SZYLO Zgłoś #41 Napisano 28 Maja 2016 (edytowane) Mam pytanie odnośnie wypalania CR na EDC17 pacjent to vw crafter 2.0 tdi 100 kW 2012r. Wchodzę w nastawy-->wypalanie serwisowe-- start i wyświetla się napis że muszę wcisnąć pedał hamulca i pedał przyśpieszenia, naciskam wyświetla się komunikat Running, ale nic się nie dzieje obroty takie same, temp dpf tylko ponad 150st. Co robię nie tak ? Chciałem sprawdzić podczas jazdy ale jak tylko włączyłem wypalanie wyświetlił się komunikat że zbyt duża prędkość i auto zwolniło prawie do zera, przestało reagować na pedał przyspieszenia Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka Edytowane 28 Maja 2016 przez SZYLO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djrobo Zgłoś #42 Napisano 5 Czerwca 2016 (edytowane) witam miesiąc temu z powodu awarii usunąłem klapki kolektora oraz wykonałem nowe strojenie (na 175KM/365Nm) . przy okazji tuner poinformował ze DPF może się częściej zapychać. no i się zaczęło... kilka dni temu podczas jazdy po mieście pojawiła się kontrolka DPF, wiec pojechałem przegonić auto . jechałem głównie na 4 biegu/3000obr. przy okazji wyprzedzanka doszedłem do 4500obr i wtedy buchnął z tyłu dym i zapaliła się kontrolka sprężynki:/ zawróciłem więc i prosto do mechanika na komputer. po wyłączeniu auta i ponownym odpaleniu kontrolki zgasły. w komputerze sczytano błąd czujnika temperatury ukł. wydechowego- nieprawidłowa wartość. błąd skasowano. i tu ciekawostka - po tej akcji rura wydechowa stała sie wewnątrz biała! od tego czasu kontrolki się nie zapaliły, jednak po każdej jeździe widzę że silnik chce wypalac DPF - jałowo 1000obr i siwy smród z rury. dlatego wczoraj wybrałem się na autostrade. 40km zrobiłem z predkościa 190km/h a potem 80km z prędkością 90km/h (4bieg ok 2700obr) po tej przejażdżce obroty jałowe spadły do 900 a z rury zaczęło śmierdzieć normalnie jak z DPFa. jednak dziś po kilkunastu przejechanych kilometrach zauważyłem znowu 1000obr na jalowo i siwo z rury... czy to możliwe żeby DPF dalej się nie wypalił? czy to może być jakiś większy problem? niestety przez te kilka dni musiałem parę razy zgasić silnik mimo objawów wypalania DPF (1000obr), ale liczyłem na to że po tej jeździe autostrada będzie już spokój:( nie mam kabelka ani programu żeby sprawdzić parametry DPFa. chyba jutro znów pojadę na autostradę przegonić auto, czy istnieje jakiś sposób żeby wymusić wtedy wypalanie? Edytowane 5 Czerwca 2016 przez djrobo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
turek Zgłoś #43 Napisano 6 Czerwca 2016 Jedź do mechanika i sprawdź parametry dpf (stan zapełnienia) - to podstawa. Być może dpf nadaje się już do regeneracji lub usunięcia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #44 Napisano 6 Czerwca 2016 (edytowane) O ile nie wymuszamy programowo wypalania DPF-a to przegonienie auta po autostradzie wcale nie musi oznaczać że w jego trakcie nastąpi wypalanie. Mi po długiej trasie autostradą potrafi włączyć się wypalanie pod garażem . Usunięcie klapek kolektora ma znikomy wpływ na tempo zapełniania się filtra o ile auto jest użytkowane w trasie. Może mieć większe jeśli auto jeździ głównie po mieście, ale też nie jakiś znaczący. Trzeba pamiętać że zakres pracy klap to mniej więcej 1700-2200 obrotów. Poniżej i powyżej w zasadzie nic nie wnoszą do pracy silnika. Moim zdaniem zrobiłeś błąd usuwając klapki i robiąc soft jednocześnie. Takich poważnych modyfikacji nie robi się na raz po w razie kłopotów nie bardzo wiadomo gdzie szukać kłopotów. Jeśli faktycznie DPF zapełnia ci się szybciej niż przed modyfikacją to ja osobiście szukałbym przyczyny w spapranym sofcie. Masz jakiś wykres? Gdzie robiłeś modyfikację? Jeśli chodzi o wymuszanie wypalania to najlepiej podpiąć kompa i przeprowadzić całą procedurę. Może się okazać że pozwoli wypalić na postoju. Warto też pamiętać żeby włączyć przy wypalaniu wszystkie dostępne odbiorniki energii czyli fotele grzane, szyby grzane, klimę na max chłodzenie, wszystkie możliwe światła. No i oczywiście sprawdź ten czujnik temperatury. Edytowane 6 Czerwca 2016 przez mkpol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djrobo Zgłoś #45 Napisano 6 Czerwca 2016 Klapki i soft zrobiony w Cinsofcie. Link http://forum.vw-passat.pl/threads/117815-CHIP-do-2-0tdi-CR-140?p=2368928&viewfull=1#post2368928 Wczesniej przez 2 lata byl gotowiec, teraz dopiero zestrojenie. Kurde stoje juz 40 min na placu bo obroty ciagle 1000 i smrodzi:/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BociekCC Zgłoś #46 Napisano 6 Czerwca 2016 Skoro wariuje Ci czujnik temp. w DPFie to jak komp może wiedzieć jaka temp. jest. Jest kilka czujników i myślę że wszystkie powinny być sprawne. Może jeden przekłamuje i są problemy z wypaleniem... Komp na kolana, pomiar parametrów i wszystko będzie wiadomo. Bez kompa to kula i wróżymy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #47 Napisano 6 Czerwca 2016 jak to robił Marcin to na 100% masz dobrze zrobione. Zostaje sprawdzić ten czujnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siwus8080 Zgłoś #48 Napisano 7 Czerwca 2016 A czy ktoś mnie możę uświadomić jaki jest filtr DPF w 1,6 TDI BlueMotion?Jest suchy czy mokry a jak mokry to co się dolewa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prezess7 Zgłoś #49 Napisano 7 Czerwca 2016 W CAYC suchy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djrobo Zgłoś #50 Napisano 7 Czerwca 2016 (edytowane) Wlasnie sprawdzilem poziom oleju - jest powyzej max, az do krawedzi tego plastyku na bagnecie. Rozumiem ze to przez przerywanie dopalania? Jutro dzwonie do serwisu bo sam tego nie ogarne. Tylko pytanie, czy powinni najpierw wypalic dpf a potem zmienic olej czy najpierw olej a potem wypalanie? I czy z takim poziomem wogole moge jezdzic? A moze podjechac gdzies zeby mi tego oleju odessali na ten czas? Do mojego serwisu mam 100km:/ Edytowane 7 Czerwca 2016 przez djrobo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djrobo Zgłoś #51 Napisano 11 Czerwca 2016 Skoro wariuje Ci czujnik temp. w DPFie to jak komp może wiedzieć jaka temp. jest. Jest kilka czujników i myślę że wszystkie powinny być sprawne. Może jeden przekłamuje i są problemy z wypaleniem... Komp na kolana, pomiar parametrów i wszystko będzie wiadomo. Bez kompa to kula i wróżymy... W pomiarach wyszło 100gram popiołu. Chyba pozostaje mi wyciąć dziada... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #52 Napisano 11 Czerwca 2016 (edytowane) nie mogło ci wyjść w gramach bo w CR jest podawane w ml i norma to 175ml, później można się już martwic, chyba że sterownik był zerwany jak to było w moim przypadku i wtedy to już jest nie wiadomo ile tak naprawdę tego poiolu jest nie namawiam ale ja wyciolem w styczniu i mam święty spokój, nie myślę juz czy oleju przybywa czy przed zgaszenien nie ma przypadkiem włączonego wypalania itd Edytowane 11 Czerwca 2016 przez wiesiok81 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
turek Zgłoś #53 Napisano 12 Czerwca 2016 nie mogło ci wyjść w gramach bo w CR jest podawane w ml i norma to 175ml, później można się już martwic, chyba że sterownik był zerwany jak to było w moim przypadku i wtedy to już jest nie wiadomo ile tak naprawdę tego poiolu jestnie namawiam ale ja wyciolem w styczniu i mam święty spokój, nie myślę juz czy oleju przybywa czy przed zgaszenien nie ma przypadkiem włączonego wypalania itd A rura wydechowa nie osmolona? auto masz po programie, jak z zadymieniem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #54 Napisano 12 Czerwca 2016 wkoncu diesel wiec rura musi być okopcona, chyba nie ma takich diesli nawet ori bez dpf gdzie nie była by okopcona końcowa. auto po programie, powiem ze w lusterkach nie widzę aby kopciucha puszczał. pytałem się parę razy osoby jadącej za mną czy dymi to podobno nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djrobo Zgłoś #55 Napisano 12 Czerwca 2016 wkoncu diesel wiec rura musi być okopcona, chyba nie ma takich diesli nawet ori bez dpf gdzie nie była by okopcona końcowa. auto po programie, powiem ze w lusterkach nie widzę aby kopciucha puszczał. pytałem się parę razy osoby jadącej za mną czy dymi to podobno nie. EGR zostawiłeś czy zaślepiłeś? program robiłeś przy okazji wywalania DPF? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #56 Napisano 12 Czerwca 2016 tak, egr wyłączony i zaslepiony, program robiony przy całej tej okazji. ogólnie wywaliłem całą ekologie i to co najczesciej sie psuje czyli dpf,egr i klapy które akurat miałem uszkodzone. jednorazowo pakiet zawsze jest inaczej liczony i taniej wychodzi niż wszystko pojedynczo, wtedy wychodzi 2x drozej. ogólnie zalezało mi pozbyc sie dpf , cała reszta to przy okazji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Morhol Zgłoś #57 Napisano 22 Sierpnia 2016 w CR jest podawane w ml i norma to 175ml Sprawdziłem dziś bloki z dpf i rozumiem że pierwsza pozycja (90 ml) to dopiero połowa drogi do ewentualnej wymiany dpf? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
turek Zgłoś #58 Napisano 22 Sierpnia 2016 Tak na to wygląda, jaki masz przebieg w pasku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Morhol Zgłoś #59 Napisano 22 Sierpnia 2016 Tak na to wygląda, jaki masz przebieg w pasku? Prawie 150 tys. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
turek Zgłoś #60 Napisano 22 Sierpnia 2016 Prawie 150 tys. U mnie przy 218 tyś. stan zapełnienia DPF to 138 ml. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach