Rysieeek Zgłoś #81 Napisano 6 Października 2015 (edytowane) wiem, że problem istnieje... ale tak jak piszesz, auto z 2 ręki auto po gwarancji auto po wycięciu dpf-a auto po modyfikacji softu i jeszcze parę innych...... nagle wszyscy zaczęli twierdzić, że diesle są niezdrowe nawet te niby spełniające normy (a bardzo ciekawe jak się okaże że większość nie spełnia bo napewno vw m.in. pójdzie drogą udowadniania, że inne też nie spełniąją....) np. Paryż już oficjalnie mówi o zakazie wzjadu do centrum w ogóle wszystkich diesli albo o drakońskich opłatach... Edytowane 6 Października 2015 przez Rysieeek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yoe Zgłoś #82 Napisano 6 Października 2015 Tu sprawdzimy swój silnik czy sprawa tyczy się również Twojego silnika http://info.volkswagen.com/pl/pl/home?tab=check-own-car Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hyper Zgłoś #83 Napisano 6 Października 2015 Strona do sprawdzenia numeru VIN została aktywowana w miniony piątek ok. godz. 17:00 (dla rynku niemieckiego). W sobotę puścili o tym info na facebooku, a w niedzielę o 9:00 szła kampania marketingowa dla subskrybentów Newslettera, posiadających konto na portalu Mein Auto, a także innych, posiadających zgodę marketingową. W międzyczasie tworzone były strony w innych językach i zakładam, że dzisiaj także w Polsce istnieje już taka możliwość. --- Dzisiaj był zjazd zarządu w Wolfsburgu, przy zjeździe z autostrady A39 w stronę fabryki były chyba wszystkie możliwe stacje telewizyjne, w życiu nie widziałem ich tak wielu naraz. Miałem inne spotkania w tym czasie i niestety nie mogłem słuchać na żywo. Z późniejszego raportu wiem, że mowa była o tym, że 8 mln. samochodów z trefnym oprogramowaniem (z pośród w sumie 12 mln.) zostało sprzedanych w Europie. Aktualnie kary, które grożą koncernowi, liczone są już w miliardach euro. Mimo to zapowiedziano, że ani jeden pracownik VW nie straci w związku z tym swojej pracy (przynajmniej na razie można spać spokojnie). Z drugiej strony sens sponsorowania piłki nożnej został postawiony pod znak zapytania - pojawiły się momentalnie czarne chmury nad klubem VfL Wolfsburg, który jest stuprocentową spółką-córką Volkswagena. Odnośnie projektów (obecnych i przyszłych, rozwojowych) - wszystkie zostaną ponownie przejrzane i ocenione. Jeżeli nie będą one niezbędne do dalszego funkcjonowania koncernu, zostaną przesunięte w czasie, albo nawet zupełnie wykreślone. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yoe Zgłoś #84 Napisano 6 Października 2015 Strona do sprawdzenia numeru VIN została aktywowana w miniony piątek ok. godz. 17:00 (dla rynku niemieckiego). W sobotę puścili o tym info na facebooku, a w niedzielę o 9:00 szła kampania marketingowa dla subskrybentów Newslettera, posiadających konto na portalu Mein Auto, a także innych, posiadających zgodę marketingową. W międzyczasie tworzone były strony w innych językach i zakładam, że dzisiaj także w Polsce istnieje już taka możliwość. Tak jak wyżej napisałem http://info.volkswagen.com/pl/pl/home?tab=check-own-car Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mej Zgłoś #85 Napisano 7 Października 2015 strona jest już podana kilka postów wyżej przez innego użytkownika... ciekawe jest że skoro vw ma zapłacić miliardowe kary, to gdzie trafią te pieniądze? czy do oszukanych klientów którzy najbardziej na tej aferze mogą ucierpieć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hyper Zgłoś #86 Napisano 7 Października 2015 Od stycznia rozpocznie się wzywanie do serwisów celem przeprogramowania. Akcja serwisowa potrwa 12 miesięcy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Obywatel Zgłoś #87 Napisano 8 Października 2015 Tak czy siak będzie bolało i kosztowało. Oby nie właścicieli aut. Zastanawiam się też nad właścicielami, którzy kupili takie auto "z drugiej Ręki". Nie rozumiem... A nie można tego po prostu olać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Orson Zgłoś #88 Napisano 8 Października 2015 zapewne mozna jak kazda akcje serwisowa tylko w przypadku nowych pewnie skonczy sie to utrata gwarancji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TheBrave Zgłoś #89 Napisano 8 Października 2015 Mój też zainfekowany Najfajniejsze jest to że dzień po wybuchu afery w usa robiłem przegląd techniczny w Volkswagenie i przeszedł bez zastrzeżeń. U mnie w pracy brytole twierdzą że jeśli ceny samochodów vw spadną w przyszłym roku na rynku wtórnym można skarżyć vw o wyrównanie cenowe lub odkupienia auta przez nich. Teraz trzeba czekać na rozwój sytuacji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hyper Zgłoś #90 Napisano 8 Października 2015 W przypadku samochodu na gwarancji, soft zmienią podczas wizyty w ASO. Poza gwarancją nikt na ten moment nikogo w Polsce nie zmusi. W Niemczech jest coś takiego jak podatek roczny od samochodu. Wg konfiguratora, dla Passata z dieslem 2.0 TDI BMT MT 150 KM, który spełnia normy A+, to ok. 214 EUR. Taki sam silnik, ale z automatyczną skrzynią, to normy A, więc już ok. 240 EUR. Normy B = 280 EUR. Niemców mogą wobec tego zmusić tym, że dowalą im jakimś dodatkowym podatkiem, albo zmianą normy na nie wiem, G? Zamiast 214 będzie trzeba płacić powiedzmy 500 EUR, na pewno wielu to przekona. Francja też myśli o dodatkowym podatku dla diesli z felernym softem, które nie poddane zostaną akcji serwisowej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemekg Zgłoś #91 Napisano 8 Października 2015 Jest nowy komunikat : Volkswagen przedłożył w środę w Federalnym Urzędzie Transportu Drogowego plan działań naprawczych W przypadku 2.0 jeszcze w tym roku mają podać jak podejdą do tematu, gorzej jest z 1.6 bo tu konieczne będą także modyfikacje techniczne - ich opracowanie ma zająć nawet rok, termin do września 2016. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1192 Zgłoś #92 Napisano 8 Października 2015 Czy auta po zmianie softu stracą na mocy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lanumisu Zgłoś #93 Napisano 8 Października 2015 (edytowane) Czy auta po zmianie softu stracą na mocy? Jakis expert z Niemiec wypowiedzial sie ze to mozliwe iz silnik straci moc. Dzis to wyczytalem w ich prasie. http://www.t-online.de/auto/news/id_75703138/vw-abgas-skandal-dieselmotoren-drohen-leistungseinbussen.html Edytowane 8 Października 2015 przez Lanumisu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Driver72 Zgłoś #94 Napisano 8 Października 2015 Właśnie sobie sprawdziłem moje auto. Oczywiście ma softa. Szczęśliwie dla mnie, mogę go oddać po upływie leasingu. Tak więc chyba trzeba będzie podziękować volkswagenowi po prawie dziesięciu latach bycia wiernym jednej marce, jednemu modelowi, ba jednemu serwisowi. Pytanie tylko, co zamiast ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lanumisu Zgłoś #95 Napisano 8 Października 2015 Toyota albo Volwo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Driver72 Zgłoś #96 Napisano 8 Października 2015 Toyota albo Volwo. To było pytanie retoryczne, ale dzięki:) Tak swoją drogą, zastanawiam się czy nie zarządać zerwania umowy. Może ta wada nie zagraża życiu, ale świadomie zrobili ze mnie jelenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Orson Zgłoś #97 Napisano 8 Października 2015 doszly mnie sluchy ze w skodzie po wgraniu nowego softu obcinaja 30KM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemekg Zgłoś #98 Napisano 8 Października 2015 doszly mnie sluchy ze w skodzie po wgraniu nowego softu obcinaja 30KM Czyli niezgodność towaru z umową. Niestety od ręki tego się nie załatwi, bo rękojmia 2 lata dla kupca osoby prywatnej a rok na firme. Ale sprawa nadaje się do sądu. Serio ta afera może być bardzo gruba. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Driver72 Zgłoś #99 Napisano 8 Października 2015 doszly mnie sluchy ze w skodzie po wgraniu nowego softu obcinaja 30KM Ale przecież akcja serwisowa ma się zacząć od stycznia dla silników 2.0 a od września dla 1.6. Oni sami jeszcze nie wiedzą co będą robić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwaldi Zgłoś #100 Napisano 8 Października 2015 @Driver, mimo, że mój passe k ma juz 6 rok czekam na rozwój sytuacji. Jeśli VW sam nie zaproponuje jakiegoś zadośćuczynienia może poproszę ich o to w sądzie . Bądź co bądź zrobili WAŁEK na wielką skalę świadomie i z premedytacją. To nie są przypadki gdzie jakiś element w aucie nie wytrzymał obliczeń inżynierów. To było świadome bezczelne oszustwo. Myślę, że znam prawnika, który chętnie się przyjrzy jakie są szanse na pociągnięcie vw do odpowiedzialności. Kto chętny do przyłączenia sie do grupy? (będą mniejsze koszty i "moment" wyższy ). - - - - - aktualizacja - - - - - chciałbym żebyś miał rację tak samo jak wszyscy którzy czują się oszukani:1. popatrz na historię pozwów zbiorowych w Polsce, udało się mieszkańcom, którejś ze wspólnot mieszkaniowych ale tam był wyraźny przekręt, bo mimo spłaconych mieszkań (i warunków w umowie) bank dał kredyt deweloperowi i załozył długi na hipoteke (jakby co deweloper już zbankrutował żeby nie płacić..)... klienci kredytów frankowych, mimo ze banki samowolnie zmieniały umowy itp jakoś do poważniejszego zbiorowego przed sądem jeszcze nie doszło.... Amber Gold to samo, wiele jest przykładów... Rysieeek, z ciekawości... czy masz może jakiś kontakt z frankowiczami? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach