lancer83 Zgłoś #1 Napisano 12 Grudnia 2015 (edytowane) Witam. Ostatnio jadąc z prędkością 180 km/h usłyszałem huk, potem było mocne szarpnięcie. Zjazd na pobocze, silnik pracował na 3 cylindry, zgasiłem silnik rzut oka pod maskę nic złego nie widać. Wchodzę do auta próbuje odpalić nawet nie zakręcił. Zajrzałem pod auto a tam wielka plama oleju, już wiedziałem co się stało. Tak wygląda silnik po rozebraniu: Siła była tak duża że rozwaliło rozrusznik. Jak myślicie od czego mogło to się stać ? Przebieg 265 tyś sprawdzony. Edytowane 12 Grudnia 2015 przez lancer83 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lancer83 Zgłoś #2 Napisano 12 Grudnia 2015 Silnik już drugi siedzi AWX. Jak jeździłem po szrotach i pytałem o ATJa to mówili że mieli ale z urwaną korbą.Morze jakaś wada ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
machina123 Zgłoś #3 Napisano 12 Grudnia 2015 Jak to mówią "korba wyszła bokiem" współczuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
coffin80 Zgłoś #4 Napisano 12 Grudnia 2015 te silniki ATJ mają już swoje nalatane,auto nie jest młode,do tego jechać 180 km/h tylko mu w tym pomogłeś ,mimo tego współczuje wydatku ,byłem już świadkiem jak korba wyszła bokiem ale w golfie 1 silnik 1.6 diesel miał przelatane 900 tys i przy prędkości 100 km/h tak sie stało,byłem wtedy jeszcze dzieciakiem 1994 rok ,jadąc z ojcem,nie zbyt miłe uczucie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
machina123 Zgłoś #5 Napisano 12 Grudnia 2015 180 km/h to nie jest jakaś zabójcza prędkość dla tego silnika aczkolwiek pracował pod zwiększonym obciążeniem. Przyczyna musiała jednak leżeć gdzieś indziej np niedostateczne smarowanie, zmęczenie materiału etc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #6 Napisano 12 Grudnia 2015 najprawdopodobniej panewka na korbie zaczęła chwytać i od tego się zaczęło. Z awx możesz spać spokojnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #7 Napisano 12 Grudnia 2015 Nie wiem dlaczego ale ja jestem uczulony na ropniaki, nawet się do nich nie zbliżam, silnik diesla został stworzony tylko dla oszczędności...dla mnie auto to benzyna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mej Zgłoś #8 Napisano 13 Grudnia 2015 Nie wiem dlaczego ale ja jestem uczulony na ropniaki, nawet się do nich nie zbliżam, silnik diesla został stworzony tylko dla oszczędności...dla mnie auto to benzyna. przesadzasz i do tego nic nie wnosisz do tematu poza tym 265 tys to żaden przebieg, mój atj w chwili sprzedaży miał 330 tys nalatane i oleju nie brał a lekko nie miał... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masterunio Zgłoś #9 Napisano 13 Grudnia 2015 przy 180km/h pewnie.było powyżej 3,5k rpm, jak miał szlag trafić silnik to właśnie przy takiej prędkości. Wychodzi zasada że jak ktoś dba to ma, nawet najlepszy silnik padnie jak mu się będzie dawać non stop po garach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lancer83 Zgłoś #10 Napisano 13 Grudnia 2015 Kolego uwierz mi ten silnik nie dostawał non stop po garach, ale raz na jakiś czas trzeba go przegonić. Co do stwierdzenia ja k się dba tak się ma to uwierz mi że o auto dbam lepiej jak o siebie. Oleju też mi nie brał, żadnych oznak zbliżających się kłopotów. Po prostu ATJy tak mają, nie wszystkie ale spotkałem już takie przypadki. Co do panewki to na wale nie było śladów zatarcia. Moim zdaniem tłok pękł przy sworzniu postawił opór i poszło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masterunio Zgłoś #11 Napisano 13 Grudnia 2015 jesteś pierwszym właścicielem auta? może poprzedni właściciel dawał ostro po p&!@ szkoda silnika tylko, plus taki że teraz masz parę koni więcej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwtdi90 Zgłoś #12 Napisano 13 Grudnia 2015 Silnik pasował P&P z awx ? żadnych kostek nie trzeba było przerabiać ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lancer83 Zgłoś #13 Napisano 13 Grudnia 2015 (edytowane) Żadnych kostek jedyna rzecz która nie pasowała to rurka odmy, od ATJa była za krótka. Nie jestem pierwszym właścicielem, ale weź pod uwagę to że ja ten silnik rozebrałem i widziałem stan panewek i reszty tłoków i były w super stanie. Co do przebiegu tak jak pisałem sprawdzony, poza tym sprzęgło i dwumasa jeszcze orginalna i w dobrym stanie a to o czymś świadczy tak myślę. Edytowane 13 Grudnia 2015 przez lancer83 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #14 Napisano 13 Grudnia 2015 A jaki miałeś na nim przebieg? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #15 Napisano 13 Grudnia 2015 77Marek Przebieg 265 tyś sprawdzony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #16 Napisano 13 Grudnia 2015 Przebieg jeśli potwierdzony to moim zdaniem zbyt mały. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lancer83 Zgłoś #17 Napisano 13 Grudnia 2015 Moim zdaniem żeby korba wyszła bokiem przez przebieg to musiałby mieć z 700 tyś nakulane, a tyle orginalne sprzęgło nie wytrzyma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wladek1181 Zgłoś #18 Napisano 13 Grudnia 2015 A czemu nie bierzecie pod uwagę zmęczenia materiału? Takie rzeczy się zdarzają. Część części nie równa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #19 Napisano 14 Grudnia 2015 Przeważnie w tdikach korby wychodzą jak mu się dobrze wstawi a zgromadzony olej w intercoolerze zostaje zassany do komór spalania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lancer83 Zgłoś #20 Napisano 15 Grudnia 2015 Przeważnie w tdikach korby wychodzą jak mu się dobrze wstawi a zgromadzony olej w intercoolerze zostaje zassany do komór spalania. Odpada - śladowe ilości oleju w IC Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach