto oszukują. To, że mój sąsiad kradnie, nie znaczy że ja też mogę kraść. To, że gwałciciel gwałci, nie znaczy że gwałt jest w porządku.
  9. Tuning

    Super podejscie. Takim tunerom powinni dawac kary w setkach tysiecy zlotych i zakaz dotykania pojazdow mechanicznych przez 10 lat.
  10. Na sprzedaż posiadam nowe, nieużywane felgi VW Albertville 19" z oponami Pirelli Cinturato P7 Seal Inside 245/40/R19 (samouszczelniające się). Nr katalogowy felgi: 3G0601025AG Felgi zdemontowane z auta w salonie, z zerowym przebiegiem (auto kupione zimą, wyjechało już na komplecie kół zimowych). Jest jeszcze oryginalny nabłyszczacz :-) Jeszcze w salonie na felgach została nałożona powłoka ceramiczna firmy Kisho o wartości ponad 300zł. Jeśli chodzi o odbiór to w grę wchodzi raczej tylko odbiór osobisty (Łódź). W okolicach Łodzi mogę podrzucić. Jeśli jesteś zdecydowany i masz pomysł jak je wysłać kurierem (~20kg sztuka, brak kartonu) to zapraszam do kontaktu telefonicznego. Kontakt: +48 608 632 531
  11. Felgi na lato...

    Zalezy czy masz czujniki cisnienia w kazdym kole. Jeśli dopłacałeś do czujnikow ciśnienia to masz, jesli nie to masz standardowy system oparty o ABS który nie wymaga drugiego kompletu czujników.
  12. GTE zasięg

    To jest auto z 2017 to - ciezko mi uwierzyc, ze akumulatory juz stracily 30% pojemnosci. Kolega pisze o akumulatorach "wysokonapięciowych", ale o ile VW nie wymyslil koła od nowa i robi to co reszta branży, to pewnie są to ogniwa Li-Jon 18650 połączone w jakieś pakiety co zwiększa nominalne napięcie i prąd. Takie akumulatory (produkcji fimowej, a nie chinczyki które są zazwyczaj puste) powinny mieć raczej żywotność liczoną w tysiącach cykli. Więc albo w grę wchodzi to że auto się "uczy" jak wspomniał @dirve (co jest o tyle wątpliwe że czas naładowania jest niby krótszy) albo jakaś wada samego akumulatora. Jest masa rzeczy która może taki akumulator uszkodzić - zbyt niska temperatura, zbyt wysoka temperatura, układ zarządzający baterią (BMS) może źle działać i pozwolił na głębokie rozładowanie itp. Należałoby podjechać do serwisu, to na tyle rzadkie auto że ciężko o ludzi którzy ogarniają temat.
  13. Co to znaczy "cos ponad Matrix LED"? Czytałem na car magazine i jest informacja tylko o tym ze "Matrix-style LED", a nie ze cos jeszcze bardziej zaawansowanego. Byłoby to o tyle dziwne, ze właśnie była premiera A6/A7 i tam jest "tylko" matrix led Sam nie jestem jakoś przekonany do tych ekranów na pół deski. Uważam, i trzymam za to mocno kciuki, ze przyszłość multimediów w samochodach to podłączane telefony (carplay, android auto). Nie wiem po co w ogóle oni ładują kasę w rozwój tych wbudowanych systemów skoro mój telefon jest i tak lepszy od tego co oni tam zastosują. W rezultacie sam intensywnie korzystam z carplay i mocno mi przeszkadza brak integracji między AID oraz telefonem - jak puszczam muzykę przez bt, albo mp3, albo radio to widzę kolorowe obrazki na AID, ale jak odpalę apple music przez telefon to juz widzę tylko informacje "CarPlay" i szarą ikonkę. To samo z nawigacją, o ile nie korzystam z tej wbudowanej (która imho zawsze będzie gorsza od nawigacji w smartfonie) to funkcje nawigacji w AID oraz HUD są nieaktywne. Dopóki nie rozwiążą tego problemu to dla mnie takie nawigacje przez pół deski nigdy nie będą wyglądały tak jak na tych zdjęciach No ale trzymam kciuki. Jesli jest cos, co zmotywuje mnie zmiany obecnego paska na nowy zamiast wykupu to wlasnie systemu multimedialne ktore rozwiaza ten problem
  14. W pewnym stopniu kupno takiej Kia to faktycznie ryzyko. Musisz sie zastanowic czy kupujesz auto na 3-5 lat czy na dluzej (>10 lat), oraz czy to bedzie auto ktore na siebie zarabia (czyt: jak sie zepsuje to duzy problem) czy tez raczej auto dla zabawy i jak bedzie w serwisie to trudno (jak tesla ) Plusy i minusy: Moi starzy od jakis 7 lat maja auta marki hyundai (i30 mk2 teraz tucson), czyli praktycznie jak kia, i nawet raz nie byli w serwisie (poza przeglądem raz na dwa lata). Nic nigdy się w nich nie zepsuło. Nie wiem czy ktokolwiek tutaj na forum moze to powiedziec o swoim passacie :-) Stringer to jednak krok na przod, nowy (bardziej skomplikowany) silnik, naped na tyl itp. Ma co się psuć Passat/Arteon/Mondeo są obecnie w miare "stabilne", ale czy serwis tak wszystko ogarnia? Watpie, forum pelne jest ludzi u ktorych a to nawigacja nie dziala do konca jak powinna, a to easy open nie dziala, nie mowiac juz o zawieszeniu czy problemach z suchym dsg ktore sie psuje a serwis naprawia byle jak, byle starczylo do konca gwarancji (ciagle szarpie, ale "tak moze byc"). Przynajmniej tsi oleju juz nie bierze i lancuchy rozrzadu nie pekaja :-)
  15. @disaster3 O gustach się oczywiście nie dyskutuje, ale nie porównywałbym Arteona do Mondeo. Z zewnątrz wygląda całkiem fajnie, ale jak patrze na srodek w Mondeo to az mnie ściska z żalu, widać że to auto swoje lata już ma. Widziałeś Kia Stinger może? Gdyby nie warunki dojazdowe do mnie do domu, ja bym chyba ją kupił...
×